Noldi Skrevet 27. juli 2020 Forfatter #161 Del Skrevet 27. juli 2020 CD 149 Tok en tidlig graviditetstest og eggløsningstest i dag tidlig, og selvom jeg har hatt en fin ferie uten å tenke for mye på det så var det ganske deilig å gå all in i testingen😇 Graviditetstesten var negativ, men streksynet mitt var virkelig på plass så jeg måtte ta en titt flere ganger😂 EL- testen var det derimot litt mer futt i! Kaaaaanskje det er eggløsning på gang og at det er derfor jeg har så vonde pupper?! Hadde et skikkelig stikk i blæreområdet i dag tidlig når jeg snudde meg rundt. Som vanlig må vi jo vente iallfall 14 dager for å se om jeg hadde eggløsning denne gangen, eller om kroppen ikke fikk det til nå heller. Men det er jo litt spennende da?😁 Legger ved bilde av testen så kanskje dere med mer erfaring enn meg vil dele tankene deres?😇 I dag er en bra dag! Kjenner meg positivt innstilt til det hele, og det er veldig deilig😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 27. juli 2020 #162 Del Skrevet 27. juli 2020 Whoo - ja den var jo veldig sterk! Hadde det vært min hadde jeg tolket den som positiv altså! Du må prøve å ta en i ettermiddag også, ettersom LH stiger utover dagen, kanskje den blir enda sterkere. For du er heeelt sikker på at det ikke var noe svakt på g-testen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noldi Skrevet 27. juli 2020 Forfatter #163 Del Skrevet 27. juli 2020 17 minutter siden, Amatariel skrev: Whoo - ja den var jo veldig sterk! Hadde det vært min hadde jeg tolket den som positiv altså! Du må prøve å ta en i ettermiddag også, ettersom LH stiger utover dagen, kanskje den blir enda sterkere. For du er heeelt sikker på at det ikke var noe svakt på g-testen? Wæææ jeg blir så gira når du er enig med meg😂😍 Jeg får prøve å ta en til etterpå, men hva er føringene for det? Må jeg vente x-antall timer før jeg tisser og sånt? Jeg skal på kveldsvakt, så jeg får snike med meg en test og en plastkopp i sekken så jeg kan teste i pausen😁 Dette er så moro! Og det er så deilig å kjenne på gleden av å teste igjen! Jeg er ganske sikker på at det ikke er noe utslag på g-testen, men jeg kan legge ved et bilde likevel🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 27. juli 2020 #164 Del Skrevet 27. juli 2020 Klarer ikke se noe på den testen der nei.... Sannsynligvis er det vel EL som er på vei 😄 LH øker absolutt mest mot ettermiddagen, derfor anbefales det at EL-tester tas mellom kl.16-18 ca. Har ikke hørt noe om at urinkonsentrasjonen har like mye å si slik som på g-tester, så tror ikke du må samle opp urin før du tar testen. Bare sørg for at det blir nok urin i glasset så du klarer å teste. Kjempegøy når det endelig skjer noe ja 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noldi Skrevet 27. juli 2020 Forfatter #165 Del Skrevet 27. juli 2020 HERREGUD! Jeg er IKKE i tvil. Jeg. Har. Eggløsning! Var på do og skulle tørke meg. Hva ser jeg da? Det sykeste eggløsningsslimet noen sinne. Jeg har aldri hatt det før men det var ikke tvil. Det lot seg strekke kjempelangt, var helt klart og akkurat sånn dere har forklart det. Det tok 149 dager, men jeg er så sikker som det går an å bli. Hvis jeg ikke får mensen eller to streker om 14 dager skjønner jeg faktisk ingenting. Kommer definitivt til å teste etter eggløsningen når jeg er på jobb, så jeg kanskje får med meg toppen. Dette er helt sykt! 😍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vegasus Skrevet 27. juli 2020 #166 Del Skrevet 27. juli 2020 25 minutter siden, Noldi skrev: HERREGUD! Jeg er IKKE i tvil. Jeg. Har. Eggløsning! Var på do og skulle tørke meg. Hva ser jeg da? Det sykeste eggløsningsslimet noen sinne. Jeg har aldri hatt det før men det var ikke tvil. Det lot seg strekke kjempelangt, var helt klart og akkurat sånn dere har forklart det. Det tok 149 dager, men jeg er så sikker som det går an å bli. Hvis jeg ikke får mensen eller to streker om 14 dager skjønner jeg faktisk ingenting. Kommer definitivt til å teste etter eggløsningen når jeg er på jobb, så jeg kanskje får med meg toppen. Dette er helt sykt! 