Gå til innhold

Hva er den høyeste hastigheten du har vært oppe i på norske veier?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På jobb har jeg passert 180 flere ganger. Vil ikke si at fart er det mest spennende og morsomme. Mye gøyere å «brøyte» vei i tett trafikk. Kjører mye fort på jobb. 
Privat går bilen min i max fartsgrensen. Har sett alt for mange stygge ulykker med alvorlige skader/død for at jeg vil utsette meg selv og/eller mine nærme/medtrafikanter for den risikoen. Fartsgrensen er der for en grunn! 

Anonymkode: 5c076...313

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

210km/t ca. tror jeg. liksom ikke tid til å se på speedometeret i den hastigheten. det var nattes tid i en lang tunell, veien for meg selv. kommer ikke til å gjøre slikt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.1.2020 den 14.10, AnonymBruker skrev:

285

Flere jeg kjenner har passert 300 på norske veier ofte

Anonymkode: 231d5...a5a

For noen biler dine bekjente har. Tross alt er det ikke mange biler som klarer 300

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt på med en kompis. 225 i en tunell. 
skjønner ikke at jeg var så dum.. blir uvel av tanken 🤬

Anonymkode: ca3fd...ee3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/27/2020 at 5:53 PM, AnonymBruker said:

Og det skal vi liksom tro på?

Anonymkode: 0ce2f...9ed

Det er mange biler som passerer 300.

Hvorfor er det vanskelig å tro?

Dette er jo helt vanlig i bilmiljøer.

Har du aldri opplevd dette?

 

Anonymkode: 231d5...a5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 hours ago, Illuminatum said:

For noen biler dine bekjente har. Tross alt er det ikke mange biler som klarer 300

Jo, det er det faktisk.

Og er man i ett bilmiljø, så har jo flere slike biler.

Anonymkode: 231d5...a5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

150 er det forteste jeg har kjørt. Er usikker på hvor fort jeg har vært passasjer i. Jeg kjører mye på motorvei og ligger som regel ikke mer enn 10 km/t over, noen ganger mer om jeg skal kjøre forbi og bilen foran plutselig øker farten. (hvorfor gjør noen det?)

Anonymkode: 848c2...dcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

160-180 kanskje?

Det var ikke jeg som kjørte, og til slutt sa jeg fra om at føreren faktisk måtte kjøre saktere. Jeg var skikkelig ukomfortabel.

Anonymkode: b97a0...2bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det er det faktisk.

Og er man i ett bilmiljø, så har jo flere slike biler.

Anonymkode: 231d5...a5a

Du har Bugatti Veyron men tviler på at så mange av dine kjente har den. Du har sikkert en haug av andre eksempler siden du skriver at du kjenner mange med så fete biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt lappen i 1 år, og kjører ikke fortere enn 120 til tider på motorvei... 

Anonymkode: c36bb...497

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I alle dager??? Hvorfor kjører dere så fort? Har ikke selv kjørt i mer enn 90km/t, og da var jeg sykt stressa.. 

Anonymkode: 91dea...ac2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I alle dager??? Hvorfor kjører dere så fort? Har ikke selv kjørt i mer enn 90km/t, og da var jeg sykt stressa.. 

Anonymkode: 91dea...ac2

Det går vel igjen i tråden at dette er hvor fort man har kjørt, de fleste i sin ungdom. Samme med meg, kjørte i 144 km/t i en gammel bil, likte fart og spenning og fikk et rush av det, dette var i Norge. Har kjørt fortere i Sverige. Kjører aldri for fort nå, har fått vett! Den eneste dødsulykken som har skjedd nær familie, skjedde ved rygging. Så det skal ikke alltid fart til. 

Er for øvrig kvinne. 

Anonymkode: 78795...8de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.1.2020 den 22.49, Lisaaaaa skrev:

Så bra at du klarer å ikke kjøre så fort lenger! ☺️ For det er ikke verdt det, tross i "kikket" man får.

Hvis du leser et av mine innlegg tidligere i denne tråden, så har jeg sett en dødsulykke i trafikken på nært hold. Og tro meg, det gjør noe med deg. 

Har da erfaringer rundt det også. Forsøke gjennoppliving i et blodbad der andre folk var mere opptatte med å spy i grøfta enn å hjelpe. Var en veldig uoversiktlig situasjon med mange innvolverte og folk i sjokk vimset rundt og ble borte i nattemørket. Måtte lete etter mobildekning for å nå nødsentralen og samtidig samle sammen de som var på tur bort i mørket og ikke svarte på tilrop. En omkom, men resten berget etter den innsatsen to av mine kamerater og jeg gjorde. Ble innkalt til avhør til politiet, men det var mere et møte der de roste oss i skyene for den jobben vi gjorde. For å ikke miste hodet. Redningsfolket trodde vi var zombier slik vi så ut når de kom til stedet.

