Gå til innhold

Dårlig mor som tar vinterferie?


Noramora86

Anbefalte innlegg

22 minutter siden, Anonymus Notarius skrev:

Du ville vel likevel ikke at barna dine skulle flyttet inn i barnehagen, regner jeg med?

Selv om barna har det bra i barnehagen, har de godt av noen fridager i blant, og når foreldrene er hjemme for å ha fri (altså ikke hjemme for å jobbe/studere), skjønner jeg ikke hvorfor ikke ungene også kan få fri. Som sagt er det ikke slik at unger trenger konstant underholdning av foreldrene, de har godt av å bare henge rundt hjemme og slappe av, de også.

Det er en sannhet med modifikasjoner. Ts sitt barn er 20 mnd. Min greide ikke å aktivisere seg selv i 5 minutter en gang da han var 20 mnd. Skulle jeg ha han hjemme da var det aktivisering eller sutring som var valget. Fra 2,5 år løsnet det, men med den alderen Ts har barn i så vil hun mest sannsynlig ikke få gjort et plukk hele vinterferien hvis barnet skal være hjemme. 

Anonymkode: 08923...69f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 20.1.2020 den 1.33, AnonymBruker skrev:

som barnehageansatt og mamma så har det alltid forundret meg at de ungene som er lengst og oftest i barehagen er de som har lærer foreldre eller de som går hjemme i barselpermisjon med småsøsken. Hvorfor er det slik? Hvorfor få flere barn når man ikke orker de man har engang?

det verste jeg hører er når ungen ville så gjerne i barnehagen for de kjeder seg hjemme. Kjeder seg? 

Anonymkode: 4d0d3...7fa

Barselpermisjon er sjeldent bare fryd og gammen, og det gjerne foreldre som trenger fri som er hjemme alene. 

Alle dere som er kritiske til at ungen skal i bhg i vinterferien, reiser dere aldri på venninneturer, har barnevakt eller lignende? 

Anonymkode: 8f3d1...78e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger kanskje ikke sende henne alle dagene. Jeg er lærer også og sender de noen av dagene, men ikke alle.

Anonymkode: 09fe6...06b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.1.2020 den 13.28, AnonymBruker skrev:

Det er en sannhet med modifikasjoner. Ts sitt barn er 20 mnd. Min greide ikke å aktivisere seg selv i 5 minutter en gang da han var 20 mnd. Skulle jeg ha han hjemme da var det aktivisering eller sutring som var valget. Fra 2,5 år løsnet det, men med den alderen Ts har barn i så vil hun mest sannsynlig ikke få gjort et plukk hele vinterferien hvis barnet skal være hjemme. 

Anonymkode: 08923...69f

Jeg vil si motsatt, jo yngre barnet er, jo viktigere at han/hun får noen dager hjemme. Og det er jo sånn livet er med barn. Man får ikke alltid gjort så mye annet. Det kommer jo litt an på hva man ser for seg å gjøre. Jeg fikk inntrykk av at TS skulle gjøre vanlig husarbeid, ikke pusse opp eller noe. Førstnevnte bør man absolutt kunne få til selv om man har et barn på 20 mnd. Har også inntrykk av at hun er gift/samboer, så hun er ikke alene om barnet heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonymus Notarius skrev:

Jeg vil si motsatt, jo yngre barnet er, jo viktigere at han/hun får noen dager hjemme. Og det er jo sånn livet er med barn. Man får ikke alltid gjort så mye annet. Det kommer jo litt an på hva man ser for seg å gjøre. Jeg fikk inntrykk av at TS skulle gjøre vanlig husarbeid, ikke pusse opp eller noe. Førstnevnte bør man absolutt kunne få til selv om man har et barn på 20 mnd. Har også inntrykk av at hun er gift/samboer, så hun er ikke alene om barnet heller.

Men det er jo et helt annet argument. Jeg sa at man ikke kan forvente at en på 20 mnd. Sysselsetter seg selv. 

Nettopp derfor er det utrolig gull å få noen dager til nettopp det. Det å kunne få gjort unna litt som man ikke får hjort ellers uten å bli avbrutt 117 ganger er uvurderlig i en slik fase. 

 

Anonymkode: 08923...69f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det er jo et helt annet argument. Jeg sa at man ikke kan forvente at en på 20 mnd. Sysselsetter seg selv. 

Nettopp derfor er det utrolig gull å få noen dager til nettopp det. Det å kunne få gjort unna litt som man ikke får hjort ellers uten å bli avbrutt 117 ganger er uvurderlig i en slik fase. 

 

Anonymkode: 08923...69f

Tja, noe bør han/hun kunne underholde seg selv. Og som sagt, er man to, er det i alle fall unødvendig å sende ungen i barnehage mens mor og far har fri...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, Anonymus Notarius skrev:

Tja, noe bør han/hun kunne underholde seg selv. Og som sagt, er man to, er det i alle fall unødvendig å sende ungen i barnehage mens mor og far har fri...

men begge er vel ikke lærere? Begge har vel neppe fri i vinterferien? Var ikke sånn jeg forsto HI i alle fall. Jeg forstod det som at ts skulle være alene hjemme på dagtid i vinterferien. Tror ikke det er spesielt vanlig at barn på 20 måneder underholder seg selv noe særlig. Jeg hadde i alle fall ikke fått gjort noe som helst med min da han var 20 mnd.  

Anonymkode: 08923...69f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonymus Notarius skrev:

Tja, noe bør han/hun kunne underholde seg selv. Og som sagt, er man to, er det i alle fall unødvendig å sende ungen i barnehage mens mor og far har fri...

Unger er veldig forskjellig. Ja, jeg er enig i hva du skrev tidligere om at barn ikke har vondt av å kjede seg. Det er slitsomt å ha barn hjemme dersom det betyr at man "må" underholde dem hele tida. Men når de er på ts sitt barn sin alder er det ikke bare å si "nå må du finne på noe selv så jeg kan få vaska ferdig huset før jeg rydder fryseren, går gjennom klærne dine og rydder i sokkeskuffen min". Noen barn på den alderen kan sikkert pusle rolig for seg selv en lang stund, og mor får gjort masse. Sånn er ikke alle barn. Per personlighet. Og da er det virkelig greit å levere barneti barnehage, få unna litt hjemme og heller kose seg med harmoniske ettermiddager. Mener jeg. 

Anonymkode: 3949c...83a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.1.2020 den 18.11, AnonymBruker skrev:

Kjenner jeg blir trist og oppriktig lei meg på barnas vegne når jeg ser hvor mange som mener dette er det helt rette å gjøre. Det er faktisk oppegående og fornuftig, til og med. Folk er blitt så vanvittig egoistiske at det er skremmende. Et barn på 20 måneder skal være i barnehagen mens mor har fri en hel uke. Og folk mener det er fint og flott. Når man får barn skulle en tro at man faktisk har lyst til å være sammen med dem mest mulig. Men klart, egne behov er viktigst. Når jeg leser sånne tråder så håper jeg dere med slike egoholdninger bruker barnehagen mest mulig. Det er tydelig at barna har det bedre der enn hjemme. 

Anonymkode: 97b80...a2b

Helt enig , men så er jeg sv de som vil tilbringe mest mulig tid med barnet mitt da

Anonymkode: 253e3...66c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.1.2020 den 13.00, AnonymBruker skrev:

Dere som synes det er så ille at barna er i barnehagen, hva slags barnehage er det dere har barna deres i egentlig? Min stortrives i barnehagen, han elsker de ansatte, det er masse gøy å finne på og nye ting å utforske. Hadde jeg hatt barnet i en barnehage hvor jeg syntes det var fryktelig at han var så hadde jeg byttet barnehage. 

Anonymkode: cc5d0...14a

Jeg elsker jobben min. Det er et supert sted å være. Jeg har behov for både å være med familien min og ha ferie lilevel...

Anonymkode: ae635...a61

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.1.2020 den 13.00, AnonymBruker skrev:

Dere som synes det er så ille at barna er i barnehagen, hva slags barnehage er det dere har barna deres i egentlig? Min stortrives i barnehagen, han elsker de ansatte, det er masse gøy å finne på og nye ting å utforske. Hadde jeg hatt barnet i en barnehage hvor jeg syntes det var fryktelig at han var så hadde jeg byttet barnehage. 

Anonymkode: cc5d0...14a

Min også elsket barnehage , ikke det det handler om.!

Anonymkode: 253e3...66c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...