😍 HURRAAAAA Fantastisk!!! Endelig 😍😍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 27. juli 2020 #167 Del Skrevet 27. juli 2020 Så deilig med noen faktiske kroppslige tegn i tillegg til testen. Deilig når det ikke er tvil! Sjeldent vi har blitt så glad for en eggløsning her!! Hiiihi! Endelig er det din tur! Nå er det bare å kose seg masse i dagene fremover Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SUPERMIRI Skrevet 27. juli 2020 #168 Del Skrevet 27. juli 2020 Hurraaa for eggløsning!!! 🥳🥳🥳🥳 SÅ UFATTELIG BRAAA! Blir spennende tiden fremover! 😍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noldi Skrevet 27. juli 2020 Forfatter #169 Del Skrevet 27. juli 2020 Fikk sneket meg til å ta en test i pausen ca.19.00. Den var betydelig mye svakere enn den jeg tok kl.10 i dag. Og nå kjenner jeg at jeg er på nytt farvann😅😶 Selvom jeg har vært her inne og lest en haug av dagbøker så glemmer jeg det helt når det kommer til meg selv. Men her er det jeg har oppsummert, rett gjerne på meg hvis jeg tar feil🙈 - Eggløsningen finner sted i dag eller i morgen (Tar utgangspunkt i at det skjer i morgen) - 1dpo blir da på onsdag(?) - Jeg slutter med dong quai i dag ( @Amatariel hjelp😅) - Jeg slutter også med bidronninggele i dag - Jeg har kjøpt wild yam, og sånn som jeg forstår det skal jeg ta det rett etter eggløsning, bør jeg da begynne i morgen kveld med dette kanskje? Det er iallfall tankene og spørsmålene jeg sitter med akkurat nå😁 vi hadde sex for to dager siden og kommer definitivt til å legge inn aksjer både i dag og i morgen også. Dette blir veldig spennende! Håper virkelig ikke at kroppen har klart å lure meg trill rundt, for jeg skjønner virkelig ingenting hvis ikke et egg slipper nå😅 Kjenner jeg allerede er utålmodig og at tiden ikke kan gå fort nok😅🙈 Bildet er av testen kl.19 i kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 27. juli 2020 #170 Del Skrevet 27. juli 2020 Syns du har husket og lært mye jeg 😄 Akkurat når EL skjer er litt individuelt. Jeg har lært at hovedregelen er at EL skjer 12-36 timer etter testen ble negativ igjen. Men etter utallige år på prøverforum sammen med tempejenter så viser chartene en klar overvekt på at man får EL dagen etter (sist) positiv test. Så i ditt tilfelle vil jeg gjette EL på i morgen ja! Er du heldig (som jeg var i juni) så kan du klare å kjenne EL også. Det stakk veldig på natten og det kom noen helt spesielle murringer. Da var jeg ikke i tvil om akkurat når. Så da er du 1 dpo på onsdag ja 👍 Du slutter på Donq quai nå, og Wild yam ville jeg tatt fra og med onsdag. Den skal man ta etter at EL har vært, så da er det greit å vente til tirsdagen er overstått. Gleder meg SÅ til å følge deg i dagene og ukene fremover Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vegasus Skrevet 28. juli 2020 #171 Del Skrevet 28. juli 2020 16 timer siden, Noldi skrev: Fikk sneket meg til å ta en test i pausen ca.19.00. Den var betydelig mye svakere enn den jeg tok kl.10 i dag. Og nå kjenner jeg at jeg er på nytt farvann😅😶 Selvom jeg har vært her inne og lest en haug av dagbøker så glemmer jeg det helt når det kommer til meg selv. Men her er det jeg har oppsummert, rett gjerne på meg hvis jeg tar feil🙈 - Eggløsningen finner sted i dag eller i morgen (Tar utgangspunkt i at det skjer i morgen) - 1dpo blir da på onsdag(?) - Jeg slutter med dong quai i dag ( @Amatariel hjelp😅) - Jeg slutter også med bidronninggele i dag - Jeg har kjøpt wild yam, og sånn som jeg forstår det skal jeg ta det rett etter eggløsning, bør jeg da begynne i morgen kveld med dette kanskje? Det er iallfall tankene og spørsmålene jeg sitter med akkurat nå😁 vi hadde sex for to dager siden og kommer definitivt til å legge inn aksjer både i dag og i morgen også. Dette blir veldig spennende! Håper virkelig ikke at kroppen har klart å lure meg trill rundt, for jeg skjønner virkelig ingenting hvis ikke et egg slipper nå😅 Kjenner jeg allerede er utålmodig og at tiden ikke kan gå fort nok😅🙈 Bildet er av testen kl.19 i kveld Det blir to veldig spennende uker fremover nå! 😃 Krysser det som krysses kan, og sender over et trillebårlass med babystøv 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noldi Skrevet 28. juli 2020 Forfatter #172 Del Skrevet 28. juli 2020 20 timer siden, Amatariel skrev: Gleder meg SÅ til å følge deg i dagene og ukene fremover 4 timer siden, vegasus skrev: Det blir to veldig spennende uker fremover nå! 😃 Krysser det som krysses kan, og sender over et trillebårlass med babystøv 🥰 Tusen takk for støtten😍😁 Jeg kan garantere dere at jeg kommer til å bli voldsomt utålmodig i løpet av de neste to ukene😅 Føler meg ganske sikker på at dette faktisk var eggløsning, mest pga de kroppslige symptomene jeg hadde. Eggløsningsslimet og stikkingen/smertene som kjentes litt ut som «hold» i siden av magen og ned mot lysken er det som har overbevist meg nå. Det er noe jeg ikke kan huske å ha kjent på tidligere ettersom jeg begynte på prevensjon når jeg var 16. Magefølelsen sier at egget slapp et sted mellom i går kveld og i dag tidlig. Eggløsningsslimet et borte igjen nå iallfall, så jeg håper virkelig at kroppen klarte å slippe egget! Vi har sikret oss med aksjer i går og i dag da, og det er vel det viktigste😁 Så da får vi se hva fremtiden bringer😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noldi Skrevet 29. juli 2020 Forfatter #173 Del Skrevet 29. juli 2020 1 DPO (kanskje) Jeg er allerede ekstremt utålmodig! Det er så mange spørsmål som svirrer rundt i hodet mitt. Jeg som egentlig prøver å holde meg rolig, som pleier å ville vente i 14 dager fra jeg tror noe kan ha skjedd til jeg tar en g-test, som hadde bestemt meg for å vente til november med å gå tilbake til gynekologen.. Ikke bare har jeg lyst til å ta en g-test NÅ, men jeg har googlet meg gal på hvordan jeg kan finne ut om jeg har hatt eggløsning. Sjekke livmortappen? Vurderer veldig sterkt å ringe gynekologen og høre om det er mulighet for å ta blodprøve for å sjekke progesteronnivået, og dermed kanskje få bekreftet eller avkreftet en eggløsning. Jeg føler meg helt gal😂 Det blir mange innlegg fra meg nå, men det er jo det jeg har denne dagboken til- å lufte tankene mine😅🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 29. juli 2020 #174 Del Skrevet 29. juli 2020 Syns det er veldig fint at du skriver her inne 😊 Såvidt jeg har lært så er det bare to måter å få bekreftet eggløsning på - enten ved at man temper syklusen igjennom og da får bekreftet EL tre dager etterpå. Eller få tatt blodprøve. Men kan hende det ikke er så enkelt å få tak i en gynekolog på så kort varsel? Er mulig du må smøre deg med noen lag tålmodighet og vente til du kan teste om ca. 8-10 dager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noldi Skrevet 2. august 2020 Forfatter #175 Del Skrevet 2. august 2020 5 dpo(?)... ... Og symptomjakten fortsetter😅🙈 I dag har jeg gått rundt og sagt til meg selv at jeg er gal og overdriver, men nå er jeg ikke så sikker likevel. Har 4-5 ganger i dag kjent noen voldsomme «stikk» helt nede ved «gleden»/«blomsten»/«fiffi» (dere skjønner vel hva jeg mener). Det har ikke vært vondt over tid, bare disse stikkene som har vart i 1 sekund kanskje og så gått over. Og symptomgal som jeg har blitt gjør jo dette at jeg får håp om at noe er i gang. Nå i kveld har det vært bittelitt rosa på papiret også, uten at jeg vet med sikkerhet hva det betyr eller er starten på. Prøver å ikke få alt for høye forhåpninger, det er tross alt ikke lenge siden sist jeg var i denne situasjonen og trodde jeg kunne ha hatt eggløsning. Forskjellen fra da til nå er eggløsningsslimet og de ømme brystvortene. Håpet er selvfølgelig veldig høyt, men jeg prøver å holde meg litt i sjakk slik at fallet ikke blir alt for høyt dersom det ikke har skjedd noe likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 3. august 2020 #176 Del Skrevet 3. august 2020 Høres helt klart som du er i skrulleland nå ja 😄 veldig gjenkjennelig! Bare irriterende at symptomer er så diffuse... Jeg har blitt gravid hele 7 ganger i mitt liv, og kun èn gang fikk jeg så klart symptom at jeg visste jeg var gravid før jeg tok en test. De andre gangene endte jeg med å tro at mensen kom hvert øyeblikk. Blir spennende å følge deg i løpet av uka!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SUPERMIRI Skrevet 3. august 2020 #177 Del Skrevet 3. august 2020 Åå, dette høres jo veldig spennende ut! Jeg krysser det som krysses kan for en positiv utvikling ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vegasus Skrevet 4. august 2020 #178 Del Skrevet 4. august 2020 Hvordan går det? Når ryker første graviditetstest? 😃 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noldi Skrevet 5. august 2020 Forfatter #179 Del Skrevet 5. august 2020 (endret) 8 timer siden, vegasus skrev: Hvordan går det? Når ryker første graviditetstest? 😃 Det går veldig fint egentlig, selvom det føles ut som at jeg skal bli sprø av ventingen innimellom😅 8 dpo i dag. I går hadde jeg en ny runde med spotting, litt tydeligere rosafarge denne gangen enn sist. Har en del murringer nå, så jeg bare håper det er graviditetstegn og ikke tegn på mensen🤞🏼 Akkurat nå føles det ut som om det kan være begge deler, så jeg blir ikke helt klok. Det nyeste av hva jeg tror er «symtomgalskap» er ekstremt virkelige drømmer. Har hatt det to netter nå, og de er såpass virkelige at jeg ikke skjønner noen ting når jeg våkner. Føles ut som at jeg allerede har levd og vært våken en hel dag, så jeg er i tillegg ganske trøtt😴 Men som sagt, dette tror jeg ikke nødvendigvis er et symptom, det er nok bare meg som håper at det skal være det😅 Nå har jeg virkelig gått all in for å skrive alt jeg opplever og føler denne gangen, så jeg håper virkelig at det har vært eggløsning og at jeg ikke har blitt helt crazy!😅 *Må bare legge til at puppene er krise-vonde. De er så ømme at det gjør vondt når bilbeltet går over, når jeg tar av/på klær, krysser armene- egentlig alt. Men det har de så og si vært i nesten 2 uker, så jeg glemmer å si at de fortsatt er det🙈 Jeg er litt usikker på om første graviditetstest ryker på fredag (10 dpo) eller om jeg venter til lørdag (12 dpo). Har kun 3 tidligtester, men samtidig så holder jo det hvis jeg tar en på fredag, en på søndag og en på tirsdag. Er bare redd for å bli veldig skuffet hvis det kun er en strek på fredag.... Endret 5. august 2020 av Noldi * Lagt til et par setninger🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 5. august 2020 #180 Del Skrevet 5. august 2020 Ååh høres kjent ut med symptomer man ikke aner er mensen eller gravid! Frustrerende tid. Men snaart vil du få et svar! Uansett så vil jeg anbefale deg å anskaffe noen flere tester. Kan love at OM du er gravid så vil det være svake streker til å begynne med, og man får lyst til å teste daglig for å se økning. Jeg hadde en del liggende, men føltes absolutt ikke det var nok, så angret på at jeg ikke hadde flere strimler tilgjengelig. Er du ikke gravid kan alltids testene spares til neste pp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå