Nilma Skrevet 15. februar 2006 #121 Skrevet 15. februar 2006 Jeg kom på denne tråden, for jeg kom på en konfekteske jeg virkelig savner. Den hadde åtte-ti biter sjokolade, men to brett i esken. Og Utenom sjokoladen var det turkish delight. Og begge deler var helt utrolig godt. Noen som vet hva jeg mener? Tror esken var blå... ←Het ikke den Paradis? Den var utrolig god! Den fantes vel bare en kort periode, så vidt jeg husker.
jordbær Skrevet 15. februar 2006 #122 Skrevet 15. februar 2006 Hellas, var det den lille sjokoladeplaten med ku utenpå? ← Mini muh het den? Savner den grisemasse! Var min faste lørdagssjokolade i oppveksten Mmm.. Husker fortsatt den bittelille greia med fjell, himmel, gress og ku.. Ellers er det selvfølgelig soho Og gamle cuba-en. Før den kom med tykt sjokoladetrekk utenpå.. For da smeltet den så deilig i papiret!
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2006 #123 Skrevet 15. februar 2006 Nei den gamle var mye bedre, det er helt sant! ← Savner den gamle Cuban (mm...) og melkesjokoladen med gullpapir, samt de tynne små som heter Riegel eller noe.
Rebelle Skrevet 15. februar 2006 #124 Skrevet 15. februar 2006 Savner SoHo... Savner game twix sjokoladen med appelsin inni...
Latee Skrevet 15. februar 2006 #125 Skrevet 15. februar 2006 Savner Soho... Også savner jeg den Disney-sjokoladen, dere vet den med trykk av disney-figur "inni" sjokoladen...
jordbær Skrevet 15. februar 2006 #126 Skrevet 15. februar 2006 Må ikke glemme! Savner sjokoladen med rett innpakning! HATER den nye med plast utenpå. Den smaker helt feil Nesten sluttet å spise sjokolade pga. det.
Polluela Skrevet 17. februar 2006 #127 Skrevet 17. februar 2006 Savner generelt gullpapir rundt sjokolade. Og så savner jeg Soho!!! Og disneysjokoladen, den hadde jeg glemt inntil jeg så denne tråden, men nå tenker jeg masse på den
jordbær Skrevet 17. februar 2006 #128 Skrevet 17. februar 2006 Det er kjempeille! I kjøkkenskuffa mi ligger det 200g melkesjokolade i ny forpakning. Og der har den bodd siden før jul!!
jordbær Skrevet 17. februar 2006 #130 Skrevet 17. februar 2006 Send den til meg! ← Hehe. You wish. Er nok litt mer grådig når det gjelder sjokoladen min, enn jeg liker å innse. (Spesielt da jordbærmannen kom hjem med en stor ryggsekk full av sjokolade.. Og sa "gi bort litt av den da!" ..men jeg gjorde faktisk det.. for pga graviditet spiser jeg ikke mye sjokolade )
Gjest Rødtoppen Skrevet 17. februar 2006 #131 Skrevet 17. februar 2006 *Sukk* Jeg savner Blues-sjokoladen jeg, og Riegel...
