Gå til innhold

Er det The Beatles oppskrytt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Pga at jeg kunne dissekert låtene i fillebiter som enkel popmusikk. Ingen genialitet her, men som sagt lettbeint, enkel popmusikk. Kanonbra i den tiden det kom, alle likte det, music for the masses. Men det er og blir enkel musikk.

Rart at jeg må argumentere for dette, og alle andre som hevder genialitet her slipper å komme opp med noe. Men slik er det vel.

Anonymkode: e87b6...5ba

Gjesp... Og dette kaller du for argumentering. Det er DU som påstår at Beatles er dårlig, men har absolutt INGENTING å backe det opp med, men forventer at andre skal fortelle deg hvorfor de er bra, men du avskriver alt. Det er totalt uinteressant å lese innleggene, for ja, du skriver jo bare at musikken er enkel og oppskrytt. Vi vet jo alle at du ikke klarer å sette pris på ordentlig musikk nå, det er helt greit, men nå kan du gi deg, for du har ingenting å komme med. 

Gå tilbake til trening, du, og nyt fistpump-musikk som du sikkert setter pris på. 

Anonymkode: ff21b...ab6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjesp... Og dette kaller du for argumentering. Det er DU som påstår at Beatles er dårlig, men har absolutt INGENTING å backe det opp med, men forventer at andre skal fortelle deg hvorfor de er bra, men du avskriver alt. Det er totalt uinteressant å lese innleggene, for ja, du skriver jo bare at musikken er enkel og oppskrytt. Vi vet jo alle at du ikke klarer å sette pris på ordentlig musikk nå, det er helt greit, men nå kan du gi deg, for du har ingenting å komme med. 

Gå tilbake til trening, du, og nyt fistpump-musikk som du sikkert setter pris på. 

Anonymkode: ff21b...ab6

Du misforstår. jeg trenger ikke argumentere for noe som helst siden det ikke blir postet innlegg som skal bevise genialiteten til sangene. 

Logisk nok, siden denne genialiteten rett og slett eksisterer ikke.

En tråd full i fanboys som ikke har klart å poste et eneste innlegg som omhandler låtenes storhet. Jeg toer mine hender.

Anonymkode: e87b6...5ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Pga at jeg kunne dissekert låtene i fillebiter som enkel popmusikk. Ingen genialitet her, men som sagt lettbeint, enkel popmusikk. Kanonbra i den tiden det kom, alle likte det, music for the masses. Men det er og blir enkel musikk.

Rart at jeg må argumentere for dette, og alle andre som hevder genialitet her slipper å komme opp med noe. Men slik er det vel.

Anonymkode: e87b6...5ba

For det første: Jeg er ingen "fanboy" med tanke på Beatles, selv om jeg var mer enn middels begeistret for musikken deres i tiden da jeg kjøpte min første CD-spiller og brukte det jeg hadde av sparepenger til å kjøpe Beatles komplett. Den gangen gikk det i Beatles i ett kjør, og jeg fikk vite av ei jente at noen større Beatles-fan hadde hun aldri møtt.

Men etterhvert som musikksamlingen har est ut i et omfang der jeg må utruste en arkeologisk leteaksjon for å finne ut hva jeg egentlig har liggende, samtidig som jeg nå for tiden hører svært lite musikk, går det sant å si lang tid mellom hver gang jeg hører en Beatles-plate da jeg har så vanvittig mye annet å velge mellom, for ikke å snakke om de ørten alternative versjonene jeg har av Beatles-sanger i bootleg-innspillinger, samt en mengde plater jeg aldri har hatt tid til å høre på. Har man altfor mange biler stående i garasjen, er det ikke bare-bare å velge en som man kan dra til jobben med. Men, og her kommer et stort men - det at jeg ikke lenger lytter til Beatles daglig, er ikke synonymt med at jeg har mistet respekten for det de klarte å få til i løpet av disse sju korte årene som jeg har nevnt tidligere, og den sentrale betydningen deres i og for moderne musikkhistorie.

Til tross for at jeg har lest et stort antall bøker, har jeg aldri lest Snorres kongesagaer, liksom jeg heller ikke har noe forhold til komponister som Liszt eller Rakhmaninov. Noe som ikke resulterer i at jeg sier at Snorre var en gammeldags tulling som ikke ante hvordan man skulle skrive spenningslitteratur på lik linje med Frederick Forsyth, eller at Rakhmaninov var et overvurdert null som ikke kan måle seg med det (u)musikalske, kunstneriske uttrykket i bruken av ordet f*** i en hip-hop-låt fremført på gata i Bronx. Snorre er nå Snorre, og Rakhmaninov er Rakhmaninov. Og Beatles er Beatles.

