Gå til innhold

Har du lakket neglene i dag? Post et bilde! Lavterskel-skravletråd.

Zenobia

Anbefalte innlegg

18 timer siden, alli634 skrev:

Er akkurat som at lakken løsner litt i kanten, og så kan jeg dra den av hele neglen. Er ganske ny i gamet, men man lærer underveis 😄

gikk for en rosa lakk denne gang - holdt seg fin siden lørdag nå 😊 

Da satser vi på at den rosa sitter leeeeenge! :biggrin:

@^^Belle^^  :vinke: Blå neglelakk synes jeg er sprekt! Plutselig kommer det bilde av noe blått hos meg også :ninuskapus:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker den stilen der, @Trish :ninuskapus: Glitter som veksler med krem.

@nocebo Jeg har såvidt fått kikket på insta'n din – SÅ mye nydelig! :daane: Skal se mere innom ...

Likte spesielt 3. og 4. nov 2014. Blå og blått glitter-kombo med stempel.

- - -

Dagens rapport fra neglfronten: Støvsuging er visst risikosport, for jeg har klart å slå løs en bit av neglelakken på høyre langfinger i forbindelse med dette. En liten bit av høyre lillefingernegl måtte også gi tapt. Usikker på om støvsugeren eller noen andre er den skyldige i det siste tilfellet.

Dagens bekjennelse: Jeg har mottatt gjennomsiktig stempel og tre lilla lakker, underlakk og matt overlakk. Jeg bestilte dette mens jeg forvirret budsjettvakten. Nå ser hun strengt på meg med hevede øyenbryn og 'lurer på hva jeg har holdt på med?!'

På grunn av covid-19 har jeg fått noen timer ledig i aften. Tre jomfruelige, lilla lakker står i fare for å miste sin uskyld.

Endret av Zenobia
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Zenobia skrev:

Jeg liker den stilen der, @Trish :ninuskapus: Glitter som veksler med krem.

@nocebo Jeg har såvidt fått kikket på insta'n din – SÅ mye nydelig! :daane: Skal se mere innom ...

Likte spesielt 3. og 4. nov 2014. Blå og blått glitter-kombo med stempel.

- - -

Dagens rapport fra neglfronten: Støvsuging er visst risikosport, for jeg har klart å slå løs en bit av neglelakken på høyre langfinger i forbindelse med dette. En liten bit av høyre lillefingernegl måtte også gi tapt. Usikker på om støvsugeren eller noen andre er den skyldige i det siste tilfellet.

Dagens bekjennelse: Jeg har mottatt gjennomsiktig stempel og tre lilla lakker, underlakk og matt overlakk. Jeg bestilte dette mens jeg forvirret budsjettvakten. Nå ser hun strengt på meg med hevede øyenbryn og 'lurer på hva jeg har holdt på med?!'

På grunn av covid-19 har jeg fått noen timer ledig i aften. Tre jomfruelige, lilla lakker står i fare for å miste sin uskyld.

Tusen takk🤩

Gleder meg til å se dine @Zenobia🥰

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Trish skrev:

Tusen takk🤩

Gleder meg til å se dine @Zenobia🥰

Det ble annet å gjøre enn neglelakking i aften allikevel, så planen er forskjøvet til i morgen ettermiddag. Men da ...  :lur:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 28.2.2020 den 3.25, Raptuza skrev:

Mine negler for eit par veker sidan...har ikkje bilde av noverande manikyr

20200228_031937.jpg

Du har jo lakket langt på utsiden av neglene. 

Anonymkode: 06201...6b9

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skulle fikset neglene i salong på mand og fjernet og lagt ny shellac, nå må jeg gjøre det selv.  Ska kjøpe aceton imorgen, dyppe bomull i aceton, legge på neglene og ha over folie i 10 min eller lengre??   Den sitter som limt og har ikke flasset, er ca en måned siden den ble lagt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Apocalypte skrev:

Jeg skulle fikset neglene i salong på mand og fjernet og lagt ny shellac, nå må jeg gjøre det selv.  Ska kjøpe aceton imorgen, dyppe bomull i aceton, legge på neglene og ha over folie i 10 min eller lengre??   Den sitter som limt og har ikke flasset, er ca en måned siden den ble lagt. 

