Gå til innhold

Er det The Beatles oppskrytt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

 

Dere vet at John Lennon selv sa at uten Elvis, intet Beatles, sant? 

https://www.beatlesstory.com/blog/2017/08/11/the-kings-elvis-presley-and-the-beatles/

Da høres det liiitt dumt ut å fremstille Elvis som en hvilken som helst sanger og Beatles som pionerer, altså. :nigo: 

Anonymkode: da49f...f9b

Ja? At John Lennon var fan av Elvis som unggutt endrer vel ingenting. 

Anonymkode: ff21b...ab6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hittil ser det ut til at det blir en svært rolig dag, slik sett.

Anonymkode: e87b6...5ba

Hva med å Google selv, lese og se dokumentarer, istedenfor å sitte på nettforum og kreve at folk skal overbevise deg om hvorfor verdens beste band er verdens beste band, samtidig som du har null argumenter selv, bare gjentakende tull og påstår at andre ikke har argumenter - ser du ironien? Lenge siden jeg har sett så patetiske svar på dette forumet og dét sier litt. 

Anonymkode: ff21b...ab6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å Google selv, lese og se dokumentarer, istedenfor å sitte på nettforum og kreve at folk skal overbevise deg om hvorfor verdens beste band er verdens beste band, samtidig som du har null argumenter selv, bare gjentakende tull og påstår at andre ikke har argumenter - ser du ironien? Lenge siden jeg har sett så patetiske svar på dette forumet og dét sier litt. 

Anonymkode: ff21b...ab6

Her tar vi helt av skjønner jeg. Må være den største overdrivelsen noensinne.

Men å komme med noen beviser på genialiteten i låtene måtte vi se langt etter.

Anonymkode: e87b6...5ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Du er latterlig og gjentar bare at Beatles er oppskrytt og påstår at du har «en endeløs argumentrekke som understøtter mine påstander om hva som er genial musikk» (Leser du selv hva du skriver??😂) samtidig som du nekter å nevne ETT band som er bedre. Argumentasjonen din: «Oppskrytt, fanboys, snowflakes» hvor gammel er du egentlig? Slutt å drit deg ut.

Anonymkode: ff21b...ab6

Tråden omhandler om Beatles er oppskrytt. Jeg sier at de er det og ingen har hittil kommet med noe som motbeviser min påstand. De bare subjektivt hevder i etterhvert raseri at de ikke er oppskrytt.

Jeg har ingen intensjon om å dra andre artister og band inn i den.

 

Anonymkode: e87b6...5ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Tråden omhandler om Beatles er oppskrytt. Jeg sier at de er det og ingen har hittil kommet med noe som motbeviser min påstand. De bare subjektivt hevder i etterhvert raseri at de ikke er oppskrytt.

Jeg har ingen intensjon om å dra andre artister og band inn i den.

 

Anonymkode: e87b6...5ba

Men du gjør jo det. Bare at du ikke nevner navn.

Er det så vanskelig å komme med noen eksempler? Om du har noen, da.

Anonymkode: 8086f...483

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men du gjør jo det. Bare at du ikke nevner navn.

Er det så vanskelig å komme med noen eksempler? Om du har noen, da.

Anonymkode: 8086f...483

La oss heller i første omgang konsentrere oss om the Beatles og at de er oppskrytt. Å dra inn andre band er i utgangspunktet avsporing ihh til hva tråden omhandler.

Nevner jeg et eneste annet band skal fanboyene heller diskutere dette og prøve å rive argumentene mine i fillebiter pga at de allerede er opphauset over at jeg sier Beatles er oppskrytt og at de ikke har noen motargumenter hittil mot dette. Det klarer de selvsagt ikke, men det tar et 30-talls innlegg å stilne dem.

Jeg har heller ikke tid til å sitte her hele dagen. Tråden er mange timer gammel, og bevisene uteblir. Jeg tenker det sier sitt.

Until next time.

Anonymkode: e87b6...5ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker said:

La oss heller i første omgang konsentrere oss om the Beatles og at de er oppskrytt. Å dra inn andre band er i utgangspunktet avsporing ihh til hva tråden omhandler.