For det andre - når du beskriver sangene til Beatles som "lettbeint, enkel popmusikk", og etterlyser et konkret eksempel på deres genialitet; hva med denne sangen her - hvilke kriterier legger du til grunn dersom du mener at vokalharmonien i Because er enkel popmusikk, og dersom dette er enkel pop - hva er så "normal" popmusikk ...?

 

 

Endret av Bix
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du misforstår. jeg trenger ikke argumentere for noe som helst siden det ikke blir postet innlegg som skal bevise genialiteten til sangene. 

Logisk nok, siden denne genialiteten rett og slett eksisterer ikke.

En tråd full i fanboys som ikke har klart å poste et eneste innlegg som omhandler låtenes storhet. Jeg toer mine hender.

Anonymkode: e87b6...5ba

Det er jo du som misforstår. Hvis du leser hovedinnlegget en gang til, så er det i grunn ikke argumenter for hvorfor The Beatles er geniale, som etterlyses, for ts er jo enig i at de er bra. Men nettopp det motsatte; hvorfor noen mener de er oppskrytte.  Så la oss slutte med all avsporing og heller fokusere på det egentlige temaet, "hvorfor noen mener The Beatles er oppskrytte"; så værsågod, gulvet er ditt. (Ps. spar oss for oppgulp om "enkel popmusikk", det er kun et pinlig bevis på hvor begrenset kunnskap du har om deres musikk.)

Anonymkode: 4cf3e...d53

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.1.2020 den 12.39, AnonymBruker skrev:

Hvilke av disse skrev hundrevis av knallåter på 7 år i en rekke ulike stilarter?

Anonymkode: 1c1d0...7d4

Det vet vi jo ikke fordi hvite musikkprodusent bare ville publisere hvit musikk. Elvis sin musikk er cover fra svarte artister, som ikke gjorde det stort før Elvis stjal musikken deres. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo du som misforstår. Hvis du leser hovedinnlegget en gang til, så er det i grunn ikke argumenter for hvorfor The Beatles er geniale, som etterlyses, for ts er jo enig i at de er bra. Men nettopp det motsatte; hvorfor noen mener de er oppskrytte.  Så la oss slutte med all avsporing og heller fokusere på det egentlige temaet, "hvorfor noen mener The Beatles er oppskrytte"; så værsågod, gulvet er ditt. (Ps. spar oss for oppgulp om "enkel popmusikk", det er kun et pinlig bevis på hvor begrenset kunnskap du har om deres musikk.)

Anonymkode: 4cf3e...d53

Vedkommende er en tulling. Det er lite poeng i å diskutere med slike folk, så det er best å gjøre det en gjør IRL også, overse. Han vil jo heller ikke poste navn på de bandene han mener er bedre for disse "bitre" fanboys kommer til å snakke ned om de musikkgruppene han liker 🤣

Anonymkode: ff21b...ab6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, Bix skrev:

 

 

Musikk hadde ikke vært for meg vært det samme uten Beatles. Nå måtte jeg høre gjennom dette albumet. Favorittene er: 

 

 

 

Anonymkode: ff21b...ab6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.1.2020 den 8.31, AnonymBruker skrev:

Det er jo du som misforstår. Hvis du leser hovedinnlegget en gang til, så er det i grunn ikke argumenter for hvorfor The Beatles er geniale, som etterlyses, for ts er jo enig i at de er bra. Men nettopp det motsatte; hvorfor noen mener de er oppskrytte.  Så la oss slutte med all avsporing og heller fokusere på det egentlige temaet, "hvorfor noen mener The Beatles er oppskrytte"; så værsågod, gulvet er ditt. (Ps. spar oss for oppgulp om "enkel popmusikk", det er kun et pinlig bevis på hvor begrenset kunnskap du har om deres musikk.)

Anonymkode: 4cf3e...d53

Så lenge det faktisk ER enkel popmusikk, hjelper det ikke å kalle mine meninger for oppgulp. Ingen kan benekte at det er nettopp det det er.

Anonymkode: e87b6...5ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge det faktisk ER enkel popmusikk, hjelper det ikke å kalle mine meninger for oppgulp. Ingen kan benekte at det er nettopp det det er.

Anonymkode: e87b6...5ba

Innbiller du at noen bryr seg om meningene dine? En idiot med ingen argumenter, bare gjentagende idioti. 

Anonymkode: ff21b...ab6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge det faktisk ER enkel popmusikk, hjelper det ikke å kalle mine meninger for oppgulp. Ingen kan benekte at det er nettopp det det er.

Anonymkode: e87b6...5ba

Sorry your personal opinion is not a fact.

Anonymkode: 3b5c6...5be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.1.2020 den 15.47, Maleficenta skrev:

Det vet vi jo ikke fordi hvite musikkprodusent bare ville publisere hvit musikk. Elvis sin musikk er cover fra svarte artister, som ikke gjorde det stort før Elvis stjal musikken deres. 

Nei Elvis stjal ikke musikken til svarte.

Anonymkode: 3b5c6...5be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.1.2020 den 20.25, AnonymBruker skrev:

Innbiller du at noen bryr seg om meningene dine? En idiot med ingen argumenter, bare gjentagende idioti. 

Anonymkode: ff21b...ab6

Ja, du må jo gjerne argumentere for at Beatles lagde avansert pop. Problemet er bare at det ikke stemmer. Ikke ser jeg at du har noe å bevise det med heller:-)

Anonymkode: e87b6...5ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.1.2020 den 23.43, AnonymBruker skrev:

Sorry your personal opinion is not a fact.

Anonymkode: 3b5c6...5be

At det er enkel pop is a fact. Om ikke, motbevis det gjerne:-)

Anonymkode: e87b6...5ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 16.1.2020 den 19.48, Maleficenta skrev:

Kanskje ikke idag, men på 70-80 tallet hadde vi f. Eks Queen som definitivt gruser The beatles

Bryan May fra Queen: «The Beatles were our bible. We were able to take things further than the Beatles because we had better technology and the benefit of their experience.» 

Anonymkode: ff21b...ab6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.1.2020 den 2.49, AnonymBruker skrev:

Bryan May fra Queen: «The Beatles were our bible. We were able to take things further than the Beatles because we had better technology and the benefit of their experience.» 

Anonymkode: ff21b...ab6

Likevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.1.2020 den 7.34, AnonymBruker skrev:

Det er ganske latterlig å lese at folk mener de er oppskrytte, kjedelige og påstår at de kan nevne flere band som er bedre. Bare en kunnskapsløs tulling kan påstå noe slikt. Du  finner ikke et band som matcher Beatles. Punktum. 

Anonymkode: ff21b...ab6

Om det er band som er bedre er jo subjektivt. Det kommer jo an på smaken til hver enkelt.

Det samme gjelder det om de er kjedelige. Jeg kjeder meg halvt ihjel av dem. Det betyr ikke at alle andre må gjøre det også.

Beatles er gammelt og kjedelig, og jeg ville heller revet ut neglene mine med tang enn å sitte og høre på den drittmusikken.

Men mange liker dem, og det skal de få lov til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 27.1.2020 den 2.49, AnonymBruker skrev:

Bryan May fra Queen: «The Beatles were our bible. We were able to take things further than the Beatles because we had better technology and the benefit of their experience.» 

Anonymkode: ff21b...ab6

Akkurat som Beatles utnyttet de fordelene de hadde i forhold til artister før dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, jabx skrev:

Akkurat som Beatles utnyttet de fordelene de hadde i forhold til artister før dem.

The Beatles gikk sine egne veier. Det er nettopp dét som er poenget. 

Anonymkode: ff21b...ab6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.1.2020 den 1.51, jabx skrev:

Akkurat som Beatles utnyttet de fordelene de hadde i forhold til artister før dem.

Sant, slik fungerer det jo ofte i musikken. Man lar seg inspirere av et band eller en artist, og så tar man det litt videre. Lager sin egen vri på det, egen stil. Så kommer et band/artist etter der igjen som lar seg inspirere av dem og forgjengerne og så har vi det gående. 

Man trenger ikke trykke ned et band/en artist for å løfte et annet. Hver sin smak og det der. Man kan erkjenne at et band er bra og forstå at mange er fan av dem, det bare faller ikke i smak hos alle. Som jeg - jeg kan godt forstå at mange liker The beatles, musikken deres er jo ikke per definisjon DÅRLIG - men musikken deres er ikke helt min smak. Ei heller Rolling stones, men jeg kan forstå at folk liker dem. Jeg liker veldig godt Queen, Led Zeppelin, Jimi Hendrix og Nirvana for å nevne noen. De har gjerne latt seg inspirere av både Beatles, Elvis og Rolling stones for alt jeg vet, og hverandre. De hadde kanskje ikke vært det samme hadde det ikke vært for Beatles og Rolling stones. 

Anonymkode: 14e70...795

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...