Gå til innhold

Vill i hjertet på tv2


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå skal ikke jeg forsvare at hun har gjort dette. Men vet det å legge ned hodet slik du beskriver var en metode som ble brukt før i hvertfall. Og det med å legge hunden med på bakken stammer fra det å sette seg i respekt hos hundene. Spesielt slagene som tror de dominerer hele flokken inkl eier. Har man først satt seg i respekt vil ikke rovdyret i dem prøve seg på mennesker heller. Hunder er rovdyr og disse veier opp mot 60 kg og vel så det, så det var eneste måten å få respekt og disse hundene tåler det. Igjen, jeg forsvarer det ikke.

Anonymkode: e500c...6b1

Problemet er bare at dette er bare tull. Man trenger ikke legge hunder i bakken for at de ikke skal spisen en, uansett hvor tunge de er. Og det jeg leser er at de blir opptil 39 kg, ikke 60.

Anonymkode: ad001...aac

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er bare at dette er bare tull. Man trenger ikke legge hunder i bakken for at de ikke skal spisen en, uansett hvor tunge de er. Og det jeg leser er at de blir opptil 39 kg, ikke 60.

Anonymkode: ad001...aac

Ikke uenig i det du sier forøvrig, men vil bare korrigere deg på vekt: disse alaskan malamutene hannhundene kan bli 60 kg og vel så det🙃

Anonymkode: af1a1...d16

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett alle episodene og likte de ikke. Synes ikke hun behandler hundene sine bra, og når hun i tillegg ikke tar de med til veterinær etter en skade så blir jeg sint.

Anonymkode: 72904...469

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har sett alle episodene og likte de ikke. Synes ikke hun behandler hundene sine bra, og når hun i tillegg ikke tar de med til veterinær etter en skade så blir jeg sint.

Anonymkode: 72904...469

Jeg forsvarer henne absolutt ikke, men vil minne om de ikke kommer seg til veterinær i en håndvendig. De holder jo til langt inne i villmarka. De må tilkalle fly tur/retur, og det er ikke billig. Er været dårlig får de ikke fly heller.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Are

Jeg har ingen tro på at hun banker hundene,  og det er det ingen av oss som har bevis for heller. Syns det er hårreisende å lese kommentarene her. Særlig den om at jenta har lav i q. Hun er ung, hun er ikke i nærheten  av Lars Monsen i alder, hun er jente, hun er tøff og har jobbet for dette. Vi må slutte å sitte på vår høye hest å kritisere. Jeg kan være enig i at hun framstår som litt umoden, men tenker det retter seg om noen år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er så sykt dobbeltmoralsk. Hun gikk ut for en stund siden og kritiserte «rosa friluftsliv», men hun er jo ikke bedre selv. Hun har selv stylete bilder, spons og stadig nye klær, håret løst dandert eller i flette, posert naken på bilder i naturen, osv osv. 

Man kan si mye om turlivet på Instagram, men hun er overhodet ikke bedre enn de såkalte rosa turjentene. 

Anonymkode: 39237...bdc

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

55 minutter siden, Jon Are said:

Jeg har ingen tro på at hun banker hundene,  og det er det ingen av oss som har bevis for heller. Syns det er hårreisende å lese kommentarene her. Særlig den om at jenta har lav i q. Hun er ung, hun er ikke i nærheten  av Lars Monsen i alder, hun er jente, hun er tøff og har jobbet for dette. Vi må slutte å sitte på vår høye hest å kritisere. Jeg kan være enig i at hun framstår som litt umoden, men tenker det retter seg om noen år. 

Hvis jeg ikke tar helt feil, så har hun skrevet om det selv i bloggen sin at hun banker hundene sine. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Jon Are skrev:

Jeg har ingen tro på at hun banker hundene,  og det er det ingen av oss som har bevis for heller. Syns det er hårreisende å lese kommentarene her. Særlig den om at jenta har lav i q. Hun er ung, hun er ikke i nærheten  av Lars Monsen i alder, hun er jente, hun er tøff og har jobbet for dette. Vi må slutte å sitte på vår høye hest å kritisere. Jeg kan være enig i at hun framstår som litt umoden, men tenker det retter seg om noen år. 

Enig med deg. Her må man kunne skulle mellom person og sak. At hun er umoden rettferdiggjør ikke de lovene hun allerede har brutt, men å begynne med personkarakteristikker er ikke ok. Folk må kunne holde seg saklig når man diskuterer ting og i hvertfall ikke komme med usanne beskyldninger. 

Men at hun er jente betyr ingenting. Er jente jeg også og bruker mye av tiden min i naturen, men respekterer naturen og forsøpler aldri. Heller ikke ville jeg unngått å holdt meg innenfor loven, og bærer man et våpen så oppfører man seg deretter. 

Anonymkode: e500c...6b1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Are
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig med deg. Her må man kunne skulle mellom person og sak. At hun er umoden rettferdiggjør ikke de lovene hun allerede har brutt, men å begynne med personkarakteristikker er ikke ok. Folk må kunne holde seg saklig når man diskuterer ting og i hvertfall ikke komme med usanne beskyldninger. 

Men at hun er jente betyr ingenting. Er jente jeg også og bruker mye av tiden min i naturen, men respekterer naturen og forsøpler aldri. Heller ikke ville jeg unngått å holdt meg innenfor loven, og bærer man et våpen så oppfører man seg deretter. 

Anonymkode: e500c...6b1

Med umoden , tenkte jeg mer på måten hun utaler seg på og snakker til kjæresten sin, som forøvrig gjør et langt bedre inntrykk (mye på grunn av alder og mer kunnskap enn Tonje. Dette vil rette seg etter hun får noen år på baken) å holde seg innenfor loven,  er en selvfølge . Men gjør Lars Monsen det? Han har vel fartet rundt og jaktet selv ..Tonje trenger litt tid. Tid til å bli voksen , tid til å forstå at hun et ikke verdens tøffeste,mtid til å bli ydmyk og til å erverve seg mer kunnskap om mennesker. 

Klart jenter kan, men det er dog vanskeligere.  Menn har sterke  fysikk, og på grunn av gamle fordommer sikkert lettere å få sponsorer . Menn er ofte mer handy og kan mer om bygging enn je ter( se kjæresten til tonje) derfor skrev jeg jente. Det er ekstra utfordrende i en slik bransj å være jente. Men er 100 prosent enig at de kan . Vi har jo Monica Kristensen som et godt eksempel et par ti år før Tonje for å nevne noen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Are
8 timer siden, nurcos skrev:

Hvis jeg ikke tar helt feil, så har hun skrevet om det selv i bloggen sin at hun banker hundene sine. 

Tror fint at feil  har skummet igjennom bloggen hennes og aldri sett det. Hun virker genuint glad i hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Jon Are skrev:

Tror fint at feil  har skummet igjennom bloggen hennes og aldri sett det. Hun virker genuint glad i hunder.

Jeg har også lest det. Det er noen år siden, men jo, hun skrev om det på bloggen sin.

Anonymkode: e9c72...ee8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jon Are skrev:

Tror fint at feil  har skummet igjennom bloggen hennes og aldri sett det. Hun virker genuint glad i hunder.

Jeg leste det. Hun likte ikke kritikken, ble forbanna og slettet hele innlegget. Jeg hadde henne som venn på Facebook, men da jeg kritisere henne der slettet hun meg som venn. Like greit. Fikk kontakt med henne da hun var på tur Norge på langs. Hun stod fast på Ljosland etter at turkameraten hadde trukket seg. Jeg fraktet henne derfra og til Hovden i bil, og spanderte på henne et lite kokekar, en gassprimus og en boks med gass, siden turkameraten hadde tatt dette med seg.

Alt dette er jo gammelt nå, men turen hennes til Yukon er ikke en seriøs villmarking verdig. Desverre. Man bryter ikke lover og regler, lager TV -serie av det og tror at ingen reagerer.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.2.2020 den 17.42, AnonymBruker skrev:

Nå skal ikke jeg forsvare at hun har gjort dette. Men vet det å legge ned hodet slik du beskriver var en metode som ble brukt før i hvertfall. Og det med å legge hunden med på bakken stammer fra det å sette seg i respekt hos hundene. Spesielt slagene som tror de dominerer hele flokken inkl eier. Har man først satt seg i respekt vil ikke rovdyret i dem prøve seg på mennesker heller. Hunder er rovdyr og disse veier opp mot 60 kg og vel så det, så det var eneste måten å få respekt og disse hundene tåler det. Igjen, jeg forsvarer det ikke.

Når det er sagt så er det vanlig at hundene i en flokk fyker sammen. 

Anonymkode: e500c...6b1

Jeg har mye hardere og tyngre hunder enn Malamute, og har aldri hatt behov for å legge hundene i bakken for å "sette meg i respekt". Å påstå at man bare kan få respekt av slike hunder ved å legge dem i bakken handler kun om uvitenhet og dumskap. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Skywalker skrev:

Jeg leste det. Hun likte ikke kritikken, ble forbanna og slettet hele innlegget. Jeg hadde henne som venn på Facebook, men da jeg kritisere henne der slettet hun meg som venn. Like greit. Fikk kontakt med henne da hun var på tur Norge på langs. Hun stod fast på Ljosland etter at turkameraten hadde trukket seg. Jeg fraktet henne derfra og til Hovden i bil, og spanderte på henne et lite kokekar, en gassprimus og en boks med gass, siden turkameraten hadde tatt dette med seg.

Alt dette er jo gammelt nå, men turen hennes til Yukon er ikke en seriøs villmarking verdig. Desverre. Man bryter ikke lover og regler, lager TV -serie av det og tror at ingen reagerer.

Hvorfor hadde turfølget gitt seg så tidlig? (Eller like før mål evt....vet ikke hvilken vei de gikk)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, MiniMjau skrev:

Hvorfor hadde turfølget gitt seg så tidlig? (Eller like før mål evt....vet ikke hvilken vei de gikk)

Det sa hun ikke mye om. Var visst blitt uenige om noe. Og det var tidlig på turen. De gikk fra sør til nord. Husker at jeg var overrasket over at turfølget tok med seg viktig utstyr og lot Tonje sitte igjen med problemer hun måtte bruke Facebook til å be folk om hjelp med. Hun var jo bare 17 år, og jeg bor i Vest-Agder,så jeg valgte å kontakte henne. Hun hadde med seg en eldre, veldig flott alaskan malamute som jeg mener å huske het Maddox, lånt av en nabo. Så helt uten turfølge var hun tross alt ikke.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Are
12 timer siden, Rørleggerfrue skrev:

Jeg har mye hardere og tyngre hunder enn Malamute, og har aldri hatt behov for å legge hundene i bakken for å "sette meg i respekt". Å påstå at man bare kan få respekt av slike hunder ved å legge dem i bakken handler kun om uvitenhet og dumskap. 

Jeg vet ikke om jeg vil kalle det dumskap.  Det var og er enda en allmenn oppfatning at det er den rette måten å gjøre det på.slike hunder som Tonje har kan bli skumle og ihvertfall i flokk. Har schæfer hunder selv. Alltid hatt. Har lagt de i bakken et par ganger som valp,  mykt og ikke vondt i det hele tatt med et skarpt nei. Aldri hatt behov for det i etterkant. Veloppdragen og snille hunder som voksne. Enda de er bortskjemte og ligger i sofa og diverse. Har derimot truffet på hundespann av en slik type som Tonje som føreren har mistet kontrollen på.og som skulle ta mine. Det var en skummel situasjon so. Kunne gått veldig dårlig. Har i ettertid hatt veldig respekt for den type hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 23.2.2020 den 12.21, Jon Are skrev:

Jeg har ingen tro på at hun banker hundene,  og det er det ingen av oss som har bevis for heller. Syns det er hårreisende å lese kommentarene her. Særlig den om at jenta har lav i q. Hun er ung, hun er ikke i nærheten  av Lars Monsen i alder, hun er jente, hun er tøff og har jobbet for dette. Vi må slutte å sitte på vår høye hest å kritisere. Jeg kan være enig i at hun framstår som litt umoden, men tenker det retter seg om noen år. 

Beviset er gamle blogginnlegg som virker som de er slettet nå, jeg husker veldig godt denne diskusjonen:

"Der er derimot blitt vanskelig å legge han i bakken ufrivillig. I desember tok jeg han i å tisse inne. Markere veggene. Jeg prøvde så godt jeg kunne å dytte snuten hans i tisset sitt, uten hell. Han stritter med all sin kraft og det ender med at han vrir seg ut av halsbåndet i kampens hete og stikker av. Jeg løper etter han med lovord om juling når jeg ser han igjen. Han forsvinner inn i bjørkeskogen en stund før han kommer tilbake for kveldsmat. Såklart...."

"Det er først et nei, og dermed en advarsel på andre forsøk, og tredje gang så smeller det! Det er effektivt og jeg orker ikke å begynne å lese meg opp på noe ***** hundepsykologi heller. Dette er halvt en ulv til sinns og jeg behandler han deretter. Han skal være underettet meg til alle tider med respekt, og det krever at en står på sitt "

http://hundesonen.no/topic/81165-blogger-tvinger-hundens-hode-i-eget-tiss-når-den-tisser-inne-trodde-folk-skjønte-bedre-i-2016/

Anonymkode: ad001...aac

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer fra hennes slettede blogg:

"Å "straffe" en Malamute er ikke det samme som å "straffe" en Labrador. Den trenger å bli tatt hardt og tøft for at den skal både kjenne og forstå at "her er det DU som bestemmer". Selv har jeg fått noen blikk fra tilskuere da jeg måtte ta tak i Maddox, og noen lurte til og med på om det ikke gikk under dyremishandling da jeg tok tak i skinnet til hunden, løftet han opp og dasket han ned i bakken igjen. På den måten og bare på den måten - ga han seg hen til meg. Og nei - det var overhodet ikke dyreplageri!"
https://www.tonjeblomseth.com/blogg/til-degdere-som-vurderer-alaskan-malamute   (linken funker ikke)

Anonymkode: ad001...aac

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beviset er gamle blogginnlegg som virker som de er slettet nå, jeg husker veldig godt denne diskusjonen:

"Der er derimot blitt vanskelig å legge han i bakken ufrivillig. I desember tok jeg han i å tisse inne. Markere veggene. Jeg prøvde så godt jeg kunne å dytte snuten hans i tisset sitt, uten hell. Han stritter med all sin kraft og det ender med at han vrir seg ut av halsbåndet i kampens hete og stikker av. Jeg løper etter han med lovord om juling når jeg ser han igjen. Han forsvinner inn i bjørkeskogen en stund før han kommer tilbake for kveldsmat. Såklart...."

"Det er først et nei, og dermed en advarsel på andre forsøk, og tredje gang så smeller det! Det er effektivt og jeg orker ikke å begynne å lese meg opp på noe ***** hundepsykologi heller. Dette er halvt en ulv til sinns og jeg behandler han deretter. Han skal være underettet meg til alle tider med respekt, og det krever at en står på sitt "

http://hundesonen.no/topic/81165-blogger-tvinger-hundens-hode-i-eget-tiss-når-den-tisser-inne-trodde-folk-skjønte-bedre-i-2016/

Anonymkode: ad001...aac

😳

Anonymkode: 39237...bdc

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.2.2020 den 16.45, AnonymBruker skrev:

En knekt hjørnetann må definitivt til dyrlegen.. Helt hårreisende. 

Men da ser jeg ikke mer. Ønsker ikke støtte hvis det er tilfellet...

Tulling, det er jo ikke noe dyrlege i ødemarka..! 

Anonymkode: c22e2...7f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...