Gå til innhold

Miss77's dagbok


miss77

Anbefalte innlegg

Budsjett er vriene greier... Håpar det ordnar seg for dykk! :)

Jeg også! Har funnet drømmestedet for bryllupet vårt, og er veldig innstilt på å feire der. Flott gammel gård som er nyoppusset. Super utsikt og stor uteplass. Håper jo på godt vær :)

Skal ta en telefon til "utleieren" i helga for å avklare det hele. Hverken min kjære, min mor eller stefar kan huske at han sa noe om at han hadde tenkt å starte opp med salg av drikke fra nyttår, og at dette evt. ville få konsekvenser for oss. Har dessverre ikke laget skriftlig kontrakt ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg også! Har funnet drømmestedet for bryllupet vårt, og er veldig innstilt på å feire der. Flott gammel gård som er nyoppusset. Super utsikt og stor uteplass. Håper jo på godt vær :)

Skal ta en telefon til "utleieren" i helga for å avklare det hele. Hverken min kjære, min mor eller stefar kan huske at han sa noe om at han hadde tenkt å starte opp med salg av drikke fra nyttår, og at dette evt. ville få konsekvenser for oss. Har dessverre ikke laget skriftlig kontrakt ennå.

stakkars deg! håpa da ordna seg :wink: hold oss oppdater om koss da går... :)

ha ein fine dag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korleis går det med deg vennen?

Det går bedre i dag Veslo :) Sola skinner og jeg har vært på posten og hentet Bryllupsboka mi. Nå skal det leses om bryllupsforberedelser og gjesteliste med mere skal fylles inn.

Har bestemt meg for at bryllupet skal holdes på det stedet vi har booket samme f.... Skal få sambo til å ringe dit i morgen for å undersøke vilkårene. Kan være at vi kan ha drikke selv dersom vi bestiller catering fra et annet sted, er nemlig ikke sånn at vi må kjøpe maten av de som eier lokalet. I så fall kutter vi jo ut å bestille mat derfra, og det er jo verst for dem (hadde en sabla fin meny da, og billig var det og). Har funnet en potensiell caterer som hadde rimelig og bra mat.

Dersom det blir slik at vi bestiller catering fra de som eier gården, så må vi vel overskride budsjettet med noen tusenlapper og ta i bruk kredittkortet da.

Nå gleder jeg meg til en ferieuke i slutten av juni. Da dumper feriepenger og skattepenger inn på kontoen, og tenkte jeg skulle kjøpe inn papir til invitasjoner, sugerør, rørepinner og annet småtteri. Godt for alt som er unnagjort. Dessuten får jeg litt å sysselsette meg med i ferien, da sambo ikke har ferie den uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, glemte å fortelle....

Snakket en del med sambo i helga. Rart med det når man kommer et sted hvor det ikke er TV :wink:

Helt siden jeg mistet faren min da jeg var 18 har mitt store dillemma vært "hvem skal følge meg i kirka når jeg gifter meg". Har i utgangspunket tenkt å spørre broren min, men var da litt redd for at mamma skulle bli lei seg/fornærmet. Tok derfor dette litt forsiktig opp med henne, og fortalte hvilke alternativer jeg så for meg. Hun var da veldig klar på at hun syntes jeg skulle spørre broren min, så da er jo den saken grei :P

Hopper litt her. Tilbake til samtalen med sambo vedr. pappa. Faren min ligger gravlagt på kirkegården til den kirka vi gifter oss i. Har derfor vært litt viktig for meg at det blir nettopp denne kirka, for da er han jo litt tilstede allikevel. Uten at jeg har tenkt tanken foreslår sambo (som stort sett ikke tenker lenger enn nesa rekker når det gjelder bryllupsplanleggingen :wink: ) at jeg og broren min skal starte inngangen i kirka fra grava til pappa. Grava er rett nedenfor kirkedøren så det går jo bra. Ble kjemperørt jeg. Og syns det er en fin tanke. Vil ikke gjøre for mye ut av det heller da, for det skal jo være en glad og ikke en trist dag. At vi starter inngangen i kirka på et annet sted enn normalt trenger jo ikke andre enn de nærmeste å vite.

Ble også enige om at vi skal få blomsterdekoratøren til å lage en liten hjertekrans i røde roser som vi kan legge på etter vielsen.

Det blir forøvrig også 5 knappehullsblomster: 1 til sambo, 1 til bror dersom han vil følge meg da, 1 til forlover til sambo, 1 til stefar for å vise at vi ser han som en del av familien og en på grava til pappa som broren min og jeg legger på før vi går inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åååh... Så flott! Sitter med tårer i øynene her jeg sitter. :cry:

For en flott gest mot faren din! Og så hyggelig at broren din følger deg inn!

Ha en fin dag!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelige meldinger :P

Går litt tregt med bryllupsplanene om dagen, men nå er feriepengene rett rundt hjørnet, og da skal det shoppes :enig_animasjon: Er fortsatt over ett år til det store skal skje, føles lenge.... Men er jo litt gøy å gå rundt og glede seg også da. Redd venninnene mine blir drittlei av alt bryllupsmaset snart.... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1

Trur mine venninner er litt lei bryllups-mas også... Og verre skal det bli! Hehe... Jaja.... Godt eg har KG!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 1 måned senere...

Då var eg tilbake frå ferie og KG-fri og er endeleg klar for å planlegge eige bryllup og følge med på andre si planlegging att!!! :) Har nett skrive ei halv avhandling i mi eiga dagbok! Hehe.... Har det skjedd mykje på din front i det siste eller? Gledar meg til oppdatering!!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treige meg.... Lenge siden sist nå, og det har jamen ikke skjedd noe nytt heller. Avklaring av lokale er fortsatt ikke på plass. Venter på at eieren av det lokalet vi egentlig har booket skal ringe oss. Lovte nemlig å gi oss en avklaring på om vi kan ha med drikke selv eller ei etter sommerferien. Dersom vi ikke kan så er det som tidligere nevnt bare å gå ut på leit igjen. I påvente av avklaring så har vi liksom ikke kommet oss videre. Vi har jo fortsatt over ett år på oss da, eller rettere sagt 367 dager og noen timer :bryllup:

Ferien er vel overstått også, og det var rimelig godt å slappe av i tre uker sammen med min sambo. Sambo ble imidlertid syk, guffent, og går nå til en masse undersøkelser for å finne ut hva som er/var galt. Håper det ikke er noe alvorlig, men han er da stort sett frisk nå.

Kommer tilbake senere med oppdateringer. Håper jeg da kan lage en lang og fin liste over alt som er gjort og som skal gjøres. Blir så misunnelig på alle dere andre her inne som er så godt igang :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...