Coffee1234 Skrevet 15. november 2021 #621 Del Skrevet 15. november 2021 Jente_38 skrev (På 13.11.2021 den 10.03): Hei. Ja det er veldig uvirkelig. Er bare så redd for at det er kjemisk. Blodprøven på mandag kommer til å gi en pekepinn på hvordan det kan gå. Har stortsett hatt lave HCG-versdier, og da har jeg mistet. Krysser det jeg har for at det skal klamre seg fast 🤞 Så spennende med innsett til uken.😱 Hva syns du er vanskelig med eggløsningstestene? De rosa til Clearblue er veldig lette. Vet det er fler som kjøper de lilla, og de er ikke så nøyaktige. (Gjorde det selv i starten?) Nå husker jeg ikke helt, men har du barn fra før? Du må holde oss oppdatert til uken. Denne prosessen er for spennende. 😱 Ønsker deg masse lykke til 🌺 Forstår det veldig godt. Nei ble bare litt usikker på om jeg hadde hatt eggløsning eller om den var snart på vei. Men satser på det blir ok dette. Har ikke barn fra før. Ja veldig spennende, takk I like måte 🤗 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coffee1234 Skrevet 15. november 2021 #622 Del Skrevet 15. november 2021 Helne90 skrev (38 minutter siden): Ble nok en kjemisk her kan det se ut som - nede på 9 hcg på andre blodprøve tatt idag, så nå er det vel egentlig bare å vente på mensen. Håper den kommer fort!! Og håper puppene slutter å verke snart, haha. Det går helt fint egentlig, det var jo "bare" første forsøk så hadde ikke belaget oss på at det skulle klaffe med en gang. Så nå er det bare å glede seg til forsøk nr2! Hvordan har det gått med deg Jente_38? Så kjedelig da. Går du til legen og spør om å måle hcg og får resultatene? Lykke til videre 🤗 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jente_38 Skrevet 15. november 2021 #623 Del Skrevet 15. november 2021 Helne90 skrev (2 timer siden): Ble nok en kjemisk her kan det se ut som - nede på 9 hcg på andre blodprøve tatt idag, så nå er det vel egentlig bare å vente på mensen. Håper den kommer fort!! Og håper puppene slutter å verke snart, haha. Det går helt fint egentlig, det var jo "bare" første forsøk så hadde ikke belaget oss på at det skulle klaffe med en gang. Så nå er det bare å glede seg til forsøk nr2! Hvordan har det gått med deg Jente_38? Hei. Det var synd å høre, men det hørtes lite ut, ja. Den kommer som regel noen få dager etter man har sluttet på progesteronstøtten. Håper forsøk 2 går veien 🤞 Her har det gått over all forventning. Fikk tatt HCG-prøven idag, og den var på 748. Skal ta ny på torsdag eller fredag. Har ikke helt gått opp for meg ennå. Alt kan jo skje de neste ukene, så tør ikke glede meg helt ennå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jente_38 Skrevet 15. november 2021 #624 Del Skrevet 15. november 2021 @Coffee1234 Hei 😊 Det er legen som lager rekvisisjon til blodprøve for å måle HCG-verdiene. 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helne90 Skrevet 15. november 2021 #625 Del Skrevet 15. november 2021 Jente_38 skrev (1 time siden): Hei. Det var synd å høre, men det hørtes lite ut, ja. Den kommer som regel noen få dager etter man har sluttet på progesteronstøtten. Håper forsøk 2 går veien 🤞 Her har det gått over all forventning. Fikk tatt HCG-prøven idag, og den var på 748. Skal ta ny på torsdag eller fredag. Har ikke helt gått opp for meg ennå. Alt kan jo skje de neste ukene, så tør ikke glede meg helt ennå. Wooow så fantastisk, så glad på dine vegne! Kysser fingrene for at alt går strålende hele veien 🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helne90 Skrevet 15. november 2021 #626 Del Skrevet 15. november 2021 Coffee1234 skrev (2 timer siden): Så kjedelig da. Går du til legen og spør om å måle hcg og får resultatene? Lykke til videre 🤗 Legen sendte meg dit 2 uker etter iui for å sjekke om det hadde funka eller ikke, og siden første måling var lav ville de ha en til 😊 får resultatene ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yeti92 Skrevet 