Gå til innhold

Utro eks vil melde meg til barnevernet for å ta hevn for at jeg sa fra om utroskap


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ba han om å la meg være og at han ikke må ødelegge livet til et uskyldig barn som ikke har noenting med han å gjøre.

Nei, han skulle få med seg flest mulig "vitner" og skrev "du vet at jeg er flink til å snakke for meg så ingen kommer til å tro på deg" 

Anonymkode: 9d906...37b

Han ønsker å plage deg.

Og det oppnår han jo når du svarer. 

Bare blokker og ignorer. Gjennomfører han, og du har dette skriftlig, er det en ikke-sak for barnevernet. Jeg lover. 

Anonymkode: f2194...277

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Alterego666
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er neppe noen politisak så lenge han ikke truer deg på livet el. Det er da lov å melde folk til barnevernet. 
 

Så lenge du har tatt vare på meldinger og ellers har ditt på det tørre, la dem bare komme. 

Anonymkode: ef55a...505

Trusler av den typen som fremkommer i denne tråden er åpenbart en politisak. 
 

Politiet vil mest sannsynlig også koble inn barnevernet i forhold til hans sønn, siden han bruker sønnen i et som et element i truslene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som overskriften sier. 

En eks av meg var utro med en annen og inngikk forhold med henne. Han er sosiopat og er glad jeg kom meg unna. Men nå skal han melde meg til barnevernet for å ta hevn for at jeg sa ifra til hun nye om at han var utro mot oss begge. Hva i all verden gjør man nå...

Anonymkode: 9d906...37b

Og hva skal han melde deg for?? Du har da på ingen måte noe å være redd for om det ikke er grunnlag for denne anmeldelsen.

Anonymkode: 42c38...031

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Alterego666 skrev:

Trusler av den typen som fremkommer i denne tråden er åpenbart en politisak. 
 

Politiet vil mest sannsynlig også koble inn barnevernet i forhold til hans sønn, siden han bruker sønnen i et som et element i truslene.

Sønnen er 18. Men han har også en sønn på 16. A bruke ungene sine på det viset er så stygt gjort. Sønnen på 18 er under utredning fordi han har problemer og ikke er på aldersadekvat nivå. Han har f eks bitt på mobilen til barnet mitt og etterlatt merker på mobilen til barnet mitt i sinne. Barnet mitt har også fortalt at han knuffet henne mens de var på et annet rom, så det er en av grunnene til at vi ikke har møttes når guttene er til faren. Er en grunn til at jeg har holdt avstand. 

 

Anonymkode: 9d906...37b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Og hva skal han melde deg for?? Du har da på ingen måte noe å være redd for om det ikke er grunnlag for denne anmeldelsen.

Anonymkode: 42c38...031

Han skriver at han skal vise frem meldinger oss imellom. Meldinger jeg har besvart han under diskusjoner da han har vært utro f eks. Meldinger der jeg har vært langt nede pga måten han har behandla meg på. Altså hånet meg og kjeftet på meg. Husk at en sosiopat kan gjøre mye. 

Anonymkode: 9d906...37b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vel ingenting med morsrollen å gjøre

Anonymkode: e6f51...955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette har vel ingenting med morsrollen å gjøre

Anonymkode: e6f51...955

Det er sant. Men han kan finne på å lyve grovt om meg. Han klarer å manipulere sønnen sin til mye rart. Han er så virkelighetsfjern at han tror at tidligere naboer er villige til å bli med på hans hevn og svertekampanje. 

Anonymkode: 9d906...37b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han sier at han skal samle "vitner" for å ødelegge meg. Og at jeg er ferdig som mor. Gudene skal vite hva han kan finne på å lyve om. Han er ren og skjær ondskap. 

Anonymkode: 9d906...37b

Hadde meldt i fra til politiet da dette er trusler og trakassering. Som andre har sagt, så prøv å ta opp samtaler og ta for all del vare på alt som blir skrevet.

Anonymkode: 7d666...89e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er sant. Men han kan finne på å lyve grovt om meg. Han klarer å manipulere sønnen sin til mye rart. Han er så virkelighetsfjern at han tror at tidligere naboer er villige til å bli med på hans hevn og svertekampanje. 

Anonymkode: 9d906...37b

Du kan slappe godt av. Mest sannsynlig er det tomme trusler og skulle noe fabrikkeres om din morsrolle som gir grunnlag for å åpne undersøkelse (f.eks du slår barnet), vil det henlegges fordi du ikke slår. Dessuten er det jo bare å spare på og vise mld. Vil anbefale deg å anmelde til politiet for trakassering og evt trusler. Hilsen ansatt i bvt

Anonymkode: e6f51...955

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sønnen er 18. Men han har også en sønn på 16. A bruke ungene sine på det viset er så stygt gjort. Sønnen på 18 er under utredning fordi han har problemer og ikke er på aldersadekvat nivå. Han har f eks bitt på mobilen til barnet mitt og etterlatt merker på mobilen til barnet mitt i sinne. Barnet mitt har også fortalt at han knuffet henne mens de var på et annet rom, så det er en av grunnene til at vi ikke har møttes når guttene er til faren. Er en grunn til at jeg har holdt avstand. 

 

Anonymkode: 9d906...37b

Herregud.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han skriver at han skal vise frem meldinger oss imellom. Meldinger jeg har besvart han under diskusjoner da han har vært utro f eks. Meldinger der jeg har vært langt nede pga måten han har behandla meg på. Altså hånet meg og kjeftet på meg. Husk at en sosiopat kan gjøre mye. 

Anonymkode: 9d906...37b

Ser han skriver ganske detaljert hva han kommer til å gjøre. På grunn av det er dette mest sannsynlig bare tomme trusler med et mål, og det er å skremme deg. Og det har han klart.

Hadde allikevel anmeldt han for trusler og trakassering, og bare forholdt meg kaldt og rolig i forhold til denne mannen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan slappe godt av. Mest sannsynlig er det tomme trusler og skulle noe fabrikkeres om din morsrolle som gir grunnlag for å åpne undersøkelse (f.eks du slår barnet), vil det henlegges fordi du ikke slår. Dessuten er det jo bare å spare på og vise mld. Vil anbefale deg å anmelde til politiet for trakassering og evt trusler. Hilsen ansatt i bvt

Anonymkode: e6f51...955

Også må du jo blokkere dette mennesket fra livet ditt, hvis du ikke har gjort det

Anonymkode: e6f51...955

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det to muligheter:

Han skriver bevisst såpass detaljert kun for å plage deg og gjøre deg usikker. Han kan jo aldri gjennomføre truslene siden du har det skriftlig og vet det.

Han er idiot og så nedsnødd at han tror han kommer noen vei med å melde deg og kommer faktisk til å melde deg.

Uansett scenario så har du overtaket siden du har alle disse meldingene. Jeg tipper på alternativ to, at han er svært lite begavet her i livet og faktisk kan melde deg. 

Anonymkode: 18038...0a6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han er ikke noe smart sosiopat i allefall som sender deg trusler skriftlig 😅 Bare ta vare på alle meldinger i tilfelle det skulle skje noe. Og skaff deg en app så du kan ta opp telefonsamtaler. 

Anonymkode: 13a9d...b2a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må du bare gå rett til politiet og anmelde. Vise alle sms'er. Han kommer ingen vei med å ringe barnevernet. Men hvis han gjør det, så er det enklere for deg om du allerede har levert inn en anmeldelse. Da sparer du alle for masse undersøkelser.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, vil du at noen skal bli med deg på politistasjonen? Kan du få med deg en venninne eller si hvor du bor så noen her kan bli med deg?

Du kan også kontakte krisesenter som du kan få samtale hos og som hjelper deg med anmeldelse. 

Dette kan jeg mye om og har vært gjennom! 

Han kommer sannsynligvis ikke til å anmelde deg til barnevernet. Dette er trusler for å straffe deg og få kontroll over deg. Hvis barnevernet noen gang skulle få den anmeldelsen så har du ditt på det rene og hans hevn og personlighet avsløres fort. Disse er trent opp i å gjenkjenne psykopater og sosiopater samme hvor gode de er til å snakke for seg. Du har bevis på den han egentlig er!

Alle forstår at du også kan ha skrevet stygge ting til han når han har vært slem og utro, selvom han prøver å skremme deg med å vise dette så ikke la det påvirke deg. Du har ikke truet noen ellee gjort noe ulovlig. Krangling er lov, men ikke trusler.  

Det han gjør nå er å true deg for å styre deg, underkue deg og få makt over deg siden du for en gangs skyld fikk makt over hans liv ved å si fra at han var utro. Du gjorde det rette og det er han som reagerer på en psykopatisk måte. 

Ser det er én som fraråder deg å anmelde,  og det er desverre sant at trussel og voldsutsatte ikke blir ivaretatt på beste måte. Men føler du oppriktig fare for ditt eget liv så flytt til krisesenter! I dette tilfellet er det trusler om å ødelegge liv, ikke om å ta liv. Det er ikke livsfarlig, men er psykisk vold og grove trusler.  Hver gang du svarer han at han skal slutte å ta kontakt så får han det han vil ut av det: svar og oppmerksomhet fra deg. Kontroll og makt over deg. Når du anmelder så vil han få kontaktforbud og da er det istedet politiet som har makt over han, ikke han over deg lenger. Det er ikle uvanlig at de bryter kontaktforbudet men du skal ikke svare, men si fra til politiet hver gang, så styrker det saken din og svekker han sin side. Viktigst av alt så viser du han med anmeldelse at det faen ikke er greit mere, trakasseringen,  oppførselen og truslene hans. Psykopatien hans og manipuleringen hans. Du står opp for deg selv en gang for alle, og får fred! 💪

Anonymkode: 69d26...b11

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Alterego666
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han skriver at han skal vise frem meldinger oss imellom. Meldinger jeg har besvart han under diskusjoner da han har vært utro f eks. Meldinger der jeg har vært langt nede pga måten han har behandla meg på. Altså hånet meg og kjeftet på meg. Husk at en sosiopat kan gjøre mye. 

Anonymkode: 9d906...37b

Uten å ha sett meldingene, våger jeg denne påstanden:

Dette vil bare slå tilbake på ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sønnen er 18. Men han har også en sønn på 16. A bruke ungene sine på det viset er så stygt gjort. Sønnen på 18 er under utredning fordi han har problemer og ikke er på aldersadekvat nivå. Han har f eks bitt på mobilen til barnet mitt og etterlatt merker på mobilen til barnet mitt i sinne. Barnet mitt har også fortalt at han knuffet henne mens de var på et annet rom, så det er en av grunnene til at vi ikke har møttes når guttene er til faren. Er en grunn til at jeg har holdt avstand. 

 

Anonymkode: 9d906...37b

Får disse barna den hjelpen de trenger? Føler du et ansvar overfor dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det jeg mente om jeg skal kontakte barnevernet for å si ifra om at han har truet meg med å varsle falskt for å ødelegge for meg... 

Anonymkode: 9d906...37b

Kontakt barnevernet også. Min ex kom med lignende trusler, men dette gjaldt NAV. Jeg ringte til NAV og sa fra. De takket for beskjeden og skulle følge med på om han gjorde alvor av truslene. Noe han ikke gjorde. De hadde også anmeldt han, hvis han hadde gjort det han sa han skulle gjøre.

Anonymkode: 51f95...25d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Anmeld han for trusler. Dette går under trusler, injurie og trakassering i straffeloven

Anonymkode: 69d26...b11

Nja, å true noen med å melde dem til barnevernet tror jeg nok ikke går inn under trusselbestemmelsen i straffeloven nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...