Gå til innhold

Har faktisk ikke råd til å bli samboer med en mann!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har datet 3 menn siste 5 årene, alle har forventninger om å bli spandert på, at jeg laget mat til dem osv, de ønsker å være kjærester osv..

Men bidrar ingenting mht å ha omsorg for mitt barn, jeg må betale ekstra for å lage mat til dem, ved byturer osv..

Så har gitt helt opp, jeg har ikke råd til dette, mitt barn er det viktigste for meg!!

Ts

Anonymkode: 3fde3...b16

Mener du virkelig at en mann som bare dater deg skal ta ansvar for barnet ditt, virkelig..??

Anonymkode: 28e5c...933

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså, hvor finner du disse mennene...?? Det er jo  ingen som har råd til å bare fø på et annet menneske på sin lønn, alenemor eller ikke. 
 

Jeg var alenemor da jeg møtte mannen min. Vi var ute og spiste, og betalte hver for oss. Vi lagde måltider sammen, og handlet da ingredienser sammen. Vi dro på turer og betalte hver vår del. Etter hvert som forholdet utviklet seg spanderte vi litt nå og da på hverandre. 
 

Nå har vi vært samboere i åtte år, og har felles økonomi. Hver vår konto, men felleskontoer og felles bankkort osv. Han spiser mer enn meg, men mitt barn er nå tenåringsgutt og spiser mer enn han igjen, så det er helt greit det. 

Anonymkode: ab4b4...190

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg må betale ekstra for å lage mat til dem

Du må ingenting. 

Si at dem får betale, eller så får dem ikke mat.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Mener du virkelig at en mann som bare dater deg skal ta ansvar for barnet ditt, virkelig..??

Anonymkode: 28e5c...933

Nei, som sagt!!

Men mener du virkelig at jeg som alenemor skal ta ansvar for å betale deres utgifter og sørge for middag og mat på bordet til dem, på en inntekt, som skal dekke tre personer?! Uten at den mannen bidrar for oss tilbake, på noen måte?!

Ts..

Anonymkode: 3fde3...b16

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså, hvor finner du disse mennene...?? Det er jo  ingen som har råd til å bare fø på et annet menneske på sin lønn, alenemor eller ikke. 
 

Jeg var alenemor da jeg møtte mannen min. Vi var ute og spiste, og betalte hver for oss. Vi lagde måltider sammen, og handlet da ingredienser sammen. Vi dro på turer og betalte hver vår del. Etter hvert som forholdet utviklet seg spanderte vi litt nå og da på hverandre. 
 

Nå har vi vært samboere i åtte år, og har felles økonomi. Hver vår konto, men felleskontoer og felles bankkort osv. Han spiser mer enn meg, men mitt barn er nå tenåringsgutt og spiser mer enn han igjen, så det er helt greit det. 

Anonymkode: ab4b4...190

Men det hadde altså ikke vært greit hvis ikke sønnen din spiste enda mer enn han? Det må mao gagne dere mer enn samboeren din?

Anonymkode: 28e5c...933

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, som sagt!!

Men mener du virkelig at jeg som alenemor skal ta ansvar for å betale deres utgifter og sørge for middag og mat på bordet til dem, på en inntekt, som skal dekke tre personer?! Uten at den mannen bidrar for oss tilbake, på noen måte?!

Ts..

Anonymkode: 3fde3...b16

Det er ingen som tvinger deg til å lage mat til mannen. Men det at du derimot forventer at han skal ta ansvar over barnet til en han bare dater er veldig drøyt.

Anonymkode: 28e5c...933

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, AnonymBruker said:

Det er ingen som tvinger deg til å lage mat til mannen. Men det at du derimot forventer at han skal ta ansvar over barnet til en han bare dater er veldig drøyt.

Anonymkode: 28e5c...933

Har aldri sagt her at jeg forventer det, les innlegget, på forhånd takk!!

Men jeg syns det er drøyt at jeg som lever på fattigdomsgrensen med mitt barn, skal bidra masse med mat og matlaging til en mann som ikke bidrar med noe som helst tilbake..

Syns du det er greit?!

Ts

Anonymkode: 3fde3...b16

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men du trenger da ikke bostøtten når dere er to og kan betale husleien sammen? Bostøtten skal gå til husleien og ikke noe annet, det er derfor vi har den.

Anonymkode: 28e5c...933

Bostøtten er en ting, mistet også 15% av trygden. Noe som slo veldig dårlig ut når den nye reformen kom. De som hadde full trygd, fikk bedre utgangspunkt og vil få mer resten av livet. 
Det er en del ordninger som faller bort ved å bli samboer. Jeg har det greit med samboer, men jeg vil påstå at det ikke lønner seg for alle å bli samboer.

De som er to og i jobb vil jo ikke merke annet enn at utgiftene deles i 2. Er du trygdet som jeg var så mistet jeg mye ved et samboerskap, da blir konsekvensen en annen.

Anonymkode: 2bed8...691

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følte litt samme da jeg og typen flyttet sammen. Hadde ikke barn da. Det ble spesielt synlig da jeg er liten selv, 160 cm og veier 50 kilo og spiser ikke allverdens men han er en mann på 190 cm som spiser bokstavelig som en hest. Jeg har f.eks sett ham smøre seg 8 brødskiver til matpakke, det er jo nesten hele brød. 

Allikevel, kan jeg ærlig tatt si det lønnet seg økonomisk etterhvert, uten tvil. Det er mye som spiller inn, og først og fremst, siden vi bor i Oslo, så var det enklere å få kjøpt bolig, og hoppe på prisøkningskarusell tidligst mulig. Men generelt, dobbelt inntekt over tid, det merkes jo positivt. Man lærer ethvert å lage mer mat, billigere mat, sånn at matbudsjettet ikke blir hinsides. Brød kan man f.eks bake, koster mye mindre enn å kjøpe, tror vi kom frem til 5 kr framfor 40. Det er også mye gratis bærebjelke og drosjetjenester i samboer, blant annet. Det er 15 år siden og jeg har ikke angret at vi ble samboere på tross av hans appetitt. :) 

Anonymkode: 6aae6...118

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ingen som tvinger deg til å lage mat til mannen. Men det at du derimot forventer at han skal ta ansvar over barnet til en han bare dater er veldig drøyt.

Anonymkode: 28e5c...933

Jeg syns forøvrig det er jævlig drøyt at en mann som har halvannen million i inntekt per år, forventer at jeg som alenemor med 300 000 brutto per år å leve for, skal kjøpe inn og lage mat og middager til han, både i ukedagene og i helgene, uten at han at han bidrar med en eneste krone!

Sorry, men ingen menn er verdt det!!

Ts

Anonymkode: 3fde3...b16

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har aldri sagt her at jeg forventer det, les innlegget, på forhånd takk!!

Men jeg syns det er drøyt at jeg som lever på fattigdomsgrensen med mitt barn, skal bidra masse med mat og matlaging til en mann som ikke bidrar med noe som helst tilbake..

Syns du det er greit?!

Ts

Anonymkode: 3fde3...b16

Jeg har ikke skrevet at det er greit. Men synes ikke det ligger på sin plass å forvente til når dere ikke er sammen engang.

Anonymkode: 28e5c...933

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bostøtten er en ting, mistet også 15% av trygden. Noe som slo veldig dårlig ut når den nye reformen kom. De som hadde full trygd, fikk bedre utgangspunkt og vil få mer resten av livet. 
Det er en del ordninger som faller bort ved å bli samboer. Jeg har det greit med samboer, men jeg vil påstå at det ikke lønner seg for alle å bli samboer.

De som er to og i jobb vil jo ikke merke annet enn at utgiftene deles i 2. Er du trygdet som jeg var så mistet jeg mye ved et samboerskap, da blir konsekvensen en annen.

Anonymkode: 2bed8...691

Da er det forståelig at det er kjipt ja.

Anonymkode: 28e5c...933

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man merker jo fort hvordan en mann er. Da jeg datet han som nå har vært min samboer i mange år, så handlet vi sammen inn til f.eks helger han skulle være hos meg. Eller han kom med et par poser god mat. Han kjøpte ofte ting til sønnen min. Filmer, spill osv. Raus mann. 

Anonymkode: aa778...158

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns forøvrig det er jævlig drøyt at en mann som har halvannen million i inntekt per år, forventer at jeg som alenemor med 300 000 brutto per år å leve for, skal kjøpe inn og lage mat og middager til han, både i ukedagene og i helgene, uten at han at han bidrar med en eneste krone!

Sorry, men ingen menn er verdt det!!

Ts

Anonymkode: 3fde3...b16

Det er jo ikke ok ts,

menvet han hvor lite du tjener da? har du sagt at "vet du, jeg har ikke penger til å kjøpe så mye ekstra mat denne uken jeg, må holde budsjettet for å rekke over alle regninger. Men du kan godt handle du da."

Anonymkode: ce923...63e

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg syns forøvrig det er jævlig drøyt at en mann som har halvannen million i inntekt per år, forventer at jeg som alenemor med 300 000 brutto per år å leve for, skal kjøpe inn og lage mat og middager til han, både i ukedagene og i helgene, uten at han at han bidrar med en eneste krone!

Sorry, men ingen menn er verdt det!!

Ts

Anonymkode: 3fde3...b16

Det spørs om han muligens var bekymra for at du hadde et økonomisk insentiv for å date han?

Anonymkode: 98b08...644

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja lagde middag til han flere ganger i uka her hos meg, aldri andre veien,det ble vanvittig dyrt for meg for å si det sånn!!😬

Ts..

Anonymkode: 3fde3...b16

Jammen herregud da kvinne, si NEI! Du har jo ikke råd og da skal du ikke bruke penger på sånt! 

Anonymkode: 93011...b94

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har datet 3 menn siste 5 årene, alle har forventninger om å bli spandert på, at jeg laget mat til dem osv, de ønsker å være kjærester osv..

Men bidrar ingenting mht å ha omsorg for mitt barn, jeg må betale ekstra for å lage mat til dem, ved byturer osv..

Så har gitt helt opp, jeg har ikke råd til dette, mitt barn er det viktigste for meg!!

Ts

Anonymkode: 3fde3...b16

Lag noen helt billige retter når han kommer over. Eller be han til kvels og server kaffe og hjemmelagede kake?

Så spør du om ikke du kan få komme til han neste gang.

Anonymkode: 216e9...d33

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har ikke skrevet at det er greit. Men synes ikke det ligger på sin plass å forvente til når dere ikke er sammen engang.

Anonymkode: 28e5c...933

Men jeg sier jo flere ganger her at jeg ikke forventet noe, er det da greit at han forventer at jeg skal lage mat til han også, uten å få noe igjen?! At jeg skal kjøpe inn mat, snacks, alkohol til helgene, uten at han betaler noe, syns du det er greit??!

Anonymkode: 3fde3...b16

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Det spørs om han muligens var bekymra for at du hadde et økonomisk insentiv for å date han?

Anonymkode: 98b08...644

Vel, nå klarer jeg meg fint økonomisk uten mann, men jeg klarer ikke betale for en mann, i tillegg til alle andre faste utgifter jeg har for meg og mitt barn, som du sikkert evner å se, du også..🙄

Ts..

Anonymkode: 3fde3...b16

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Det spørs om han muligens var bekymra for at du hadde et økonomisk insentiv for å date han?

Anonymkode: 98b08...644

Og også, om han hadde et økonomisk insentiv for å date han, så er det liksom legitimt å date fattige folk, uten å bidra eller spandere noe som helst selv, da skal vi bare utnytte de som ikke har råd?!?🙄

Anonymkode: 3fde3...b16

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...