Det var ikke vi som var skyld i dette altså. Vi var bare bil nr. 3 som stoppet rett etter det smalt. Skjønte det hadde skjedd noe når billysene bare forsvant plutselig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

36 minutter siden, Hr. Aktiv skrev:

Har da erfaringer rundt det også. Forsøke gjennoppliving i et blodbad der andre folk var mere opptatte med å spy i grøfta enn å hjelpe. Var en veldig uoversiktlig situasjon med mange innvolverte og folk i sjokk vimset rundt og ble borte i nattemørket. Måtte lete etter mobildekning for å nå nødsentralen og samtidig samle sammen de som var på tur bort i mørket og ikke svarte på tilrop. En omkom, men resten berget etter den innsatsen to av mine kamerater og jeg gjorde. Ble innkalt til avhør til politiet, men det var mere et møte der de roste oss i skyene for den jobben vi gjorde. For å ikke miste hodet. Redningsfolket trodde vi var zombier slik vi så ut når de kom til stedet.

Det var ikke vi som var skyld i dette altså. Vi var bare bil nr. 3 som stoppet rett etter det smalt. Skjønte det hadde skjedd noe når billysene bare forsvant plutselig. 

❤❤❤❤

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Hr. Aktiv skrev:

Har da erfaringer rundt det også. Forsøke gjennoppliving i et blodbad der andre folk var mere opptatte med å spy i grøfta enn å hjelpe. Var en veldig uoversiktlig situasjon med mange innvolverte og folk i sjokk vimset rundt og ble borte i nattemørket. Måtte lete etter mobildekning for å nå nødsentralen og samtidig samle sammen de som var på tur bort i mørket og ikke svarte på tilrop. En omkom, men resten berget etter den innsatsen to av mine kamerater og jeg gjorde. Ble innkalt til avhør til politiet, men det var mere et møte der de roste oss i skyene for den jobben vi gjorde. For å ikke miste hodet. Redningsfolket trodde vi var zombier slik vi så ut når de kom til stedet.

Det var ikke vi som var skyld i dette altså. Vi var bare bil nr. 3 som stoppet rett etter det smalt. Skjønte det hadde skjedd noe når billysene bare forsvant plutselig. 

Det jeg ikke fatter er hvordan du kan se noe slikt på nært hold og likevel få et "kikk" av å kjøre rasende fort. Man bør ha respekt for trafikken, og det er det minste å forvente når man har sett en dødsulykke. Det kikket du får når du kjører fort er ikke verdt at andre potensielt kan tape et liv for det. Det gjelder alle andre i tråden også som kjører så fort. 

Jeg holder meg til fartsgrensen. Jeg sitter ikke på kjøretøy der fører ikke tar hensyn til fartsgrensene med mindre det er utrykning. 

Anonymkode: 1334e...3c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg ikke fatter er hvordan du kan se noe slikt på nært hold og likevel få et "kikk" av å kjøre rasende fort. Man bør ha respekt for trafikken, og det er det minste å forvente når man har sett en dødsulykke. Det kikket du får når du kjører fort er ikke verdt at andre potensielt kan tape et liv for det. Det gjelder alle andre i tråden også som kjører så fort. 

Jeg holder meg til fartsgrensen. Jeg sitter ikke på kjøretøy der fører ikke tar hensyn til fartsgrensene med mindre det er utrykning. 

Anonymkode: 1334e...3c3

Du kan si det, men når du er i din egen bobble ser du ikke slik på det. Jo du er klar over konsekvensen, men tar en kalkulert risiko. Det gikk jo bra den gangen. Opplever ofte farligere situasjoner i dag enn på den tiden selv om hastigheten ofte er over halvert. Trafikkbildet har endret seg og trafikken går såpass tregt at vi har tid til å gjøre helt andre ting enn å kjøre bil. Jeg kjører mye og ser nestenulykker veldig ofte.

Til sammenligning hadde jeg ikke det på den tiden. Da måtte jeg være fullt fokusert på veien foran meg og var nok paradoksalt kansje en tryggere trafikkant da enn det jeg er nå. Ser det hver eneste dag at det finnes menge som ikke burde vært på veien og dem kjører definitivt ikke raskest. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...