Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei🤗

Vi skal snart i gang med IVF-karusellen for første gang. Syns det høres litt skummelt ut... Er det noe spesielt jeg bør forberede meg på? Jeg ser noen av dere skriver at crinone er grisete? Hva er det?🧐

Håper 2020 blir året vårt!🤞🏼

Skrevet
2 timer siden, Pillowtalk skrev:

Hei🤗

Vi skal snart i gang med IVF-karusellen for første gang. Syns det høres litt skummelt ut... Er det noe spesielt jeg bør forberede meg på? Jeg ser noen av dere skriver at crinone er grisete? Hva er det?🧐

Håper 2020 blir året vårt!🤞🏼

Crinone, cyclogest og lutinus er progesteron-vagitorier :) 

• Liker 1
Skrevet
5 hours ago, bondekone said:

Har rett og slett ingen anelse🙄 klinikken som styrer. Har hørt om litt større sjanse for positivt resultat på naturlig syklus, ellers vet jeg liten sliter selv med å få tykk nok slimhinne, så måtte en del progynova til husker jeg. Men tror slimhinna endte på det samme alle gangene.

Okei, takk for svar. Jeg måtte også ta en del progynova og estradot 😅

• Liker 1
Skrevet
På 29.12.2019 den 23.49, AnonymBruker skrev:

Vi prøvde og leeenge. Fikk første positive test på 5. forsøk, så hold ut! Det er håp! Med så mange på frys må også kvaliteten være bra! Det er jo et megapluss 👍 Lykke til! 

Anonymkode: 9b809...fca

Takk for oppmuntrende ord❤️

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som vet ventetiden på Porsgrunn nå ?😊

Anonymkode: 5d24a...f27

Skrevet (endret)

Mensen er 4 dager forsinket og nå er jeg overbevist om at jeg har mistet plassen min hos Riksen. Sykepleieren regnet ut og telte seg fram til at hvis jeg fikk mens 29 des og startet på progynova da, ville vi få til et innsett av fryst egg i uke 3 som et en meget fullbooket uke hos de...ellers var neste mulighet i uke 7. 
(Er ikke gravid, bare tullete syklus grunnet IVF)

Happy New year liksom, nå føler jeg grunnlaget er lagt for hvilke år jeg har i vente🙄 f@%n

Endret av TiiBii
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har et lite spørsmål til dere her.. jeg er 6 dager over forventet mens. Sist menssyklus var et smertehelvete og jeg ble lagt inn på ahus for smertelindring... dette var nok pga endometriose som var blitt forverret etter lang regime med nedregulering. Spørsmålet mitt er om noen andre har opplevd uregelmessigheter etter nedregulering eller har hatt uregelmessigheter etter hvilket som helst hormonpåvirking? Tør ikke å ta en graviditetstest for jeg vet at den mest sannsynlig er negativ og jeg orker ikke å bli skuffa..

Skrevet
18 minutter siden, TiiBii skrev:

Mensen er 4 dager forsinket og nå er jeg overbevist om at jeg har mistet plassen min hos Riksen. Sykepleieren regnet ut og telte seg fram til at hvis jeg fikk mens 29 des og startet på progynova da, ville vi få til et innsett av fryst egg i uke 3 som et en meget fullbooket uke hos de...ellers var neste mulighet i uke 7. 

Happy New year liksom, nå føler jeg grunnlaget er lagt for hvilke år jeg har i vente🙄 f@%n

Å herlighet så irriterende, veldig kjipt 😕 Som om vi ikke må gjennom nok som det er 👎

• Liker 1
Skrevet
2 hours ago, TiiBii said:

Åhh så kjedelig. Jeg må selv vente til uke 7 eller 8. 😕 Men da skal jeg bruke tiden godt til trening og lavkarbo 👌 Vil komme i form igjen før innsett. Blitt mye julegodt i desember 😅 

Skrevet
17 timer siden, TiiBii skrev:

Jeg var i samme båt og fikk snakke med riksen i dag. Var veldig redd at jeg mistet plassen min pga forsinket mens. Måtte jo vente en måned ekstra likevel pga kø. 

Jeg fikk vite at siden jeg hadde plass i uke 3 så går det fint om det må skifte til uke 4 pga forskyvet syklus. Så tenker at dette må jo gjelde for deg også :) kanskje det hjelper litt å slappe av. Jeg ble veldig stresset før jeg fikk snakke med dem.

• Liker 2
Skrevet
17 timer siden, Humilus skrev:

Jeg har et lite spørsmål til dere her.. jeg er 6 dager over forventet mens. Sist menssyklus var et smertehelvete og jeg ble lagt inn på ahus for smertelindring... dette var nok pga endometriose som var blitt forverret etter lang regime med nedregulering. Spørsmålet mitt er om noen andre har opplevd uregelmessigheter etter nedregulering eller har hatt uregelmessigheter etter hvilket som helst hormonpåvirking? Tør ikke å ta en graviditetstest for jeg vet at den mest sannsynlig er negativ og jeg orker ikke å bli skuffa..

Hadde forsinket mens (6-10 dager sent) hver forsøk som hadde noe slags hormonstyring, så tenker det er vanlig for meg og har lest at det også er vanlig for mange andre.

Skrevet
På 31.12.2019 den 21.05, TiiBii skrev:

Romjulstiden er tung som ufrivillig barnløs. Alle bildecollagene på instagram, de dype og innholdsrike takketalene på Facebook, alle snappene på Snapchat med hva som skjer -her og nå- med samlet familie som nyter et felles øyeblikk i høytiden.

Det er da jeg sitter å lurer på om det ikke skulle vært en naturlig del av IVF-behandlingene å fått tilbud om å snakke med en psykolog?

Hva tenker dere? 

Veldig enig her. Jeg prøvde ekstra mye å nyte julen og nyttår og ikke bli påvirket for mye. Men det var utrolig vanskelig når alle i familien har småbarn 😕

Fikk snakke med medicus sin fertilitetscoach som tilbyr timer på Riksen før jul. Hjalp ikke så mye men hun sa det var fordi det var bare første timen.

Tenker det er verdt å prøve det siden du også går til Riksen. Prisen er 350/time og 700 om du ikke møter opp. Men de 350kr går på frikort til slutt likevel. Man bestiller det ved å sende forespørsel om endring av time i minjournal og skrive om det i kommentarfeltet.

Skrevet

Blir med over hit jeg også, jeg spontanaborterer ICSI-spiren i skrivende stund. Det har holdt på en times tid og nå venter jeg egentlig på at det skal komme mer 😢

Skrevet
14 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Blir med over hit jeg også, jeg spontanaborterer ICSI-spiren i skrivende stund. Det har holdt på en times tid og nå venter jeg egentlig på at det skal komme mer 😢

Åh nei nei nei 😥 stor klem... ❤😔 

Skrevet
2 minutter siden, Avianna skrev:

Åh nei nei nei 😥 stor klem... ❤😔 

❤️😢 

Skrevet
39 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Så utrolig trist 😥❤ 

Skrevet
2 minutter siden, Deseo skrev:

Så utrolig trist 😥❤ 

Tredje gang vi mister nå, så begynner å tvile litt på om det et meningen at vi aldri skal få bli foreldre 😢

Skrevet
1 time siden, Patriotpaula skrev:

💔 Nei, nei, nei... jeg føler med deg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...