Gå til innhold

Melodi Grand Prix 2020


Gaiko

Anbefalte innlegg

Lurer på åssen folk overlevde alle årene det kun var fagjury. 😏 Dette er så klart en fiasko fra NRK, men tar litt av når enkelte trekker inn demokratiet. Kanskje Erna bør innkalle til folkeavstemning? Denne saken går mest ut over Ulrikke, som nå aldri får vite om hun ville vunnet eller ei. Men det er som sagt helt vanlig, også i den internasjonale finalen, at man har en mindre jury som backup om ting går galt. 

Anonymkode: 49e09...d76

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

HAHA!

Nå bekrefter NRK at juryen består av 30(!!!!) personer som han heveder er REPRESENTATIVT for befolkningen. Dette er noe av det mest latterlige jeg har hørt. Hvordan i svarte granskauen kan 30 personer representere befolkningen?

Det blir bare verre og verre. Og nå gjemmer de seg bak at Urlikke likevel var storfavoritt, så de mener de uansett har fått riktig vinner.

Fuck off!

Anonymkode: eb7aa...42c

Komisk, i intervjuet med MGP sjefen i NRK så sier han at Ulrikke var forhåndsfavoritt og da stemte det sikkert, men i samme vending svarer han på spørsmål om at Lisa hadde dårligst odds på forhånd kom videre følgende: vi skal ikke bry oss om hva som blir sagt på forhånd 😂😂😂😂

Anonymkode: 4637c...493

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NRK får offentliggjøre hvem som satt i denne "folkejuryen". Når de har valgt å ta på seg ansvaret for å være hele folkets jury, skulle det bare mangle at de svarer til hele folket også.

Anonymkode: ac352...1a7

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Lurer på åssen folk overlevde alle årene det kun var fagjury. 😏 Dette er så klart en fiasko fra NRK, men tar litt av når enkelte trekker inn demokratiet. Kanskje Erna bør innkalle til folkeavstemning? Denne saken går mest ut over Ulrikke, som nå aldri får vite om hun ville vunnet eller ei. Men det er som sagt helt vanlig, også i den internasjonale finalen, at man har en mindre jury som backup om ting går galt. 

Anonymkode: 49e09...d76

Syns det går mest utover Rein

Anonymkode: b5da8...0dc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo litt morsomt at tidligere i kveld på kg så heia alle på ulrikke og nå er det bare klaging på at rein ikke vant😂

Anonymkode: 4637c...493

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, AnonymBruker said:

NRK får offentliggjøre hvem som satt i denne "folkejuryen". Når de har valgt å ta på seg ansvaret for å være hele folkets jury, skulle det bare mangle at de svarer til hele folket også.

Anonymkode: ac352...1a7

Nei, det synes jeg ikke. Det finnes altfor mange syke folk som vil ta det alt for langt og rett og slett true og plage de folkevalgte. Det hadde uansett ikke hjulpet oss å vite hvem de er. Det er NRK som sitter med makta, som har bestemt at det skal bestemmes av en jury til å begynne med. Gå etter NRK, ikke folkejuryen som gjorde nøyaktig som de fikk beskjed om.

Anonymkode: f5c07...45a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo jeg hørte intervju med han på vgtv nå og han sa at han var helt sikker på at rein skulle vært en av de to gullfinalistene

Anonymkode: 4637c...493

 Nå sier han det ja, men det er pga det jeg skrev. 

4 minutter siden, Juks skrev:

Omkamp skjer nok ikke. Rett og slett fordi NRK går ut og dysser ned betydningen av avstemmingen, fordi folkejuryen på hele 30 personer er representativ nok, og fordi "favoritten" likevel vant. NRK prøver å rettferdiggjøre hele opplegget, selv om det faktisk ikke lar seg gjøre.

Hvem sin favoritt forresten? NRKs favoritt kanskje? 

Hun har hele tiden vært NRK sin favoritt. Er ikke tilfeldig at hun synger rett etter den dårligste låten, nesten helt til slutt. 

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lurer på hvilke variabler som ble tatt hensyn til, og hvilken utvalgsmetode som ble brukt. Leste flere steder at juryen var folkevalgt. Når og hvor har «folket» valgt denne hemmelige juryen? Uansett er musikksmak så subjektivt at 30 personer aldri kan gjenspeile befolkningen som helhet. Det er for mange usikre variabler.

Anonymkode: 1ee8a...b5b

Ja når ble denne juryen folkevalgt???

Anonymkode: 09aab...ab3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Er jo litt morsomt at tidligere i kveld på kg så heia alle på ulrikke og nå er det bare klaging på at rein ikke vant😂

Anonymkode: 4637c...493

Mest sannsynlig ikke de samme folka som klaga. Jeg begynte ikke å kommentere her inne før det ble rot med stemmene, så jeg ikke fikk stemt på Rein (som jeg hadde planlagt å gi ALLE stemmene mine til)

Anonymkode: f5c07...45a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, cerruti skrev:

Jeg synes ikke Rein A sin sang var spesielt bra jeg da... 

Ikke jeg heller. 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er jo litt morsomt at tidligere i kveld på kg så heia alle på ulrikke og nå er det bare klaging på at rein ikke vant😂

Anonymkode: 4637c...493

Enig, har stusset på det selv. Hadde inntrykk av at nesten alle her inne heiet på Ulrikke. Nå er det ikke måte på hvor mange fans Rein har 😂

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det synes jeg ikke. Det finnes altfor mange syke folk som vil ta det alt for langt og rett og slett true og plage de folkevalgte. Det hadde uansett ikke hjulpet oss å vite hvem de er. Det er NRK som sitter med makta, som har bestemt at det skal bestemmes av en jury til å begynne med. Gå etter NRK, ikke folkejuryen som gjorde nøyaktig som de fikk beskjed om.

Anonymkode: f5c07...45a

Det er ikke juryens feil, de har blitt bedt om å gi sin stemme, det har de gjort. Det er NRK sin feil. 

Anonymkode: 09aab...ab3

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sett for meg Ulrikke vs Rein. Men Ulrikke hadde vunnet. Og ganske spesielt at Kristin gikk videre selvom hun ikke var en favoritt

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er jo litt morsomt at tidligere i kveld på kg så heia alle på ulrikke og nå er det bare klaging på at rein ikke vant😂

Anonymkode: 4637c...493

Jeg ville Ulrikke skulle vinne helt frem til jeg så Rein fremføre sangen sin i dag, da skiftet jeg mening. Tror det er mange som gjorde det og innså at han kunne kommet mye lenger internasjonalt enn Ulrikke.. han fikk 6 i terningkast i dag og, fremførelsen var magisk

Anonymkode: b5da8...0dc

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde dette skjedd for 11år siden så ville Tone ha vunnet og ikke Rybak...! 
 

Det blir ikke riktig resultat når ikke avstemningen fungerer. 

Anonymkode: 76d03...1d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg heiet på Ulrikke og er glad og lettet over at hun vant. Men måten det ble gjort på er ikke rett!
Vi har fulgt med i ukesvis og gledet oss til finalen, og så får vi ikke bestemme hvem som går videre til gullfinalen. Det er så respektløst ovenfor seerne og artistene. 

Anonymkode: 1f1f6...d74

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, J19 skrev:

Jeg hadde sett for meg Ulrikke vs Rein. Men Ulrikke hadde vunnet. Og ganske spesielt at Kristin gikk videre selvom hun ikke var en favoritt

Jeg har ikke hørt noen av sangene og min favoritt var Kristin sin sang :) Hun har nok vært en underdog! Synes heller ikke Rein sin sang var en vinner. Tror Raylee er den som hadde hatt best sjanse til å vinne Eurovision!

Anonymkode: 3589d...5b2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det synes jeg ikke. Det finnes altfor mange syke folk som vil ta det alt for langt og rett og slett true og plage de folkevalgte. Det hadde uansett ikke hjulpet oss å vite hvem de er. Det er NRK som sitter med makta, som har bestemt at det skal bestemmes av en jury til å begynne med. Gå etter NRK, ikke folkejuryen som gjorde nøyaktig som de fikk beskjed om.

Syke folk som truer og plager har vi et politi som skal ta seg av. Folkejuryen har tatt på seg et stort ansvar, at folket vil ha redegjørelser på den avgjørelsen de har tatt på vegne av hele Norges befolkning er noe jeg regner med de tok med i betraktningen da de takket ja.

Anonymkode: ac352...1a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, J19 skrev:

Jeg hadde sett for meg Ulrikke vs Rein. Men Ulrikke hadde vunnet. Og ganske spesielt at Kristin gikk videre selvom hun ikke var en favoritt

Tja. Så knepent som Ulrikke vant over Kristin, så tror jeg faktisk Rein hadde vunnet, tipper hans bidrag var klart mer populært blant folket enn Kristin.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

Vi måtte bruke en folkejury som har vært her for sånne type situasjoner. Den ble benyttet fra ti artister til fire, deretter var det publikum som stemte. Vi fikk inn over 700.000 stemmer i den siste runden, sier Stig Karlsen, prosjektleder for MGP.

https://www.nrk.no/norge/stemmetrobbel-under-mgp-finalen_-_-det-er-bare-a-beklage-1.14904991
 

Det stemmer jo ikke, det gikk jo ikke an å stemme fra fire til to heller. Og veldig mange fikk ikke stemt frem en vinner. Og 700.000 stemmer, rart de to fikk 400.000 stemmer til sammen da. For noe tull.

Anonymkode: 1ee8a...b5b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er jo litt morsomt at tidligere i kveld på kg så heia alle på ulrikke og nå er det bare klaging på at rein ikke vant😂

Anonymkode: 4637c...493

😉😂 Enig! 
Jeg hadde for lenge siden tippet Rein, Raylee, Ulrikke og Kristin videre...Tror egentlig resultatet hadde blitt sånn hvis alt hadde gått som det skulle. Kristin gjorde en utrolig bra jobb i dag, den satt virkelig! Det samme med Rein A... Raylee hadde også gjort det bra, og Ulrikke var min store favoritt! Det var en god finale synes jeg, så utrolig trist og kjedelig at den ble helt ødelagt pga stemmekaoset. Det blir seier med bismak, veldig synd for Ulrikke...

Og hva i all verdens dager gjorde Lisa i topp 4? Hvem satt i den fagjuryen??? 

Endret av Jobbermedbarn
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...