tirben Skrevet 15. januar 2020 #221 Skrevet 15. januar 2020 14 minutter siden, mumriken skrev: Jeg vet ikke hva hun konkret har gjort eller ikke gjort, men for min del så vil det at hun har stått hjemme på kjøkkenet og bakt boller til barna, hengt opp tegninger på kjøleskapet og filmet deres første skritt ha ingenting å si på om man mener at denne IS kvinnen er et ubrukelig menneske som ikke bør ha ansvar for å oppdra barn. Det blir som å si at kona til Tony Soprano (hvis du tar referansen), eller at kona til Saddam Hussein/Hitler/Satan er uskyldige mennesker. Ingen, absolutt ingen koner bør fordummes på denne måten. Hvis man velger å være gift med en idiot som dreper, voldtar og ødelegger, så vitner det om ekstremt dårlig dømmeevne, og å oppdra barn i slike hjem vil jeg kalle drøy omsorgssvikt. Selvfølgelig bør denne kvinnen bli dømt. Hun hadde allerede tilknytninger til Islamske ekstremister før hun dro fra Norge. Men når hun først var i Syria, hvordan skulle hun kunne forlate mannen sin, eller kalifatet når hun så hvor ille det var? 1
Gjest RoNo Skrevet 15. januar 2020 #222 Skrevet 15. januar 2020 Etter å ha tenkt mye på dette siden nyheten ble delt, har jeg begynt å tro dette er et politisk spill. Venstre og Kristelig folkeparti trenger et kraftig oppsving for å komme over sperregrensen. FrP trenger å vise handlekraft og at deres politikk blir tydeligere. Så vi får se hva som skjer i slutten av måneden. Men det er i allefall min teori. (Er ikke så veldig smart, så mye mulig jeg tar feil). Is kona må (100% sikkert) ha visst at hennes mann var en av Norges verste islamister og hun hadde aldri blitt sammen med han om hun ikke delte (kanskje i mindre grad?) mannens verdisyn.
Limbo 2014 Skrevet 15. januar 2020 #223 Skrevet 15. januar 2020 1 hour ago, Aragorn ll Elessar said: Personlig mener jeg at barnet vil få det bedre uten terrorist moren eller faren. På sikt kan det hende, det blir vel en vurdering fra barnevernets side eller kanskje PST. Men jeg regner ikke med du seriøst mener barna ville hatt en bedre til Norge uten noen de kjente og var trygg på, enn med? Hele tråden og debatten skjemmes av at folk ikke forstår at barna er uskyldige og barn og ikke ting, og at folk heller ikke klarer å ha to tanker i hodet på en gang; at barna kommer med moren betyr ikke at moren ikke vil bli straffet og vil få omsorgen i fremtiden. Sjansen for at barna blir friske, velfungerende voksne med norsk identitet er mye større slik regjeringen har valgt å gjøre det, mens sjansen for varige skader, navere hele livet, bitterhet og å havne utenfor, og bli fiendtlige mot den norske stat, ville vært større om de ble frarøvet moren og retraumatisert av myndighetene. 2
Gjest AnonGangerTo Skrevet 15. januar 2020 #224 Skrevet 15. januar 2020 22 hours ago, lillesnøfnugg said: Hun kommer til å sitte inne maks 1 år, så kommer sykdom eller andre formidlende ting til å dukke opp slik at hun blir sluppet fri. Da bor hun i Norge og blir forsørget av staten, klart det er forskjell fra Syria. En liten rettelse, "og blir forsørget av skattebetalerne...". Jeg synes ikke hun fortjener å få mine skattepenger! Jævla terrorist! 🤬🤬🤬🤬🤬🤬
Gjest AnonGangerTo Skrevet 15. januar 2020 #225 Skrevet 15. januar 2020 Denne saken er et godt eksempel på norsk politisk naivitet og idioti. Ikke overraskende at de ga IS-grunnleggeren Obama Fredsprisen.
