Gå til innhold

Ronja uperfekt eller sminkeronja?


Mowepe

Anbefalte innlegg

Nissemor2012 skrev (21 minutter siden):

Hun utdanner seg til hudkonsulent og skal ta eksamen om 3 måneder står det på Instagram😊 Og jeg skjønner godt at når man har lidenskap innenfor feltet så ønsker man å teste ut ulike produkter for å få erfaring man kan dele videre. Ser jo at masse andre beauty influensere tester hundrevis av forskjellige hudpleiemerker, så det er på ingen måte unormalt😊

En hudkonsulent med et nettkurs vekker ingen tillit hos meg. Går heller til faglærte hudpleiere/sykepleiere/leger. 
hun har hoppet fra merke til merke og reklamerer for det som betaler henne. Det ser vi som har fulgt henne en stund, inkludert deg siden du sier du har fulgt henne siden 2017. 
Hun jobber på sykehjem som helsefagarbeider(ikke noe galt i det, bare at hun har INGEN kunnskap om hudpleie i den utdanningen), og har ingen annen kunnskap enn interesse for hudpleie. Er en grunn til at vi har sykepleiere og leger som er spesialiserte innen dette feltet. 

  • Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du går inn på hud og makeup akademiet hvor hun tar studiet, så ser du at det er et studie og ikke et nettkurs😊 Og veldig mange influerer hopper fra merke til merke fordi de ønsker å teste det ut. At de får betalt for det er jo bare en fordel😊 ronja har også understrekt flere ganger at det ikke er noe galt med produktene hun tidligere har testet, men hun ønsker å teste ut enda mer fordi hun har lidenskap for det. Jeg har mer troverdighet til en konsulent med erfaringer med flere merker og ulike produkter enn en konsulent som bare har brukt det samme hele tiden. Mer erfaring gir også mer kunnskap. Men det handler vel mye om hva man velger å se. Liker man ikke noen så finner man lett feil og negative ting, og det samme gjelder om man liker noen, da er det lettere å finne bra og positive ting😊

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nissemor2012 skrev (42 minutter siden):

Hun utdanner seg til hudkonsulent og skal ta eksamen om 3 måneder står det på Instagram😊 Og jeg skjønner godt at når man har lidenskap innenfor feltet så ønsker man å teste ut ulike produkter for å få erfaring man kan dele videre. Ser jo at masse andre beauty influensere tester hundrevis av forskjellige hudpleiemerker, så det er på ingen måte unormalt😊

Så bra hun gjør det. Får håpe hun klarer å være fornøyd med dette lenge nok til at hun virker troverdig i reklamene sine nå da 😁

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nissemor2012 skrev (9 minutter siden):

Hvis du går inn på hud og makeup akademiet hvor hun tar studiet, så ser du at det er et studie og ikke et nettkurs😊 Og veldig mange influerer hopper fra merke til merke fordi de ønsker å teste det ut. At de får betalt for det er jo bare en fordel😊 ronja har også understrekt flere ganger at det ikke er noe galt med produktene hun tidligere har testet, men hun ønsker å teste ut enda mer fordi hun har lidenskap for det. Jeg har mer troverdighet til en konsulent med erfaringer med flere merker og ulike produkter enn en konsulent som bare har brukt det samme hele tiden. Mer erfaring gir også mer kunnskap. Men det handler vel mye om hva man velger å se. Liker man ikke noen så finner man lett feil og negative ting, og det samme gjelder om man liker noen, da er det lettere å finne bra og positive ting😊

Har sett og det er da et NETTSTUDIE. Beklager men vi blir nok ikke enige her😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulipan1ne skrev (2 minutter siden):

Har sett og det er da et NETTSTUDIE. Beklager men vi blir nok ikke enige her😂

Ja, det er det og når man leser alt man skal lære  på dette studiet så får man mye kunnskap om man fullfører😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nissemor2012 skrev (1 minutt siden):

Ja, det er det og når man leser alt man skal lære  på dette studiet så får man mye kunnskap om man fullfører😊

Som sagt, stoler mer på faglærte enn kurslærte (med nettkurs) uten relevant bakgrunn.  Men mye vil ha mer, og alt som betyr noe for «influensere» er penger. 
 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tulipan1ne skrev (13 minutter siden):

Som sagt, stoler mer på faglærte enn kurslærte (med nettkurs) uten relevant bakgrunn.  Men mye vil ha mer, og alt som betyr noe for «influensere» er penger. 
 

Det er ikke kurs, men nettstudie😊og det er relevant at noen har hatt dette som lidenskap i mange år og på eget initiativ tilegner seg kunnskap😊 det drar man inn som en stor fordel når man tar kurs/studie😊 Og jeg tror egentlig bare ronja er glad for at du ikke vil ha konsultasjon hos henne, så tverr og negativ som du er. At alt som betyr noe for dem er penger er dine ord. De har vel andre verdier og interesser i livet de også, akkurat som jeg antar du også har andre verdier og interesser enn å følge med på folk du ikke liker forså å skrive om dem her😋

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nissemor2012 skrev (14 minutter siden):

Det er ikke kurs, men nettstudie😊og det er relevant at noen har hatt dette som lidenskap i mange år og på eget initiativ tilegner seg kunnskap😊 det drar man inn som en stor fordel når man tar kurs/studie😊 Og jeg tror egentlig bare ronja er glad for at du ikke vil ha konsultasjon hos henne, så tverr og negativ som du er. At alt som betyr noe for dem er penger er dine ord. De har vel andre verdier og interesser i livet de også, akkurat som jeg antar du også har andre verdier og interesser enn å følge med på folk du ikke liker forså å skrive om dem her😋

Og hvorfor er du så engasjert i forumet her da?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulipan1ne skrev (22 minutter siden):

Og hvorfor er du så engasjert i forumet her da?

Fordi jeg liker dama og ønsker å forsvare henne🤷 finnes faktisk folk som engasjerer seg i forum fordi de liker noen og bra er det slik at dere ikke sitter i et ekkokammer å kritiserer.

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nissemor2012 skrev (1 time siden):

Fordi jeg liker dama og ønsker å forsvare henne🤷 finnes faktisk folk som engasjerer seg i forum fordi de liker noen og bra er det slik at dere ikke sitter i et ekkokammer å kritiserer.

Du er nok en bekjent siden du ikke er aktiv i andre forum. Forsvar hva du vil. Who cares

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulipan1ne skrev (3 minutter siden):

Du er nok en bekjent siden du ikke er aktiv i andre forum. Forsvar hva du vil. Who cares

Du bryr deg jo ganske mye siden du hittils har svart på alt jeg har skrevet😁 Bekjent eller ikke, det er ikke relevant. Jeg forsvarer en person jeg liker!😊

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nissemor2012 skrev (21 minutter siden):

Du bryr deg jo ganske mye siden du hittils har svart på alt jeg har skrevet😁 Bekjent eller ikke, det er ikke relevant. Jeg forsvarer en person jeg liker!😊

Du bryr deg minst like mye, som argumenterer på ALT jeg sier. Absolutt alt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulipan1ne skrev (13 minutter siden):

Du bryr deg minst like mye, som argumenterer på ALT jeg sier. Absolutt alt

Jeg har ikke nekta på at jeg bryr meg heller 😌

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Savner da hun var mer uperfekte Ronja. Nå er hun mer som alle andre influensere.. Er stolt av at ho har gått til psykolog og generelt tatt tak i livet av det som ikke har vært bra, men kunne fortsatt som Ronja uperfekt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/12/2023 at 8:27 PM, Guest btch said:

Savner da hun var mer uperfekte Ronja. Nå er hun mer som alle andre influensere.. Er stolt av at ho har gått til psykolog og generelt tatt tak i livet av det som ikke har vært bra, men kunne fortsatt som Ronja uperfekt..

Enig i dette. 

Jeg har ikke fulgt i mange år, men nå begynner hun å bli veldig lik mange andre. Og da er jeg usikker på om jeg ønsker å fortsette å følge. 

Veldig fint å se prosessen hun har hatt med dps, og flott at hun er så åpen om dette. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ronja er liksom guds gave til alt og alle hun.. Er såå stolt av seg selv, er så flink og fornuftig. Kommer med lange avhandlinger og spikrer sine meninger i hodet på andre. Synes faktisk hun er blitt en smule arrogant/hovmodig. Men det er nå min mening. 

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nillani skrev (31 minutter siden):

Ronja er liksom guds gave til alt og alle hun.. Er såå stolt av seg selv, er så flink og fornuftig. Kommer med lange avhandlinger og spikrer sine meninger i hodet på andre. Synes faktisk hun er blitt en smule arrogant/hovmodig. Men det er nå min mening. 

Tror det fort blir slik, når det bare en enveiskommunikasjon. Hadde hun snakket med et ekte menneske kunne hun blitt korrigert underveis og det ville vært helt normalt. Når hun snakker til en skjerm har hun overtaket og de få setningene hun får i retur kan hun tilegge mye mening , eventuelt høvle ned som sjalusi og misunnelse.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nillani skrev (På 27.5.2023 den 17.35):

Ronja er liksom guds gave til alt og alle hun.. Er såå stolt av seg selv, er så flink og fornuftig. Kommer med lange avhandlinger og spikrer sine meninger i hodet på andre. Synes faktisk hun er blitt en smule arrogant/hovmodig. Men det er nå min mening. 

Er ganske enig i det der. Og hu nevner begrepsbruk.
Hun skal studere og tar studier, sier hun. Nei. Hun tar ett kurs.
Studier er noe man tar på høyskolen. Å studere betyr gjerne å tilegne seg akademisk kunnskap ifølge SNL… 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MiniMusa skrev (På 30.5.2023 den 6.52):

Er ganske enig i det der. Og hu nevner begrepsbruk.
Hun skal studere og tar studier, sier hun. Nei. Hun tar ett kurs.
Studier er noe man tar på høyskolen. Å studere betyr gjerne å tilegne seg akademisk kunnskap ifølge SNL… 

 

Jeg tipper vi tok samme Google søk og du valgte nok bevist å ikke ta med at: “studere, å studere vil si å bruke tid og ressurser på å tilegne seg kunnskap.“ Det vil jeg jo absolutt si hun gjør når hun tar er hudkonsulent studie eller kurs, som du velger å kalle det 😊 Ser man på nettsiden så heter det faktisk hudkonsulent studie. 
 

Hadde hun kalt seg student hadde det vært noe annet, men hun sier hun studerer og det gjør hun ut fra hva begrepet kan bety.

Og jeg syns det er trist å se at folk indirekte snakker ned utdannelser som andre, men jeg tror det er typisk hvis det ikke er akademisk utdannelse. Det er liksom lettere å snakke ned. Jeg, med veldig mange andre syns det er kanon at hun tar hudkonsulent studiet og at hun tør å starte på fagskole til høsten.

og jeg blir litt sjokkert når jeg ser hva Nillani skriver (burde ikke bli sjokkert når man ser hva du skriver i andre tråder også), for er det noe ronja ikke er så er det arrogant eller hovmodig. Der kan vi snakke om å misforstå begrepet av et ord. At du blir truffet negativt av at hun skryter av det hun har fått til eller føler hun spikrer meninger i hodene på andre bare fordi hun tør å ytre dem er faktisk ene og alene ditt ansvar. Kanskje du skal ta en runde med deg selv å spørre deg hvorfor noe så positivt gjør deg så bitter at du må skrive så negativt om noen. Kanskje du selv sitter med ønsker om endringer som du ikke får til? Ikke vet jeg men noe er det siden du ikke tåler å se andre skryte av seg selv og utvikle seg selv til det bedre 😊
 

Ha en ellers fin dag 👍🏽

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyyoda skrev (På 27.5.2023 den 18.08):

Tror det fort blir slik, når det bare en enveiskommunikasjon. Hadde hun snakket med et ekte menneske kunne hun blitt korrigert underveis og det ville vært helt normalt. Når hun snakker til en skjerm har hun overtaket og de få setningene hun får i retur kan hun tilegge mye mening , eventuelt høvle ned som sjalusi og misunnelse.

Slik vi på KG gjør bare av og se på en skjerm? 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...