Gå til innhold

Har vært utro og angrer vanvittig

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå kommer jeg sikkert til å bli dømt nord og ned, og det skjønner jeg jo godt, siden jeg gjør det samme med meg selv.

Jeg er gift, 45 år, og har vært sammen med mannen i snart 20 år. Jeg elsker mannen min og har aldri tidligere vært utro (selvfølgelig). Jeg hadde heller aldri trodd at jeg skulle være det. 

Mannen min er ikke den enkleste å leve med. Han sliter med depresjoner, og er nok aldri helt uten depressive trekk. Vi har to barn sammen, og tungsinnet hans er til tider vanskelig å leve med. I dårlige perioder er han veldig negativ, hakker på meg, dårlig humør etc., og jeg forsøker det jeg kan å veie opp for dette, spesielt med tanke på barna. Det fører til at det ikke er plass og rom for at jeg kan ha dårlige dager, f.eks., jeg kan ikke lene meg på han, for han har ofte nok med seg selv.

I høst hadde han en lengre dårlig periode, og akkurat da traff jeg via noen venner på en ekskjæreste jeg var sammen med i starten på 20-årene. Jeg var utrolig glad i han den gangen, og vi gjorde det slutt fordi han skulle reise til utlandet for å studere og ikke fordi vi ikke var glade i hverandre. Gnisten mellom oss var der fra første stund, og det var helt magisk hvordan vi ble trukket til hverandre. Det skjedde likevel ingenting denne kvelden. Problemet var at vi begynte å ha kontakt etter denne kvelden, på telefon og melding. Fremdeles bare på et vennskapelig plan.

Men i januar avtalte vi å møtes og da begynte vi å kysse og han befølte meg flere steder. Vi hadde dog ikke sex. Etter dette har jeg sagt at vi ikke kan ha kontakt og at det aldri kan skje igjen. 

Men jeg sliter virkelig med dette. For til tross for alle utfordringer med mannen, så elsker jeg han! Og på én måte kan det virke som om dette har ført til at jeg setter enda mer pris på mannen min. Jeg har innimellom tenkt at jeg ikke orker mer, og faktisk planlagt skilsmissen og fundert på hvordan jeg skal klare det økonomisk etc., men etter at dette skjedde har jeg ingen slike tanker. Det virker derfor som om utroskapen har vært en øyeåpner for at jeg ønsker å være i ekteskapet mitt.

Men samvittigheten min er svart, og jeg føler meg nesten litt skitten og absolutt umoralsk. Hvordan skal jeg klare å leve med dette?

Anonymkode: 513ef...8d7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan trøste deg med at dette ville skjedd en gang før eller siden. DU har behov. Og ikke alltid han kan tilfredstille de. Nå fikk du prøvd deg og funnet ut av hva du vil. DET er bra. Så vend nesa andre veien med deg selv og tenk at du har funnet ut at du skal være med han resten av livet. Også tar du med dette i grava, for det gjør ikke hverdagen hans noe enklere hvis du forteller det. Men det gjør deres liv bedre om du ikke gjør det og går 100% inn for det. PÅ andre siden kan du også leve livet alene og løpe etter wirkola. Det er jo lov, mye kortvarig spennede kjærlighet der ute :) 

• Liker 23
Skrevet
2 minutter siden, Simply skrev:

Du kan trøste deg med at dette ville skjedd en gang før eller siden. DU har behov. Og ikke alltid han kan tilfredstille de. Nå fikk du prøvd deg og funnet ut av hva du vil. DET er bra. Så vend nesa andre veien med deg selv og tenk at du har funnet ut at du skal være med han resten av livet. Også tar du med dette i grava, for det gjør ikke hverdagen hans noe enklere hvis du forteller det. Men det gjør deres liv bedre om du ikke gjør det og går 100% inn for det. PÅ andre siden kan du også leve livet alene og løpe etter wirkola. Det er jo lov, mye kortvarig spennede kjærlighet der ute :) 

Dette!

Anonymkode: c5535...87e

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, Simply skrev:

Veldig uenig... Når folk som er utro får støtte så er noe riv ruskende galt. For all del... date hvem du vil, klin med hvem du vil, pul med hvem du vil. Men spar mannen din for dette! Bryt opp med han og kjør på over alle du kan komme...

