Gå til innhold

Hva er din verste arbeidsplass noen sinne?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Findus. Er grusom sjef, men hun jobber der ikke lenger nå.

Anonymkode: 9e82c...a93

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er helt vanlig, alle bensinstasjoner gjør dette.

Anonymkode: e58f1...911

Også fikk jeg beskjed om å si til kundene at bensinpumpene var ødelagt, når realiteten var at vi var tomme for drivstoff fordi han ikke ville kjøpe nok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DELI DE LUCA

Arbeidsgiver som ga ikke lønnsslipp på over lengre periode (1,5ÅR).  Justerte ikke opp lønnsøkning etter forhandlinger. La ikke riktige timelister. Feil lønn ble utbetalt bevisst månedlig (Enkelte manglet mellom 20-40t og 5000-10000kr i måneden). Ingen overtid, tillegger på kveld, helg og helligdager ble utbetalt (ÅPEN 365 DAGER). 

Jeg mottok 105,00 i timen i over 1,5 år. Ble lovet 138,00 på kontrakt. Jeg var ung, naiv og dum. Arbeidsgiver ansatte hovedsaklig unge mellom 18-25 år hvor majoriteten var innvandrere som lite kjennskap til det norske arbeidslivet lover og regler. 

Når covid-19 kom, blødde arbeidsgiver røde penger. Hadde flere butikker som ble stengte. Jeg og mange andre ble permitterte hvor vi sluttet under våren 2020.  

En velsignelse for meg og mine tidligere kolleger. 

Anonymkode: edc67...7ba

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

DELI DE LUCA

Arbeidsgiver som ga ikke lønnsslipp på over lengre periode (1,5ÅR).  Justerte ikke opp lønnsøkning etter forhandlinger. La ikke riktige timelister. Feil lønn ble utbetalt bevisst månedlig (Enkelte manglet mellom 20-40t og 5000-10000kr i måneden). Ingen overtid, tillegger på kveld, helg og helligdager ble utbetalt (ÅPEN 365 DAGER). 

Jeg mottok 105,00 i timen i over 1,5 år. Ble lovet 138,00 på kontrakt. Jeg var ung, naiv og dum. Arbeidsgiver ansatte hovedsaklig unge mellom 18-25 år hvor majoriteten var innvandrere som lite kjennskap til det norske arbeidslivet lover og regler. 

Når covid-19 kom, blødde arbeidsgiver røde penger. Hadde flere butikker som ble stengte. Jeg og mange andre ble permitterte hvor vi sluttet under våren 2020.  

En velsignelse for meg og mine tidligere kolleger. 

Anonymkode: edc67...7ba

Nei fy F... dette må jo være ulovlig? 😮 Ja bra du ikke jobber der nå :) 

Anonymkode: e81df...6c9

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vegfinans! En helt jævlig avdelingsleder som var fæl mot absolutt alle. Selve arbeidsoppgavene var ok, men lederen gjorde at alle mistrivdes. 

Anonymkode: 01860...d91

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet på en byggevare forretning, verste stedet jeg har vært. 
Jobben i seg selv var grei nok, men arbeidsmiljøet var helt forjævlig, og å være tilflytter fra annen kommune gjorde ikke saken bedre.
Jeg ble syk av å være der, og er enda syk, 15 år etter. 

Anonymkode: deb09...a46

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jobbet på en byggevare forretning, verste stedet jeg har vært. 
Jobben i seg selv var grei nok, men arbeidsmiljøet var helt forjævlig, og å være tilflytter fra annen kommune gjorde ikke saken bedre.
Jeg ble syk av å være der, og er enda syk, 15 år etter. 

Hvordan syk?

Anonymkode: d9734...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for personangrep, identifisering av privatpersoner og svar til dette.

Perelandra, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuppeluri skrev (3 timer siden):

Vil ikke si navnet på bedriften, men var en lokal burgerkjede i Telemark. Var med når de åpnet. 

For det første var de fleste kundene frekke som flatlusa, utenom de få faste som kom hver dag og gledet seg til å se deg. Milkshakemaskinen gikk alltid til helvete. Den skal jo egentlig stoppe utifra hvilken kopp du setter på, men noen ganger så registrerte den det ikke og du hadde milkshake party bak hele disken. Mange av de ansatte var sløve med vask, søppeltømming og renhold generelt. Burgerkjøtt ble stekt flere timer før de ble brukt og ble oppbevart i en "varmebakk". mange kunder fikk gammel pommes frites fra morran fordi vi alltid måtte steke en stor pose hver gang. Noen ganger måtte vi steke samme pommes fritesen flere ganger for å fremstille den som "fersk".

