Gå til innhold

Er det The Beatles oppskrytt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ergo kan du ikke nevne ET band du syns er bedre enn Beatles! Du får ta å lese litt musikkhistorie. Din subjektive mening spiller ikke så stor rolle :) 

Anonymkode: ff21b...ab6

Jeg kan nevne i fleng, men holder igjen til jeg ser noen komme med forklaringer på denne genialiteten i musikken deres. Noe håndfast, ikke bare en fanbyos overøsende ord en har kopiert fra nettet.

Anonymkode: e87b6...5ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, Maleficenta said:

Jeg skrev ikke noe sted at Bieber er talentfull. Jeg bare sier at det er like arrogant å si at nyere artister er dårlige og at det ikke er musikk fordi du ikke liker de, på samme måte som å kalle the beatles oppskrytte. Og jeg har hørt mange sanger fra The beatles. Men det er ikke mange av sangene jeg vil si er helt wow. Syns mange av de låtene er veldig enkle. 

Hvis du syntes det anbefales den boken jeg tidligere har linket til. Beatles hadde selvfølgelig ikke hatt den posisjonen de har hvis du hadde hatt rett. Du høres ut som du er mest opptatt av innpakning, ikke innholdet.

Anonymkode: 1c1d0...7d4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Ergo kan du ikke nevne ET band du syns er bedre enn Beatles! Du får ta å lese litt musikkhistorie. Din subjektive mening spiller ikke så stor rolle :) 

Anonymkode: ff21b...ab6

Selvfølgelig ikke. Han vil ikke bli latterliggjort.

Anonymkode: 1c1d0...7d4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig ikke. Han vil ikke bli latterliggjort.

Anonymkode: 1c1d0...7d4

Det skal noe til, da jeg har en endeløs argumentrekke som understøtter mine påstander om hva som er genial musikk.

Anonymkode: e87b6...5ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du syntes det anbefales den boken jeg tidligere har linket til. Beatles hadde selvfølgelig ikke hatt den posisjonen de har hvis du hadde hatt rett. Du høres ut som du er mest opptatt av innpakning, ikke innholdet.

Anonymkode: 1c1d0...7d4

De sang vel mest om dop har jeg forstått.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det skal noe til, da jeg har en endeløs argumentrekke som understøtter mine påstander om hva som er genial musikk.

Anonymkode: e87b6...5ba

Det fins ingen fasit på hva som er bra musikk. Det kommer an på smak som alt annet man liker eller ikke liker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Maleficenta skrev:

Det fins ingen fasit på hva som er bra musikk. Det kommer an på smak som alt annet man liker eller ikke liker

Jeg snakker om måten musikk er konstruert på. Ikke lytteropplevelsen. Det finnes folk som mener Ole Ivars er det beste som finnes også.

Vel, musikkteknisk er det ikke det.

Anonymkode: e87b6...5ba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan nevne i fleng, men holder igjen til jeg ser noen komme med forklaringer på denne genialiteten i musikken deres. Noe håndfast, ikke bare en fanbyos overøsende ord en har kopiert fra nettet.

Anonymkode: e87b6...5ba

Igjen, du kan ikke nevne et eneste band og fortsetter med det haterboy-pisset ditt. 

Anonymkode: ff21b...ab6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Musikk er mye mer enn sangstemme.

Anonymkode: 1c1d0...7d4

Og Queen hadde en Kombi av alt

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Igjen, du kan ikke nevne et eneste band og fortsetter med det haterboy-pisset ditt. 

Anonymkode: ff21b...ab6

Jeg venter. Siden dere mener denne musikken er så fantastisk genial, burde det da by på null problem å bevise dette.

Deres subjektive mening betyr ingenting. Det er for fanboys.

Anonymkode: e87b6...5ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Maleficenta skrev:

De sang vel mest om dop har jeg forstått.. 

Nei. 

Anonymkode: ff21b...ab6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg snakker om måten musikk er konstruert på. Ikke lytteropplevelsen. Det finnes folk som mener Ole Ivars er det beste som finnes også.

Vel, musikkteknisk er det ikke det.

Anonymkode: e87b6...5ba

The Beatles musikk er da ikke konstruert noe bedre enn flere andre band på den tiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Maleficenta skrev:

The Beatles musikk er da ikke konstruert noe bedre enn flere andre band på den tiden

Det skal være sikkert og visst.

Anonymkode: e87b6...5ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags musikk har man i dag som gruser Beatles?

Anonymkode: 1c1d0...7d4

Smak og behag det, vet du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg venter fortsatt på hva denne "revolusjoneringen" er? Er nok skrevet av en fanboy, det der.

Anonymkode: e87b6...5ba

Det er fra Store norske leksikon, som du kanskje så.

Mulig det er skrevet av en fan, men du har mulighet til å gå inn å korrigere det som står der. :)

 

Anonymkode: 8086f...483

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg venter. Siden dere mener denne musikken er så fantastisk genial, burde det da by på null problem å bevise dette.

Deres subjektive mening betyr ingenting. Det er for fanboys.

Anonymkode: e87b6...5ba

Det er vanskelig å ta deg seriøst. Ikke tør du å nevne et band du mener er bedre heller. 😅 Du skal selvsagt gå lov til å ha din mening, men den store majoriteten av folk og musikkeksperter er ikke enig med deg. Ha en fin kveld videre. 

Anonymkode: ff21b...ab6

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er vanskelig å ta deg seriøst. Ikke tør du å nevne et band du mener er bedre heller. 😅 Du skal selvsagt gå lov til å ha din mening, men den store majoriteten av folk og musikkeksperter er ikke enig med deg. Ha en fin kveld videre. 

Anonymkode: ff21b...ab6

Jepp, i total mangel av argument og bevis på hvorfor denne musikken er så genial og fantastisk, takker jeg ærbødigst for meg jeg også:-)

Anonymkode: e87b6...5ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Maleficenta skrev:

De sang vel mest om dop har jeg forstått.. 

Det er én låt folk tror handler om dop og det er «lucy in the sky with diamonds» og de bruker gjerne forkortelsen LSD (bandet har aldri brukt den fortkortelsen), men dette har blitt avkreftet. Lennon ble inspirert av en tegning sønnen hans hadde tegnet. At medlemmene brukte LSD stemmer, men det gjelder også for de fleste prominente musikerne på den tiden. LSD var ikke ulovlig da og man visste ikke om konsekvensene av bruken.

Anonymkode: ff21b...ab6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker said:

Det skal noe til, da jeg har en endeløs argumentrekke som understøtter mine påstander om hva som er genial musikk.

Anonymkode: e87b6...5ba

Den er nok ikke-eksisterende.

Anonymkode: 1c1d0...7d4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...