Drizzt Skrevet 15. januar 2020 #226 Skrevet 15. januar 2020 1 time siden, PaperFlower skrev: Av og til tenker jeg at dødsstraff hadde vært greit å ha i Norge. Når det er noen som det ikke er "håp" for, noen som aldri kan slippes ut i samfunnet, er det da vits i å holde de bak lås og slå? Vi fengsler jo folk i Norge for å prøve å rehabilitere dem. Noen kan aldri rehabiliteres. Og selv om vi klarer å hjelpe de tilbake på rett spor, og er på en eller annen måte sikre på at de aldri vil gjøre noe ondt igjen, vil de jo ikke overleve en eneste dag utenfor murene. Så da kommer spørsmålet... Er det noe vits? Jeg personlig mener moren burde fått dødsstraff. Synes ikke vi burde kaste bort tid og ressurser på den tingen. Gi barnet til folk som klarer å oppføre seg, og ikke minst som setter barnet først. For selv om hun ikke tenker det selv, er det ikke tvil om at barnet hadde hatt det kjempefint uten henne. Jeg er også for dødsstraff og frivillig deltakelse i IS kvalifiserer absolutt for dødsstraff i mine øyne. Jeg har aldri følt meg så flau på Norges vegne da jeg leste at hun også blir med. Barna, ja - de er uskyldige og har ikke valgt dette livet, men moren kan og bør råtne i leieren og bli dømt der forbrytelsene er gjort. Jeg leste i dag at når hun blir tiltalt, er strafferammen 6 år. Seks år! Det betyr at hun får et par år av hensyn til barna som hun skal jo gjenforenes med for å forgifte dem med antinorsk propaganda igjen. Dette er desidert en av Ernas aller største tabber og hvis Frp vil beholde troverdigheten sin, bør partiet ut av regjering så fort som mulig. Ikke fordi Norge har et bedre alternativ for regjering, nei - men Erna valgte feil. Hun støttet 2 døende partier som ikke klarer seg over sperregrensen neste år og hun støttet en beslutning som er sterkt imot norske interessert. Dette er ikke min statsminister. Løsningen på denne saken gjør meg kvalm. At Erna sier at det ikke var mulig å ta barna uten moren er latterlig. Det ER fult mulig å ta barna og tilby dem medisinsk behandling der i nærheten. De trengte ikke komme til Norge. Det er moren som saboterte at sønnen fikk nødvendig helsehjelp og nå belønnes hun med et par år i luksus norsk fengsel på min og din regning for så å slippe fri i det stille og fortsette å lage kvalme. Fra og med neste Stortingsvalg er jeg en av de som velger sofaen. Ingen representerer meg i dette landet. 12
Zienna Skrevet 15. januar 2020 #227 Skrevet 15. januar 2020 På høy tid at mor og barn kommer til Norge! At FrP i det hele tatt kunne tenke seg å hente barna, men ikke moren deres, er skammelig! Leser sågar at noen mener at barna må overlates til Barnevernet. Heldigvis fungerer det ikke slik i Norge. Barn har RETT til kontakt med moren sin, og jeg håper de har besteforeldre eller annen familie/venner, som kan sørge for det mens mor soner sin straff. Mor blir tiltalt, sannsynligvis som deltaker i IS. Da er strafferammen max 6 år i fengsel. Etter dette har hun gjort opp for seg. Slik fungerer en rettsstat. 4
Drizzt Skrevet 15. januar 2020 #228 Skrevet 15. januar 2020 2 minutter siden, Zienna skrev: På høy tid at mor og barn kommer til Norge! At FrP i det hele tatt kunne tenke seg å hente barna, men ikke moren deres, er skammelig! Leser sågar at noen mener at barna må overlates til Barnevernet. Heldigvis fungerer det ikke slik i Norge. Barn har RETT til kontakt med moren sin, og jeg håper de har besteforeldre eller annen familie/venner, som kan sørge for det mens mor soner sin straff. Mor blir tiltalt, sannsynligvis som deltaker i IS. Da er strafferammen max 6 år i fengsel. Etter dette har hun gjort opp for seg. Slik fungerer en rettsstat. På høy tid at barna kom, men ikke moren. Hun har ingenting i Norge å gjøre. For barnas egen skyld og beste må kontakten med deres terrorist av en mor opphøre helt. Bare på denne måten har barna en sjanse å vokse opp i en normal familie med riktige verdier. Hun kan aldri gjøre opp for seg og det hun har støttet hele veien. Selv om hun fikk maksstraffen som er 6 år i luksus norsk fengsel, er det langt, langt ifra nok. Hun burde straffes i Syria hvor forbrytelsene fant sted. Der er det dødsstraff for å slutte seg til IS. 11
