Gå til innhold

Har faktisk ikke råd til å bli samboer med en mann!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er det isåfall hun som har formulert seg veldig feil, for HI kan ikke misforståes.

Anonymkode: 28e5c...933

Neivel? Hun sier jo at hun forsørger seg og barnet, men ikke har plass til et menneske til i økonomien sin. Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å misse det poenget? 🤔 Jeg syns også det er særdeles frekt å regne med at man blir påspandert gjentatte ganger, og aldri returnere «tjenesten».

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Vera skrev:

Ja, helt sikkert, men det høres ikke ut som det er casen til Ts? Og jeg kjenner meg igjen. Jeg tror det er flere som har det trangt økonomisk enn romslig som aleneforsørgere. Men jeg har ikke statistikk på det.

Det er garantert ganske mange som har det trangt. Men altså ingen homogen gruppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Brunello skrev:

Det er garantert ganske mange som har det trangt. Men altså ingen homogen gruppe.

Men her var det snakk om aleneforsørgere som spesifikt hadde trang økonomi..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker said:

Nemlig! En man dater skal da søren meg ikke betale for en annens barn når de KUN dater!!

Anonymkode: 28e5c...933

Innlegget handler om å ikke ha råd til å få seg samboer, les HI.

Anonymkode: 3fde3...b16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/12/2020 at 5:59 PM, AnonymBruker said:

100% aleneforsørger her. Har datet litt men har  fått forståelse for at menn ikke ønsker å bidra eller dele på noen utgifter som gjelder mitt barn!

Han siste jeg datet tjener fem ganger så mye som meg, men forventet at jeg skulle lage og spandere middag på han flere ganger i uka og kjøpe inn til ekstra kos i helgene. Det ble sinnsykt kostbart for meg da han spiser like mye som meg og mitt barn tilsammen, så har gitt opp dating da jeg ikke har råd til å spandere, be ut på middag, kino osv..

Så for å overleve på lav inntekt er jeg faktisk avhengig av skattefradrag som aleneforsørger og dobbelt barnetrygd, og innser at jeg faktisk ikke har råd til å få en samboer som vil medføre at jeg mister disse knappe fordelene for oss som har barn og skal klare oss på en inntekt, det ville gjøre meg enda mere fattig bare, utrolig trist, men sånn er faktisk realiteten..😔

Noen flere som opplever det samme?

Anonymkode: 3fde3...b16

Det jeg leser her er at du har dårlig smak når det gjelder menn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, O.G. skrev:

TS.

Jeg synes du har vært i høyden tafatt når det kommer til disse rike fyrene som vil komme å ete middag hver dag. Du skulle ha tatt opp relativt hurtig siste gangen at det å ha ham i kosten er dyrt for deg å at han må spe på med penger eller å inviterer deg og guttungen ut på middag noen dager i uka. 

 

Endelig en fornuftig dame i tråden.

Anonymkode: 0df32...e02

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, Vera skrev:

Neivel? Hun sier jo at hun forsørger seg og barnet, men ikke har plass til et menneske til i økonomien sin. Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å misse det poenget? 🤔 Jeg syns også det er særdeles frekt å regne med at man blir påspandert gjentatte ganger, og aldri returnere «tjenesten».

Hun skriver at hun irriterer seg over at han ikke bruker penger på HENNES barn.

Anonymkode: 28e5c...933

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Innlegget handler om å ikke ha råd til å få seg samboer, les HI.

Anonymkode: 3fde3...b16

Men du skriver også at du erger deg over at han ikke betaler for ditt barn når dere bare dater.

Anonymkode: 28e5c...933

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun skriver at hun irriterer seg over at han ikke bruker penger på HENNES barn.

Anonymkode: 28e5c...933

Minste han kunne gjort når han åt middag gratis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Men du skriver også at du erger deg over at han ikke betaler for ditt barn når dere bare dater.

Anonymkode: 28e5c...933

Ha aldri nevnt at jeg egrer/irriterer meg el over at han ikke betaler for mitt barn, HI handler ikke om dette, DET jeg skriver i hovedinnlegget er at jeg IKKE har råd til å betale masse ekstra for en mann, verken om vi dater eller om vi blir samboere, middager, byturer el..

Jeg var nok med å betale huslån, SFO, bil, strøm, mat, forsikringer,studielån osv, for meg selv og mitt barn..

Igjen, LES HI. De fleste her klarer åpenbart helt fint å lese hva som står der, uten å trekke egne feilaktige konklusjoner i hytt og pine..

Ts

Anonymkode: 3fde3...b16

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ha aldri nevnt at jeg egrer/irriterer meg el over at han ikke betaler for mitt barn, HI handler ikke om dette, DET jeg skriver i hovedinnlegget er at jeg IKKE har råd til å betale masse ekstra for en mann, verken om vi dater eller om vi blir samboere, middager, byturer el..

Jeg var nok med å betale huslån, SFO, bil, strøm, mat, forsikringer,studielån osv, for meg selv og mitt barn..

Igjen, LES HI. De fleste her klarer åpenbart helt fint å lese hva som står der, uten å trekke egne feilaktige konklusjoner i hytt og pine..

Ts

Anonymkode: 3fde3...b16

Men de fleste normale menn bidrar til husholdningen og boutgifter når han kommer tuslende med klærne sine!? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Neket said:

Men de fleste normale menn bidrar til husholdningen og boutgifter når han kommer tuslende med klærne sine!? 

"Har faktisk ikke råd til å bli samboer med en mann", ref overskrift til HI.

Anonymkode: 3fde3...b16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil alltids ha noen som vil prøve seg på å utnytte en for det ene eller det andre.

