Gå til innhold

Hva er den høyeste hastigheten du har vært oppe i på norske veier?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjørte et kort strekk på 200 km/t i natt på en nesten tom E6. Var først oppe 150, og tenkte at jeg like godt kunne prøve å se hvor fort jeg kunne kjøre. 200 er en milepæl og følte ikke behov for å kjøre noe fortere. Men må si det var magisk. Jeg skjønner den følelsen folk som ønsker å sette fartsrekorder må ha.

Anonymkode: 1c20d...f74

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På norske veier er det forteste 200 km/t. Det var ikke jeg som kjørte men en kamerat.

Selv har jeg ikke kjørt raskere enn ca 140 på norske veier.

I Tyskland på autobahn har jeg flere ganger kjørt over 200. Litt over 210 er rekorden.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

285

Flere jeg kjenner har passert 300 på norske veier ofte

Anonymkode: 231d5...a5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

225😨 i dag skjønner jeg ikke hva jeg tenkte på...

Anonymkode: 0bd03...bc3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker. Kanskje rundt 130.

Da en venninne fikk lappen, mange år før meg, kjørte vi i hennes fars bil til "ødemarka" en sommernatt. Det var et par timer hjemmefra. Hun kjørte i 200 hele veien, og noe i bilen røk. Vi kunne ikke så mye om verken bil eller voksenlivet, så der sto vi hjelpeløs til morgengry med ingen befolkning rundt oss 🙄

Ellers har jeg alltid litt angst for trafikkontroll, så prøver å holde meg bare litt over fartsgrensa, men noen ganger glemmer man seg av - spesielt i lange rett-frem-veier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En natt på vei hjem når jeg var 18/19 kjørte jeg på en tom E6. Jeg husker ikke helt, men tror jeg var oppe i litt over 160km/t. Jeg skammer meg og skjønner ikke hva faen jeg tenkte på/med!!!!! 

Anonymkode: 2a6a6...9f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir sint og lei meg over å lese dette. Jeg har opplevd at ei jeg kjente ble påkjørt og drept, av en bil som ikke engang kjørte for fort.

Er du virkelig villig til å ha liv på samvittigheten, bare for å ha det gøy eller komme litt fortere frem?

Endret av Lisaaaaa
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjørte et kort strekk på 200 km/t i natt på en nesten tom E6. Var først oppe 150, og tenkte at jeg like godt kunne prøve å se hvor fort jeg kunne kjøre. 200 er en milepæl og følte ikke behov for å kjøre noe fortere. Men må si det var magisk. Jeg skjønner den følelsen folk som ønsker å sette fartsrekorder må ha.

Anonymkode: 1c20d...f74

Tenk hvis du hadde forårsaket en alvorlig ulykke, bare for å kjenne på denne "magi-følelsen". 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

22 minutter siden, Tibbie skrev:

Usikker. Kanskje rundt 130.

Da en venninne fikk lappen, mange år før meg, kjørte vi i hennes fars bil til "ødemarka" en sommernatt. Det var et par timer hjemmefra. Hun kjørte i 200 hele veien, og noe i bilen røk. Vi kunne ikke så mye om verken bil eller voksenlivet, så der sto vi hjelpeløs til morgengry med ingen befolkning rundt oss 🙄

Ellers har jeg alltid litt angst for trafikkontroll, så prøver å holde meg bare litt over fartsgrensa, men noen ganger glemmer man seg av - spesielt i lange rett-frem-veier.

Hvorfor kjører du over fartsgrensen? 

Anonymkode: 9c68b...6ae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Lisaaaaa skrev:

Jeg blir sint og lei meg over å lese dette. Jeg har opplevd at ei jeg kjente ble påkjørt og drept, av en bil som ikke engang kjørte for fort.

Er du virkelig villig til å ha liv på samvittigheten, bare for å ha det gøy eller komme litt fortere frem?

Enig. Denne tråden burde vert låst eller fjernet!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...