Gå til innhold

Har faktisk ikke råd til å bli samboer med en mann!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

100% aleneforsørger her. Har datet litt men har  fått forståelse for at menn ikke ønsker å bidra eller dele på noen utgifter som gjelder mitt barn!

Han siste jeg datet tjener fem ganger så mye som meg, men forventet at jeg skulle lage og spandere middag på han flere ganger i uka og kjøpe inn til ekstra kos i helgene. Det ble sinnsykt kostbart for meg da han spiser like mye som meg og mitt barn tilsammen, så har gitt opp dating da jeg ikke har råd til å spandere, be ut på middag, kino osv..

Så for å overleve på lav inntekt er jeg faktisk avhengig av skattefradrag som aleneforsørger og dobbelt barnetrygd, og innser at jeg faktisk ikke har råd til å få en samboer som vil medføre at jeg mister disse knappe fordelene for oss som har barn og skal klare oss på en inntekt, det ville gjøre meg enda mere fattig bare, utrolig trist, men sånn er faktisk realiteten..😔

Noen flere som opplever det samme?

Anonymkode: 3fde3...b16

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En evt samboer må jo bidra til strøm, husleie, Internett, innboforsikring, mat og andre utgifter han uansett må ut med om han bor alene. 
Vet ikke hvor billig/dyrt du bor, men dobbel barnetrygd utgjør vel mindre enn om en samboer bidrar til de faste utgiftene? 

Anonymkode: 2a10d...ab8

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så enig Ts . Samboer er dyrt ! Billigere å bo alene på alle måter . Menn spiser som en hest!

Anonymkode: e15c4...1f2

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo klart ingen vil betale for utgifter til barnet ditt når dere bare er i datingfasen? Det tar tid å bli kjent, samt å bli kjærester. Det er ikke slik at den som har mest penger skal betale alt. Det går an å dele på det og ikke leve så dyrt. Har du ikke råd til å spandere middag så gjør du det ikke, det er ikke et "must". Går an å lage en god middag hjemme. Og alle menn er ikke som han forrige du datet. 

Anonymkode: 93011...b94

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får dere bo hver for dere frem til barnet flytter for seg selv da. Evt så må du jibbe for å få en bedre betalt jobb, ta videreutdanning etc. 

Anonymkode: e3432...9a4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er jo klart ingen vil betale for utgifter til barnet ditt når dere bare er i datingfasen? Det tar tid å bli kjent, samt å bli kjærester. Det er ikke slik at den som har mest penger skal betale alt. Det går an å dele på det og ikke leve så dyrt. Har du ikke råd til å spandere middag så gjør du det ikke, det er ikke et "must". Går an å lage en god middag hjemme. Og alle menn er ikke som han forrige du datet. 

Anonymkode: 93011...b94

Det var vel det som ble forsøkt, og som holdt på å drepe TS økonomi.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

100% aleneforsørger her. Har datet litt men har  fått forståelse for at menn ikke ønsker å bidra eller dele på noen utgifter som gjelder mitt barn!

Han siste jeg datet tjener fem ganger så mye som meg, men forventet at jeg skulle lage og spandere middag på han flere ganger i uka og kjøpe inn til ekstra kos i helgene. Det ble sinnsykt kostbart for meg da han spiser like mye som meg og mitt barn tilsammen, så har gitt opp dating da jeg ikke har råd til å spandere, be ut på middag, kino osv..

Så for å overleve på lav inntekt er jeg faktisk avhengig av skattefradrag som aleneforsørger og dobbelt barnetrygd, og innser at jeg faktisk ikke har råd til å få en samboer som vil medføre at jeg mister disse knappe fordelene for oss som har barn og skal klare oss på en inntekt, det ville gjøre meg enda mere fattig bare, utrolig trist, men sånn er faktisk realiteten..😔

Noen flere som opplever det samme?

Anonymkode: 3fde3...b16

 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

100% aleneforsørger her. Har datet litt men har  fått forståelse for at menn ikke ønsker å bidra eller dele på noen utgifter som gjelder mitt barn!

Han siste jeg datet tjener fem ganger så mye som meg, men forventet at jeg skulle lage og spandere middag på han flere ganger i uka og kjøpe inn til ekstra kos i helgene. Det ble sinnsykt kostbart for meg da han spiser like mye som meg og mitt barn tilsammen, så har gitt opp dating da jeg ikke har råd til å spandere, be ut på middag, kino osv..

Så for å overleve på lav inntekt er jeg faktisk avhengig av skattefradrag som aleneforsørger og dobbelt barnetrygd, og innser at jeg faktisk ikke har råd til å få en samboer som vil medføre at jeg mister disse knappe fordelene for oss som har barn og skal klare oss på en inntekt, det ville gjøre meg enda mere fattig bare, utrolig trist, men sånn er faktisk realiteten..😔

Noen flere som opplever det samme?

Anonymkode: 3fde3...b16

Jeg mistet flere tusen kroner når jeg ble samboer. Jeg er ufør, og den gangen trakk de 15% når du enten var gift eller hadde samboer. Jeg mistet også en bostøtte på over 2 tusen kroner i mnd. I tillegg spiser en mann som du sier mye mer mat og den utgiften ble mer enn dobbel. 

Jeg vil ikke si at det lønner seg å bli samboer som så mange hevder. 

Anonymkode: 2bed8...691

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livet handler jo om valg. Hvis du ikke har råd til å forsørge noen, så har du ikke det. Eller du må være selektiv på de du dater. Du ser jo fort om de du dater forventer mye økonomisk, og da kan du enkelt avslutte. 
 

Jeg tjener såpass at jeg klarer fint å gifte meg på ny. Jeg giftet meg på nytt i fjor, og det går fint. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I prinsippet skal det lønne seg, men menn er veldig flinke til å få damene (som også lar dette skje, been there done that) til å ta forsørgerrollen og står da for de løpende utgiftene. Disse er ganske store. 

Så lenge mannen ikke betaler sin andel, blir det selvsagt tap. 
 

Nettopp pga inntektsforskjelene, anbefales det at man betaler etter inntekt til en husholdning. 

Anonymkode: da795...274

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mistet flere tusen kroner når jeg ble samboer. Jeg er ufør, og den gangen trakk de 15% når du enten var gift eller hadde samboer. Jeg mistet også en bostøtte på over 2 tusen kroner i mnd. I tillegg spiser en mann som du sier mye mer mat og den utgiften ble mer enn dobbel. 

Jeg vil ikke si at det lønner seg å bli samboer som så mange hevder. 

Anonymkode: 2bed8...691

Men du trenger da ikke bostøtten når dere er to og kan betale husleien sammen? Bostøtten skal gå til husleien og ikke noe annet, det er derfor vi har den.

Anonymkode: 28e5c...933

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Lille-pus said:

Det var vel det som ble forsøkt, og som holdt på å drepe TS økonomi.

 

Ja følte meg virkelig lavmåls når jeg måtte kjøpe inn masse ekstra mat for å lage middag til han også, det går bare ikke rundt økonomisk!😔

Klarte ikke å si det, at jeg ikke klarer å bidra til å dekke hans hushold og middager, i tillegg til meg selv og mitt barn, så måtte gjøre det slutt pga de ekstra utgiftene han medførte, tragisk, føler meg så utrolig fattig!!😔

Anonymkode: 3fde3...b16

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mistet flere tusen kroner når jeg ble samboer. Jeg er ufør, og den gangen trakk de 15% når du enten var gift eller hadde samboer. Jeg mistet også en bostøtte på over 2 tusen kroner i mnd. I tillegg spiser en mann som du sier mye mer mat og den utgiften ble mer enn dobbel. 

Jeg vil ikke si at det lønner seg å bli samboer som så mange hevder. 

Anonymkode: 2bed8...691

Dette er noe jeg også har tenkt over. Ikke bare får man mindre å rutte med. Den man blir sammen med, har noe å si angående mitt forbruk. Som igjen resulterer i at jeg får det enda trangere.