16. november 2021 #627 Del Skrevet 16. november 2021 Hei igjen! Idag har jeg vært på første ultralyd, uke 7+5) Jeg har vært utrolig nervøs. I forrige uke var jeg så kvalm at jeg fikk 50% sykemelding. På fredag var kvalmen brått borte. Det skremte meg litt, for det første fordi jeg bare var ordentlig kvalm i en ukes tid (har vært uggen i flere uker) og fordi det forsvant så tidlig ifht det alle sier er normalt. Jeg var sikker på at ting hadde sluttet å utvikle seg i magen og var forberedt på dårlige nyheter idag. «Heldigvis» kom kvalmen tilbake igår, mandag, og nå angrer jeg på at jeg var lei meg for at den var borte 😂🤢 Nå er jeg nervøs for HELT andre grunner, for her er det nemlig tvillinger som gjemmer seg i magen min! Jeg er i sjokk! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jente_38 Skrevet 16. november 2021 #628 Del Skrevet 16. november 2021 yeti92 skrev (5 minutter siden): Hei igjen! Idag har jeg vært på første ultralyd, uke 7+5) Jeg har vært utrolig nervøs. I forrige uke var jeg så kvalm at jeg fikk 50% sykemelding. På fredag var kvalmen brått borte. Det skremte meg litt, for det første fordi jeg bare var ordentlig kvalm i en ukes tid (har vært uggen i flere uker) og fordi det forsvant så tidlig ifht det alle sier er normalt. Jeg var sikker på at ting hadde sluttet å utvikle seg i magen og var forberedt på dårlige nyheter idag. «Heldigvis» kom kvalmen tilbake igår, mandag, og nå angrer jeg på at jeg var lei meg for at den var borte 😂🤢 Nå er jeg nervøs for HELT andre grunner, for her er det nemlig tvillinger som gjemmer seg i magen min! Jeg er i sjokk! Næææææ!! Så gøy og spennende 🥰 Gratulerer så mye. Blir spennende å følge dere fremover 😁 Masse lykke til, og holdboss gjerne oppdatert ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yeti92 Skrevet 16. november 2021 #629 Del Skrevet 16. november 2021 Jente_38 skrev (3 minutter siden): Næææææ!! Så gøy og spennende 🥰 Gratulerer så mye. Blir spennende å følge dere fremover 😁 Masse lykke til, og holdboss gjerne oppdatert ☺️ Tusen takk! Jeg skal holde dere oppdatert 🥰 Dette blir ganske annerledes enn jeg så for meg mtp både svangerskap, fødsel og tiden etterpå, haha, men vi gleder oss også!🥰😱 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helne90 Skrevet 16. november 2021 #630 Del Skrevet 16. november 2021 yeti92 skrev (12 minutter siden): Hei igjen! Idag har jeg vært på første ultralyd, uke 7+5) Jeg har vært utrolig nervøs. I forrige uke var jeg så kvalm at jeg fikk 50% sykemelding. På fredag var kvalmen brått borte. Det skremte meg litt, for det første fordi jeg bare var ordentlig kvalm i en ukes tid (har vært uggen i flere uker) og fordi det forsvant så tidlig ifht det alle sier er normalt. Jeg var sikker på at ting hadde sluttet å utvikle seg i magen og var forberedt på dårlige nyheter idag. «Heldigvis» kom kvalmen tilbake igår, mandag, og nå angrer jeg på at jeg var lei meg for at den var borte 😂🤢 Nå er jeg nervøs for HELT andre grunner, for her er det nemlig tvillinger som gjemmer seg i magen min! Jeg er i sjokk! Oioioi gratulerer SÅ mye!!! Kjempespennende! Håper kvalmen dabber av 🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coffee1234 Skrevet 17. november 2021 #631 Del Skrevet 17. november 2021 yeti92 skrev (På 16.11.2021 den 10.22): Hei igjen! Idag har jeg vært på første ultralyd, uke 7+5) Jeg har vært utrolig nervøs. I forrige uke var jeg så kvalm at jeg fikk 50% sykemelding. På fredag var kvalmen brått borte. Det skremte meg litt, for det første fordi jeg bare var ordentlig kvalm i en ukes tid (har vært uggen i flere uker) og fordi det forsvant så tidlig ifht det alle sier er normalt. Jeg var sikker på at ting hadde sluttet å utvikle seg i magen og var forberedt på dårlige nyheter idag. «Heldigvis» kom kvalmen tilbake igår, mandag, og nå angrer jeg på at jeg var lei meg for at den var borte 😂🤢 Nå er jeg nervøs for HELT andre grunner, for her er det nemlig tvillinger som gjemmer seg i magen min! Jeg er i sjokk! Så godt alt var som det skulle likevel, man kan ikke alltid styre hvilke bekymringer man får. Men så spennende med tvillinger! 😊 Det forstår jeg nå være et sjokk. Var dette fryseforsøk med IVF? Noen som vet om det er større sannsynlighet for tvillinger med dette ? Lykke til videre ❤ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yeti92 Skrevet 17. november 2021 #632 Del Skrevet 17. november 2021 Coffee1234 skrev (2 timer siden): Så godt alt var som det skulle likevel, man kan ikke alltid styre hvilke bekymringer man får. Men så spennende med tvillinger! 😊 Det forstår jeg nå være et sjokk. Var dette fryseforsøk med IVF? Noen som vet om det er større sannsynlighet for tvillinger med dette ? Lykke til videre ❤ Jeg er veldig flink til å krisemaksimere, så det blir nok ikke den siste bekymringen jeg har i dette svangerskapet..😂 Dette var faktisk bare IUI! Jeg tok Letrozol for å bedre eggløsningen min og da slapp jeg to egg i samme syklus. Så vi visste at risikoen var der, men jeg hadde ikke blitt gravid på de tre forrige forsøkene, så vi tenkte det var greit å doble sjansene. Tydeligvis var to egg + ny donor veldig god match, til gynekologen sin forskrekkelse da hun oppdaget tvillingene igår..😝 Så jeg har dessverre ingen erfaring eller kunnskap om sannsynligheten med fryseforsøk! De er jo veldig restriktive på å sette inn to egg, for man vil jo helst unngå tvilling/flerlingsvangerskap så godt man kan! Det er vel ikke så lenge til du skal ha nytt innsett? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coffee1234 Skrevet 18. november 2021 #633 Del Skrevet 18. november 2021 yeti92 skrev (20 timer siden): Jeg er veldig flink til å krisemaksimere, så det blir nok ikke den siste bekymringen jeg har i dette svangerskapet..😂 Dette var faktisk bare IUI! Jeg tok Letrozol for å bedre eggløsningen min og da slapp jeg to egg i samme syklus. Så vi visste at risikoen var der, men jeg hadde ikke blitt gravid på de tre forrige forsøkene, så vi tenkte det var greit å doble sjansene. Tydeligvis var to egg + ny donor veldig god match, til gynekologen sin forskrekkelse da hun oppdaget tvillingene igår..😝 Så jeg har dessverre ingen erfaring eller kunnskap om sannsynligheten med fryseforsøk! De er jo veldig restriktive på å sette inn to egg, for man vil jo helst unngå tvilling/flerlingsvangerskap så godt man kan! Det er vel ikke så lenge til du skal ha nytt innsett? Skjønner det godt, dette er jo så viktig for oss, særlig med alt styret med IVF, så det er ikke rart det. Ja da skjønner jeg! Skjønner veldig godt at man prøver det når der har vært tre negative forsøk tidligere, hadde sikkert gjort det samme. Ja da var det åpenbart en god match! 😊 Jeg har nytt innsett disse dager selv jeg nå, så er veldig spent 🤞😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jente_38 Skrevet 18. november 2021 #634 Del Skrevet 18. november 2021 Coffee1234 skrev (8 timer siden): Skjønner det godt, dette er jo så viktig for oss, særlig med alt styret med IVF, så det er ikke rart det. Ja da skjønner jeg! Skjønner veldig godt at man prøver det når der har vært tre negative forsøk tidligere, hadde sikkert gjort det samme. Ja da var det åpenbart en god match! 😊 Jeg har nytt innsett disse dager selv jeg nå, så er veldig spent 🤞😊 Hei. Når har du innsett? Masse lykke til 💜 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coffee1234 Skrevet 18. november 2021 #635 Del Skrevet 18. november 2021 Jente_38 skrev (50 minutter siden): Hei. Når har du innsett? Masse lykke til 💜 Det var i dag 😊 Innsettet i dag gikk litt bedre enn sist, så vanskelig å unngå å begynne å håpe litt altså ❤ Hva med deg @Jente_38, fortsatt positiv test? 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jente_38 Skrevet 19. november 2021 #636 Del Skrevet 19. november 2021 Coffee1234 skrev (6 timer siden): Det var i dag 😊 Innsettet i dag gikk litt bedre enn sist, så vanskelig å unngå å begynne å håpe litt altså ❤ Hva med deg @Jente_38, fortsatt positiv test? 😊 Selvfølgelig er håpet der. Dette er jo stort for oss alle ♥️ Krysser fingrene for deg. 🤞 Ventetiden er grusom. Er du en som tester tidlig og "hele" tiden, eller klarer du å vente til testdato? Jeg skal ta ny blodprøve etterpå. Håper verdiene har steget som de bør da. Spent. Hadde mer symptomer sist, selv om stikkingen kommer og går. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coffee1234 Skrevet 19. november 2021 #637 Del Skrevet 19. november 2021 Jente_38 skrev (3 timer siden): Selvfølgelig er håpet der. Dette er jo stort for oss alle ♥️ Krysser fingrene for deg. 🤞 Ventetiden er grusom. Er du en som tester tidlig og "hele" tiden, eller klarer du å vente til testdato? Jeg skal ta ny blodprøve etterpå. Håper verdiene har steget som de bør da. Spent. Hadde mer symptomer sist, selv om stikkingen kommer og går. Sist så klarte jeg å vente en 8-9 dager. Litt usikker på om jeg kommer til å prøve litt tidligere denne gangen, bare for å se noe indikasjon ved dag 6 eller noe. Det skjønner jeg, så utrolig spennende, oppdater gjerne. 🤗 Du hadde flere symptomer på siste vellykkede altså? Denne stikkingen, er det et positivt eller negativt tegn? Lurer på hva det kommer av og, jeg merker også stikking 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jente_38 Skrevet 19. november 2021 #638 Del Skrevet 19. november 2021 Coffee1234 skrev (15 timer siden): Sist så klarte jeg å vente en 8-9 dager. Litt usikker på om jeg kommer til å prøve litt tidligere denne gangen, bare for å se noe indikasjon ved dag 6 eller noe. Det skjønner jeg, så utrolig spennende, oppdater gjerne. 🤗 Du hadde flere symptomer på siste vellykkede altså? Denne stikkingen, er det et positivt eller negativt tegn? Lurer på hva det kommer av og, jeg merker også stikking 😊 Da er si flink som klarer å vente. Jeg tenker ved hvert forsøk at jeg skal vente til testsagen, men starter alltid tidlig. Klarer ikke vente 😅 HCG var på 4700 idag. Det er veldig fine verdier. Trur ikke jeg kommer til å spørre om ny HCG prøve før 7 ukers kontrollen nå. Tiden snegler seg avgårde. Jeg har tatt det som et positivt tegn. Ja ved forrige kjente jeg på hele kroppen at jeg var gravid. Nå kjenner jeg knapt noe. Er veldig tidlig, så det kan jo komme etterhvert. Lykke til og hold oss gjerne oppdatert 🤗🤞 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coffee1234 Skrevet 20. november 2021 #639 Del Skrevet 20. november 2021 Jente_38 skrev (8 timer siden): Da er si flink som klarer å vente. Jeg tenker ved hvert forsøk at jeg skal vente til testsagen, men starter alltid tidlig. Klarer ikke vente 😅 HCG var på 4700 idag. Det er veldig fine verdier. Trur ikke jeg kommer til å spørre om ny HCG prøve før 7 ukers kontrollen nå. Tiden snegler seg avgårde. Jeg har tatt det som et positivt tegn. Ja ved forrige kjente jeg på hele kroppen at jeg var gravid. Nå kjenner jeg knapt noe. Er veldig tidlig, så det kan jo komme etterhvert. Lykke til og hold oss gjerne oppdatert 🤗🤞 Så godt å høre at HCG hadde steget så bra 🤗 Håper virkelig dette går veien 😊 Ingen tid som går så sakte som denne tiden nei. Takk, ja skal det. Jeg tror jeg kommer til å teste litt tidligere denne gangen 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coffee1234 Skrevet 21. november 2021 #640 Del Skrevet 21. november 2021 Da er jeg 3 dager DPO. Hvis man regner med det 5 dager gamle egget, så er jeg vel egentlig 8, men det høres jo veldig mye ut da. Det første døgnet syntes jeg at jeg kunne merke litt stikking i livmoren. Men etter det har jeg ikke merket noe. Er litt redd det ikke har festet seg. Men vet at noen ikke kjenner noe som helst så tidlig og, så får nå bare se. Håper jo veldig, samtidig som jeg ikke tør det helt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå