Gå til innhold

Ronja uperfekt eller sminkeronja?


Mowepe

Anbefalte innlegg

MiniMusa skrev (På 30.5.2023 den 6.52):

Er ganske enig i det der. Og hu nevner begrepsbruk.
Hun skal studere og tar studier, sier hun. Nei. Hun tar ett kurs.
Studier er noe man tar på høyskolen. Å studere betyr gjerne å tilegne seg akademisk kunnskap ifølge SNL… 

 

Hva gjør du på et kurs da? Var også inne og leste hva begrepet betydde og så at du utelot en god del/, viktig del av hva begrepet studere betydde. Kanskje ikke diskutere andres bekrepsbruk om man ikke kan henvise til riktig kilde selv og bommer selv? Alt for at noen andre skal fremstå i dårlig lys? 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sharp75! skrev (6 timer siden):

Hva gjør du på et kurs da? Var også inne og leste hva begrepet betydde og så at du utelot en god del/, viktig del av hva begrepet studere betydde. Kanskje ikke diskutere andres bekrepsbruk om man ikke kan henvise til riktig kilde selv og bommer selv? Alt for at noen andre skal fremstå i dårlig lys? 

Ja, egentlig litt derfor. Men kanskje feil ting å «ta henne» på. Jeg legger meg flat for å ha plukket ut den meningen jeg selv ville, for å få fram et poeng som ikke var ett poeng engang  🙈

Fordi jeg takler bare ikke dama lenger. Syns hun er så bastant og fremstår som en besserwisser. Hun minner meg litt om Benedicte Haugaard etterhvert, der alle som ikke er enige er idioter, og det er kun meldinger som roser hun opp i skyene som deles. Som vloggere flest, så er det ingenting som heter konstruktiv kritikk. Det er enten hat eller mobbing….
 

Det er sikkert fint og flott og ta et kurs, jeg dømmer aldri folk etter hva de jobber med. Det viktigste er at man trives med det man gjør. ♥️

Men jeg syns det er rart at man kan utføre behandlinger og diverse på andre etter kun noen få måneder på ett kurs. De fleste utdanninger har to år skole og to år som lærling før man kan få fagbrev liksom. 
 

Og den siste tiden så er det kun hudpleie, kosthold og rabattkoder det har gått i. Det er bra hun har det bedre med seg selv, men snappen har blitt veldig overfladisk. 

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharp75! skrev (På 31.5.2023 den 13.52):

Slik vi på KG gjør bare av og se på en skjerm? 

Selv om du er litt vrien å kommunisere med, så kommuniserer vi likevel ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyyoda skrev (35 minutter siden):

Selv om du er litt vrien å kommunisere med, så kommuniserer vi likevel ☺️

Vi ser på en skjerm uansett hva du tenker 🙂 og vi legger til og tolker på hver vår måte, det viste du igjen i ditt svar. Samme gjør Ronja. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun tar et kurs, hun studerer ikke 🙂. For å studere, må man ha studiekompetanse fra vgs. Studerer gjør man på høyskole og universitet, eller i regi av disse. Ellers heter det å gå på skole, eller ta et kurs.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MiniMusa skrev (På 31.5.2023 den 20.23):

Ja, egentlig litt derfor. Men kanskje feil ting å «ta henne» på. Jeg legger meg flat for å ha plukket ut den meningen jeg selv ville, for å få fram et poeng som ikke var ett poeng engang  🙈

Fordi jeg takler bare ikke dama lenger. Syns hun er så bastant og fremstår som en besserwisser. Hun minner meg litt om Benedicte Haugaard etterhvert, der alle som ikke er enige er idioter, og det er kun meldinger som roser hun opp i skyene som deles. Som vloggere flest, så er det ingenting som heter konstruktiv kritikk. Det er enten hat eller mobbing….
 

Det er sikkert fint og flott og ta et kurs, jeg dømmer aldri folk etter hva de jobber med. Det viktigste er at man trives med det man gjør. ♥️

Men jeg syns det er rart at man kan utføre behandlinger og diverse på andre etter kun noen få måneder på ett kurs. De fleste utdanninger har to år skole og to år som lærling før man kan få fagbrev liksom. 
 

Og den siste tiden så er det kun hudpleie, kosthold og rabattkoder det har gått i. Det er bra hun har det bedre med seg selv, men snappen har blitt veldig overfladisk. 

Jeg syns det er rart at du syns det er rart at man kan utføre behandlinger og diverse på andre som hudkonsulent, når man ikke skal det, hilsen hudpleier! En hudkonsulents jobb er å gjøre det som ligger i ordet, gi en konsultasjon av huden til noen og ut fra hudtype, hudtilstand og behovsanalyse anbefale produkter. Nå har vel Ronja uansett sagt at hun tar dette kurset eller studiet for å tilegne deg kunnskap fordi hun har en lidenskap for det. Igjen prøver du å så tvil om ting du absolutt ikke har peiling på. Hvor desperat er du egentlig etter å finne noe å stille spørsmålstegn ved eller pirke på?

Og jeg har et råd til deg. Slutt å følg med på folk du ikke kan fordra. Slutt å snakk negativt om folk som ikke er eller opptrer sånn som du vil. Alle kan ikke like alle, men vi alle kan ta et aktivt valg om hvem man vil være. Om man er en person som i masse tråder på internett snakker negativt om folk man ikke liker, men likevel følger med på, så bør man begynne å se mer innover enn utover. Og ikke ork å si at de må tåle det når de har valgt å være offentlig. Ja de har det, men at noen skriver så negativt om andre bare fordi man føler man har retten til det, sier veldig mye om deg som menneske. Jeg hadde opplevd det som veldig lite konstruktivt om noen skrev at de ikke kunne fordra meg. At du bevist skriver ting som kan såre er trist. Som sagt, begynn å se litt innover i deg selv og ikke bare utover på alle andre. Jeg tviler på at du selv er et perfekt menneske og jeg må dessverre skuffe deg med å si at det er en rimelig egoistisk holdning ute å går i disse forumene, fra deg i flere tråder. For det virker som at hvis noen ikke er eller gjør sånn som du syns de bør, så må de bare tåle “kritikk” som ikke er kritikk. 
 

Og jeg må bare spørre, ser du ikke selv hvor idiotisk det er å si at du ikke dømmer noen for utdannelse/studier/kurs, hvorpå du følger opp med et MEN. Det er som å si “ikke for å være frekk, men..”
 

Jeg er 100% enig i at kritiske, saklige og konstruktive debatter rundt influensere er viktig, men kvinneguiden troner toppen av usaklighet og regelrett tull. Desperate kvinner som er ute etter å følge med på folk de ikke liker, for så å springe inn på disse forumene og sammen med likesinnede diskutere dette. Hva som driver folk til å holde på sånn vil jeg aldri forstå. At dere ikke selv kan se deres egne handlinger og forstå at dere ikke er skitten likere noen andre influensere er høyst bekymringsverdig.

Jeg er dessverre med på å holde blant annet denne tråden oppe fordi jeg engasjerer meg i hvordan andre blir behandlet eller skrevet om, men jeg kan i det minste legge meg hver kveld og vite at jeg i dag har vært et snilt og varmt menneske mot andre. Du med flere burde prøve det😊

Nå sier jeg god og melder meg ut her fra for en stund, for her er det lite konstruktivt som skrives😵‍💫
 

 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MiniMusa skrev (På 31.5.2023 den 20.23):

Ja, egentlig litt derfor. Men kanskje feil ting å «ta henne» på. Jeg legger meg flat for å ha plukket ut den meningen jeg selv ville, for å få fram et poeng som ikke var ett poeng engang  🙈

Fordi jeg takler bare ikke dama lenger. Syns hun er så bastant og fremstår som en besserwisser. Hun minner meg litt om Benedicte Haugaard etterhvert, der alle som ikke er enige er idioter, og det er kun meldinger som roser hun opp i skyene som deles. Som vloggere flest, så er det ingenting som heter konstruktiv kritikk. Det er enten hat eller mobbing….
 

Det er sikkert fint og flott og ta et kurs, jeg dømmer aldri folk etter hva de jobber med. Det viktigste er at man trives med det man gjør. ♥️

Men jeg syns det er rart at man kan utføre behandlinger og diverse på andre etter kun noen få måneder på ett kurs. De fleste utdanninger har to år skole og to år som lærling før man kan få fagbrev liksom. 
 

Og den siste tiden så er det kun hudpleie, kosthold og rabattkoder det har gått i. Det er bra hun har det bedre med seg selv, men snappen har blitt veldig overfladisk. 

For all del, ikke sammenlig Ronja med Benedicte Haugaard! Det fortjener ikke Ronja. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Til å være ei som har kutta alkohol, så passer hun virkelig på de gangene hun først drikker. De gangene hun har delt på snap så har hun jo vært dritings… Se på hva hun la ut igår kveld. Ett glass vin/øl i helgene er mye sunnere enn den grøftefylla innimellom…

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke for det, men misliker den fyllasnappingen hennes. Syns det er trist å se at hun legger ut filmer av seg fullstendig dritings. Ja, helt greit å ta seg en fest, men å dele til flere tusen? Hun mener vel å legge ut bilder av at hun har det gøy, men det er ekkelt å se på, når hun knapt klarer å holde øynene oppe. Og i tillegg sier hun at alkohol ikke er bra for psyken hennes! Kanskje hun venninnen burde ta litt bedre vare på Ronja på de fylleturene? De er jo over 30, og har store barn. Ikke 18 og russ, liksom🤪

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer vel til å slette snapene igjen...

Får vel så fylleangst i noen dager nå da og klaging på psyken...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mina 2 skrev (3 timer siden):

Kommer vel til å slette snapene igjen...

Får vel så fylleangst i noen dager nå da og klaging på psyken...

Hun har allerede slettet flere (de hun la ut sist i natt) 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har tydeligvis fått endel tilbakemeldinger angående gårdsdagens snapper siden hun må forsvare seg og legge ut fra de som heier.Det i seg selv er ganske snodig måte å reagere på syns jeg. Jeg tenker at en generelt ikke bør snappe offentlig når en blir såpass berusa, når en snøvler og omtrent ikke klarer å holde øynene oppe. Det var bare trist å se på. At hun nå har valgt å være åpen om at hun velger alkoholfritt og hvorfor er jo bra, men det betyr jo at en da ikke kan drikke like mye før det blir for mye. Hun sa også at hun ikke skulle slette det, men gjorde det allikevel og det av en grunn. At hun koser seg og har det bra er det ingen ting i veien for, det er bare bra. Men når en er i 30 åra så er det greit å tenke konsekvenser i forhold til hva en deler, også for sin egen del. Blir en for rusa på alkohol så tenker en ikke klart og det var veldig tydelig der. Men å forsvare det med at hun blir sånn i øynene av en øl blir for dumt, det er ikke tilfelle. 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner ikke hvorfor alle influencere er så skråsikre på at de som skriver på anonyme forum aldri er utafor døra… Ronja mener vi som skriver her også burde leve livet å dra på festival…

Sorry Ronja, jeg vært på to ukers ferie med mann og barn. Og hengekøyetur med venninner. Har vært på tre festivaler hittil i sommer. Skal på en til. Og det betyr ikke at jeg må drikke meg sørpe dritings, og dele det i sosiale medier. Jeg er heller ingen avholds snurpe om det skulle bli tema. Alt med måte er noe som gjelder for det meste  

Men du har en offentlig kanal. Du har (enten du vil det eller ei) ett ansvar for hva du velger å dele. Spesielt i forhold til yngre følgere. Du fronter psykisk helse, kommer med tips som kan hjelpe andre i forhold til angst og depresjon, og du vlogger kanakas dritings når du er på (sponset) festival… 

Gjør som jeg sier, men ikke som jeg gjør. Mange vloggere ville jeg latt «slippe unna» om de snappa dritings. Men med den kanalen du har og den personen du har valgt å være i SoME, så syns jeg det er upassende med grøftefyll i monitor. At du gjør det, helt ok! Kos deg. Men du trenger ikke dele…

I det ene sekundet er du talsmann for god psykisk helse og i det neste så er du dritings. Hvordan skal f.eks. sekstenåring forstå hva som er lurt og ikke mtp psykisk uhelse, om vedkommende følger deg? Funker ikke å si at alkohol gjør deg dårligere, når du sier en ting og gjør noe annet. 
 


 

  • Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker Ronja, men er det liksom normalt å gå ute blant folk på gata i bare bh'n?

Screenshot_20230729_195051_Snapchat.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt skremt over at hun får servering og kommer inn på puber/ festivaler i den formen der . Holder jo åpenbart på å sovne . 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En del snaps som er slettet nå. Det er nok bare bra. Håper Ronja bøtter nedpå med vann, og får med seg resten av festivalen 😊😊

Endret av Swoosh
Skrivefeil
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun i det hele tatt kommer inn på festivalområdet blir jeg veldig sjokkert… hun burde blitt sendt rett hjem

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så snapen hennes nå. Uff,ser dama vandre rundt dritings.         Ser vondt ut. Skal bli morosamt i morra igjen da. Masse unnskyldninger igjen. Men hun må jo få gjøre som hun vil. Glad det ikke er meg.

Håper ikke sønnen ser disse snapene da...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest IVRIGMOBBER

Om hun får så mye angst av og drikke alkohol. Da bør hun ikke utsette seg for det... dette er ikke et par øl eller drinker for kosens skyld. Dette er alkehol i bøtter og spann.... vet ikke om hun kan reagere ekstra på alkehol mtp antidepressiva?🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...