Nevner jeg et eneste annet band skal fanboyene heller diskutere dette og prøve å rive argumentene mine i fillebiter pga at de allerede er opphauset over at jeg sier Beatles er oppskrytt og at de ikke har noen motargumenter hittil mot dette. Det klarer de selvsagt ikke, men det tar et 30-talls innlegg å stilne dem.

Jeg har heller ikke tid til å sitte her hele dagen. Tråden er mange timer gammel, og bevisene uteblir. Jeg tenker det sier sitt.

Until next time.

Anonymkode: e87b6...5ba

Men tilbake i tråden måtte du, selv om du takket for deg for mange timer siden?

Anonymkode: 8086f...483

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

La oss heller i første omgang konsentrere oss om the Beatles og at de er oppskrytt. Å dra inn andre band er i utgangspunktet avsporing ihh til hva tråden omhandler.

Nevner jeg et eneste annet band skal fanboyene heller diskutere dette og prøve å rive argumentene mine i fillebiter pga at de allerede er opphauset over at jeg sier Beatles er oppskrytt og at de ikke har noen motargumenter hittil mot dette. Det klarer de selvsagt ikke, men det tar et 30-talls innlegg å stilne dem.

Jeg har heller ikke tid til å sitte her hele dagen. Tråden er mange timer gammel, og bevisene uteblir. Jeg tenker det sier sitt.

Until next time.

Anonymkode: e87b6...5ba

Hahaha, kan ikke annet enn å le. Alt jeg leser er «snowflakes, fanboy, oppskrytt, jeg har peiling.» Iallverden. Meningene til en liter haterboy på et anonymt nettforum har ikke så stor verdi. Skjønner du ikke har tid til å sitte her «en hel dag», det finnes nok andre forumer og tråder som du må delta i. Kos deg der du! 

Anonymkode: ff21b...ab6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tråden omhandler om Beatles er oppskrytt. Jeg sier at de er det og ingen har hittil kommet med noe som motbeviser min påstand. De bare subjektivt hevder i etterhvert raseri at de ikke er oppskrytt.

Jeg har ingen intensjon om å dra andre artister og band inn i den.

 

Anonymkode: e87b6...5ba

Jeg har sett ganske mange som har delt gode innlegg, du derimot AB-snowflakes/fanboy har lite å komme det. For du forstår vel at du må nevne band som  du syns er bedre i en tråd om tidenes beste band, hvor du påstår at det finnes flere band som er bedre. Påtide at du backer opp det du hevder, istedenfor å levere patetisk noe-liners og gjenta mølet.

Anonymkode: ff21b...ab6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har sett ganske mange som har delt gode innlegg, du derimot AB-snowflakes/fanboy har lite å komme det. For du forstår vel at du må nevne band som  du syns er bedre i en tråd om tidenes beste band, hvor du påstår at det finnes flere band som er bedre. Påtide at du backer opp det du hevder, istedenfor å levere patetisk noe-liners og gjenta mølet.

Anonymkode: ff21b...ab6

Vært plenty av begrunnelser her. På tide at du kommer med eksempler på andre artister som gruser The Beatles.

Anonymkode: 1c1d0...7d4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men tilbake i tråden måtte du, selv om du takket for deg for mange timer siden?

Anonymkode: 8086f...483

En liten tur ble det. Jeg morer med med at folk er så opphengt i Beatles, men ikke kan begrunne sine påstander om storhet og genialitet.

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hahaha, kan ikke annet enn å le. Alt jeg leser er «snowflakes, fanboy, oppskrytt, jeg har peiling.» Iallverden. Meningene til en liter haterboy på et anonymt nettforum har ikke så stor verdi. Skjønner du ikke har tid til å sitte her «en hel dag», det finnes nok andre forumer og tråder som du må delta i. Kos deg der du! 

Anonymkode: ff21b...ab6

Neida, har ting som må gjøres. Forøvrig registrerer jeg at du helst har lyst å gå løs på meg som person, istedet for å komme med noe holdbart ang. Beatles genialitet.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har sett ganske mange som har delt gode innlegg, du derimot AB-snowflakes/fanboy har lite å komme det. For du forstår vel at du må nevne band som  du syns er bedre i en tråd om tidenes beste band, hvor du påstår at det finnes flere band som er bedre. Påtide at du backer opp det du hevder, istedenfor å levere patetisk noe-liners og gjenta mølet.

