Gå til innhold

Hva er den høyeste hastigheten du har vært oppe i på norske veier?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

I alle dager??? Hvorfor kjører dere så fort? Har ikke selv kjørt i mer enn 90km/t, og da var jeg sykt stressa.. 

Anonymkode: 91dea...ac2

I så fall burde heller ikke du ha førerkort, i likhet med de som kjører alt for fort.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

220 på E6 med en BMW 525d xDrive. Utrykning der det stod om liv.

Skremmende å se hvilke hastigheter enkelte påstår å ha kjørt. Den kommentaren om 315 km/t i Østerdalen har jeg dog lite tro på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 31.1.2020 den 17.01, Traktor skrev:

I så fall burde heller ikke du ha førerkort, i likhet med de som kjører alt for fort.

Her må jeg faktisk si meg enig. Man skal evne å kjøre i 110 uten å bli stresset.

Endret av poli10
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 27.1.2020 den 11.05, Hr. Aktiv skrev:

315 km/t målt med gps i Østerdalen. 

Meget tvilsomt. Ville ikke stolt på målemetodene her.

315 km/t er høyere hastighet enn de fleste formel 1 biler. Ingen masseproduserte biler klarer slike hastigheter. Du måtte i såfall ha kjørt en supersportsbil. Da tenker jeg heller det er noe feil med målingen.

Anonymkode: 9e728...b57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90 er nok for meg, og bare på gode veier, jeg er en laid back person. På motorvei kanskje 120, men bare når drit dårlig tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Meget tvilsomt. Ville ikke stolt på målemetodene her.

315 km/t er høyere hastighet enn de fleste formel 1 biler. Ingen masseproduserte biler klarer slike hastigheter. Du måtte i såfall ha kjørt en supersportsbil. Da tenker jeg heller det er noe feil med målingen.

Anonymkode: 9e728...b57

Tja du kan tro hva du vil. Gps er nå gps. Det er ikke veldig mye feilmargin der.

Formel 1 er underlagt restriksjoner det er ikke vi. ;)

Ingen supersportsbil. Prestasjonen derimot er det. 

Spesialbygg motor, girkasse, drivverk osv. Jo da selv om dette er noen år siden så ligger ikke fremdriften tilbake for annet på veiene i dag heller. Opp til hundre kan den raskeste Teslaen kansje få noen meter, men etter hundre er det takk og farvel. Den ble tom for gir på rundt 330. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.2.2020 den 19.34, Hr. Aktiv skrev:

Tja du kan tro hva du vil. Gps er nå gps. Det er ikke veldig mye feilmargin der.

Formel 1 er underlagt restriksjoner det er ikke vi. ;)

Ingen supersportsbil. Prestasjonen derimot er det. 

Spesialbygg motor, girkasse, drivverk osv. Jo da selv om dette er noen år siden så ligger ikke fremdriften tilbake for annet på veiene i dag heller. Opp til hundre kan den raskeste Teslaen kansje få noen meter, men etter hundre er det takk og farvel. Den ble tom for gir på rundt 330. 

Ingen vei i Østerdalen som takler 315.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, poli10 skrev:

Ingen vei i Østerdalen som takler 315.

Det finnes vel strengt tatt ingen vei som takler det om man ikke er villig til å ta sjanser. Men det finnes steder der dette går helt fint ja selv i Østerdalen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte ikke selv men i ungdomstiden satt jeg på med noen og da bikka den over 180-200km. Veiene den gang var ikke som nå. Det var 3 biler som kappkjørte mens jeg hylte i baksetet at jeg ville av. Det var heller ikke setebelter bak den gang eller påbud med setebelter. Selv har jeg ikke kjørt høyere enn 100 km/t.

Anonymkode: 754c1...d34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 31.1.2020 den 12.26, AnonymBruker skrev:

I alle dager??? Hvorfor kjører dere så fort? Har ikke selv kjørt i mer enn 90km/t, og da var jeg sykt stressa.. 

Anonymkode: 91dea...ac2

Enig! Jeg orker og gidder ikke kjøre så fort hvis jeg ikke må. Jeg hater å måtte ligge i 90 og elsker å kjøre i lavt tempo og nyte turen . 

Anonymkode: be8ce...56e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig! Jeg orker og gidder ikke kjøre så fort hvis jeg ikke må. Jeg hater å måtte ligge i 90 og elsker å kjøre i lavt tempo og nyte turen . 

Anonymkode: be8ce...56e

Jeg blir trøtt og sløv i lav hastighet. Jeg har noen strekninger jeg kjører mye og som har mye kontroller. der jeg stort sett kjører på cruisecontroll i  fartsgrensen.  Jeg kunne likså godt tatt meg ett par pils og satt meg i baksetet, reaksjonsevnen og bevistheten om kjøringen er på det nivået. Jeg "våkner" innimellom i dagdrømmene mine for å gjette meg til hvor langt jeg har kommet og hvor langt jeg har igjen og da kan jeg ha kjørt flere mil på underbevisthet. 

Vi lærer at dette er bedre, fordi statestikkene i ulykkene forteller noe. Problemet er at de ikke forteller alt. 

Jeg har vel kjørt noe over fartsgrensene , men jeg har aldri hatt kjøretøy som takler nevneverdig fart, så det er snakk om maks 160-170 km /t på MC over kortere strekker

 

Anonymkode: e5cc6...741

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 20.2.2020 den 21.45, Hr. Aktiv skrev:

Det finnes vel strengt tatt ingen vei som takler det om man ikke er villig til å ta sjanser. Men det finnes steder der dette går helt fint ja selv i Østerdalen. 

Nei, det gjør det ikke. Du lyver.

På 21.2.2020 den 8.29, AnonymBruker skrev:

Kjørte ikke selv men i ungdomstiden satt jeg på med noen og da bikka den over 180-200km. Veiene den gang var ikke som nå. Det var 3 biler som kappkjørte mens jeg hylte i baksetet at jeg ville av. Det var heller ikke setebelter bak den gang eller påbud med setebelter. Selv har jeg ikke kjørt høyere enn 100 km/t.

Anonymkode: 754c1...d34

 

På 21.2.2020 den 8.34, AnonymBruker skrev:

Enig! Jeg orker og gidder ikke kjøre så fort hvis jeg ikke må. Jeg hater å måtte ligge i 90 og elsker å kjøre i lavt tempo og nyte turen . 

Anonymkode: be8ce...56e

 

4 timer siden, Forumhei skrev:

110 for å kjøre forbi noe på motorveien, la meg så klart i 100 etterpå😊

Og dere har førerkort i et land med 110-soner på flere motorveier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Forumhei
38 minutter siden, poli10 skrev:

Nei, det gjør det ikke. Du lyver.

 

 

Og dere har førerkort i et land med 110-soner på flere motorveier?

Det er jo 100, er lov å legge seg litt høyere for å kjøre forbi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...