TS har opplevd dette før: Kjærester som kom og åt middag og aldri bidro. 

Hun skulle ha lukket ut dette hurtig og laget mat, spise og rydde unna maten før han kom eller hun skulle ikke laget noe mat i det hele tatt, ventet på at han sa noe og så sagt:

Jeg skal lage middag jeg, bare du sier hva du vil spise, ha deg bortover til butikken, kjøper og betaler og kommer tilbake med det.

Hvis han begynte å argumentere i mot så er det jo bare å minne ham på hvor mye han har spist hos deg og aldri hatt med noe til bordet og hvor frekt det er med tanke på hvor lite TS har sammenlignet med ham.

Han vil enten fatte at han har handlet galt og dra på butikken og komme tilbake, eller Ts ikke ser mere til ham.

Og her ligger nok problemet. TS har ikke våget å si noe, stille krav pga hun vil se noe til disse mennene. Hun har vært dikkedikk og det har mennene luktet og så utnyttet henne økonomisk for mat.

Ikke finn dere i dette damer, husk vi er premien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da er det isåfall hun som har formulert seg veldig feil, for HI kan ikke misforståes.

Anonymkode: 28e5c...933

Det kan det åpenbart. Hun skriver at hun etter å ha datet litt, har fått forståelse for at menn ikke ønsker å bidra eller dele på noen utgifter som gjelder barnet hennes. Hvis man ser denne uttalelsen i sammenheng med overskriften, så skjønner man at TS ikke forventer at dette skal skje i selve datingfasen. 

Deretter beskriver TS to forhold: Det ene er at daten spiser dobbelt så mye som TS og hennes barn, men forventer at hun både betaler for og lager maten. Her burde han ha bidratt med halvparten av utgiftene - altså "sin" del.

Det andre er at daten har forventet at TS skulle betale for ekstra kos i helgene, noe som vel først og fremst gjelder de to voksne, altså TS og daten, ikke barnet. Her burde han minimum ha betalt halvparten/annenhver gang, og han hadde sikkert ikke ruinert seg på å spandere en liten sjokolade på barnet til TS heller, all den tid han tjener såpass mye mer enn henne.

Uansett hvordan man ser på det, så blir det ikke riktig at TS skal bære alle utgiftene til datingen, selv om hun har et barn. Ingen vil ha en gjerrig og egoistisk mann.

Endret av Roci
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI kan ikke misforståes. Problemet her er at fyrene på forumet driter i om menn utnytter kvinner. De ser på det som menns rettighet, rett og slett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg godt. Jeg har ikke barn, men kjenner meg ellers igjen i at mange menn er late snyltere, og når man bare har vært sammen med sånne føles det jo som at alle er sånn. Men jeg vil bare si at etter at jeg gikk lei, og begynte å stille krav til dem, så har jeg funnet mye bedre menn. Når de viser denne siden av seg selv allerede i datingfasen skal du være glad for det, slik at du kan avslutte på et tidlig tidspunkt, og lete etter en bedre fyr. Det verste er de som er generøse i starten, og så oppfører seg som en dass med en gang man flytter sammen. 

Poenget mitt er, det finnes snille, genrøse og rettferdige menn der ute. Og tenk at du vil ha en av dem, og greier deg helt fint alene, til du finner han. De bra mennene i  mitt liv er glad for å spandere når de har godt med penger, og da er jeg glad for å gi ting tilbake, når jeg sitter godt i det. Og når vi begge har dårlig råd velger vi sparsommelige løsninger og splitter langs midten. Det er sånn det skal være. I et parforhold skal man være såpass begeistret for hverandre, at man har lyst til skjemme hverandre litt bort, og begge skal føle at de vinner på forholdet. Et forhold med en vinner og en taper kommer til å gå til helvete, helst før, enn senere. 

Anonymkode: 527a2...c27

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg skjønner deg godt. Jeg har ikke barn, men kjenner meg ellers igjen i at mange menn er late snyltere, og når man bare har vært sammen med sånne føles det jo som at alle er sånn. Men jeg vil bare si at etter at jeg gikk lei, og begynte å stille krav til dem, så har jeg funnet mye bedre menn. Når de viser denne siden av seg selv allerede i datingfasen skal du være glad for det, slik at du kan avslutte på et tidlig tidspunkt, og lete etter en bedre fyr. Det verste er de som er generøse i starten, og så oppfører seg som en dass med en gang man flytter sammen. 

Poenget mitt er, det finnes snille, genrøse og rettferdige menn der ute. Og tenk at du vil ha en av dem, og greier deg helt fint alene, til du finner han. De bra mennene i  mitt liv er glad for å spandere når de har godt med penger, og da er jeg glad for å gi ting tilbake, når jeg sitter godt i det. Og når vi begge har dårlig råd velger vi sparsommelige løsninger og splitter langs midten. Det er sånn det skal være. I et parforhold skal man være såpass begeistret for hverandre, at man har lyst til skjemme hverandre litt bort, og begge skal føle at de vinner på forholdet. Et forhold med en vinner og en taper kommer til å gå til helvete, helst før, enn senere. 

Anonymkode: 527a2...c27

Enig!!

Anonymkode: 3fde3...b16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi er en familie på fire. To voksne og to barn. 

Hva får deg til å tro at en aleneforsørger med ett barn og dobbelbarnetrygd har dårligere økonomi enn oss? 

Anonymkode: a5dd6...d11

To inntekter? To som deler på utgifter som lån, strøm, TV og alt annet? Dobbelt så mye penger å fordele?

Anonymkode: 693d2...585

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

men kjenner meg ellers igjen i at mange menn er late snyltere,

Vel, det er langt fler av disse typene blant kvinner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...