Gå til innhold

Har du lakket neglene i dag? Post et bilde! Lavterskel-skravletråd.


Zenobia

Anbefalte innlegg

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar, så du behøver ikke klippe de til etter du har skjøvet de tilbake?

Anonymkode: b7539...d90

Nei. Jeg har myke neglbånd, som lett lar seg skyve tilbake.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan man benytte blank neglelakk som underlakk og topplakk, eller har en basecoat og topcoat andre funksjoner som gjør de mer egnet enn blank neglelakk?

Anonymkode: b7539...d90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan man benytte blank neglelakk som underlakk og topplakk, eller har en basecoat og topcoat andre funksjoner som gjør de mer egnet enn blank neglelakk?

Anonymkode: b7539...d90

Hvorvidt blank lakk kan brukes som under- og/eller overlakk, vet jeg ikke, for jeg har ikke prøvd. Prøv, og skriv i tråden hvordan det funker? Jeg kan skrive litt om mine erfaringer med neglelakk:

For 20 – 30 år siden hadde jeg ikke hørt om dette. Jeg bare lakket neglene med ett, til nød to strøk vanlig lakk. Jeg gadd aldri fortsette å ha lakkede negler lang tid i slengen, for den gikk jo av så fort! Har prøvd med ujevne mellomrom å fjonge meg med neglelakk, men det var alltid samme leksa: Lakken varte ikke lenge.

I et anfall av pyntesyke kjøpte jeg neglebling (rhinestones på engelsk?) med medfølgende overlakk. Første gang jeg hadde hørt om 'top coat'. Det virket logisk å ha et blankt lag lakk over pyntestenene for at de skulle sitte fast. Og siden jeg har tynne og svake negler, kjøpte jeg noe negleforsterkende lakk samtidig. På denne stod det at den kunne brukes som base coat. Jaja, tenkte jeg. Skal den forsterke neglen, bør den vel være underst. Brukte dette litt, men ellers støvet det bare ned. Jeg har også på et tidspunkt anskaffet Cutex Nailfinity glossy top coat, sikkert av nysgjerrighet, for den ble heller ikke brukt.

Nå nylig tok jeg opp interessen igjen, siden jeg fikk en gratis lakk av Yves Rocher. Denne gangen, siden jeg hadde hørt om 'base coat' og 'top coat', plukket jeg frem de nedstøvede, mens jeg tenkte: "Kan dette være nødvendig, da?" Jeg har forsøkt med ulike varianter antall lag, og forskjellige under- og overlakker. Jeg ble mest fornøyd med å bruke to lag underlakk, to til tre lag farve/dekor og to lag overlakk, for da varte resultatet lengst. De siste gangene har jeg prøvd en ny underlakk, men bare ett lag. Jeg skal prøve to neste gang. Funksjon? Jeg har sett underlakk bli beskrevet som et lakklag som gir bedre heft til farvelakken. En slags grunning? Men uansett hva produsenter og forhandlere sier: Jeg stoler mest på min egen erfaring :lillesky:

Vedr. overlakk: Jeg har blitt klar over at ikke alle overlakker egner seg til å lakke over bling; den blir rett og slett tåkete fordi noe i lakken løser opp glansen. Jeg lakker også over ett lag overlakk dagene etter, hvis jeg merker at fingeraktivitet har slitt på lakken. Siden jeg bruker to lag overlakk i utgangspunktet, har lakken litt å gå på før den tar farven. Dermed varer manikyren lenger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.3.2020 den 8.11, AnonymBruker skrev:

Kan man benytte blank neglelakk som underlakk og topplakk, eller har en basecoat og topcoat andre funksjoner som gjør de mer egnet enn blank neglelakk?

Anonymkode: b7539...d90

Tror i alle fall topplakk er også en herder/gjør at neglelakken størkner mye fortere enn vanlig lakk. Om jeg tar flere lakk med vanlig negllakk tørker det aldri, men det gjør det med topplakk på :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fargen er lagt på lørdag, nytt lag med topplakk og litt bling i går. 

Gellack fra depend, fargen heter pretty me. 😊

Hendene er veldig tørre, så da blir neglbåndene deretter, fyller på med fuktighet for å bedre de 😅

20200331_075302.jpg

20200331_075329.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her med lakk på den ene hånden , bare. Likte ikke fargen og orket ikke å ta på den andre hånden også.

Tror jeg skal ta sånn permanent farge når salongene åpner igjen ☺️

Anonymkode: 3eaa3...ea6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 31.3.2020 den 7.56, Kicki_90 skrev:

Fargen er lagt på lørdag, nytt lag med topplakk og litt bling i går. 

Gellack fra depend, fargen heter pretty me. 😊

Hendene er veldig tørre, så da blir neglbåndene deretter, fyller på med fuktighet for å bedre de 😅

 

Jeg deler også av og til opp i lakk én dag, og bling neste. Det at du fyller på med fuktighet, ser ut til å virke :lillesky2:

På 31.3.2020 den 8.10, AnonymBruker skrev:

Sitter her med lakk på den ene hånden , bare. Likte ikke fargen og orket ikke å ta på den andre hånden også.