Tenker at i så fall har jeg det bedre alene. Skulle jeg gått ned i levestandard, hadde jeg i så fall giftet meg med feil mann, fordi han ikke hadde vært interessert i at jeg også skulle ha det bra.

Anonymkode: 0df32...e02

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja følte meg virkelig lavmåls når jeg måtte kjøpe inn masse ekstra mat for å lage middag til han også, det går bare ikke rundt økonomisk!😔

Klarte ikke å si det, at jeg ikke klarer å bidra til å dekke hans hushold og middager, i tillegg til meg selv og mitt barn, så måtte gjøre det slutt pga de ekstra utgiftene han medførte, tragisk, føler meg så utrolig fattig!!😔

Anonymkode: 3fde3...b16

Men hva forventet du? At den du datet skulle ta seg av alle dine regninger? I datingsfasen skal man være litt generøs mot hverandre og da synes jeg det er småelig å klage over at man måtte kjøpe inn ekstra mat for at daten skulle spise.

Anonymkode: 28e5c...933

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Er jo klart ingen vil betale for utgifter til barnet ditt når dere bare er i datingfasen? Det tar tid å bli kjent, samt å bli kjærester. Det er ikke slik at den som har mest penger skal betale alt. Det går an å dele på det og ikke leve så dyrt. Har du ikke råd til å spandere middag så gjør du det ikke, det er ikke et "must". Går an å lage en god middag hjemme. Og alle menn er ikke som han forrige du datet. 

Anonymkode: 93011...b94

Ja lagde middag til han flere ganger i uka her hos meg, aldri andre veien,det ble vanvittig dyrt for meg for å si det sånn!!😬

Ts..

Anonymkode: 3fde3...b16

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er så enig Ts . Samboer er dyrt ! Billigere å bo alene på alle måter . Menn spiser som en hest!

Anonymkode: e15c4...1f2

Det er jo ikke dyrt om man finner en samboer som ikke er en snylter... Betaler han halvparten av husleie, strøm og andre bokostnader, samt halvparten av maten, så må du da spare penger på det? 

Anonymkode: b0a83...720

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Men hva forventet du? At den du datet skulle ta seg av alle dine regninger? I datingsfasen skal man være litt generøs mot hverandre og da synes jeg det er småelig å klage over at man måtte kjøpe inn ekstra mat for at daten skulle spise.

Anonymkode: 28e5c...933

Jada jeg var generøs, lagde mat til han osv..

Av de pengene jeg ikke har..

Som nevnt i innlegget skjønner jeg at menn ikke er interessert i å dele utgiftene, av den grunn, også som nevnt, er jeg nødt å leve alene, for å ha mat på bordet!

Jeg klarer ikke dekke utgifter for meg selv, mitt barn, og en mann i tillegg, som medfører at jeg mistet det lille jeg har av støtte fra staten..

Ts..

Anonymkode: 3fde3...b16

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja lagde middag til han flere ganger i uka her hos meg, aldri andre veien,det ble vanvittig dyrt for meg for å si det sånn!!😬

Ts..

Anonymkode: 3fde3...b16

Men hvorfor gadd du å date en gjerrig mann? Greit nok at man kan spandere litt middag, men det skal jo gå begge veier. Noen ganger spiser man hos den ene, noen ganger hos den andre slik at det går omtrent opp i opp. 

Anonymkode: 4fad0...3da

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du foreslå at dere handler sammen middag og snop til helgen om dere skal være sammen, og dele betalingen i butikken? Det er jo så enkelt nå med vipps! 

Forstår godt problemstillingen, som aleneforsørger har man ikke råd til så mye mer sosialt enn egen husholdning. 

Anonymkode: 42712...916

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har datet 3 menn siste 5 årene, alle har forventninger om å bli spandert på, at jeg laget mat til dem osv, de ønsker å være kjærester osv..

Men bidrar ingenting mht å ha omsorg for mitt barn, jeg må betale ekstra for å lage mat til dem, ved byturer osv..

Så har gitt helt opp, jeg har ikke råd til dette, mitt barn er det viktigste for meg!!

Ts

Anonymkode: 3fde3...b16

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...