Gå til innhold

Førstegangsprøvere

Noldi

Anbefalte innlegg

Lykke til hos gynekologen i dag! Håper dere blir litt klokere selv om kroppen din ikke helt spiller på lag enda. ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, vegasus skrev:

Lykke til hos gynekologen i dag! Håper dere blir litt klokere selv om kroppen din ikke helt spiller på lag enda. ❤️ 

Tusen takk❤️

Timen er over, og jeg føler meg ganske mye lettere til sinns nå😍 Jeg var redd for at jeg måtte vente til ny blødning (og gudene vet når den hadde kommet) før jeg kunne begynne på medisiner, men det ble ikke helt sånn. Jeg begynner på provera i dag for å stimulere til blødning, og begynner på letrozol CD 4 for å stimulere til eggløsning. Så nå begynner prøvingen for alvor😍

Kan ta opptil 10-14 dager før blødningen starter, så det er fortsatt en del venting igjen, men det er litt enklere å vente når man vet hva man venter på og ca hvor lenge det er igjen😁 Veldig spent på hva denne nye perioden bringer med seg for oss😁🤞🏼

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at timen gikk bra og at du kan begynne på medisiner med engang 😍 og helt enig at ventetiden er bedre så lenge men vet når ventetiden tar slutt!! 
gleder meg utrolig mye til å følge med videre her og jeg har virkelig trua på dette😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Lillra skrev:

Så godt å høre at timen gikk bra og at du kan begynne på medisiner med engang 😍 og helt enig at ventetiden er bedre så lenge men vet når ventetiden tar slutt!! 
gleder meg utrolig mye til å følge med videre her og jeg har virkelig trua på dette😍

Tusen takk, jeg har iallfall mye høyere håp nå enn noen gang før😁😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Noldi skrev:

Tusen takk❤️

Timen er over, og jeg føler meg ganske mye lettere til sinns nå😍 Jeg var redd for at jeg måtte vente til ny blødning (og gudene vet når den hadde kommet) før jeg kunne begynne på medisiner, men det ble ikke helt sånn. Jeg begynner på provera i dag for å stimulere til blødning, og begynner på letrozol CD 4 for å stimulere til eggløsning. Så nå begynner prøvingen for alvor😍

Kan ta opptil 10-14 dager før blødningen starter, så det er fortsatt en del venting igjen, men det er litt enklere å vente når man vet hva man venter på og ca hvor lenge det er igjen😁 Veldig spent på hva denne nye perioden bringer med seg for oss😁🤞🏼

Så fint at det gikk greit på timen. Nå har du jo en konkret plan for ukene fremover, det må være godt 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CD 21
Provera: Dag 4 av 7 

Nå begynner jeg å bli utålmodig igjen, hehehe😅 Ikke irritert og oppgitt utålmodig, men spent og nervøs utålmodig. Håper så at provera og letrozol gjør underverker og at gullegget slipper denne måneden😍 Gleder meg til å bli gravid, gå gravid, holde barnet mitt i armene mine og alt det bærer med seg. Nå har det i tillegg klikka helt for meg tror jeg, såpass at jeg sitter å surfer på Finn.no, tise og jollyroom og ser på babyutstyr, klær, brystpumper og alt mulig. Lager ønskelister og drømmer meg bort. Håper dagene kan gå litt fortere snart, for disse fire dagene har gått uendelig sakte, sikkert fordi jeg tenker så mye på det om dagen, men jeg klarer ikke la være🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Noldi skrev:

Ikke irritert og oppgitt utålmodig, men spent og nervøs utålmodig.

Den beste typen utålmodig 🥰 Kjenner meg så vanvittig igjen i å surfe på nett og drømme bort. Jeg har vel strengt tatt gjort det jevnlig i ett og et halvt år 😂 Har faktisk bestilt bittelitt småting, som legges i gaver om vi ikke skal få oppleve graviditet og baby. Senest i går hadde jeg en handlekurv på ei nettside, men da lukket jeg nettleseren, som jeg stort sett gjør 😅 Noen sier at å se på babyklær og utstyr er fy fy, for ikke å snakke om å faktisk kjøpe, men for meg blir det som en liten belønning for innsatsen vi legger i prøvinga. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 24
Provera: Dag 7 av 7

Siste pille av provera er inntatt! Nå håper jeg hormonene og kroppen spiller på lag med ønskene mine, og at jeg får mensen veldig snart. Desto mindre jeg må vente desto bedre. Gyn anslo mensen mellom 3-7 dager etter siste pille, så jeg krysser fingrene for 3🤞🏼 Har jeg ikke fått mensen etter 8 dager må jeg derimot tilbake til gynekologen, men det håper jeg virkelig at jeg slipper.

Før jeg startet på provera-kuren var jeg litt nervøs for bivirkninger. Jeg pleier som regel å oppleve bivirkninger av det meste, men kuren har gått overraskende fint! Ikke merket noe, annet enn litt endret utflod, men det tåler jeg😁 Håper letrozol-kuren går like greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt med gjennomført kur, og særlig uten mye bivirkninger! Jeg håper sammen med deg at mensen kommer raskt 🤩

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig  at du har gjennomført kuren og ikke fått noen bivirkninger!

så håper jeg mensen kommer om noen få dager 😍 jeg har tart 4 av 5 tabletter av letrozol nå og ikke fått noen bivirkninger av den, så satser på at du ikke kjenner noe til den heller ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for støtten, @Amatariel @Godis @Lillra! Det er sååå deilig å ha denne plassen til å snakke med likesinnede😁

52 minutter siden, Lillra skrev:

jeg har tart 4 av 5 tabletter av letrozol nå

Åå så spennende! Skal du ta ultralyd for å sjekke eggstokkene også?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gynekologen ville at jeg skulle sjekke egglederne men bestemte meg for at jeg ikke gjør det helt enda. Syns det ble litt tidlig mtp. At dette er første normale syklusen som jeg har. Så tenker jeg at jeg heller sjekker egglederne hvis dy går noen måneder uten at vi lykkes 😀 men bestemte meg for å ta tablettene alikevel, tenkte at det skader ingenting å ta de haha❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lillra skrev:

Gynekologen ville at jeg skulle sjekke egglederne men bestemte meg for at jeg ikke gjør det helt enda. Syns det ble litt tidlig mtp. At dette er første normale syklusen som jeg har. Så tenker jeg at jeg heller sjekker egglederne hvis dy går noen måneder uten at vi lykkes 😀 men bestemte meg for å ta tablettene alikevel, tenkte at det skader ingenting å ta de haha❤️

Åjaa, jeg har fått beskjed om å komme inn for ny ultralyd av eggstokkene på CD 10-11 etter letrozol-kuren for å sjekke om jeg får eggløsning av det, men det er kanskje litt annerledes med deg? Forsto det sånn at du egentlig får eggløsning uten stimulering også? Jeg gjør jo ikke det, så derfor må gyn sjekke om det er nok med enkel dose😁🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja stemmer at det er nok litt annerledes med meg ja! Ja jeg får eggløsning uten ( så vidt jeg vet) tror egentlig hun bare ga meg disse fordi hu mente at syklusen min var litt for lang! 

håper at disse hjelper med å gi deg eggløsning! Leste litt på tablettene og det virker som mange får veldig god effekt av dem 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

CD 25

Herregud så forvirret og utålmodig jeg blir når kroppen kaster disse rare små-symtomene etter meg som lurer meg trill rundt😅 Begynte allerede i går kveld å spotte, ikke mye men litt rosa på papiret. Spottingen fortsetter i dag, men tar seg liksom ikke så mye opp. Det har kommet litt rosa i innlegget, men ikke friskt blod. Det hadde vært helt nydelig hvis det tok seg opp i dag så jeg kan komme i gang med blødningen og ikke minst så jeg slipper å være usikker🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jo absolutt vært greiest om du bare kunne få en tydelig mens som ikke er til å ta feil av 😄 Håper spottingen går over til friskt blod snart 👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i hvertfall et bra tegn at du har begynt å få litt rosa på papiret! 😄Men ja håper at det går over til friskt blod snarest! Skal bli deilig å begynne på en ny syklus, og ihvertfall når du kan starte syklusen med å ta medisiner som gjør at du forhåpentligvis får EL ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...