Gå til innhold

Resett identifiserte IS-siktet kvinne – stevnet for retten


BrukerErHeltAnonym

Anbefalte innlegg

På 25.1.2020 den 10.12, Alivamale skrev:

Men hvorfor er det viktig å vite hvordan hun ser ut? 
 

Jeg har heller ingen sympati for medlemmer eller «assosierte» medlemmer av terrororganisasjoner, men jeg forstår ikke hva slags nytte jeg eller andre skulle ha av å se hvordan denne kvinnen ser ut, eller hva hun heter.

Ville du også at for eksempel terrorister som ABB også ble holdt skjult slik at ingen viste hvem han var?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Stina234 skrev:

Ville du også at for eksempel terrorister som ABB også ble holdt skjult slik at ingen viste hvem han var?

Han er fengslet. Jeg har egentlig ikke et behov for å vite hvordan han ser ut, bortsett fra ren nysgjerrighet. Det har ikke hjulpet meg på noen måte å se ansiktet hans.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, tirben skrev:

 Hvorfor tror du han sendte manifestet sitt til avisredaksjonene? Selvsagt ønsket han publisering! Han la jo ved bilder av seg selv i uniform! 

 

11 timer siden, Alivamale skrev:

Dersom man publiserer et manifest på internett timer før man begår terrordåder, er man trolig ikke interessert i å være anonym.

Jeg kan være ærlig å si at jeg forsåvidt også er nysgjerrig på hvem denne kvinnen er, men innser at denne informasjonen ikke ville hjulpet meg eller andre på noe vis. 

Media kunne likevel valgt å anonymisere ham slik det ble gjort med denne kvinnen. Forskjellsbehandling.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Alivamale skrev:

Jeg har lest dette selv, men har ikke en aggressiv tilnærming til dette.

Jeg får inntrykk av at du har en sterk hevnfølelse og samtidig mistro til at rettssystemet ikke kommer til å dømme kvinnen?

Da bør du lese opp igjen og ikke tilegne meg egenskaper/følelser uten å treffe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror alle at ingen lege ville skrevet en tvilsom diagnose selv om han trodde det kunne få barna fraktet ut av den leiren? Mange leger hadde utvilsomt sett på det som en hvit løgn. Hvor mange norske fastleger er det ikke som lar pasienter "sykemelde seg" selv om ikke de har noen påvist sykdom? På begynnelsen av 2000-tallet ble det avslørt at innvandrergrupper hadde svindlet staten for store beløp ved å bestikke leger for å skrive falske sykemeldinger.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Anonymbruker3 said:

Tror alle at ingen lege ville skrevet en tvilsom diagnose selv om han trodde det kunne få barna fraktet ut av den leiren? Mange leger hadde utvilsomt sett på det som en hvit løgn. Hvor mange norske fastleger er det ikke som lar pasienter "sykemelde seg" selv om ikke de har noen påvist sykdom? På begynnelsen av 2000-tallet ble det avslørt at innvandrergrupper hadde svindlet staten for store beløp ved å bestikke leger for å skrive falske sykemeldinger.

Det er vel en mikroskopisk mulighet for at den syriske legen som stilte diagnosen i 2017 jukset, men jeg ville ikke satset sparepengene mine på det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Pawn Hearts said:

Det er vel en mikroskopisk mulighet for at den syriske legen som stilte diagnosen i 2017 jukset, men jeg ville ikke satset sparepengene mine på det.

Tviler på at du ville satset sparepengene dine på at den er reell heller hvis du faktisk hadde valget.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/25/2020 at 5:02 PM, FryNor said:

Fordi hun valgte å bli med i en terrororganisasjon som er i krig mot vesten og Norge og som i tillegg utfører groteske handlinger mot kvinner og barn i land i midtøsten, det hun har gjort kan sammenlignes med det landsforræderne gjorde under krigen her i Norge.  

“vesten” er et ganske vague konsept, er ikke et land. 
 

Det fleste nordmenn viler ikke at deres barn blir ikke IS medlem. Men også ville ikke at deres barn kaste bort sine liv i militær tjeneste i Irak eller Syria osv. Fordi det er ikke til Norges fordel. Våres rolle burde være å dempe og løse konflikten ikke å gjør vondt verre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.1.2020 den 22.29, Drizzt skrev:

 

Media kunne likevel valgt å anonymisere ham slik det ble gjort med denne kvinnen. Forskjellsbehandling.

Er det ikke hensynet til barna som veier tyngst her? Deres sjanse for å kunne leve et mest mulig normalt liv fremover. Når det gjelder Kaptein Ko-ko har vi ikke de hensyn og ta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Apis skrev:

Er det ikke hensynet til barna som veier tyngst her? Deres sjanse for å kunne leve et mest mulig normalt liv fremover. Når det gjelder Kaptein Ko-ko har vi ikke de hensyn og ta.

Jeg ser ikke problemet her.

Mor identifiseres, barna forblir anonyme og fratas mor og vokser opp et annet sted som er trygt, kjærlig og mest mulig normalt. Hun har bevist at hun ikke er egnet å gi dem god omsorg, så for meg blir det ekstremt provoserende å la henne ha omsorgen for dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
På 22.1.2020 den 19.55, AmonymBruker skrev:

Flere medier identifiserte ABB før rettskraftig dom forelå. Jeg ser ingen prinsippiell forskjell her. At hun mest sannsynlig blir frikjent i en norsk straffesak endrer ikke på det.

Det er et poeng, men en feil rettferdiggjør ikke den neste. 
Sedvanen er å ikke navngi mistenkte og/eller tiltalte før de er dømt skyldige.

Likevel er det ofte slik at medier gir ganske klare pekere på hvem det er uten å navngi. 
Eksempelvis utelivsjournalist/ DJ som står for retten nå for en rekke voldtekter og overgrep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.1.2020 den 1.55, Brutex skrev:
På 23.1.2020 den 1.51, Purple Basil skrev:

 

Selv om hun skulle være skyldig så betyr ikke det at hun er farlig. Er hun ikke farlig har ikke du noe rett til å vite hvem hun er.

Det ønsker jeg å avgjøre selv ;) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, LeneXCII said:

Det ønsker jeg å avgjøre selv ;) 

Det har ikke du kompetanse til å gjøre. Dette har vi fagpersoner og mynigheter for å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resett skal nå også navngi de fire siste kvinnene som fortsatt er i Syria. Alle har tydligvis bakgrun fra det radikale islamistmiljøet ISLAM NET.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.1.2020 den 23.56, BrukerErHeltAnonym skrev:

Noen av oss vil ikke ha en terrorist som nabo.

Ingen vil vel ha en terrorist som nabo, men det er ikke så mye vi får gjort i den anledning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...