Vi byttet restaurantsjef oftere enn vi byttet frityrolje føltes det ut som, visste aldri hvem du skulle forholde deg til.
Å når man jobbet der som 16åring så ble du hardt utnyttet av de ansatte på 18-19 som var russ eller midt i party fasen. Jeg ble pisket rundt som et skinn fordi skiftlederen var i bakrus på dass etter nachpiel 4 timer før. Arbeidstidene var utholdelige.
Ofte når jeg var ferdig kl 16 så ble jeg spørt om jeg kunne jobbe 2t lenger ETTER jeg var ferdig skiftet og på vei ut døra bare pga rush og at de ikke hadde satt flere på skift. Da hadde jeg gjerne jobbet siden kl 08.

Lønna var også veldig dårlig, og alle over 18 år kikka ned på deg og baksnakket deg mens de tok pause, mens du som hadde jobbet like lenge som dem aldri fikk pause.

Skjønner at dette er Bergbys

Anonymkode: 31cab...caa

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hvordan syk?

Sykdom som ble utløst av stress - nøyaktig hva vil jeg ikke dele.. 

Jeg jobber pr i dag 100% en annen plass, men har perioder der jeg ikke kan jobbe i det hele tatt pga denne sykdommen.

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Sykdom som ble utløst av stress - nøyaktig hva vil jeg ikke dele.. 

Jeg jobber pr i dag 100% en annen plass, men har perioder der jeg ikke kan jobbe i det hele tatt pga denne sykdommen.

🌸🌸Takk for at du delte, gode tanker.🌸🌸

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gamle arbeidsplass. Kommunalt ansatt i hjemmesykepleien i en kommune med ekstremt dårlig økonomi. Ledelsen var lite tydelig, var mange mini-sjefer. Vi fikk også beskjed om at vi ikke fikk jobbe overtid pga kommunen sin økonomiske situasjon, allikevel måtte vi jobbe mye overtid uten at det ble betalt ut i lønn. Vi hadde møter utenom arbeidstid som vi ikke fikk betalt for, fikk beskjed om at vi må sette det på avspasering, problemet var at vi fikk aldri ta ut denne avspaseringen. 

Ikke minst høyt arbeidspress, konstant for lite folk på jobb, fikk aldri tid til pasientene, dårlig kompetanse. Det ble blant annet ansatt ekstremt mange assistenter siden dem var billigere i drift, noe som gjor at det ble ekstremt høyt press på oss som er sykepleiere. Skal aldri tilbake. 

Anonymkode: f0583...d98

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.12.2021 den 17.12):

TietoEvry

Anonymkode: 933a9...b61

Hvorfor? Jeg jobber ikke der selv, altså!

Anonymkode: 221bf...b54

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Noen lagerjobber jeg hadde i Oslo under studietiden for tjue år siden. Først og fremst hatet jeg de ekstremt monotone arbeidsoppgavene (samlebånd, plukking og pakking u/truckkjøring). Det hjalp heller ikke at enkelte av de faste ansatte var mildt sagt merkelige. På en av arbeidsplassene var det for eksempel en creepy øst-europeisk raring som terroriserte vikarene, spesielt kvinnene. På en annen hadde to incelaktige gubber en vegg med bilder av deformerte mennesker (ikke kødd), ispedd noen bilder av lettkledde damer. Forstår ikke at lagersjefen, som virket som en oppegående type, godkjente dette.

Anonymkode: 51a7c...c33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garnfabrikk! Møkkaplass med forskjellsbehandling, dårlig lønn- ulik lønn for likt arbeid , pyton arbeidsmiljø med mye baksnakking og iskalde lokaler.

Anonymkode: c581e...25a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AAP hos NAV.no. Ekstreme krav. Måtte levere meldekort hver 14(!) dag. og fikk kutt i lønnen når jeg ikke leverte tidsnok. 

Anonymkode: 6e2af...748

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, dette blir langt, men...

Skeidar. Sikkert en fin bedrift i seg selv, men sjefen jeg hadde... altså jeg burde vel lukta lunta når hun avslutta intervjuet mitt med å gi meg småpenger og ba meg gå å kjøpe en Cola til denne :fnise: Hun satt bare på kontoret sitt hver dag, og når hun var ute i butikken gjorde hun ikke annet enn å skjelle ut oss ansatte foran kunder til vi brøt sammen og begynte å gråte. Takk for fine, fantastiske kunder som noen ganger brøt inn og kjeftet på henne, vi turte jo ikke selv. 

Hun ble også tatt i å stjele mange ganger - av oss. Den ene gangen vi varslet, ble hun kalt inn til møte, men ingenting annet kom utav det enn at hun ble enda mer jævligere mot oss.

På personalmøter fikk vi ikke lov til å snakke. Og da mener jeg ikke i det hele tatt. På et spesifikt personalmøte kom min kollega uheldigvis til å si "Enig", til noe sjefen snakket om - hvorpå hun sendte oss alle i timeout/røykepause i 10 minutter med advarsel om å ikke ytre et eneste ord til resten av møtet. 

Julebordet var også obligatorisk, og jeg spurte spøkefullt om det betydde at vi fikk betalt? Hun lo ikke, for å si det sånn, og jeg ble "syk" samme kveld som julebordet. 

Ikke hadde jeg kontrakt de 6 månedene jeg jobbet der heller, og noen ganger kunne hun finne på å gjøre om på timelistene med penn og endre på neste vakt - uten å si ifra. Da jeg kom for sent fordi vakten min var blitt endret på uten min viten, fikk jeg kjeft og beskjed om å komme innom jobb flere ganger i uka bare for å sjekke om vaktene mine var blitt endret, det var nemlig mitt eget ansvar å holde meg oppdatert på slik.

Uheldigvis var svigerinna hennes assisterende... en dag jeg skulle begynne kl 10, kjeftet denne assisterende på meg fordi vakta mi var blitt endra på (med penn på papir) et par dager i forveien og jeg var da blitt satt opp tidligere. Hun skulle lære meg opp og tok meg med ut på røykepause, hvor folk fra andre avdelinger også stod og røyka, og hun fortalte alle hvordan jeg hadde kastet bort hele morgningen hennes fordi jeg ikke hadde dukka opp før kl 10 - mens jeg stod der og følte meg totalt ydmyket. 

En gang skrøt en kunde av meg, en eldre herremann som jeg hadde hjulpet med å velge og bære ut et stort gulvteppe, hvor sjefen svarte: "Også? Det er jo jobben hennes". Mannen ble LITT satt ut men dette varvpå slutten av min arbeidsperiode og jeg var blitt så herda at jeg bare trakk på skuldrene og smilte. 

Da jeg leverte min første oppsigelse kastet hun den i søpla. Jeg fikk ikke lov å slutte :fnise: 2 måneder senere kom jeg med neste oppsigelse hvorpå jeg fikk beskjed om å jobbe ut oppsigelsesperioden min på 1 mnd. Jeg var SÅ frista til å påpeke at ingen kontrakt = ingen oppsigelsesperiode, men jeg turte ikke ass. Jeg var jo bare 17 år stakkars. 

Det var også mange, mange andre hendelser. Hun lagde også sine egne regler (vi fikk bla ikke lov å taste inn kontantbeløpet vi fikk av kundene i kassa, vi måtte regne dette ut selv i hodet - skal love dere vi slet med differ, for å si det sånn). 

Jeg var nr 10 som slutta. Hørte også i ettertid at en tidligere kollega fikk nok og hadde skrikematch med sjefen på et personalmøte.

Og da han som alltid ble sendt for å kjøpe lunsj til henne leverte sin oppsigelse fikk hun hjerteinfarkt på jobb og han måtte kjøre henne til legevakta.

Hun sa alltid at alle i bransjen kom til å bli så imponerte hvis jeg i ettertid fortalte at jeg hadde hatt henne som sjef. Vel, da jeg endelig møtte en i bransjen som kjente til henne noen år senere fikk jeg ikke noe annet enn dyptfølende sympatierklæringer.

Det ble så ille på slutten at jeg kastet opp før jeg skulle på jobb, var livredd den dama. 

Anonymkode: 79994...ac2

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...