Pbrina Skrevet 22. november 2005 #101 Skrevet 22. november 2005 Hellas, var det den lille sjokoladeplaten med ku utenpå? Da savner jeg den også! Og slenger meg på Hasla og Riegel, perfekte størrelser på en sjokolade. Banantwist var også en vinner, den gamle typen med flytende fyll.
Gjest Gjest Skrevet 23. november 2005 #102 Skrevet 23. november 2005 SoHo fikk man kjøpt for to - tre år siden, kanskje? Den var litt buet i formen, og hadde yoghurtfyll med crisp i. Veldig god, men tror det var noe med yoghurten og holdbarheten som gjorde at den forsvant. Jeg savner Riegel og Hasla - små enkrones sjokolader pakket i tynt sølvpapir. Gikk inn på åttitallet en gang, tror jeg. ← Det var da mye lenger enn 2-3 år siden var det ikke?
Peony Skrevet 23. november 2005 #103 Skrevet 23. november 2005 Det var da mye lenger enn 2-3 år siden var det ikke? ← Jo, heller 10 år, tenker jeg... Gi oss heller Relax med lakrisfyll tilbake *drømme*
Gjest Gjest Skrevet 23. november 2005 #104 Skrevet 23. november 2005 Her er svaret fra Nidar ang. Soho.. Synd, jeg digget den sjokoladen. Hei og takk for din hendvendelse. Mange av de gode produktene Nidar har i dag ble lansert før 2. verdenskrig. Vi har gjennom årene hatt produkter som ikke har hatt stort nok salg til å forsvare sin plass i sortimentet over tid. SOHO ble lansert i januar 1998 og tatt av markedet i januar 2001. Den unike blandingen av sjokolade og yoghurt slo godt an til å begynne med, men det spørs om ikke smaken i det lange løp ble litt for spesiell for nordmenn flest. Salget falt i hvert fall og ble til slutt for lavt til å være "drivverdig". Det er generelt slik at det er svært vanskelig å etablere nye sjokolademerker på det norske markedet, bare 1 av 10 klarer å feste seg. De to siste nye merkene Nidar har klart å etablere er New Energy i 1991 og Bocca i 2002 og i september i år så relanserte vi Rød Stratos etter stor etterspørsel. Vi arkivere ditt ønske og kanskje en gang i fremtiden vil du finne ditt produkt i hyllene igjen. Med vennlig hilsen Nidar AS
Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2006 #105 Skrevet 13. februar 2006 (endret) Jeg vil oppfordre dere alle sammen til å sende en mail til Nidar og be om å få Soho tilbake på markedet, slik jeg selv har gjort. xxx er adressen, hvis vi er mange nok må de da gjøre noe med det? :o) Med vennlig hilsen meg Mailadressen er fjernet iht våre regler. Druscilla - mod Endret 14. februar 2006 av Druscilla
Gjest Gjest_Ella_* Skrevet 14. februar 2006 #106 Skrevet 14. februar 2006 Jeg savner Choco!! Tre små karameller med sjokolade utenpå som man fikk kjøpt i et rødt papir...himmelsk godt!! Så sanver jeg Lila Pause (tror det var det..), en hvit sjokolade med crisp som de solgte for ca 15 år siden. Og sist men ikke minst; gule smurfedrops!!!! Hvorfor i alle dager er det tatt av markedet? Bedre salte drops finner man ikke.....
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2006 #107 Skrevet 14. februar 2006 Jeg savner bare den sjokoladen som ikke ligger øverst i kjøkkenskapet mitt når jeg er snopesjuk en kveld og ikke har penger eller gidder dra på butikken bare for en sjokolades skyld...
Gjest Carmensita Skrevet 14. februar 2006 #108 Skrevet 14. februar 2006 Jeg savner Hassel og Riegel! Også savner jeg den gode gamle Caramello'n. Den var bedre før! Også Opal, og..... mange andre!!
Goosebump Skrevet 14. februar 2006 #109 Skrevet 14. februar 2006 Savner også Hassel, Riegel, Banantwisten, Nestlè Disney sjokoladen og..ok, det er ikke sjokolade, men noen som husker de små kjeksposene som kom med enten sjokolade eller vaniljesmak?? Kom i små poser og kjeksen var formet som bjørner. Reklamen var et eller annet: Alle barna spiste kjeks, untatt Helge - han klarte ikke velge.... Noen som husker. Ååå, som jeg savner de!! og enig med Ella, hvor ble det av de gule smurfedropsene??? De var jo best.
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2006 #110 Skrevet 14. februar 2006 Troika, Cuba.... og melkesjokolade som er laget i Norge med det gammeldagse gullpapiret på...(i dag blir norsk melkesjokolade laget i utlandety i billige østeuropeiske land)...for meg forsvinner "smaken av et ekte stykke Norge" med det...
Brunhilde Skrevet 14. februar 2006 #111 Skrevet 14. februar 2006 Både Troika og Cuba finnes da i butikkhyllene?!?
Totalya Skrevet 14. februar 2006 Forfatter #112 Skrevet 14. februar 2006 Tror hun mente at de ikke var laga i Norge lenger...
Annie Skrevet 14. februar 2006 #114 Skrevet 14. februar 2006 Både Troika og Cuba finnes da i butikkhyllene?!? ← Cubaen er ikke så god lengre.
Gjest Gjesta Skrevet 14. februar 2006 #115 Skrevet 14. februar 2006 Cubaen er ikke så god lengre. ← Nei den gamle var mye bedre, det er helt sant!
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2006 #116 Skrevet 14. februar 2006 Hellas, hasla, BRAVO!!! og kringlene som man kunne kjøpe i løs vekt. Kan ikke noen sende denne tråden til sjokoladeprodusentene; har så lyst å smake de igjen
Gjest *Gjest Skrevet 14. februar 2006 #117 Skrevet 14. februar 2006 wow, trodde ikke det var flere enn meg som likte SOHO.. den sjokoladen var utrooolig god... og dere som savner riegel.. den finnes enda. ← Hvah!!!??? Finnes den enda? Den med nøtter og? Hvor har du sett den? Og til dere som savner stratos med nøtter... rødt papir... den finnes da den? Så den på bunnpris her for ikke lenge siden?
Gjest *Gjest Skrevet 14. februar 2006 #119 Skrevet 14. februar 2006 Og cubaen er ikke god lenger... Var mye mer av det gode før.... Og ikke sjokolade da men lakris vicks i pose..... Den i pappeske er ikke like god!!!
NullHull Skrevet 15. februar 2006 #120 Skrevet 15. februar 2006 Og til dere som savner stratos med nøtter... rødt papir... den finnes da den? Så den på bunnpris her for ikke lenge siden? ← Med tanke på at denne tråden ble startet i juni i fjor, så kan det nok være at enkelte av innleggene er lagt inn før re-lanseringen av rød Stratos
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå