Gå til innhold

Coronaviruset: Er blitt til en verdensomspennende epidemi


Aragorn ll Elessar

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2 minutter siden, Cleopatra70 skrev:

Det vil de også at du skal tro, det er enda mer effektivt nå i internett-alderen når man kan søke selv. Vet du at Google viser det de vil vise?

Hvorfor i all verden tror du at "de" vil at jeg skal tro det? Se på videoene fra folk fra vesten som er i Kina, gatene er tomme. Beijing er tom. Shanghai er død.

Hva slags merkelig konspirasjonsteori er dette?

https://www.businessinsider.com/wuhan-coronavirus-apple-amazon-google-close-offices-travel-china-spread-2020-1?r=US&IR=T

Sitat

Wuhan coronavirus leads Google, Apple, Facebook, Amazon, and Microsoft to close China locations and suspend employee travel unless 'business critical'

Tror du alle disse også har blitt lurt av de utspekulerte kineserne som prøver å lure oss til å tro at de har en alvorlig sykdom som herjer?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior
15 timer siden, LittleBabyNothing skrev:

Jeg tenker det samme men de skal ha koner og prostituerte og oppleve og spise mat i sola når det er jul og snø i Norge.

Da får de holde seg der borte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior

Å selvfølgelig skal de hente hjem nordmenn som er der borte.. Skal få viruset til Norge med vilje altså? Bare for nordmenn må hjem! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Warrior skrev:

Å selvfølgelig skal de hente hjem nordmenn som er der borte.. Skal få viruset til Norge med vilje altså? Bare for nordmenn må hjem! 

Gjør meg forbannet å tenke på. De bør holdes i karantene det borte. Vi bør sende utstyr bort dit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Warrior skrev:

Å selvfølgelig skal de hente hjem nordmenn som er der borte.. Skal få viruset til Norge med vilje altså? Bare for nordmenn må hjem! 

Ja, den reagerte jeg også på...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, MadameDeRosa skrev:

Hva sier han? Er uten eng sub.

Det er engelsk sub, du må bare skru på...

image.png.377c7a13a53b286bc5be6a01764886bb.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/22/2020 at 3:44 PM, Aragorn ll Elessar said:

WHO sitter onsdag ettermiddag i krisemøte, etter at det SARS-liknende viruset Coronaviruset er påvist hos flere hundre personer og har ført til flere dødsfall.

Ifølge lokale kinesiske medier er det nå totalt 17 personer som skal være døde som følge av viruset.

I en uttalelse natt til onsdag sier kinesiske myndigheter at viruset, som har sitt opphav i den kinesiske byen Wuhan, kan mutere og spre seg ytterligere.

Ifølge AFP oppfordrer byens myndigheter folk til å holde seg unna, og har kansellert flere arrangement i forbindelse med den kinesiske nyttårsfeiringen førstkommende lørdag.

- Evolusjonsmessig er det de mest smittsomme variantene som overlever. Det kan være at dette blir en stor epidemi, men det er for tidlig å si. Hvor alvorlig dette er kan også endre seg, sier lege Gunnar Hasle ved Reiseklinikken til Dagbladet.

Til nå har ni personer mistet livet som følge av viruset, og minst 440 personer er smittet, opplyser helsemyndighetene i Kina.

- At ni av 400 dør er også høy dødelighet til å være et luftveisvirus, poengterer Hasle.

https://www.dagbladet.no/nyheter/coronaviruset-potensial-til-verdensomspennende-epidemi/72055509

Så tror du vi vil få en verdens epidemi slik som spanskesyken mellom 1918 og 1920?

Eller tror du dette bare er et nytt eksempel på skremselspropaganda?

Det dør mer folk av influensa en av coronaviruset bare i Norge (rundt 900 årlig), så nei det blir ikke noe EPEDEMI, det er bare for å skremme folk, de som er blitt syke er generelt folk som allerede har svekket immunforsvar eller eldre mennesker. Blir egentlig litt irritert av å lese nyheter om viruset, de lager det til noe det ikke er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Slaskete Maskot skrev:

Det dør mer folk av influensa en av coronaviruset bare i Norge (rundt 900 årlig), så nei det blir ikke noe EPEDEMI, det er bare for å skremme folk, de som er blitt syke er generelt folk som allerede har svekket immunforsvar eller eldre mennesker. Blir egentlig litt irritert av å lese nyheter om viruset, de lager det til noe det ikke er.

Er du klar over hvor idiotisk argumentet ditt er?

Hvis dette ikke blir en katastrofal pandemi er det ikke fordi viruset ikke er farlig, men fordi det på et eller annet mirakuløst vis har blitt stoppet. Se videoen jeg linket til, og forklar meg igjen hvorfor influensa er verre...

Det har allerede spredd seg til hele Kina, og alle byer er "spøkelsesbyer". Det er allerede spredt langt utenfor Kina, og man kan bare krysse fingrene og be til høyere makter for at alle tilfeller har blitt oppdaget og isolert. Hvorfor tror du influensa får anledning til å drepe 900 med sin vanvittig lave dødelighet og relativt lave smittsomhet i Norge? Fordi det ikke er spesielt farlig.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det sant at viruset er menneskeskapt og at bill gates tok patent på vaksine mot dette for to år siden? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, likestilling said:

Er du klar over hvor idiotisk argumentet ditt er?

Hvis dette ikke blir en katastrofal pandemi er det ikke fordi viruset ikke er farlig, men fordi det på et eller annet mirakuløst vis har blitt stoppet. Se videoen jeg linket til, og forklar meg igjen hvorfor influensa er verre...

Det har allerede spredd seg til hele Kina, og alle byer er "spøkelsesbyer". Det er allerede spredt langt utenfor Kina, og man kan bare krysse fingrene og be til høyere makter for at alle tilfeller har blitt oppdaget og isolert. Hvorfor tror du influensa får anledning til å drepe 900 med sin vanvittig lave dødelighet og relativt lave smittsomhet i Norge? Fordi det ikke er spesielt farlig.

 

Veldig lurt å åpne dialog ved å forkaste et argument som idiotisk, takk for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Proximus

Det her var på forsiden av hovedavisen i Singapore i dag, og jeg kommer til å forholde meg til det, til jeg drar hjem om en uke:81EBD30D-E392-4DB9-9DD6-E51889B7AA15.thumb.jpeg.4bf656fed5721236e7dcaf1800c89256.jpegEF8C7A8B-CA66-4D27-9701-FB8452426C27.thumb.jpeg.52650f5a3b28507a5d50ec3000aca5b3.jpeg

 

Endret av Proximus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker100 skrev:

Er det sant at viruset er menneskeskapt og at bill gates tok patent på vaksine mot dette for to år siden? 

Det vet jeg ikke, men det er i alle fall sant at de har laget et slikt virus før for å se om de kunne få SARS fra flaggermus til å effektivt infisere mennesker, noe de klarte.

https://www.nature.com/articles/nm.3985

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, likestilling skrev:

Det vet jeg ikke, men det er i alle fall sant at de har laget et slikt virus før for å se om de kunne få SARS fra flaggermus til å effektivt infisere mennesker, noe de klarte.

https://www.nature.com/articles/nm.3985

 

Og hvorfor i alle dager ønsket de å finne ut noe slikt? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, likestilling skrev:

Det vet jeg ikke, men det er i alle fall sant at de har laget et slikt virus før for å se om de kunne få SARS fra flaggermus til å effektivt infisere mennesker, noe de klarte.

https://www.nature.com/articles/nm.3985

 

Du må seriøst slutte å spre disse videoene og frykten din. Du har ingen verifisering på at de er ekte og du skremmer unødig vettet av folk her inne. 

Hva skal det tjene til? Dette går sin gang uten at du trenger sitte her å hause opp alt hver eneste dag.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker100 said:

Er det sant at viruset er menneskeskapt og at bill gates tok patent på vaksine mot dette for to år siden? 

Nei, det er bare enda en idiotisk konspirasjonsteori.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...