Gå til innhold

Førstegangsprøvere

Noldi

Anbefalte innlegg

Har det virkelig gått 109 dager? Gosh, nå må EL komme snart! Håper du får god effekt av dong quai. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

CD 112 (🙄)

Spottet igjen i dag. Første spotting var på CD 79, så igjen CD 92, og igjen på CD 112. Det betyr at det har vært 13 og 20 dager mellom spottingen, som igjen betyr at det ikke er noe mønster i spottingen. Så jeg skjønner fortsatt ingenting😅 Jeg fortsetter å legge inn aksjer ca annenhver dag, det er på en måte alt jeg får gjort i denne venteperioden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Noldi skrev:

CD 112 (🙄)

Spottet igjen i dag. Første spotting var på CD 79, så igjen CD 92, og igjen på CD 112. Det betyr at det har vært 13 og 20 dager mellom spottingen, som igjen betyr at det ikke er noe mønster i spottingen. Så jeg skjønner fortsatt ingenting😅 Jeg fortsetter å legge inn aksjer ca annenhver dag, det er på en måte alt jeg får gjort i denne venteperioden.

Så utrolig frustrerende med denne ventetida.. Du er sterk som forsatt er sane i den perioden her. Håper det skjer noe mer snart! 🌼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart det viktigste at dere legger inn aksjer annenhver dag da. Men full forståelse for at det er slitsomt å vente... ikke vite... osv. Hva var det igjen som er planen fremover, har du noen med lege/gynekolog? Og hvor lenge må du evnt. vente før du kan få noe boost-hjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Amatariel skrev:

Hva var det igjen som er planen fremover, har du noen med lege/gynekolog? Og hvor lenge må du evnt. vente før du kan få noe boost-hjelp?

Hvis jeg ikke har fått tilbake syklus innen november så skal jeg inn igjen til gynekologen for å ta blodprøver så de kan se om det er effekten av p-sprøyta som gjør at jeg ikke får syklus, eller om det er noe annet som er grunn i det. Så blir det eventuelt litt boost/oppstarts hjelp for å få syklusen tilbake sånn som jeg forstod det sist jeg var der. Husker mest bare at hun sa «kom tilbake i november hvis det ikke har skjedd noe før det». Mest sannsynlig er det jo denne dumme p-sprøyta som fortsatt sitter i og hindrer alt som har med syklus å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner. Tror du det vil gå greit å vente til november om ingenting skjer (likt som nå), eller kommer du til å bli smågal? Spør bare fordi jeg ikke vet hvor travelt du har det med å bli gravid, noen syns jo det er greit å bare vente og se om det skjer noe. Mens for min del ble det altoppslukende og jeg skulle helst vært gravid i går.

Da jeg sluttet på langvarig p-pillebruk var syklusen helt på styr. Opplevde mye av det samme som deg. Rar spotting/blødning, fant ikke EL osv. Jeg fikk nok etter 4 måneder, og gikk til en privat gynekolog. Det finnes jo medisin for å tvinge kroppen inn i syklus, både få mensen og etterhvert EL. Så syns bare det hørtes litt lenge ut at du må vente helt til november dersom det ikke skjer noe av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Amatariel skrev:

Tror du det vil gå greit å vente til november om ingenting skjer (likt som nå), eller kommer du til å bli smågal?

Jeg aner ikke for å være helt ærlig. Det er privat gynekolog jeg går til nå og hun har sagt jeg kan komme tilbake tidligere hvis jeg ønsker å starte med medisiner/utredning tidligere. Det går i utrolige bølgedaler. Den ene dagen kunne jeg ønske jeg startet med medisiner og hjelp forrige uke, men andre dager (som i dag) holder jeg meg rolig og tenker at det nok er p-sprøyta som sitter i og at jeg ikke vil ha problemer når virkningen tar slutt. For det meste er jeg egentlig rolig, men det er noen dager hvor alt bare er dritt og det er jo ganske kjipt det også.