Anonymkode: ff21b...ab6

Jeg trenger ikke nevne noen band i denne sammenheng. Tråden omhandler det at Beatles er oppskrytt. Det er de og ingen har bevist noe annet hittil i tråden. Jeg syns dette begynner å bli patetisk når det burde etter sigende være så lett å komme med noe som understøtter dette

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vært plenty av begrunnelser her. På tide at du kommer med eksempler på andre artister som gruser The Beatles.

Anonymkode: 1c1d0...7d4

Jeg har derimot ikke sett en eneste. Annet enn subjektive meninger fra fanboys. Det er selvfølgelig ikke noe bevis.

Inntil da avventer jeg. Igjen.

Anonymkode: e87b6...5ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror mange av innleggene her blander kortene. Vi snakker ikke om din subjektive mening om The Beatles, men i et musikkhistorisk perspektiv.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, K.B. skrev:

Jeg tror mange av innleggene her blander kortene. Vi snakker ikke om din subjektive mening om The Beatles, men i et musikkhistorisk perspektiv.

Dette har faktisk ganske mye å si. Sporer jo totalt av denne tråden her. 

Allsidighet mener jeg var en del av The Beatles genialitet. De blandet sjangere på en elegant måte. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En liten tur ble det. Jeg morer med med at folk er så opphengt i Beatles, men ikke kan begrunne sine påstander om storhet og genialitet.

Neida, har ting som må gjøres. Forøvrig registrerer jeg at du helst har lyst å gå løs på meg som person, istedet for å komme med noe holdbart ang. Beatles genialitet.

Jeg trenger ikke nevne noen band i denne sammenheng. Tråden omhandler det at Beatles er oppskrytt. Det er de og ingen har bevist noe annet hittil i tråden. Jeg syns dette begynner å bli patetisk når det burde etter sigende være så lett å komme med noe som understøtter dette

Jeg har derimot ikke sett en eneste. Annet enn subjektive meninger fra fanboys. Det er selvfølgelig ikke noe bevis.

Inntil da avventer jeg. Igjen.

Anonymkode: e87b6...5ba

Du argumenterer som flat earthers folka du.. og virker omtrent like smart. Å snakke nedlatende om andres subjektive meninger er uansett å kaste stein i glasshus for ditt vedkommende, all den tiden du selv er full av påstander uten et fnugg av "bevis" eller brukbare argumenter, samtidig som alle andres meninger eller argumenter blir avfeid. 

Du klarer jo ikke å komme på et eneste band som er bedre enn The Beatles og skjuler deg bak at tråden ikke omhandler det (jada, jada vi ser ikke gjennom den mesterlige unnskyldningen... 🙄), så nå venter jeg spent på dine argumenter og ikke minst bevis for hvorfor de er oppskrytt, har ikke sett noen hittil. 

(Bilde: Rolling Stones har valgt tidenes beste band/artist)

02893B41-5D06-4923-81D1-C6662938C222.png

Anonymkode: 4cf3e...d53

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du argumenterer som flat earthers folka du.. og virker omtrent like smart. Å snakke nedlatende om andres subjektive meninger er uansett å kaste stein i glasshus for ditt vedkommende, all den tiden du selv er full av påstander uten et fnugg av "bevis" eller brukbare argumenter, samtidig som alle andres meninger eller argumenter blir avfeid. 

Du klarer jo ikke å komme på et eneste band som er bedre enn The Beatles og skjuler deg bak at tråden ikke omhandler det (jada, jada vi ser ikke gjennom den mesterlige unnskyldningen... 🙄), så nå venter jeg spent på dine argumenter og ikke minst bevis for hvorfor de er oppskrytt, har ikke sett noen hittil. 

(Bilde: Rolling Stones har valgt tidenes beste band/artist)

 

Anonymkode: 4cf3e...d53

Får prøve på nytt: Subjektive meninger om hvorvidt et band lager geniale låter hjelper fint lite. At en liker lettbeint pop som appellerer til massene gir fint lite innblikk og forklaring på det geniale i musikken. Da er Ole Ivars også tidenes band i disse som liker dette sitt hode.

Jeg vil ha forklaringer og bevis på hvorfor disse låtene er så geniale og hvilke grep som er gjort for at de er genierklærte. Hva er det med disse enkle, simple poplåtene så er så genialt? Herunder arrangement, toneart, grep, osv.

En haug med linker til andre fanboys subjektive meninger betyr mindre enn null her.

Må på trening.

Anonymkode: e87b6...5ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Får prøve på nytt: Subjektive meninger om hvorvidt et band lager geniale låter hjelper fint lite. At en liker lettbeint pop som appellerer til massene gir fint lite innblikk og forklaring på det geniale i musikken. Da er Ole Ivars også tidenes band i disse som liker dette sitt hode.

Jeg vil ha forklaringer og bevis på hvorfor disse låtene er så geniale og hvilke grep som er gjort for at de er genierklærte. Hva er det med disse enkle, simple poplåtene så er så genialt? Herunder arrangement, toneart, grep, osv.

En haug med linker til andre fanboys subjektive meninger betyr mindre enn null her.

Må på trening.

Anonymkode: e87b6...5ba

Hvorfor skal vi gidde å dulle med å "bevise ting for deg"? Du avviser jo alle som ikke er enig med dine (svært så subjektive) meninger. Nå er det opp til deg å komme med argumenter og bevis for hvorfor de er oppskrytt. 

Anonymkode: 4cf3e...d53

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tråden omhandler om Beatles er oppskrytt. Jeg sier at de er det og ingen har hittil kommet med noe som motbeviser min påstand. De bare subjektivt hevder i etterhvert raseri at de ikke er oppskrytt.

Jeg har ingen intensjon om å dra andre artister og band inn i den.

 

Anonymkode: e87b6...5ba

Om du ikke har noen argumenter, så er det jo umulig å skjønne hvorfor du mener det du gjør. Det er din mening som avviker fra den gjengse oppfatning. Det er nok mange som ikke har Beatles som noen personlig favoritt, uten å mene musikken og bandets betydning er oppskrytt av den grunn. Om du ikke vil nevne noen band som er bedre, eller noen som er like «dårlige», så må vi jo bare anta at grunnen er at du ikke har noen å nevne.

Endret av Djækklåsst
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

 

Dere vet at John Lennon selv sa at uten Elvis, intet Beatles, sant? 

https://www.beatlesstory.com/blog/2017/08/11/the-kings-elvis-presley-and-the-beatles/

Da høres det liiitt dumt ut å fremstille Elvis som en hvilken som helst sanger og Beatles som pionerer, altså. :nigo: 

 

(Ikke at jeg personlig er noen Elvis-fan heller, men rett skal være rett. Og ja, Beatles er oppskrytt.)

Anonymkode: da49f...f9b

Elvis inspirerte mange og har en unik posisjon og forandret mye, noe ingen benekter. Men da i hovedsak som sanger og performer, han skrev ikke musikken selv, slik at han deler æren for det musikalske uttrykket og dets betydning med de som snekret låtene for ham.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Djækklåsst skrev:

Om du ikke har noen argumenter, så er det jo umulig å skjønne hvorfor du mener det du gjør. Det er din mening som avviker fra den gjengse oppfatning. Det er nok mange som ikke har Beatles som noen personlig favoritt, uten å mene musikken og bandets betydning er oppskrytt av den grunn. Om du ikke vil nevne noen band som er bedre, eller noen som er like «dårlige», så må vi jo bare anta at grunnen er at du ikke har noen å nevne.

Pga at jeg kunne dissekert låtene i fillebiter som enkel popmusikk. Ingen genialitet her, men som sagt lettbeint, enkel popmusikk. Kanonbra i den tiden det kom, alle likte det, music for the masses. Men det er og blir enkel musikk.

Rart at jeg må argumentere for dette, og alle andre som hevder genialitet her slipper å komme opp med noe. Men slik er det vel.

Anonymkode: e87b6...5ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...