Gå til innhold

Vill i hjertet på tv2


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

13 hours ago, AnonymBruker said:

Kanskje fordi det er hun som lever av disse turene, får spons og tjener masse penger på alt hun foretar seg?!? Ser heller ingenting til måten PA håndterer bikkjene på som gjør det problematisk. Men hører jo hvordan hun snakker til kjæresten sin i tillegg. Klart kritikken kommer hennes vei når det er hennes greie og når det er hun som fremstår som en amatør, dessverre.

Anonymkode: e500c...6b1

For meg er det ikke klart. Selv om hun er arrangøren, og fokuset for serien, så skjønner jeg ikke kommentarene om "stakkars ham som måtte være med på det der". Det skjer mye utenfor kamera når 1 år skal kuttes til 6 episoder. Han kunne bedt henne rydde, og ryddet selv, han kunne avstått fra øl, sjokolade og pottis, han har vel også ansvar for hunder, leir, utstyr, og han skjøt også. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags rase er de hundene? 

Anonymkode: f100c...814

Alaskan Malamute

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.3.2020 den 8.35, AnonymBruker skrev:

Jeg og familien min reagerer kraftig på en ting, og det er det at de ikke tydeligvis ikke kan med så pass krevende hunder, samt at de bare dro fra hundene på dagstur og lot de stå alene ubeskyttet i leiren. Se på Jens i villmarka han hadde bestandig hundene med seg selv på en liten fisketur i kanoen så de ikke skulle være alene hjemme.

Anonymkode: 8d95f...131

Det samme har Lars Monsen gjort :)

Anonymkode: 0e114...ceb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det samme har Lars Monsen gjort :)

Anonymkode: 0e114...ceb

Lars Monsen har vel Huskyer? De er helt andre typer enn Malamutene. Jeg ville nå ikke gått fra én eller flere hunder uansett, men Malamutene til Tonje angriper jo hverandre over en lav sko. De er store, sterke og voldsomme hunder.

Anonymkode: 62fd8...e97

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde de bare med seg to hunder når de dro tilbake til byen? Og hvor lenge har de der tro, to uker sa hun men..

Reagerer også på at de bare dro fra hundene når de var på dagsturer.. wtf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det samme har Lars Monsen gjort :)

Anonymkode: 0e114...ceb

Har han? Hvor da?

Anonymkode: e500c...6b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har han? Hvor da?

Anonymkode: e500c...6b1

På en av sine turer ville han innom en svensk nasjonalpark der hunder ikke var tillatt. Da satte han hunden sin igjen bundet til et tre ut utkanten av parken og forlot den i flere timer. Vi ser det i en av episodene som ble vist på NRK for noen år siden, "Nordkalotten" tror jeg. Finnes på video. Jeg husker at jeg reagerte kraftig på det, fordi det var i et ulveterreng.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marabrah
På 27.3.2020 den 11.40, Skywalker skrev:

På en av sine turer ville han innom en svensk nasjonalpark der hunder ikke var tillatt. Da satte han hunden sin igjen bundet til et tre ut utkanten av parken og forlot den i flere timer. Vi ser det i en av episodene som ble vist på NRK for noen år siden, "Nordkalotten" tror jeg. Finnes på video. Jeg husker at jeg reagerte kraftig på det, fordi det var i et ulveterreng.

Det stemmer 🙂 Akkurat sett alt av Lars Monsen pånytt igjen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.3.2020 den 11.48, AnonymBruker skrev:

Lars Monsen har vel Huskyer? De er helt andre typer enn Malamutene. Jeg ville nå ikke gått fra én eller flere hunder uansett, men Malamutene til Tonje angriper jo hverandre over en lav sko. De er store, sterke og voldsomme hunder.

Anonymkode: 62fd8...e97

Ja, han har Huskyer 🙂 Har ikke så mye erfaring med Husky, men har Malamute selv. Ville nok aldri gått ifra dyr selv på den måten. 

Anonymkode: 0e114...ceb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.3.2020 den 11.40, Skywalker skrev:

På en av sine turer ville han innom en svensk nasjonalpark der hunder ikke var tillatt. Da satte han hunden sin igjen bundet til et tre ut utkanten av parken og forlot den i flere timer. Vi ser det i en av episodene som ble vist på NRK for noen år siden, "Nordkalotten" tror jeg. Finnes på video. Jeg husker at jeg reagerte kraftig på det, fordi det var i et ulveterreng.

Fremdeles forskjell på villmark i Sverige og Canada. Dessuten kan sikkert han svare for seg dersom han fikk spørsmål. 

Anonymkode: e500c...6b1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.3.2020 den 12.57, Krok1 skrev:

For meg er det ikke klart. Selv om hun er arrangøren, og fokuset for serien, så skjønner jeg ikke kommentarene om "stakkars ham som måtte være med på det der". Det skjer mye utenfor kamera når 1 år skal kuttes til 6 episoder. Han kunne bedt henne rydde, og ryddet selv, han kunne avstått fra øl, sjokolade og pottis, han har vel også ansvar for hunder, leir, utstyr, og han skjøt også. 

Kjæresten er en voksen mann og kunne sikkert tatt sin del av ansvaret, men som du selv sier så er det mye man ikke fikk se, kanskje han tok oppgjøret med henne bak kamera for alt man vet. Det eneste man fikk se hva hvordan Blomseth snakket til kjæresten sin. Ikke spesielt hyggelig.

Dessuten var det hun som var ansvarlig for denne turen og ble stilt til ansvar av de kanadiske myndighetene både under og i etterkant. Likevel prøvde hun å lure seg unna, og bortforklarte seg til de om at det "bare var mat til lunsj", selv om det brøt med myndighetenes regler. 

Anonymkode: e500c...6b1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde hun i det minste svart for seg som en voksen, for det er du når du har nådd midten av tjueåra. Men når hverken hun eller TV2 virker til å kommentere skikkelig, eller ta ansvar for at det ble gjort lovbrudd, da mister jeg all respekt. Enkelt og greit.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 26.3.2020 den 11.48, AnonymBruker skrev:

Lars Monsen har vel Huskyer? De er helt andre typer enn Malamutene. Jeg ville nå ikke gått fra én eller flere hunder uansett, men Malamutene til Tonje angriper jo hverandre over en lav sko. De er store, sterke og voldsomme hunder.

Anonymkode: 62fd8...e97

Ulver angriper som somregel alltid i flokk, men om en enkelt malamute(fastbundet eller ei) skulle møtt på en ulv, så ville den malamuten blitt middag uansett. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

(vet at tråden er gammel)

Når ble lovbrudd diskvalifiserende for en TV serie, egentlig? Vi mennesker har alltid blitt tiltrukket og underholdt av lovbrytere, fra pirater til cowboyer og Sons of Anarchy. Det betyr jo ikke at man støtter ran, drap og voldtekt av den grunn.

Jeg ville nok ikke drevet med ulovlig jakt eller gjort andre lovbrudd selv, og vi har kanskje ulikt syn på hundeoppdragelse, men det forhindrer meg ikke i å like både Tonje som personlighet, og TV programmene hennes. Hun er jo på mange måter en kvinnelig versjon av Jarle Andhøy (Berserk-serien), og han har jo brutt det meste av lover. 

Mistenker at Tonje får mer pepper enn mannfolka, fordi hun er en ung og pen jente. Menn som bryter loven er "barske", kvinner som bryter loven er umoralske og har dårlige verdier. 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knirke skrev (6 timer siden):

(vet at tråden er gammel)

Når ble lovbrudd diskvalifiserende for en TV serie, egentlig? Vi mennesker har alltid blitt tiltrukket og underholdt av lovbrytere, fra pirater til cowboyer og Sons of Anarchy. Det betyr jo ikke at man støtter ran, drap og voldtekt av den grunn.

Jeg ville nok ikke drevet med ulovlig jakt eller gjort andre lovbrudd selv, og vi har kanskje ulikt syn på hundeoppdragelse, men det forhindrer meg ikke i å like både Tonje som personlighet, og TV programmene hennes. Hun er jo på mange måter en kvinnelig versjon av Jarle Andhøy (Berserk-serien), og han har jo brutt det meste av lover. 

Mistenker at Tonje får mer pepper enn mannfolka, fordi hun er en ung og pen jente. Menn som bryter loven er "barske", kvinner som bryter loven er umoralske og har dårlige verdier. 

 

Tror heller det er det at hun generelt er bitchy.

Jens og Lars er likandes fordi de er ydmyke. Tonje er bare bitchy. Det har ingenting med kjønn å gjøre. 

Anonymkode: 43e7d...b54

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Serien kunne vært veldig bra, men blir ødelagt av Tonje sin konstante sutring, kvinete hyling og generelt barnslige oppførsel. At hun ikke har satt seg inn i gjeldende regler i det landet hun reiser til er bare pinlig. Hvem tror de kan hogge skog og bygge hytte akkurat der det passer?? Nå som hun er blitt noen år er det tydelig at hun mangler skolegang og generell kunnskap. Det er det samme med jegertvillingene, de er jo totalt hjelpesløse (kan ikke fiske engang....).

Anonymkode: 6a3ce...6eb

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Serien kunne vært veldig bra, men blir ødelagt av Tonje sin konstante sutring, kvinete hyling og generelt barnslige oppførsel. At hun ikke har satt seg inn i gjeldende regler i det landet hun reiser til er bare pinlig. Hvem tror de kan hogge skog og bygge hytte akkurat der det passer?? Nå som hun er blitt noen år er det tydelig at hun mangler skolegang og generell kunnskap. Det er det samme med jegertvillingene, de er jo totalt hjelpesløse (kan ikke fiske engang....).

Anonymkode: 6a3ce...6eb

De var to stykker som burde satt seg inn i lovverket, ikke bare Tonje. Like dustete begge to. 

Anonymkode: 22cae...737

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Serien kunne vært veldig bra, men blir ødelagt av Tonje sin konstante sutring, kvinete hyling og generelt barnslige oppførsel. At hun ikke har satt seg inn i gjeldende regler i det landet hun reiser til er bare pinlig. Hvem tror de kan hogge skog og bygge hytte akkurat der det passer?? Nå som hun er blitt noen år er det tydelig at hun mangler skolegang og generell kunnskap. Det er det samme med jegertvillingene, de er jo totalt hjelpesløse (kan ikke fiske engang....).

Anonymkode: 6a3ce...6eb

Ikke alltid det er så lurt å kutte alt for å leve drømmen

Anonymkode: 43e7d...b54

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, AnonymBruker said:

Tror heller det er det at hun generelt er bitchy.

Jens og Lars er likandes fordi de er ydmyke. Tonje er bare bitchy. Det har ingenting med kjønn å gjøre. 

Anonymkode: 43e7d...b54

Da er man jo over på hva som er smak og behag hos seeren... Jeg liker Tonje fordi hun viser et bredt spekter av følelser. Kall det gjerne "barnslig", men hun byr på seg selv. "Bitchy" er et ord som ikke finnes i mitt vokabular. 

Jeg har sett alt av både Jens Kvernmo og Lars Monsen, og liker begge to. Men Jens blir litt endimensjonal til tider, synes jeg. Lars Monsen har solgt seg helt ut. Greit, han er blitt eldre og kan ikke gå på ekstreme ekspedisjoner lengre, men de programmene der han tar med seg kjendiser for å pludre rundt i Marka med utleiekanoer og trebenker i bakgrunnen blir rett og slett for kjedelig. 

Lars Monsen mistet forøvrig minst 5 hunder i sine TV serier, men jeg har ikke sett at han har fått noe i nærheten av den kritikken Tonje får for å  ikke ha peiling på hund. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...