Du skriver en lang liste om mannen din som om dette er hans feil at du var utro. Bare så det er klart: NEI det er det ikke.

Han sliter, har depresjon, osv osv.. er syk bla bla bla.. dette er ikke noen unskyldning for at du skal få lov til å hore rundt..

Anonymkode: 88fd9...b6b

• Liker 16
Skrevet

Jeg forstår deg utrolig godt, ca det samme skjedde med meg for rundt ett år siden. Hadde dog sex. Samvittigheten gnager i meg daglig, men har ikke sagt noe hjemme da jeg vet det vil knuse min partner totalt. Anger som f, det verste jeg har gjort i hele mitt liv og har aldri trodd jeg var kapabel til noe sånt.
Jeg vet ikke hva som er best å gjøre, men denne følelsen er kanskje straffen vi må betale for å ha vært så dum. Det kan hjelpe å lette hjertet ditt til noen du stoler på eller kanskje en terapeut. 

Anonymkode: e3fec...786

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde et forhold til eksen min, men jeg er singel. Han hadde kone og barn. 

Samvittigheten min spiste meg opp. Jeg var den andre kvinnen. Jeg avsluttet det ganske fort. Men han fortsette å sende meg meldinger. Prøvde å få kontakt med meg. Jeg ga han beskjed at ønsket han å starte noe med meg igjen så måtte han fortelle kona si først. Dette gjorde han ikke. 
Jeg betrodde meg til ei venninne som jeg trodde jeg kunne stole på, der tok jeg feil. Hun fortalte det til ei anna venninne som spredde dette videre. Det havnet for øre til eksen min, og han ble ikke noe fornøyd nei. 
Virket ikke som han ønsket å forlate kona uansett om sannheten kom fram. 
Jeg hevet hodet og gikk videre . Han ønsket kun noen å ha sex med, han gjorde det ikke fordi han ønsket å være sammen med meg. 

Moralen er, det er ikke grønnere på den andre siden. Det er ikke sikkert denne mannen vil ha noe seriøst med deg. Det er ikke sikkert du blir lykkelig. 

Bli hos mannen din. Spiser samvittigheten din deg opp så forteller du han. Dere kysset bare og det kan tilgies. Fortell at du har dårlig samvittighet og at du angrer. Kanskje dere finner en ny gnist ? 

Anonymkode: fbe37...0a6

• Liker 1
Skrevet

Jeg ser ikke på dette som utroskap i det hele tatt, litt klining er da ikke noe å tenke over en gang.

Anonymkode: cc373...81e

• Liker 2
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser ikke på dette som utroskap i det hele tatt, litt klining er da ikke noe å tenke over en gang.

Det var litt mer enn klining dessverre. Kyssing + at hendene hans var stort sett overalt..... Men han var fullt påkledd og vi hadde ikke sex heldigvis. ☹️

Ts 

Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår deg utrolig godt, ca det samme skjedde med meg for rundt ett år siden. Hadde dog sex. Samvittigheten gnager i meg daglig, men har ikke sagt noe hjemme da jeg vet det vil knuse min partner totalt. Anger som f, det verste jeg har gjort i hele mitt liv og har aldri trodd jeg var kapabel til noe sånt.
Jeg vet ikke hva som er best å gjøre, men denne følelsen er kanskje straffen vi må betale for å ha vært så dum. Det kan hjelpe å lette hjertet ditt til noen du stoler på eller kanskje en terapeut. 

Anonymkode: e3fec...786

Takk for empatisk svar!❤️

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Særlig...🤢

Skrevet

Denne tråden hadde hatt litt anna ordlyd om det var mannen som var utro.  

• Liker 6
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Veldig uenig... Når folk som er utro får støtte så er noe riv ruskende galt. For all del... date hvem du vil, klin med hvem du vil, pul med hvem du vil. Men spar mannen din for dette! Bryt opp med han og kjør på over alle du kan komme...

Du skriver en lang liste om mannen din som om dette er hans feil at du var utro. Bare så det er klart: NEI det er det ikke.

Han sliter, har depresjon, osv osv.. er syk bla bla bla.. dette er ikke noen unskyldning for at du skal få lov til å hore rundt..

Ja, jeg har jo også tenkt som deg. Husk at jeg har vært sammen med mannen i nesten 20 år og at jeg aldri har vært utro i løpet av den tiden. «Hore rundt» er heldigvis ikke noe jeg identifiserer meg med. Jeg mener heller ikke at det er hans feil, men jeg forsøker å forklare situasjonen litt, for alt henger jo sammen. Livet er ikke alltid svart eller hvitt, og dette er ikke en situasjon jeg trodde jeg skulle havne i.

Ts

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg har jo også tenkt som deg. Husk at jeg har vært sammen med mannen i nesten 20 år og at jeg aldri har vært utro i løpet av den tiden. «Hore rundt» er heldigvis ikke noe jeg identifiserer meg med. Jeg mener heller ikke at det er hans feil, men jeg forsøker å forklare situasjonen litt, for alt henger jo sammen. Livet er ikke alltid svart eller hvitt, og dette er ikke en situasjon jeg trodde jeg skulle havne i.

Ts

Du.. for all del... Gjør som du vil. Ditt liv, dine valg ikke sant? :)

99% har en viss mening om folk som er utro.. just saying

Skrevet

Jeg har 2 forhold med 2 damer, de vet ikke hvem hverandre er. Er også utro mot disse 2 damene hele tiden. Drevet på slik i 10 år. Elsker spenningen. 

Er 35 år gammel, og har ikke noen barn dette går utover heller, da jeg kastrerte meg for å unngå å få barn. Hu ene har veldig lyst på barn, men har ikke sagt jeg har kastrert meg 😂😂

Noen mennesker takler det, andre ikke. Jeg har ikke noe problem med dårlig samvittighet, selvom jeg vet jeg er sykt egoist. 

Anonymkode: 0d988...974

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var litt mer enn klining dessverre. Kyssing + at hendene hans var stort sett overalt..... Men han var fullt påkledd og vi hadde ikke sex heldigvis. ☹️

Ts 

Syns ikke det du har gjort er så ille. Prøv å legg det bak deg 😊

• Liker 3
Skrevet (endret)

TS, sette synes jeg ikke du bør skamme deg over :). Kanskje det var dette du trengte for å leve nye 20-årene med mannen din ;) 

Hvorvidt det du har gjort er fullt ut utroskap kommer vel mest an på hva du selv føler. Vet selv om mange som selv ikke betrakter munnsex som utroskap ;)  

Endret av LeneXCII
  • Liker 1
Skrevet

Det jeg ikke skjønner med kvinner er at de ser helt tydelig det som kommer, legger til og med til rette for at det skal skje, for deretter å angre etterpå. Glad ikke kvinner flest er av dette materialet. 
Kropp og armer flytter seg ikke av seg selv. Er du først utro så må du vite hva du gjør, nyte det, og gjemme det bort etterpå. Og akseptere dårlig samvittighet. Ikke slå hjelpeløst ut med armene og bli overrasket av noe som helst. Ta deg sammen kvinne. Stå for egne handlinger.

Anonymkode: e5938...77f

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har 2 forhold med 2 damer, de vet ikke hvem hverandre er. Er også utro mot disse 2 damene hele tiden. Drevet på slik i 10 år. Elsker spenningen. 

Er 35 år gammel, og har ikke noen barn dette går utover heller, da jeg kastrerte meg for å unngå å få barn. Hu ene har veldig lyst på barn, men har ikke sagt jeg har kastrert meg 😂😂

Noen mennesker takler det, andre ikke. Jeg har ikke noe problem med dårlig samvittighet, selvom jeg vet jeg er sykt egoist. 

Wow. at du har klart det i 10 år viser hvor lite de damene også elsker deg. hahaha du har 2 ff vil jeg heller si her :)

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, got2go skrev:

Syns ikke det du har gjort er så ille. Prøv å legg det bak deg 😊

Helt enig. Helt ufarlig egentlig. Julebordadferd. Like vanlig som ribba på julebordet.

Anonymkode: e5938...77f

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, Simply skrev:

Wow. at du har klart det i 10 år viser hvor lite de damene også elsker deg. hahaha du har 2 ff vil jeg heller si her :)

Jeg bryr meg egentlig ikke om de elsker meg eller ikke tbh 😂 det får være opp til dem. Jeg kommer for sex, og mat 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...