Purple Basil Skrevet 15. januar 2020 #229 Skrevet 15. januar 2020 På 14.1.2020 den 19.14, Drizzt skrev: Fallitterklæring fra regjeringen. Ikke bedre en det. En katastrofe. Skamplett. Utilgivelig å hente i Norge denne kvinnen. Enig. Dette er helt sykt. Jeg blir kvalm når jeg ser hvordan Venstre og MDG jubler. 5
Måsabjønnen Skrevet 15. januar 2020 #230 Skrevet 15. januar 2020 21 minutter siden, Zienna said: På høy tid at mor og barn kommer til Norge! At FrP i det hele tatt kunne tenke seg å hente barna, men ikke moren deres, er skammelig! Leser sågar at noen mener at barna må overlates til Barnevernet. Heldigvis fungerer det ikke slik i Norge. Barn har RETT til kontakt med moren sin, og jeg håper de har besteforeldre eller annen familie/venner, som kan sørge for det mens mor soner sin straff. Mor blir tiltalt, sannsynligvis som deltaker i IS. Da er strafferammen max 6 år i fengsel. Etter dette har hun gjort opp for seg. Slik fungerer en rettsstat. Du mener på ramme alvor at dette uhyret bør ha noe med barn å gjøre? Hun er beviselig uten enhver form for anstendighet og normal empati. Det at hun i lang tid har skjøvet barna foran seg tyder på at hun mest sannsynlig er en psykopat, da ingen normal forelder kunne funnet på å gjøre noe sånn. At hun dro ned i seg selv hadde ikke trengt å bety så mye mer enn at hun var stokk dum og hjernevaska, men når hun i den senere tid har holdt barna der nede nærmest som gisler istedenfor å la dem bli sendt til Norge og få god helsehjelp er det klart at dette er et kynisk og manipulerende vesen som kun tenker på egen vinning. Det finnes da mange eksempler på foreldre som ikke får se sine barn i Norge, deriblant andre mødre som er psykopater. I visse tilfeller er voksenpersonen potensielt så skadelig for barn at de må holdes unna. Denne kvinnen bør aldri kunne ha kontakt med et eneste barn igjen. 15
Guidet Kvinne Skrevet 15. januar 2020 #231 Skrevet 15. januar 2020 Ser mange ivrer for dødsstraff her. Det sjokkerer meg virkelig. For en gigantisk logisk brist å fordømme IS og samtidig være for dødsstraff. Da er dere bare samme ulla. 5
Drizzt Skrevet 15. januar 2020 #232 Skrevet 15. januar 2020 10 minutter siden, Guidet Kvinne skrev: Ser mange ivrer for dødsstraff her. Det sjokkerer meg virkelig. For en gigantisk logisk brist å fordømme IS og samtidig være for dødsstraff. Da er dere bare samme ulla. Kunne du utdype mer hvordan det er det samme? Kanskje har du ikke fått med deg forskjellene mellom det IS står for og driver med og oss i Vesten? Bristen er i din logikk som setter likhetstegn mellom de to. 10
Marcus Halberstram Skrevet 15. januar 2020 #233 Skrevet 15. januar 2020 17 minutter siden, Guidet Kvinne skrev: For en gigantisk logisk brist å fordømme IS og samtidig være for dødsstraff. Da er dere bare samme ulla. Hva tror du hadde skjedd hvis IS hadde fått makt her til lands? Ville vi vantro sluppet billig unna, tro? Nei, tror ikke det gitt. Med din logikk er det vel galt at man har sloss mot IS i det hele tatt. Jeg er absolutt ikke for dødsstraff (i Norge), men jeg forstår ingenting av dere som har empati med denne kvinnen. Det handler om å sette hardt mot hardt. 9
