Gå til innhold

Er i tvil om brudekjolen min, hjelp?


Kortholder

Anbefalte innlegg

3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg prøvde å like ved å dobbeltrykke på bildet🤷🏻‍♀️ så ja, jeg synes den var fin!😂

Anonymkode: a6943...a03

😂 Takk! 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du sier at den kjolen du har valgt skal syes om i skuldrene, og det er helt nødvendig, for passformen i toppen var i det hele tatt ikke den beste. Selv synes jeg du burde revurdere hele kjolevalget. Ikke på grunn av fargen, eller at den ikke er brudete nok (fargen var flott, og den er absolutt brudete), men på grunn av passformen. Den andre kjolen du viser passer deg mye bedre. Overdelen på kjole nr 2 satt som et skudd, og den lavere midjen var også kledelig. Hadde du spurt om hvilken av de to du skulle velge, ville jeg stemt for den siste, uten tvil. 

Forbehold: jeg dømmer ut fra de bildene jeg har sett. Kjolene kan jo gi et annet inntrykk i den virkelige verden, fra flere vinkler, med godt undertøy osv.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ullvott said:

Du sier at den kjolen du har valgt skal syes om i skuldrene, og det er helt nødvendig, for passformen i toppen var i det hele tatt ikke den beste. Selv synes jeg du burde revurdere hele kjolevalget. Ikke på grunn av fargen, eller at den ikke er brudete nok (fargen var flott, og den er absolutt brudete), men på grunn av passformen. Den andre kjolen du viser passer deg mye bedre. Overdelen på kjole nr 2 satt som et skudd, og den lavere midjen var også kledelig. Hadde du spurt om hvilken av de to du skulle velge, ville jeg stemt for den siste, uten tvil. 

Forbehold: jeg dømmer ut fra de bildene jeg har sett. Kjolene kan jo gi et annet inntrykk i den virkelige verden, fra flere vinkler, med godt undertøy osv.

Ja ser absolutt hva du sier, passformen må uansett justeres på kjole én om jeg skal gå for den.  Men tror det er bildene som ødelegger litt for kjole én da jeg ikke har på bh og overdelen "svelger" meg en del. Kjole to likte jeg rett og slett ikke matrialet på da det er strechy jersey og minnet om en topp fra HM dessverre, men som du sier så ser passformen bedre ut på bildene og det stemmer jo. Skal til brudesalongen igjen og se på mulighetene til uka. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da synes jeg du skal prøve kjole nr 1 igjen, MED riktig undertøy. Den kan nok også justeres i overdelen under blonden, så den får bedre støtte og blir mer flatterende. Kanskje litt likere nr 2 under, men samme blonde over?

Jeg synes du skal gå for farge i kjolen. Det er kjedelig å angre på at man var for kjedelig.... ;)  I tillegg skal du slett ikke undervurdere gjenbruksverdien, spesielt om den er todelt så du kan bruke topp og skjørt separat! 

Anonymkode: 25f13...ab4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Da synes jeg du skal prøve kjole nr 1 igjen, MED riktig undertøy. Den kan nok også justeres i overdelen under blonden, så den får bedre støtte og blir mer flatterende. Kanskje litt likere nr 2 under, men samme blonde over?

Jeg synes du skal gå for farge i kjolen. Det er kjedelig å angre på at man var for kjedelig.... ;)  I tillegg skal du slett ikke undervurdere gjenbruksverdien, spesielt om den er todelt så du kan bruke topp og skjørt separat! 

Anonymkode: 25f13...ab4

Takk for gode tips. Skal absolutt prøve det og se om det føles bedre da. :)

Den er ikke todelt, men kan lett gjøres todelt etter bryllupet, var litt den tanken jeg hadde da jeg kjøpte den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Kortholder said:

Takk for gode tips. Skal absolutt prøve det og se om det føles bedre da. :)

Den er ikke todelt, men kan lett gjøres todelt etter bryllupet, var litt den tanken jeg hadde da jeg kjøpte den. 

Det bør du gjøre! 

Angående omsying av toppen under blonder. Det er nok en smal sak, men om du vil at den skal se stroppeløs ut, så velg et hudfarget stoff! Det vil ikke synes gjennom blondetoppen. Du kan også bruke stoffstrimler og sikkerhetsnåler for å se om f.eks. sette på bedre stropper vil gi bedre passform før du får sydd om. 

Anonymkode: 25f13...ab4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det bør du gjøre! 

Angående omsying av toppen under blonder. Det er nok en smal sak, men om du vil at den skal se stroppeløs ut, så velg et hudfarget stoff! Det vil ikke synes gjennom blondetoppen. Du kan også bruke stoffstrimler og sikkerhetsnåler for å se om f.eks. sette på bedre stropper vil gi bedre passform før du får sydd om. 

Anonymkode: 25f13...ab4

Salongen sa toppen under ikke var noe problem, som du sa, men det gjør selvsagt noe med helhetsintrykket. Har ikke bilder av da jeg hadde på toppen med bh under, men husker det føltes mye mer "secure" i alle fall. 

Endret av Kortholder
Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW!! Synes dette var en fantastisk flott kjole, og synes den sitter som et skudd på deg! Den andre kjolen var dritkjedelig og jeg synes ikke den gjorde noe godt for figuren din. Du ser helt smashing ut og den passer perfekt til den type bryllup du skal ha. Jeg har alltid tenkt at jeg ikke vil bruke penger på en dyr kjole, men nå ble jeg litt i tvil. Har du lyst til å si hvor mye den koster/evt hvor den er kjøpt?

Anonymkode: 42f7b...6dc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/5/2020 at 9:44 PM, AnonymBruker said:

WOW!! Synes dette var en fantastisk flott kjole, og synes den sitter som et skudd på deg! Den andre kjolen var dritkjedelig og jeg synes ikke den gjorde noe godt for figuren din. Du ser helt smashing ut og den passer perfekt til den type bryllup du skal ha. Jeg har alltid tenkt at jeg ikke vil bruke penger på en dyr kjole, men nå ble jeg litt i tvil. Har du lyst til å si hvor mye den koster/evt hvor den er kjøpt?

Anonymkode: 42f7b...6dc

Åh tusen takk, det var pent sagt.

Anbefaler å prøve seg fram på brudesalong omså bare for å finne ut hva slags stil man liker, så kan man finne kjempefine kjoler til 1/4 av prisen på finn. En veldig lik kjole av samme merke som min så jeg ute for 4000 kr for ikke så lenge siden (ja det er jo selvsagt også dyrt, men for en brudekjole er det en bra deal :) ). Så kan man fks legge litt penger i å få en litt for stor kjole tilpasset seg av skredder, det har en venninne av meg hatt stor sukess med! 

jeg betale 10 000 kr, da var den satt ned fra 15k. Planen var å bruke skjørtet og toppen separat etter bryllupet for å få brukt det mer. :) Eventuelt selge da den ikke var like "brudete". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Kortholder skrev:

Åh tusen takk, det var pent sagt.

Anbefaler å prøve seg fram på brudesalong omså bare for å finne ut hva slags stil man liker, så kan man finne kjempefine kjoler til 1/4 av prisen på finn. En veldig lik kjole av samme merke som min så jeg ute for 4000 kr for ikke så lenge siden (ja det er jo selvsagt også dyrt, men for en brudekjole er det en bra deal :) ). Så kan man fks legge litt penger i å få en litt for stor kjole tilpasset seg av skredder, det har en venninne av meg hatt stor sukess med! 

jeg betale 10 000 kr, da var den satt ned fra 15k. Planen var å bruke skjørtet og toppen separat etter bryllupet for å få brukt det mer. :) Eventuelt selge da den ikke var like "brudete". 

Tusen takk for svar! Er virkelig skikkelig begeirstret for kjolen din, føltes som å ha mitt "say yes to the dress" øyeblikk bare på nett 😄 Sikkert lurt å kunne bruke topp og skjørt separat ja! Og ikke minst å følge med på Finn ol. Tusen takk!

Anonymkode: 42f7b...6dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selve kjolen var nydelig (men selv ville jeg hatt lik farge på skjørtet som overdelen - da hadde den blitt "roligere")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fy søren kjole nr 1 var kjempefin, hadde definitivt gått for den, og fargen gjorde jo mye av den. Ikke bytt til hvit spør du meg. (Sjelden det er skrevet så mye positivt om en kjole inne her som i tråden her da).

Anonymkode: 27e3e...47f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått for kjolen du allerede har kjøpt - uten tvil! Med riktig undertøy og tilpasninger mtp passform blir den 100% 👌🏻 utrolig vakker kjole som absolutt er en brud og bryllup verdig! 

Anonymkode: 43adf...1e1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere blir uansett skilt, hvem bryr seg?

Anonymkode: ffd56...b9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjole nr. 2 var mye finere, synes jeg. Helt enig med Ullvott.

Anonymkode: 3c4ef...e7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr 2 var finest. Synes du forsvant i kjole nr 1 på en måte. 

Anonymkode: 09f5a...594

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin kjole, men personlig likte jeg ikke fargen på skjørtet. Jeg synstest kjolen hadde løftet seg mange hakk om skjørtet var i samme lyse farge som overdelen😀

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns kjolen var utrolig fin 🤩

Ville prøvd med mer støtte i undertøyet som flere nevner. Syns nesten brystpartiet ser litt «stort» ut, men du skriver jo at det skal justeres litt. Forfriskende med litt annerledes kjole! Hadde kombinert med rustikke blomster med eukalyptus etc 🥰

 

Anonymkode: d994d...f5f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...