Gå til innhold

Resett identifiserte IS-siktet kvinne – stevnet for retten


BrukerErHeltAnonym

Anbefalte innlegg

På 23.1.2020 den 23.22, aazy skrev:

I Norge så har vi noe som heter menneskerettigheter, som inkluderer retten til privatliv og tilstrekkelig rettsvern også for folk man ikke liker. Om noen resett-sympatisører er uenige med norsk lov burde dere kanskje flytte til Kina eller Midtøsten der folk ikke har disse rettighetene?

Paradoksalt nok så har denne kvinnen som støtter en religiøs terroristorganisasjon som står for det stikk motsatte av menneskerettigheter og rettsvern fått hjelp av et land der disse tingene står sterkt.

Hun er også så kynisk at hun bruker barna sine som pressmiddel for å få komme tilbake til dette landet, Norge burde ikke hjelpe disse menneskene som hater vesten, menneskerettigheter, religionsfrihet og likestilling. Denne kvinnen kommer til å bli en stor utgift for norske skattebetalere i mange år, hun vil få alt dekt av NAV og staten og selv om hun blir dømt til å betale for reisen til Norge selv så er det til syvende å sist skattebetalerne som får regningen.

Den eneste grunnen til at disse menneskene vil komme til Norge er penger, når de kommer til landet så tviholder de på det samme levesettet og de religiøse lovene de hadde i hjemlandet og lever i parallellsamfunn blant sine egen. De religiøse lederne i moskeene preker om at innvandrerungdommene har blitt for norske og oppfordrer foreldrene til å sende ungene på koranskole i andre land.

Vi har jo sett eksempler på diskusjoner på dette forumet der innvandrere sier rett ut at de hater nordmenn og den norske kulturen og at den eneste grunnen til at de er i landet er penger. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Resett skulle helst blitt nedlagt ved dom, men det er nok ikke så lett. Redaktøren er helt på en snurr. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at resett identifiserer ho. Helst så burde alle vite det sånn at den dagen hun slipper ut holder alle seg unna ho

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er tragisk at Folk lirer av seg all slags dritt om folk og forhåndsdømmer folk. 
 

Hun er ikke dømt. Det er to barn involvert. Som journalist er jeg prinsipielt imot identifisering, i tråd med VVP. 
 

Hadde hun utført et angrep, ville det vært annerledes. Men per nå vet vi ikke hva hun har gjort og om hun er skyldig i noe.

Men hva er vel vitsen med å diskutere med Resett-folka..dere går jo bare i bekreftelsesfella om og om igjen. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.1.2020 den 22.58, Drizzt skrev:

Jo, alle som frivillig slutter seg til en av verdens mest kjente og brutale terroristorganisasjoner, er per definisjon farlig. Det vitner til holdninger og tro som er uforenelige med Norge og det norske samfunnet. 

 

Så ja, det er av almen interesse at hennes navn offentliggjøres. Breivik var identifisert ganske tidlig i forløpet, så hvorfor skjerme henne? Jeg heier på Resett i denne saken.

Breivik identifiserte seg selv,  i og med at han sendte ut "manifestet" sitt med bilder av seg selv til ledende mediehus.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, FryNor skrev:

Paradoksalt nok så har denne kvinnen som støtter en religiøs terroristorganisasjon som står for det stikk motsatte av menneskerettigheter og rettsvern fått hjelp av et land der disse tingene står sterkt.

Hun er også så kynisk at hun bruker barna sine som pressmiddel for å få komme tilbake til dette landet, Norge burde ikke hjelpe disse menneskene som hater vesten, menneskerettigheter, religionsfrihet og likestilling. Denne kvinnen kommer til å bli en stor utgift for norske skattebetalere i mange år, hun vil få alt dekt av NAV og staten og selv om hun blir dømt til å betale for reisen til Norge selv så er det til syvende å sist skattebetalerne som får regningen.

Den eneste grunnen til at disse menneskene vil komme til Norge er penger, når de kommer til landet så tviholder de på det samme levesettet og de religiøse lovene de hadde i hjemlandet og lever i parallellsamfunn blant sine egen. De religiøse lederne i moskeene preker om at innvandrerungdommene har blitt for norske og oppfordrer foreldrene til å sende ungene på koranskole i andre land.

Vi har jo sett eksempler på diskusjoner på dette forumet der innvandrere sier rett ut at de hater nordmenn og den norske kulturen og at den eneste grunnen til at de er i landet er penger. 

Ønsker du å forkaste menneskerettigheter og også demokrati?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, Purple Basil skrev:

Denne personen er ikke uskyldig på noe som helst vis. 

Juridisk er hun som alle andre uskyldig inntil det foreligger en fellende dom. Hva du personlig måtte mene om det er totalt irrelevant. Men for å si det slik hvis du var elev og hadde rettslære og på en prøve hadde svart at hun var skyldig på nåværende tidspunkt så hadde du STRØKET 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke Resett kjent for å følge de etiske reglene innen journalistikk da. Dessverre får nok ikke noe konsekvenser for dem, uansett hvor lite gjennomtenkt og idiotisk det er. Jo mer de setter livene til mennesker i fare, jo mer penger på den norske stat bruke for å beskytte dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nekter simpelthen å tro at denne kvinnen hadde såpass lite omløp i hodet når hun satt seg på flyet til Syria, at hun ikke skjønte at det var terrororganisasjoner dit hun kom. Meningene hun har hatt har vært som hånd i hanske for terrororganisasjoner - og det spiller i det store og hele liten rolle for Norges befolkning hvorvidt hun har disse meningene fremdeles. Skal innrømme at jeg ikke har tilstrekkelig kunnskap hva lovverket gjelder, men prinsipielt så synes jeg jo det er spesielt hvis man kan dra til Syria, få barn med IS-terrorister, lage mat til IS-terrorister og være en generell støtte, uten at dette skal få konsekvenser når man velger å komme tilbake til Norge.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Scarlet Witch said:

Jeg nekter simpelthen å tro at denne kvinnen hadde såpass lite omløp i hodet når hun satt seg på flyet til Syria, at hun ikke skjønte at det var terrororganisasjoner dit hun kom. Meningene hun har hatt har vært som hånd i hanske for terrororganisasjoner - og det spiller i det store og hele liten rolle for Norges befolkning hvorvidt hun har disse meningene fremdeles. Skal innrømme at jeg ikke har tilstrekkelig kunnskap hva lovverket gjelder, men prinsipielt så synes jeg jo det er spesielt hvis man kan dra til Syria, få barn med IS-terrorister, lage mat til IS-terrorister og være en generell støtte, uten at dette skal få konsekvenser når man velger å komme tilbake til Norge.

Har det ikke fått konsekvenser for henne? Hun ble da tatt hånd om av PST med en gang hun kom til Norge, eller har jeg misforstått fullstendig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Pawn Hearts said:

Har det ikke fått konsekvenser for henne? Hun ble da tatt hånd om av PST med en gang hun kom til Norge, eller har jeg misforstått fullstendig?

Jeg mente hvis hun ikke f.eks blir dømt til fengselsstraff. Dårlig formulering av meg der, beklager!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Alivamale skrev:

Ønsker du å forkaste menneskerettigheter og også demokrati?

Selvfølgelig ønsker jeg ikke å forkaste menneskerettighetene og demokrati, problemet er at disse terroristene hater og kjemper mot menneskerettigheter og demokrati og når det går galt for de så er de plutselig tilbøyelig til å unytte disse rettighetene.

De som har reist ut for å støtte Daesh og kjempe mot vesten burde sitte å råtne i den dritten de har vært med på å lage, denne kvinnen har med viten og vilje utsatt barna sine for dette helvetet og i tillegg så bruker hun dem for å komme seg tilbake til Norge.  

6 minutter siden, Chiyo skrev:

Nå er ikke Resett kjent for å følge de etiske reglene innen journalistikk da. Dessverre får nok ikke noe konsekvenser for dem, uansett hvor lite gjennomtenkt og idiotisk det er. Jo mer de setter livene til mennesker i fare, jo mer penger på den norske stat bruke for å beskytte dem. 

Jeg leser verken Reset eller Document men jeg kan egentlig skjønne at disse sidene får nye lesere sånn som de etablerte mediene i Norge har blitt. Hvis det er nyhetsaker som kan oppfattes negativt i forhold til innvandring eller innvandrere så skal det helst ties ihjel i frykt for at det kan tolkes som rasistisk eller at det ikke stemmer med den politiske overbevisningen hos journalistene og politikerne.

Vi ser jo hvordan nyhetene fungerer i Sverige, England og Frankrike, det skal helst ikke rapporteres om noe som har med baksiden ved innvandring å gjøre. Det skal heller ikke føres statistikk over etnisk og religiøs bakgrunn i saker der det er helt tydelig at innvandrere er overrepresentert, vi ser jo de samme tendensene i Norge også når problemene bortforklares med fattigdom og sosiale problemer.

Selv de som er for innvandring skjønner innerst inne at det er nettopp innvandring som er en stor del av problemet men det sitter langt inne å innrømme dette ovenfor seg selv og andre. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, FryNor skrev:

 

De som har reist ut for å støtte Daesh og kjempe mot vesten burde sitte å råtne i den dritten de har vært med på å lage, denne kvinnen har med viten og vilje utsatt barna sine for dette helvetet og i tillegg så bruker hun dem for å komme seg tilbake til Norge.  

Skal barna lide for de valg foreldre har foretatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Alivamale skrev:

Skal barna lide for de valg foreldre har foretatt?

Selvfølgelig ikke, men i denne saken så er det faktisk sånn at denne kvinnen har tatt disse valgene.

Hvis hun virkelig var så bekymret for helsen til barna så kunne hun tatt den den muligheten hun fikk med å sende de til Norge uten at hun ble med, men istedet så utsetter hun barna for enda mer lidelse ved å utnytte helsetilstanden deres for å komme seg selv til Norge.

En hver oppegående omsorgsfull forelder ville heller ofret seg selv for å redde sine barn, men ikke denne kvinnen. Hun må være utrolig egoistisk og empatiløs for å gjøre det hun gjorde.  

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, FryNor skrev:

Selvfølgelig ønsker jeg ikke å forkaste menneskerettighetene og demokrati, problemet er at disse terroristene hater og kjemper mot menneskerettigheter og demokrati og når det går galt for de så er de plutselig tilbøyelig til å unytte disse rettighetene.

De som har reist ut for å støtte Daesh og kjempe mot vesten burde sitte å råtne i den dritten de har vært med på å lage, denne kvinnen har med viten og vilje utsatt barna sine for dette helvetet og i tillegg så bruker hun dem for å komme seg tilbake til Norge.  

Jeg leser verken Reset eller Document men jeg kan egentlig skjønne at disse sidene får nye lesere sånn som de etablerte mediene i Norge har blitt. Hvis det er nyhetsaker som kan oppfattes negativt i forhold til innvandring eller innvandrere så skal det helst ties ihjel i frykt for at det kan tolkes som rasistisk eller at det ikke stemmer med den politiske overbevisningen hos journalistene og politikerne.

Vi ser jo hvordan nyhetene fungerer i Sverige, England og Frankrike, det skal helst ikke rapporteres om noe som har med baksiden ved innvandring å gjøre. Det skal heller ikke føres statistikk over etnisk og religiøs bakgrunn i saker der det er helt tydelig at innvandrere er overrepresentert, vi ser jo de samme tendensene i Norge også når problemene bortforklares med fattigdom og sosiale problemer.

Selv de som er for innvandring skjønner innerst inne at det er nettopp innvandring som er en stor del av problemet men det sitter langt inne å innrømme dette ovenfor seg selv og andre. 

Jeg kan trøste deg med at foreløpig er etnisk norske overrepresenterte på ubehøvlet og kriminell atferd. Etnisitet er ikke så interresant, det er sosiale, psykologiske og sosioøkonomiske faktorer som spiller inn her.

Det synes jeg er interessant. Hvorfor velger noen å bli kriminell/terrorist/svindler osv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, FryNor skrev:

Selvfølgelig ønsker jeg ikke å forkaste menneskerettighetene og demokrati,

Bare denne ene gangen...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, FryNor skrev:

Selvfølgelig ikke, men i denne saken så er det faktisk sånn at denne kvinnen har tatt disse valgene.

Hvis hun virkelig var så bekymret for helsen til barna så kunne hun tatt den den muligheten hun fikk med å sende de til Norge uten at hun ble med, men istedet så utsetter hun barna for enda mer lidelse ved å utnytte helsetilstanden deres for å komme seg selv til Norge.

En hver oppegående omsorgsfull forelder ville heller ofret seg selv for å redde sine barn, men ikke denne kvinnen. Hun må være utrolig egoistisk og empatiløs for å gjøre det hun gjorde.  

Har du barn selv?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, nomore82 skrev:

Bare denne ene gangen...

Hvis denne kvinnen hadde hatt FNs menneskerettigheter i ryggen så hadde hun og barna blitt hentet mye tidligere, det er ingen rettighet for fremmedkrigere som reiser ut å bli hentet tilbake uansett om det er barn inn i bildet.

I denne saken så ble det tatt en politisk beslutning basert på barnas helse og det hadde ingenting med menneskerettighetene å gjøre.

9 minutter siden, Alivamale skrev:

Har du barn selv?

 

Nei jeg har ikke barn selv, mener du at det er normalt for foreldre å ofre barna sine fremfor å ofre seg selv?.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, FryNor skrev:

Hvis denne kvinnen hadde hatt FNs menneskerettigheter i ryggen så hadde hun og barna blitt hentet mye tidligere, det er ingen rettighet for fremmedkrigere som reiser ut å bli hentet tilbake uansett om det er barn inn i bildet.

I denne saken så ble det tatt en politisk beslutning basert på barnas helse og det hadde ingenting med menneskerettighetene å gjøre.

Nei jeg har ikke barn selv, mener du at det er normalt for foreldre å ofre barna sine fremfor å ofre seg selv?.

Dersom man selv har et overlevelsesinsinstinkt, og elsker barna sine, vil man også tro at barnet har det best på reisen til Norge i følge med en selv. Barnet/barna har hatt henne som omsorgsperson de årene de har levd. De har levd under umenneskelige forhold i sin levetid.

 

Hvorfor skulle ikke hun ha like rettigheter som lykkejegerne som trolig drepte en mann i Kongo? Hadde det vært litt enklere for deg å akseptere dette dersom det var snakk om den kvinnelige konvertitten fra Trøndelag?


 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Alivamale skrev:

Hvorfor skulle ikke hun ha like rettigheter som lykkejegerne som trolig drepte en mann i Kongo? Hadde det vært litt enklere for deg å akseptere dette dersom det var snakk om den kvinnelige konvertitten fra Trøndelag?


 

 

Fordi hun valgte å bli med i en terrororganisasjon som er i krig mot vesten og Norge og som i tillegg utfører groteske handlinger mot kvinner og barn i land i midtøsten, det hun har gjort kan sammenlignes med det landsforræderne gjorde under krigen her i Norge.  

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...