Vampen Skrevet 15. januar 2020 #234 Skrevet 15. januar 2020 1 time siden, Loveandrespect skrev: Fordi hun ble tvingt til og reise til syria IS?! I følge hva som står der så er det jo mannen hennes som bør råtne og ikke hun. hun ble tvingt mot sin vilje og viten om hva som skulle skje! Hvordan vet du at hun visste hva han dreiv med? Hun visste at han var muslim men ikke alle muslimer er ekstremister.. Uten å ta stilling til saken forøvrig, så naiv er det vel ikke mulig å være? Bastian Vasquez var en av landets mest profilerte islamister FØR han dro til Syria. Denne dama har ikke forelsket seg i en tilfeldig hønk på ferie i Tyrkia, som lurte henne over grensa til Syria. Hun har selv reist ned dit og giftet seg med en kjent ekstremist, med en ledende stilling i IS. Og i motsetning til den andre kona til Vasquez, så skilte hun seg heller ikke fra ham. Hvilket jo er litt merkelig, om hun ble bortført og tvunget. 15
Guidet Kvinne Skrevet 15. januar 2020 #235 Skrevet 15. januar 2020 14 minutter siden, Drizzt skrev: Kunne du utdype mer hvordan det er det samme? Kanskje har du ikke fått med deg forskjellene mellom det IS står for og driver med og oss i Vesten? Bristen er i din logikk som setter likhetstegn mellom de to. Blant oss i Vesten: vi praktiserer ikke dødsstraff, noen av oss (bortsett fra USA). Det er barbarisk og ikke en vestlig stat verdig. 4
Drizzt Skrevet 15. januar 2020 #236 Skrevet 15. januar 2020 6 minutter siden, Guidet Kvinne skrev: Blant oss i Vesten: vi praktiserer ikke dødsstraff, noen av oss (bortsett fra USA). Det er barbarisk og ikke en vestlig stat verdig. Dødsstraff i vise tilfeller er absolutt en vestlig stat verdig. Med mindre man oppriktig mener at å la egen naivitet og snillisme føre til selvødeleggelse - noe mange her i Vesten virkelig mener. Vel, nei. Noen ganger er dødsstraff det eneste riktige. Som for eksempel terrorisme. Hun burde fått rettferdig straff i Syria for samme forbrytelse som er dødsstraff. Her får hun et par år i verste fall. Landet som ikke blir kvitt Krekar - offisielt erklært fra Høyesterett som trussel for nasjonal sikkerhet. Ser du litt bedre din logiske brist nå? 6
Guidet Kvinne Skrevet 15. januar 2020 #237 Skrevet 15. januar 2020 1 minutt siden, Drizzt skrev: Dødsstraff i vise tilfeller er absolutt en vestlig stat verdig. Med mindre man oppriktig mener at å la egen naivitet og snillisme føre til selvødeleggelse - noe mange her i Vesten virkelig mener. Vel, nei. Noen ganger er dødsstraff det eneste riktige. Som for eksempel terrorisme. Hun burde fått rettferdig straff i Syria for samme forbrytelse som er dødsstraff. Her får hun et par år i verste fall. Landet som ikke blir kvitt Krekar - offisielt erklært fra Høyesterett som trussel for nasjonal sikkerhet. Ser du litt bedre din logiske brist nå? Nei. Dødsstraff er aldri riktig. Her har jeg samtlige land i den såkalte Vesten bak meg (minus USA), og jeg vil aldri leve i et land som praktiserer dødsstraff. Du har misforstått fullstendig hvis du tror det er naivitet. Kanskje du skulle spandere litt tid på å ta ex.phil, som et absolutt minimum av (ut)dannelse? 4
Gjest Trykksjakta Skrevet 15. januar 2020 #238 Skrevet 15. januar 2020 (endret) 11 timer siden, jenta7 skrev: Jeg tror ikke at vi er så veldig uenige... Men hun er jo den eneste omsorgspersonen for barna og for dem er det veldig vondt å bli skilt fra henne etter alt de har opplevd og hvis hun behandler dem bra ellers så synes jeg at barna bør få lov til å ha henne i nærheten. Hennes valg derimot er jeg veldig uenig i. Og mange av de var ikke gode for barna heller. Men de skjønner jo ikke det og er glade i mammaen sin. Og da synes jeg at de bør reise sammen med henne. Så kan man følge henne med og ta det derfra og gradvis uten å påføre større traumer for