Tror jeg skal ta sånn permanent farge når salongene åpner igjen ☺️

Anonymkode: 3eaa3...ea6

Uffda! Synd farven ikke fungerte for deg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Zenobia skrev:

Jeg deler også av og til opp i lakk én dag, og bling neste. Det at du fyller på med fuktighet, ser ut til å virke :lillesky2:

Ga en ekstra mulighet til å legge et nytt lag med overlakk også, tror jeg skal prøve å legge et til i dag, for å se hvor lenge fargen sitter. Noen farger slipper litt fort i kantene, og blir litt fort slitt dessverre. 🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMG_0989.thumb.JPG.9bfb55a203bd133051961b7582b4dad7.JPGForrige manikyr. Litt variasjon mellom høyre og venstre hånd. Lilladilla fortsetter :fnise: Tok bilde, men rakk ikke å poste her. Prøvde å få bildene ved siden av hverandre nå, men det fant jeg ikke ut av. Ble litt skade på høyre ringfinger etter hvert. Jeg har engangshansker (nitril), så jeg kunne ha klipt av en hanskefinger og fikset kun den ene neglen. Gjorde jeg det? Nei.

 

IMG_0991.thumb.JPG.65fdaf5268c3c12f6d2bbda8755bcc64.JPGIMG_0999.thumb.JPG.8567b4aad5d525ac7c2dffa713e053e8.JPG

Lilladilla III: Nåværende manikyr.

Endret av Zenobia
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, nocebo skrev:

Litt kaos.😂  Men det blir en manikyr av det 

20200403_161604.jpg

Stemningsbilde backstage :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, nocebo skrev:

Litt kaos.😂  Men det blir en manikyr av det 

20200403_161604.jpg

Hvor mange neglelakker har du tror du?

Anonymkode: b7539...d90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange neglelakker har du tror du?

Anonymkode: b7539...d90

Vet ikke. Mange. Men gidder ikke telle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk jo helt militære vibber av den farven der, AB..bb1  Tøft!  :trampe:

 

 

- - -

Jeg har også funnet frem et par-tre grønne (to krem og én glitter) lakker ... Underlakken er allerede påført ... jeg har funnet frem bling og riktig overlakk ... men så var det det med å skride til verket. Grønt glitter har jeg også. Skal ha på grønn kjole på tirsdag – kan det bli for mye grønt?! :fnise:  Neida. Grønt og perler. Skal ikke gjøre så mye ut av neglene. Har sett på den første negldesign-videoen jeg limte inn (side 6) igjen, og fikk inspirasjon. Men kanskje jeg uuuuuutsetter til i morgen ... satt så godt i sofaen akkurat nå :veslejenta:

Har eksperimentert på løsnegler med lys og mørk grønn med/uten glitter. Bittesmå perlehalvdeler; de syntes best mot mørk bakgrunn. Glitter eller ikke glitter? Har ikke bestemt meg ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Zenobia skrev:

Fikk jo helt militære vibber av den farven der, AB..bb1  Tøft!  :trampe:

 

 

- - -

Jeg har også funnet frem et par-tre grønne (to krem og én glitter) lakker ... Underlakken er allerede påført ... jeg har funnet frem bling og riktig overlakk ... men så var det det med å skride til verket. Grønt glitter har jeg også. Skal ha på grønn kjole på tirsdag – kan det bli for mye grønt?! :fnise:  Neida. Grønt og perler. Skal ikke gjøre så mye ut av neglene. Har sett på den første negldesign-videoen jeg limte inn (side 6) igjen, og fikk inspirasjon. Men kanskje jeg uuuuuutsetter til i morgen ... satt så godt i sofaen akkurat nå :veslejenta:

Har eksperimentert på løsnegler med lys og mørk grønn med/uten glitter. Bittesmå perlehalvdeler; de syntes best mot mørk bakgrunn. Glitter eller ikke glitter? Har ikke bestemt meg ennå.

Høres ut som det var for mange muligheter 😅

Men jeg gleder meg til å se resultatet, likte godt lilladilla III her oppe 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ble ikke påskenegler i år, favorittfargen, blå, måtte komme på neglene nå. ❤

Depend gellack i fargene baby blue og royal line kom på i dag. Royal line er en av favorittene mine, og dekker perfekt med to strøk, og krymper heller ikke 😍

20200405_211538.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at Royal line er en favoritt! @Kicki_90 Jeg har ingen blå lakker ennå, men det kommer kanskje til sommeren? Snuser litt på å kjøpe neglefolie med påfuglmønster:

4d0154cb16987e1a79dd9881385b1ad0-image.jpeg

og komplettere med en passende blå lakk.

Når du sier påskenegler – betyr det gul neglelakk?

Sitrongule negler kan jeg se for meg på meg selv på en sommerlig dag :sol: Hm. nå fikk jeg lyst på soft-is.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den folien så utrolit kul ut @Zenobia, hadde passet perfekt med royal line, eller en enda knallere blåfarge. Også kul sammen med grønn.

For meg så kan påskengler være gule, grønne, rød, hvite. Gjerne en blanding med litt mønster. Kanskje kvikklunsj-negler kunne vært kult 😁

Sitrongult hører sommeren 🍋 til ja, tror jeg må skaffe meg en gul lakk, som ikke skjærer med hudfargen. Hmm.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å bidra til debatten med topplakk og underlakk, som for meg er helt avgjørende for at jeg kan ha på lakken 7-10 dager i strekk, før det begynner å bli stygt der ny negl vokser ut;

Først fjerner jeg all neglelakk. Filer, bruker neglebåndpeeling annenhver uke, så negleolje og en god krem. 

Deretter bruker jeg rikelig ned neglelakkfjerner for å få bort alt av rester etter olje og krem. Legger et tynt lag underlakk som jeg også legger rundt tuppen. Deretter to lag med vanlig lakk. Så et lag med topplakk. 

Anonymkode: 1dae2...fd1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...