Spotter igjen i dag! Veldig rare greier det da. Har tenkt til å teste etter EL nå et par dager fremover. Har ikke vært flink nok til temping😅... Har gått på dong quai i 10 dager, så håper det kan gi noe resultater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper også DQ vil gi deg effekt av å få stabilisert syklusen litt nå. Greit å EL-teste litt også, da føler man litt at man gjør noe. Og bare det kan hjelpe litt på i ventetiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

«CD» 124

Sommerferien nærmer seg veldig nå. En uke igjen til ferien min starter. Ingen eggløsning enda iallfall. Nå har jeg kjøpt Bidronning gelé, påfyll av folsyre (og jeg som trodde jeg kjøpte aaaalt for mye forrige gang..), påfyll av tidlig graviditetstester og én cb digital (bare sånn i tilfelle). Jeg har også kjøpt to små dosetter så jeg vet at jeg ikke glemmer å ta tilskuddene. 
Når ferien starter har jeg tenkt til å ta «ferie» fra prøvingen også. Jeg skal ta tilskudd, men jeg skal ikke gå aktivt inn for å teste etter eggløsning eller graviditet. Nå tenker jeg bare at det som skjer i ferien det skjer. Vi har utedo på hytta også, så det er ikke det enkleste å skulle teste etter eggløsning med strimler. Etter ferien tenker jeg å prøve ordentlig med temping så jeg iallfall lærer meg det og så jeg kommer inn i rutine med det. Har ikke klart å komme ordentlig inn i rutine med det enda nemlig. Litt fordi jeg er lei av å lete etter eggløsning som aldri kommer.. Det er derfor jeg tar «ferie» fra prøvingen også, så jeg kan starte på ny frisk etter ferien. Når ferien er over skal jeg også gå en ny runde med meg selv og vurdere om jeg vil dra tilbake til gynekologen og starte en utredning.

Men før det blir det godt med ferie🌞❤️ Jeg kommer nok til å være innom her ganske så ofte, for jeg vil jo gjerne følge med på hvordan det går med alle dere andre her inne, men det er ikke sikkert dere hører noe særlig fra meg (iallfall her fra min egen dagbok) med mindre noe plutselig skulle endret seg.

Ønsker dere alle en god sommer❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig glad for at du er inne her og følger med ja :klemmer: Og skjønner godt at det ikke blir fullt prøverfokus når du er over hundre syklusdager. Da føler man ikke at EL er rett rundt hjørnet... MEN jeg håper på den ferieoverraskelse ♥ eller at noe skjer for deg da. Du er kjempeflink til å ta tilskuddene dine, prøve det du kan prøve og er en virkelig god støtte for alle her inne! Tusen takk for det :klem:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres lurt ut å starte med en ny frisk etter ferien 😊 håper du får fin ferie 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok godt med en liten "ferie" fra alt sammen! Vi er heldige som har deg inne her på forumet, så det er godt du ikke tar helt avstand 😃 Sender deg en stor klem og med ønske om en god sommer 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Annonse

«CD» 145

God torsdag! Ferien nærmer seg slutten for meg denne gangen, så da stikker jeg hodet innom med en liten oppdatering.

Dessverre en kjedelig oppdatering fra min side. Ingen mensen. Ingen positiv graviditetstest. Ingen endring generelt... Jeg har vært overraskende flink til å ta tilskuddene mine disse ukene, så det er jo positivt. Både DQ og bidronning-gele, men jeg har ikke merket endring enda. Jeg har tatt to g-tester for å være sikker på at vinglasset til middagen fortsatt er OK, og det er det jo...

Jeg planlegger å starte hverdagen igjen med en ny g-test til mandag, er den negativ igjen (noe jeg antar at den er), skal jeg begynne med temping fra tirsdag. Vi har også blitt enige om å ikke oppsøke gynekolog før november som anbefalt, men vi vurderer sterkt å starte med medisiner for å få i gang eggløsningen.

Eller er det to ting som lurer meg konstant! Jeg er ganske sikker på at puppene mine enten hater meg eller tror at jeg er gravid allerede. De er så vonde hele tiden. Konstant ømme. Det er vondt å sove på magen, ligge på siden, dusje, etc., og jeg skjønner virkelig ikke hvorfor. Vet ikke om dette er noe gynekologen kan hjelpe meg med eller svare meg på i november? Hvis noen av dere har noen tanker om hva det kan være så skrik ut😇 Nummer to er det som kjennes ut som leamus i livmorsområdet. Det dukker opp innimellom, og lurer meg til å tro at jeg kanskje har eggløsning, men enn så lenge har jeg ikke hatt det. Har ikke hatt flere spottingen heller, så vet ikke hva det handlet om de gangene det skjedde før ferien.

Dette ble mye lengre enn jeg planla😅 Så da er dere godt oppdatert! Nå skal jeg rydde og vaske og gjøre klart for et nytt halvår med arbeid😁 Fortsatt god ferie til alle😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint med en oppdatering fra deg, selv om jeg skjønner du syns den er kjedelig og gjerne skulle hatt mer spennende ting å fortelle om :klem: Jeg syns tålmodigheten din er beundringsverdig! Jeg vet at prøvetid består av myye venting, og det kan man stort sett ikke gjøre noe med. Men syns likevel tilnærmingen din er beundringsverdig. At du syns det er greit å vente til november før videre gyn-oppfølging f.eks. Jeg ville løpt til Medicus for lenge siden... Men du virker å ha en sunn ro. Og gjør det du kan i mens. Blir spennende med temping fra neste uke - vil bli veldig interessant å se en chart fra deg!

Nyt siste feriedag og riktig god sommer videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med ingenting av noe. Jeg er helt enig med Amatariel om at du har en slik beundringsverdig ro rundt det hele. 
Det du kjenner innimellom kan jo være at kroppen prøver på noe. Men kanskje du skulle tatt en hormontest hos legen? 
Vil nok tro at ømme bryster er hormonelt hvertfall, så kroppen din jobber nok med saken. 😊 

Håper du har hatt en finfin ferie :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

@vegasus @Amatariel, så veldig godt å høre at dere synes jeg oppfører meg rolig til det hele😁😅😇 Jeg kan nok tenke et par ganger at jeg helst skulle vært gravid i går, men jeg føler selv også at jeg klarer å holde meg ganske rolig til det hele. Det bunner rett og slett i at jeg fortsatt ikke tror det er noe galt med meg, men at jeg tror virkningen av p-sprøyten fortsatt sitter i. Neste måned er det ett år siden jeg tok siste p-sprøyte. Det vil si at det ikke er før januar at det har gått ett år «uten beskyttelse», men basert på forskning vet jeg at det kan ta opptil 18-24 måneder før virkningen er ute av kroppen. Ventetiden er utrolig kjip, men det er en uvurdelig trøst å tenke at det ikke nødvendigvis er noe galt med meg.

Ellers er jeg ganske enig i at det kanskje er på tide å be om en hormontest hos legen/gynekologen. Da blir det neste å vurdere om jeg vil gjøre det nå eller vente til november med dette også.🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra du ikke er bekymret for at det skal være noe galt med deg! Det er jo som du sier mest sannsynlig at sprøyta henger igjen. 😊 

Du må jo bare gjøre det som føles riktig for deg, og så har du en liten heiagjeng her uansett 🥰 Tror mange vil juble med deg den dagen du enten får to blå eller tante rød på besøk. 😋 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 148

I dag kjenner jeg det skal bli godt å få tilfredsstilt teste-trangen i morgen😇 Det er ikke mer enn 10-12 dager siden sist jeg tok en g-test, men i dag og i går har jeg hatt ømmere bryster enn noen gang tidligere. Nå er også brystvortene helt sinnsykt ømme, det pleier de ikke være. Pleier å være kun puppene som er ømme og vonde. Det gjør jo at jeg håper at kroppen prøver på et eller annet😁😇 Har ikke noe særlig med andre symptomer nå, men det føles ut som at noe endrer seg😱😍 Om det er realiteten eller om det bare er meg som havner rett tilbake i dagdrømmeland og symptomjakten etter ferien gjenstår å se🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...