Gjest Donna Skrevet 17. februar 2006 #132 Skrevet 17. februar 2006 Savner ingen sjokolader. De sjeldne gangene jeg spiser sjokolade er det mer enn nok å velge mellom
Ephemera Skrevet 19. februar 2006 #133 Skrevet 19. februar 2006 For en herlig tråd - jeg elsker sjokolade Jeg synes den nye Cubaen er god, men jeg har i maaaaange år savnet Cuba i pose! Noen som husker den? Stor rød pose med et gjennomsiktig hjerte på, hvor man så store, røde babycubaer som var innpakket en og en? I store, deilige biter! Jeg har i mange år tenkt på å sende mail til Nidar og trygle dem om å produsere det igjen, men har ikke gjort det. Eller savner jeg to kjempegode sjokolader fra jeg var lita. Var nok på midten/slutten av 70-tallet. Det var to sjokolader i samme serie, alla Caramello, men mye større, med 5 biter som kunne brekkes av. Den ene hadde gult og grønt papir og var lys sjokolade med banankrem inni. Den andre var brun og orange og hadde mørkt karamellfyll. Noen som husker disse og evt. hva de het? Jeg har snakket om dem til å mange og ingen vet... Ellers husker jeg godt Bravo! Hvordan var Opal? Jeg husker navnet, men er usikker på hvilken sjokolade det var... Hadde den litt syrlig krem og gele? Også husker jeg den banansjokoladen med gullpapir og rød skrift. Den var også nydelig. Og Tøffe!! Den var kanongod når den var fersk! Den fantes også i stor sjokolade når jeg var lita, ikke bare i løsvekt. Soho savner jeg absolutt ikke. Jeg syntes den var kjempegod når den kom og husker at butikkene omtrent var utsolgt på det verste. Jeg hamstret! Men så en dag spiste jeg en Soho som hadde ligget i sola eller noe, og den var grusom. Spørs om det ikke hadde en sammenheng med surnet youghurt...? Etter det orket jeg ikke tanken på den. Ja! Også savner jeg de små Hobbyene som kostet 1 krone! Det mest geniale Nidar har gjort på lenge, var ellers å produsere Troika i pose! Måtte den bli å få kjøpt i hundre år fremover! Men jeg vil altså ha tilbake Cuba i pose også!!
Gjest gjest1 Skrevet 20. februar 2006 #134 Skrevet 20. februar 2006 Savner Cadbury's Crunchie jeg, men den var ikke på det norske markedet lenge. Så savner jeg også SOHO da
Gjest Gjesta Skrevet 20. februar 2006 #135 Skrevet 20. februar 2006 Het ikke den Paradis? Den var utrolig god! Den fantes vel bare en kort periode, så vidt jeg husker. ← Jo, Paradis var det! Med store, gode biter!
Totalya Skrevet 20. februar 2006 Forfatter #136 Skrevet 20. februar 2006 Har jordbærtwisten kommet bort??
Brunhilde Skrevet 20. februar 2006 #137 Skrevet 20. februar 2006 For en herlig tråd - jeg elsker sjokolade Eller savner jeg to kjempegode sjokolader fra jeg var lita. Var nok på midten/slutten av 70-tallet. Det var to sjokolader i samme serie, alla Caramello, men mye større, med 5 biter som kunne brekkes av. Den ene hadde gult og grønt papir og var lys sjokolade med banankrem inni. Den andre var brun og orange og hadde mørkt karamellfyll. Noen som husker disse og evt. hva de het? Jeg har snakket om dem til å mange og ingen vet... ← Jeg husker ikke den med bananfyll, men den andre husker jeg. Det var en tredje i samme "serie", den hadde gult papir og var mørk sjokolade fylt med eggelikør. Jeg husker også småsjokoladene som så ut som spesial, bare at de var mørke og fylt med eggelikelikør. Nydelige! Hvordan var Opal? Jeg husker navnet, men er usikker på hvilken sjokolade det var... Hadde den litt syrlig krem og gele?← Stemmer. Den var veldig flat, pakket i gullpapir og alltid litt klissete å spise. Også husker jeg den banansjokoladen med gullpapir og rød skrift. Den var også nydelig. ← Tøffe husker jeg også, men bare som "småsjokolade", ikke som en man kjøpte innpakket.
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2006 #138 Skrevet 22. februar 2006 Jeg savner utseendet på melkerull. Den som var flat/tynn innerst med en fugl preget inn. Den kunne spises på så morsom måte. Den nye utgaven er ikke fullt så god.
Gjest Lea Skrevet 23. februar 2006 #139 Skrevet 23. februar 2006 Ja.. midten på melkerull-bitene kunne dyttes ut med tungen Og jeg husker godt Cuba-posene også. Og at Cubaen smeltet på en annen måte før. Nå har de fleste sjokoladene teit, plastikkakrig papir. Særlig Troika og Gullbrød burde ha fått beholde den gamle folien/innpakningen.
Amanlis Skrevet 23. februar 2006 #140 Skrevet 23. februar 2006 *Sukk* Jeg savner Blues-sjokoladen jeg, og Riegel... ← Riegel ja... Den var god den!!!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå