Gå til innhold

Coronaviruset: Er blitt til en verdensomspennende epidemi

Aragorn ll Elessar

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Sirisiri10
3 minutter siden, ludden skrev:

Ja,dessverre.....og alle pilleknaskende nervevrak hiver seg lett på denslags.....når det finnes folk som er engstelige for å gå på butikken pga. det der,da har de større problemer enn et influensavirus.

1 minutt siden, ludden skrev:

Ja,jeg leser aviser,samt nyheter på tv,det burde du begynne med også,så kanskje du skjønte litt mer 🙂

Du skal jo ikke akkurat rope høyest her når du selv kommer med feilinfo om WHO og influensa, og i tillegg ikke svarer på kommentarene om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mrs Robinson skrev:

Følger meget godt med på litt andre kilder enn norske vg, så hersketeknikker kan du spare deg for. 

Ja.....du følger sikkert med på youtube nyheter, du virker nemlig så oppdatert 🙂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Areca skrev:

VG er jo bare ett eksempel da. Her er et til:

https://www.nrk.no/nyheter/forsker-frykter-ikke-kina-virus-1.14883787

At en norsk forsker som sitter trygge Norge uttaler seg om et virus som et u startfasen  synes jeg ikke er spesielt betryggende. 

Handling sier mer enn ord, og det faktum at Kina har isolert ca hele landet sier sitt 

Endret av Mrs Robinson
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Sirisiri10 skrev:

Du skal jo ikke akkurat rope høyest her når du selv kommer med feilinfo om WHO og influensa, og i tillegg ikke svarer på kommentarene om det. 

Det norske myndigheter går ut med i slike tilfeller har opphav i WHO, det trodde jeg faktisk ikke at jeg trengte å forklare 🙂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Areca said:

Det nytter ikke.. 

YouTube videoer fra folk som tjener fett på visninger fra hysteriske folk er mer til å stole på enn forskere :)

Har jeg lenket til en eneste youtube-video?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Mrs Robinson skrev:

At en norsk forsker som sitter trygge Norge synes jeg ikke er spesielt betryggende. 

Handling sier mer enn ord, og det faktum at Kina har isolert ca hele landet sier sitt 

Kina har ikke isolert landet sitt, det er andre land som har sluttet å fly dit,men det har de kanskje ikke sagt på din nyhetskanal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, ludden skrev:

Ja.....du følger sikkert med på youtube nyheter, du virker nemlig så oppdatert 🙂

Har ikke sett en eneste youtubevideo. 

Billige hersketeknikker beviser bare at man har gått tom for argumenter 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne YouTube videoen bør du isåfall se :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, ludden skrev:

Kina har ikke isolert landet sitt, det er andre land som har sluttet å fly dit,men det har de kanskje ikke sagt på din nyhetskanal?

Igjen viser du den enorme uvitenheten din.

https://www.cnbc.com/2020/02/01/coronavirus-more-of-china-extend-shutdown-accounting-for-80percent-of-gdp.html

Finn ny video fra en større by i Kina. Det er INGEN ting som fungerer som normalt der, de få som er ute prøver å skaffe mat. Ingen industri, og veier er sperret overalt. Det går ikke tog mellom byer lengre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dette emnet går nok du tom for argumenter før meg,frøken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, likestilling skrev:

Igjen viser du den enorme uvitenheten din.

https://www.cnbc.com/2020/02/01/coronavirus-more-of-china-extend-shutdown-accounting-for-80percent-of-gdp.html

Finn ny video fra en større by i Kina. Det er INGEN ting som fungerer som normalt der, de få som er ute prøver å skaffe mat. Ingen industri, og veier er sperret overalt. Det går ikke tog mellom byer lengre.

Jeg vet at flere byer der er isolert,men her var det snakk om at landet er stengt,og det stemmer ikke.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, ludden skrev:

• Kina stenger av millionby utenfor Hubei-provinsen

Kinesiske myndigheter har for første gang besluttet å nærmest isolere en by utenfor Hubei-provinsen som følge av Wuhan-viruset.

Isoleringen av byen Wenzhou i Zhejiang-provinsen på den kinesiske østkysten startet søndag.

Tiltakene inkluderer stengte veier og begrensninger på beboernes bevegelser, opplyser lokale myndigheter.

Så langt er 46 bomstasjoner på motorveiene i byen stengt. Videre er offentlig transport innstilt og kinoer og museer stengt.

Beboerne i byen er blitt rådet til å ikke forlate hjemmene sine, bortsett fra hvis de skal søke medisinsk behandling eller lignende. Bare én person per husholdning har lov til å handle inn nødvendigheter annenhver dag.

661 personer er smittet av viruset i Zhejiang-provinsen. 265 av smittetilfellene er i byen Wenzhou. Dette er det høyeste antall smittede i landet utenfor Hubei-provinsen.

Byen Wenzhou har ni millioner innbyggere. Wuhan-viruset startet i Hubei-provinsen, hvor rundt 14 byer er isolert eller i ferd med å bli isolert. (NTB)

•  
    av Kjetil Hanssen
    07:32
    DEL

Stadig mer isolert Kina fordømmer USAs innreisenekt

hva er din definisjon på å isolere et land? Sikkert mye spennende å finne på vg👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, ludden skrev:

Jeg vet at flere byer der er isolert,men her var det snakk om at landet er stengt,og det stemmer ikke.

Hva legger du i at et land er stengt? Når det går militære i gatene og man ikke får forlate husene mer enn annenhver dag og INGEN ting fungerer som normalt så vil jeg kalle dette "stengt". Språklige finurligheter til side. De gjør alt de kan for å isolere folk.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirisiri10
4 minutter siden, ludden skrev:

Kan du si meg hvor jeg ikke hvirker så oppdatert? Nei, jeg har ikke sett på YouTube videoer annet enn anerkjente nyheter. Jeg sier hverken at det er farlig eller ufarlig, men at de vet for lite om omfanget. 

Linken du la ut fra VG om den ene forskeren som snakker om coronaviruset er ikke en lege engang. 

"Svenn Erik-Mamelund forsker ved senter for velferds- og arbeidslivsforskning ved OsloMet. Han er utdannet Cand Polit fra 1998 i Samfunnsgeografi og Dr. Polit. i Demografi fra 2004. Han har i 23 år studert epidemiske sykdommers demografi med særlig fokus på influensapandemien Spanskesyken i 1918-20. Fra 2017 er han leder av Norsk demografisk forening. "

https://brukere.snl.no/52182

6 minutter siden, ludden skrev:

Det norske myndigheter går ut med i slike tilfeller har opphav i WHO, det trodde jeg faktisk ikke at jeg trengte å forklare 🙂

Nei, for hvordan skal du forklare noe som ikke er sant? Herremin, den linken du la ved snakker jo IKKE om influensa i det heletatt, nevner det ikke engang. Og WHO går ikke ut med slike påstander. 

https://www.who.int/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, Mrs Robinson skrev:
  • Kina stenger av millionby utenfor Hubei-provinsen

Kinesiske myndigheter har for første gang besluttet å nærmest isolere en by utenfor Hubei-provinsen som følge av Wuhan-viruset.

Isoleringen av byen Wenzhou i Zhejiang-provinsen på den kinesiske østkysten startet søndag.

Tiltakene inkluderer stengte veier og begrensninger på beboernes bevegelser, opplyser lokale myndigheter.

Så langt er 46 bomstasjoner på motorveiene i byen stengt. Videre er offentlig transport innstilt og kinoer og museer stengt.

Beboerne i byen er blitt rådet til å ikke forlate hjemmene sine, bortsett fra hvis de skal søke medisinsk behandling eller lignende. Bare én person per husholdning har lov til å handle inn nødvendigheter annenhver dag.

661 personer er smittet av viruset i Zhejiang-provinsen. 265 av smittetilfellene er i byen Wenzhou. Dette er det høyeste antall smittede i landet utenfor Hubei-provinsen.

Byen Wenzhou har ni millioner innbyggere. Wuhan-viruset startet i Hubei-provinsen, hvor rundt 14 byer er isolert eller i ferd med å bli isolert. (NTB)

•  
    av Kjetil Hanssen
    07:32
    DEL

Stadig mer isolert Kina fordømmer USAs innreisenekt

hva er din definisjon på å isolere et land? Sikkert mye spennende å finne på vg👍

Hvis du kan å lese,så skrev jeg at kina ikke har stengt landet sitt,men at andre land slutter å fly dit,det er forskjell på at et land stenger grensene,og at andre land nekter sine innbyggere å dra til et land. Virker som du har veldig tungt for å forstå ting, det gjør meg litt trist igrunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sirisiri10 skrev:

Kan du si meg hvor jeg ikke hvirker så oppdatert? Nei, jeg har ikke sett på YouTube videoer annet enn anerkjente nyheter. Jeg sier hverken at det er farlig eller ufarlig, men at de vet for lite om omfanget. 

Linken du la ut fra VG om den ene forskeren som snakker om coronaviruset er ikke en lege engang. 

"Svenn Erik-Mamelund forsker ved senter for velferds- og arbeidslivsforskning ved OsloMet. Han er utdannet Cand Polit fra 1998 i Samfunnsgeografi og Dr. Polit. i Demografi fra 2004. Han har i 23 år studert epidemiske sykdommers demografi med særlig fokus på influensapandemien Spanskesyken i 1918-20. Fra 2017 er han leder av Norsk demografisk forening. "

https://brukere.snl.no/52182

Nei, for hvordan skal du forklare noe som ikke er sant? Herremin, den linken du la ved snakker jo IKKE om influensa i det heletatt, nevner det ikke engang. Og WHO går ikke ut med slike påstander. 

https://www.who.int/

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/2GlePl/epidemi-forsker-corona-viruset-trolig-mindre-farlig-enn-influensa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, ludden skrev:

Hvis du kan å lese,så skrev jeg at kina ikke har stengt landet sitt,men at andre land slutter å fly dit,det er forskjell på at et land stenger grensene,og at andre land nekter sine innbyggere å dra til et land. Virker som du har veldig tungt for å forstå ting, det gjør meg litt trist igrunn.

Det at noen isolerer landet sitt og innbyggerne, vil ikke si at de stenger av for reisende. 

#blokker

Orker ikke diskutere med troll 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirisiri10
Akkurat nå, ludden skrev:

Beklager å si det, men er du helt på bærtur? Jeg spurte deg tidligere om link til der Who hadde sagt at influensa er farligere en coronaviruset, slik du påstod. Du la ved en link fra helseinstituttet hvor det ikke stod noe om hverken Who eller influensa. 

Så sier jeg til deg at artikkelen fra VG er fra en forsker, som ikke er lege engang, men utdanning innen demografi og samfunnsgeografi, altså den du legger ved lenge etterpå og svar på noe annet. Den har heller INGEN forbindelse med WHO. 

WHO sier at de aner ikke omfanget enda. Viruset kan mutuere og bli enda sterkere, altså smitte flere og gjøre større skade, likeså kan det dø ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...