Jeg søkte på youtube med 'shellac removal at home' og fikk flere treff. Jeg limer ingen inn her, siden jeg ikke kan noe om dette, og jeg på ingen måte kan gå god for noen av videoene. Men du som har vært på salong, har kanskje mer peil på en av dem? Fortell gjerne hvordan det gikk :lillesky:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Zenobia skrev:

Jeg søkte på youtube med 'shellac removal at home' og fikk flere treff. Jeg limer ingen inn her, siden jeg ikke kan noe om dette, og jeg på ingen måte kan gå god for noen av videoene. Men du som har vært på salong, har kanskje mer peil på en av dem? Fortell gjerne hvordan det gikk :lillesky:

I salong pusser de det bort med maskin.  Jeg fant en video og skal følge den imorgen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 timer siden, Apocalypte skrev:

Fil over neglene først, slik at du fjerner det øverste laget av shellack. Da får acetonen virke "dypere". Så gjør du slik du beskriver, fukter bomull i aceton og dekker det med folie. Prøv å skrape forsiktig med en trepinne etter 10-15 minutter, hvis det ikke løsner lett, så sitter du lenger med acetonen. Når du har fått skrapt av all shellacken, vask hendene og ta på en god negleolje og håndkrem. :)

Anonymkode: 90126...fca

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apoteket har sluttet å selge aceton, fant neglelakkfjerner med aceton på Normal, men vet ikke prosenten. Prøvde på lillefingerneglen, pusset ikke på neglen først da. Satt med bomull og folie i 10 min og lakken sitter og er like fin og blank. 🙄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, Apocalypte skrev:

Apoteket har sluttet å selge aceton, fant neglelakkfjerner med aceton på Normal, men vet ikke prosenten. Prøvde på lillefingerneglen, pusset ikke på neglen først da. Satt med bomull og folie i 10 min og lakken sitter og er like fin og blank. 🙄

Du må sitte lenger, jeg kan sitte opptil 45 minutter og fortsatt ha vansker med å skrape av lakken.

Prøvde denne sist gang, funket som bare det! Kommer ikke til å gå tilbake til aceton og folie, iallfall.

Anonymkode: 90126...fca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.3.2020 den 21.17, Zenobia skrev:

Så nydelig stempling, da! :rodmer:  Prøvde for øvrig å legge inn bestilling på gjennomsiktig stempel (endelig), men da var rabattkoden gått ut :grine:  Den gjaldt forrige gang jeg var innom siden. Jeg er nettbutikk-pyse (utenom norske butikker), og trengte noen dager på å kvinne meg opp. Jeg skal registrere meg der, og følge med. Kommer sikkert flere tilbud :lur:  

De har relativt jevnlige tilbud, så det er nok ikke for sent. De er verdt å vente på. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
8 minutter siden, nocebo skrev:

De har relativt jevnlige tilbud, så det er nok ikke for sent. De er verdt å vente på. 

Hvis du leser min bekjennelse lenger opp, vi du se at jeg ikke klarte å vente, så nå har jeg et gjennomsiktig stempel allerede :fnise:  Men de er vel ikke evigvarende, så ved neste korsvei skal jeg huske den ukrainske nettbutikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, Trish skrev:

Glitterlakk er bare gøy til man prøver å fjerne den...

20200316_152711.jpg

Det finnes egen neglelakkfjerner for glitter, har du prøvd det? :)

Anonymkode: b7539...d90

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Pleier dere andre å file og polere negelens overflate?

Anonymkode: b7539...d90

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...