barna. Etterhvert, hvis barna blir mottatt på en god måte, blir de trygge og da går det å gjøre endringer hvis det trengs. Men i Norge nøler man ikke å rive vekk barna fra sine foreldre om det er omsorgssvikt. Dette skjer som regel hardt og brutalt midt på natta, og det kan gå år før barna igjen ser sine foreldre. Det støttes unisont av hele folket. Gi meg ETT eksempel på større omsorsgsvikt enn halshugging, voldtekt og tortur av mennesker, så skal vi kanskje bli enige. Nå når det er bestemt at også terroristen, torturisten og massemorderen også hentes hjem til Norge, bør barna tas fra henne på flyplassen og det bør selvsagt være siste gang hun ser dem. De må flyttes til et helt annet sted i landet hos en god familie der de kan vokse opp med kjærlighet og omsorg. Da KAN det være håp for dem. Jeg vil spørre deg; Hvis ABB hadde vært småbarnsfar, burde han ha sluppet unna billigere p.g.a. barna? Jeg spør, fordi det han gjorde var en søndagsskole i forhold til det dette avskummet av en morderkvinne har bedrevet. Hun har deltatt aktivt i folkemord på hundrevis, trolig tusenvis av uskyldige mennesker. Hun har ikke nøyet seg med å bidra til å drepe dem, neida, her snakker vi steining, halshuggig, levende brenning, oppkutting med macheter, drukning i bur. Men før de har torturert disse menneskene på det mest avskyelige og grusomme har de først sørget for å voldta kvinnene hundrevis av ganger, flere av dem har fått kuttet opp underlivene sine. Det er handlinger som er så ufattelige barbariske og grusomme at de overgår enhver fantasi. DET er kvinnen Norge nå henter hjem. Det er ikke småbarnsmoren. Det er massemorderen. Norge har for lenge siden tilbydd å hente barna hjem uten henne. Hun nekter. Det sier alt om henne. Hun bruker barna aktivt for å komme seg til Norge. Når hun kommer hit risikerer hun MAKS 6 år i fengsel. SEKS år. Mest sannsynlig blir det mye kortere, i verste fall slipper hun å sone, og kan begynne å leve et fritt liv i det landet hun hater så inderlig, der hun hever sin trygd fra NAV. Hun er livsfarlig, og jeg håper jeg slipper å få henne som nabo. Eneste "trøsten" opp i det hele vil være at navnet og identiteten hennes endelig vil komme ut, slik at norske borgere kan beskytte seg mot avskummet. Endret 15. januar 2020 av Trykksjakta
Drizzt Skrevet 15. januar 2020 #239 Skrevet 15. januar 2020 1 minutt siden, Guidet Kvinne skrev: Nei. Dødsstraff er aldri riktig. Her har jeg samtlige land i den såkalte Vesten bak meg (minus USA), og jeg vil aldri leve i et land som praktiserer dødsstraff. Du har misforstått fullstendig hvis du tror det er naivitet. Kanskje du skulle spandere litt tid på å ta ex.phil, som et absolutt minimum av (ut)dannelse? Ditt useriøst svar viser at du ikke har peiling på det du skriver om. Vestlige land har begått mange feil. Å avskaffe dødsstraff var en av dem. Å tillate masseinvasjon av uintegrerbare ikke-europeere var en annen. Siden du prøver deg på personangrep og spekulerer om min utdannelse, så er du tom for argumenter og videre diskusjon med deg blir bare bortkastet tid. Dette kommer du ikke til å lære på ex.phil. bare så at du vet det. 12
Guidet Kvinne Skrevet 15. januar 2020 #240 Skrevet 15. januar 2020 Akkurat nå, Drizzt skrev: Ditt useriøst svar viser at du ikke har peiling på det du skriver om. Vestlige land har begått mange feil. Å avskaffe dødsstraff var en av dem. Å tillate masseinvasjon av uintegrerbare ikke-europeere var en annen. Siden du prøver deg på personangrep og spekulerer om min utdannelse, så er du tom for argumenter og videre diskusjon med deg blir bare bortkastet tid. Dette kommer du ikke til å lære på ex.phil. bare så at du vet det. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå