Gå til innhold

Dårlig mor som tar vinterferie?


Noramora86

Anbefalte innlegg

Gjør det som er riktig for deg🙂 Det er det vanskelig for andre enn deg å svare på. I perioder har jeg hatt barnet i bhg når jeg har hatt fri fordi jeg har vært så sliten. Den dårlige samvittighet gnagde som bare det. Men jeg trengte hvile. Nå går det bedre og da henter jeg ofte tidlig (rett etter skolen) hvis jeg er hjemme.

 

Man må gjøre det som er riktig for seg og prøve å legge bort dårlig samvittighet🙂

Anonymkode: 8db00...ad8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare for å ha sagt det, de lærerforeldrene jeg skrev om tidligere her har ferie, de jobber ikke. De sier det selv..

Anonymkode: 5d712...002

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt ikke! Både jeg og mannen tar ut feriedager mens ungene er i bhg for å faktisk få gjort noe innimellom. Bare på 2 og 4 har ikke veldig tålmodighet med at vi feks trenger å rydde boden eller ordne ting på ikea...så vi må bruke bhg som barnepass innimellom mens vi selv har fri. Ingen besteforeldre i nærheten dessverre, så da er livet slik.

Anonymkode: 00832...6ec

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis man jobber med barn så er det hvert fall ok å ta pause fra egne i stedet for å være med de? 

Mine barn er jo best, så når jeg kan være ekstra med de så er jeg det. Selv om jeg jobber med barn i samme alder som det jeg har hjemme. 

Hadde jeg hatt sånt behov for pause fra eget barn så hadde jeg bytta jobb for da er det det som er problemet. 

Anonymkode: 53401...aeb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal rette i vinterferien, så han må litt i barnehagen, gitt. Han er yngre enn barnet til TS. Han trives godt i barnehagen, det har jeg null dårlig samvittighet for. 

Anonymkode: e6b04...aaf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke dårlig mor fordi du tar ferie.
 

Men en bedre mor ville latt barnet få fri også😀

Anonymkode: 1d0a8...533

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal rette i vinterferien, så han må litt i barnehagen, gitt. Han er yngre enn barnet til TS. Han trives godt i barnehagen, det har jeg null dårlig samvittighet for. 

Anonymkode: e6b04...aaf

Da har du jo ikke fri, du jobber... Jobb er jobb, uansett om den foregår hjemme eller ute.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.1.2020 den 12.15, AnonymBruker skrev:

Er lærer selv. Tar de aldri fri, for ofte ender enten jeg eller ungene opp med å bli syk fordi jeg endelig kan slippe ned skuldrene.

Å ha friske unger hjemme samtidig som man er syk er ikke gøy for noen.

Jeg bruker tiden om jeg har den,  på forfallent arbeid og diverse ting som skulle vært gjort hjemme for å komme meg någen Lunde asjur. Leverer de gjerne sent og kan hente dem tidlig. Synst det er bedre de leker litt med jevnaldrende i barnehagen enn at jeg konstant må avvise dem fordi jeg må jobbe meg inn. Da kan jeg heller være mer tilstedet når jeg er ferdig. 

Anonymkode: a7931...75e

Håper du ikke er norsklærer 😮

Anonymkode: f4cbd...32c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var student da jeg hadde småbarn. IG angrer absolutt ikke på at jeg tok ut barnet mitt fra barnehagen da jeg selv hadde ferier. 

Anonymkode: ad8d9...dd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind

Nei. Jeg hadde nok hatt korte dager, men barnet koser seg i barnehagen og liker rutiner. Det er ikke lenge til det blir veldig mange og lange ferier i mange år fremover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg blir trist og oppriktig lei meg på barnas vegne når jeg ser hvor mange som mener dette er det helt rette å gjøre. Det er faktisk oppegående og fornuftig, til og med. Folk er blitt så vanvittig egoistiske at det er skremmende. Et barn på 20 måneder skal være i barnehagen mens mor har fri en hel uke. Og folk mener det er fint og flott. Når man får barn skulle en tro at man faktisk har lyst til å være sammen med dem mest mulig. Men klart, egne behov er viktigst. Når jeg leser sånne tråder så håper jeg dere med slike egoholdninger bruker barnehagen mest mulig. Det er tydelig at barna har det bedre der enn hjemme. 

Anonymkode: 97b80...a2b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Et barn på 20 måneder skal være i barnehagen mens mor har fri en hel uke. Og folk mener det er fint og flott. 

Anonymkode: 97b80...a2b

Det -er- fint og flott for de som trives i barnehagen. Så får de som har barn som ikke liker barnehagen, samt de som ikke har noe liv utenom barna sine holde de hjemme.

Anonymkode: c75f5...7cc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke gjort dette selv, og overhodet ikke med et barn som er under 2 år. Barn på 4-5 kunne fint fått seg noen timer i barnehagen dersom de ønsket det selv, men dog kort dag.

Anonymkode: ac9b6...b05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 18.1.2020 den 12.45, AnonymBruker skrev:

Det er ofte sånn ja. Om du ikke har det i din jobb så synd for deg. Din egen realitet er ikke regelen vettu. Tørk av deg det dumme fliret, og du burfe grine av dumheten din. 

Anonymkode: d1f84...329

Det var da voldsomt.

Anonymkode: 16193...261

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde hatt ungen i barnehage jeg heheh Men med kortere dager og kanskje en kosedag hvor vi fant på noe ekstra hyggelig. Vet ikke hva vi skulle gjort hjemme 

Anonymkode: 7f578...6ce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde hatt ungen i barnehage jeg heheh Men med kortere dager og kanskje en kosedag hvor vi fant på noe ekstra hyggelig. Vet ikke hva vi skulle gjort hjemme 

Anonymkode: 7f578...6ce

Hva gjør dere i helgene og feriene da?

Man må ikke "finne på noe" hele tida, jeg tror som sagt det er derfor mange foreldre tydeligvis sender ungene i barnehagen når de selv har fri, fordi de ikke orker å "finne på noe" hele tida. Det er jo forståelig, men unger krever ikke at dere gjør noe store greier hver dag. La dem være hjemme og finne på noe å leke selv. Mange unger i dag er helt avhengig av at foreldre, barnehageansatte/lærere og trenere skal aktivisere dem, fordi de har vent seg til at hverdagen er slik. Unger har ikke vondt av å kjede seg, det må ikke være sirkus hver dag! Ja, er de vant til å bli aktivisert av voksne hele tida, så blir de litt vanskelige, men det går over... Verd å reflektere over dette!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dere som synes det er så ille at barna er i barnehagen, hva slags barnehage er det dere har barna deres i egentlig? Min stortrives i barnehagen, han elsker de ansatte, det er masse gøy å finne på og nye ting å utforske. Hadde jeg hatt barnet i en barnehage hvor jeg syntes det var fryktelig at han var så hadde jeg byttet barnehage. 

Anonymkode: cc5d0...14a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dere som synes det er så ille at barna er i barnehagen, hva slags barnehage er det dere har barna deres i egentlig? Min stortrives i barnehagen, han elsker de ansatte, det er masse gøy å finne på og nye ting å utforske. Hadde jeg hatt barnet i en barnehage hvor jeg syntes det var fryktelig at han var så hadde jeg byttet barnehage. 

Anonymkode: cc5d0...14a

Haha. Har lurt så innmari på dette jeg og. Alle mine barn har jo elska barnehagen, spesielt fra de var 3 år. Jeg er også kul å henge med, men jeg erstatter i 20 andre barn 

Anonymkode: e85f5...872

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dere som synes det er så ille at barna er i barnehagen, hva slags barnehage er det dere har barna deres i egentlig? Min stortrives i barnehagen, han elsker de ansatte, det er masse gøy å finne på og nye ting å utforske. Hadde jeg hatt barnet i en barnehage hvor jeg syntes det var fryktelig at han var så hadde jeg byttet barnehage. 

Anonymkode: cc5d0...14a

Du ville vel likevel ikke at barna dine skulle flyttet inn i barnehagen, regner jeg med?

Selv om barna har det bra i barnehagen, har de godt av noen fridager i blant, og når foreldrene er hjemme for å ha fri (altså ikke hjemme for å jobbe/studere), skjønner jeg ikke hvorfor ikke ungene også kan få fri. Som sagt er det ikke slik at unger trenger konstant underholdning av foreldrene, de har godt av å bare henge rundt hjemme og slappe av, de også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Haha. Har lurt så innmari på dette jeg og. Alle mine barn har jo elska barnehagen, spesielt fra de var 3 år. Jeg er også kul å henge med, men jeg erstatter i 20 andre barn 

Anonymkode: e85f5...872

Jeg ville sagt omvendt - 20 unger kan aldri erstatte mor/far!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...