Gå til innhold

Vill i hjertet på tv2


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Maxwell
AnonymBruker skrev (På 2.3.2020 den 9.25):

Jeg syntes serien er bra og spennende å følge med på. Men måten hun er mot hundene noen gang? Helt forferdelig å se på. Så nå en episode, episode 5, der den ene hunder forviller seg i tauet og den hadde tydelig vondt for den klynker og gråt, og Tonje står å skriker og kjefter og drar i tauet. Greit at hun er kald, sulten og sliten, men ta nå bedre vare på hundene da. Jeg ble ihverfall preget av å se det 😕 

Anonymkode: a52e3...a2d

Vet at innlegget er et år gammelt, men har bare sett litt av reprisen. Fikk med meg dette, og ble så provosert at jeg skiftet kanal når jeg så det. Har ikke sett resten av programmet. For ei kjerring! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 26.3.2020 den 10.36):

Det samme har Lars Monsen gjort :)

Anonymkode: 0e114...ceb

Riktig. Av de huskyene Lars Monsen hadde med seg fra Norge til Canada så var det vel ingen av dem som ble med han hjem igjen. Alle sammen døde i Canada. De døde av alt i fra frostskader (avliving pga skadene) til at de bare forsvant fra han og ifølge han selv mest sansynlig druknet eller ble tatt av ulv.

På ett tidspunkt svømmer de bak kanoen når de krysser en elv og han står lenge og er oppriktig bekymret for at flere av dem har druknet.

De som holder på sånn som Tonje, Lars og Jens gjør har en litt annen tilnærming til hunder enn det andre hundeeiere har. Hundene blir ett viktig verktøy og ett hjelpemiddel for å overleve. De hjelper til med å jakte, de varsler om og beskytter mot rovdyr og de trekker tunge sleder med livsviktig proviant. De utsettes for veldig mye og ofte overlever de ikke påkjenningen eller skader seg i ulykker.

Hvor etisk riktig det er å holde på sånn kan diskuteres. Men det er en type hundehold som ikke kan sammenlignes med en dagstur på fjellet med border collien eller en tur i parken med pomerianen. 
Det er to helt forskjellige verdener. 

Er Tonje en tøff hundeeier? - ja

Kunne jeg ha holdt på sånn selv? - nei.

Er hun alene om denne tilnærmingen til dyra sine? - nei.

Jeg er sikker på at hun elsker dem av hele sitt hjerte. Selv om det av og til ikke virker sånn. 

Endret av Gasellen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...