mumriken Skrevet 16. januar 2020 #281 Del Skrevet 16. januar 2020 Noen som har noen tanker om at IS kvinnen virkelig er en helt uskyldig og uvitende kvinne? Hvilke beviser, hendelser peker mot det i såfall? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søgni Skrevet 16. januar 2020 #282 Del Skrevet 16. januar 2020 Tråden er ryddet for innlegg skrevet av utestengt bruker, og svar til dette. Søgni, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HalldirV2 Skrevet 16. januar 2020 #283 Del Skrevet 16. januar 2020 Det som bekymrer meg mest med denne saken er at vi gjør knefall for utpressing. Moren bruker barnet som en brekkstang for å komme til Norge, og vi gir etter. Det åpner potensielt opp for presidens, samtidig som det sender et signal til andre IS kvinner om hvordan de kan komme "hjem" på statens bekostning. Slikt kan vi ikke gi etter for, vi gir ikke innrømmelser overfor terrorister. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HalldirV2 Skrevet 16. januar 2020 #284 Del Skrevet 16. januar 2020 4 timer siden, Apis skrev: Hvordan hadde det sett ut vis vi ikke hadde gjort noe og barnet hadde død på vakten til de blå blå? I Norge har vi også lovhjemmel til å straffe IS krigere og bruder, takket være de rød-grønne Det ser betydelig verre ut for Norge at vi gjør innrømmelser overfor terrorister som bruker sitt eget barn som pressmiddel. Hvilke signal sender det til andre terrorister der ute? Hun har fått tilbud om å sende barnet sitt til Norge for medisinsk behandling, men hun har avslått. Lengere skal ikke Norge strekke seg i denne saken. Hadde vi hatt mulighet til å hente barnet med tvang, så hadde det vært det beste, men Norge og norsk barnevern har ingen myndighet til det i Syria. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HalldirV2 Skrevet 16. januar 2020 #285 Del Skrevet 16. januar 2020 19 timer siden, Guidet Kvinne skrev: Nei. Dødsstraff er aldri riktig. Her har jeg samtlige land i den såkalte Vesten bak meg (minus USA), og jeg vil aldri leve i et land som praktiserer dødsstraff. Du har misforstått fullstendig hvis du tror det er naivitet. Kanskje du skulle spandere litt tid på å ta ex.phil, som et absolutt minimum av (ut)dannelse? Nå er ikke jeg for dødsstraff, men argumentet ditt om "å ta ex. phil" er jo rett ut komisk. Du fremstår som en rimelig fersk student som nylig har avlagt ex. phil og som tror faget har innviet deg i en dypere og eksklusiv forståelse av moralfilosofi. Ex. phil lærer deg ikke hva som er rett eller galt, og gir deg ingen fasit på hva som er moralsk riktig handling. Faget er ment for å gi deg en rekke perspektiver på blant annet moralfilosofi, og for å stimulere til kritisk tenking og filosofisk refleksjon. Hvis du lærte at dødsstraff er moralsk galt, så har foreleseren din feilet i oppgaven sin - og heller sauset dere ned med sin egen ideologiske og moralfilosofiske verdensanskuelse. Argumenter gjerne mot dødsstraff, men bruk ikke ex. phil som et slags trumfkort på hva som er rett eller galt. Hilsen en annen som også har avlagt ex. phil og som også er motstander av dødsstraff. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 16. januar 2020 #286 Del Skrevet 16. januar 2020 47 minutter siden, mumriken skrev: Noen som har noen tanker om at IS kvinnen virkelig er en helt uskyldig og uvitende kvinne? Hvilke beviser, hendelser peker mot det i såfall? Les «to søstre«. Hun er godt beskrevet der. Fullstendig batshit crazy, men neppe operasjonelt farlig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pipaluk Skrevet 16. januar 2020 #287 Del Skrevet 16. januar 2020 Kan hun sendes tilbake til Syria ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 16. januar 2020 #288 Del Skrevet 16. januar 2020 (endret) 1 time siden, Janzypants skrev: Definér umulig. Umulig kun fordi mor sa nei? Da skulle de ha satt et ultimatum: Enten sender du fra deg barnet ditt, slik at han kan få forsvarlig helsehjelp enten her eller der, eller så lar du skjebnen hans ligge i dine hender! Så enkelt burde det faktisk ha vært! Så fikk man se hva mor hadde valgt da... Nettopp. Det var fult mulig å hente bare barna hadde moren satt barnas beste foran sin egen egoisme. Hun sa jo selv at hun nektet fordi hun var redd barna skulle tas fra henne. Hun visste godt at hun måtte møte konsekvensene av sine valg alene der hun var. Men med tanke på at hun holdt fast på sitt i en så lang periode, har jeg mine tvil om at hun ville valgt å sende barna alene i Norge. Hadde hun tenkt å gjøre det, ville hun gjort det for lenge siden. Hadde sønnen omkommet der ville hun selvsagt lagt skylda på Norge og ikke på seg selv. Endret 16. januar 2020 av Drizzt 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pipaluk Skrevet 16. januar 2020 #289 Del Skrevet 16. januar 2020 Siste nytt: kommer ikke til Norge i kveld likevel https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/WbBOaK/returplaner-for-norsk-is-kvinne-og-to-barn-endret-ikke-til-norge-i-kveld Hvaskjer? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonGangerTo Skrevet 16. januar 2020 #290 Del Skrevet 16. januar 2020 Just now, Pipaluk said: Siste nytt: kommer ikke til Norge i kveld likevel https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/WbBOaK/returplaner-for-norsk-is-kvinne-og-to-barn-endret-ikke-til-norge-i-kveld Hvaskjer? Mest sannsynlig kommer de i kveld, men de unngår dramatikken på flyplassen ved å si det motsatte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 16. januar 2020 #291 Del Skrevet 16. januar 2020 8 minutter siden, Pipaluk skrev: Siste nytt: kommer ikke til Norge i kveld likevel https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/WbBOaK/returplaner-for-norsk-is-kvinne-og-to-barn-endret-ikke-til-norge-i-kveld Hvaskjer? Si det? Det er jo bare tull med henne. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonGangerTo Skrevet 16. januar 2020 #292 Del Skrevet 16. januar 2020 Jeg lurer på hvorfor barna hennes ikke ble værende der de var da de ikke kjente om noe annet sted. De kjenner ikke til Norge. Dette er det samme argumentet som "stakkarslige" flyktninger bruker for å bli i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pipaluk Skrevet 16. januar 2020 #293 Del Skrevet 16. januar 2020 14 minutter siden, AnonGangerTo skrev: Mest sannsynlig kommer de i kveld, men de unngår dramatikken på flyplassen ved å si det motsatte. Det minner meg om vordende foreldre som ikke vil avsløre når termin er i vente. Barnet er født surprise!! Men det er vel ikke mulig å hemmeligholde transporten? Flyet vil vel fanges opp av flight radar ? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonGangerTo Skrevet 16. januar 2020 #294 Del Skrevet 16. januar 2020 2 minutter siden, Pipaluk said: Det minner meg om vordende foreldre som ikke vil avsløre når termin er i vente. Barnet er født surprise!! Men det er vel ikke mulig å hemmeligholde transporten? Flyet vil vel fanges opp av flight radar ? For alt vi vet er de allerede i Norge. Artiklene er kun til info. Selvsagt bare spekulasjoner fra min side. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 16. januar 2020 #295 Del Skrevet 16. januar 2020 1 time siden, Drizzt skrev: Nettopp. Det var fult mulig å hente bare barna hadde moren satt barnas beste foran sin egen egoisme. Hun sa jo selv at hun nektet fordi hun var redd barna skulle tas fra henne. Hun visste godt at hun måtte møte konsekvensene av sine valg alene der hun var. Men med tanke på at hun holdt fast på sitt i en så lang periode, har jeg mine tvil om at hun ville valgt å sende barna alene i Norge. Hadde hun tenkt å gjøre det, ville hun gjort det for lenge siden. Hadde sønnen omkommet der ville hun selvsagt lagt skylda på Norge og ikke på seg selv. Nettopp, da har ikke et vestlig demokrati som Norge andre alternativer en å hente sykt barn med mor, når de lander i Norge har vi mere redskaper å bruke rent juridisk ovenfor mor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HalldirV2 Skrevet 16. januar 2020 #296 Del Skrevet 16. januar 2020 15 minutter siden, Apis skrev: Nettopp, da har ikke et vestlig demokrati som Norge andre alternativer en å hente sykt barn med mor, når de lander i Norge har vi mere redskaper å bruke rent juridisk ovenfor mor. Så, med andre ord skal vestlige demokratier begynne å la seg presse? Gjøre innrømmelser overfor terrorister fordi vi styrer ut fra føleri og ikke rasjonalitet? Skal Norge begynne å betale løsepenger til andre som vil presse oss? Hvor setter du grensen? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 16. januar 2020 #297 Del Skrevet 16. januar 2020 (endret) På 16.1.2020 den 20.14, HalldirV2 skrev: Så, med andre ord skal vestlige demokratier begynne å la seg presse? Gjøre innrømmelser overfor terrorister fordi vi styrer ut fra føleri og ikke rasjonalitet? Skal Norge begynne å betale løsepenger til andre som vil presse oss? Hvor setter du grensen? Bla har barnevernet jurisdiksjon i Norge, hvem som er styrt av følelser eller rasjonalitet kan diskuteres, er det de som ønsker å ofre barnet for å straffe mor, eller de som har en mer pragmatisk tilnærming? Endret 22. januar 2020 av Kragebein Ryddet for sitering av slettet innlegg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 16. januar 2020 #298 Del Skrevet 16. januar 2020 Spennende om hun fortsatt bruker heldekkende plagg når hun lander i Norge 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pipaluk Skrevet 16. januar 2020 #299 Del Skrevet 16. januar 2020 1 time siden, AnonGangerTo skrev: For alt vi vet er de allerede i Norge. Artiklene er kun til info. Selvsagt bare spekulasjoner fra min side. Da har de kommet hit med vanlig passasjerfly. Sikkert greit hvis de vil komme hit anonymt. Håper egentlig det, det koster dritmye å sende de i eget fly. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 16. januar 2020 #300 Del Skrevet 16. januar 2020 2 timer siden, Pipaluk skrev: Kan hun sendes tilbake til Syria ? Hun har norsk statsborgerskap, hun er uønsket i Syria. Kan ikke se for meg det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå