Vin_fruen Skrevet 1. desember 2020 #3121 Skrevet 1. desember 2020 Alvida skrev (7 timer siden): Vårt lille mirakel❤💙 Fra Blastocyst med redusert kvalitet til POSITIV TEST❤🙏🙈💙 Fra den dypeste fortvilelse og skuffelse, til lykkerus💙🙏❤ Dette er en påkjenningen for psyken 🙈😳🤯😅 Vi har hatt så mange positive tester tidligere,(5 SA)men aldri så tidlig og aldri en så god stigning på styrken av testene. Det tidligste vi har fått (veldig svak) positiv test er 13 dpo (digital 17dpo). Nå har vi tydelig positiv 9 dpo(4dp5dt) og positiv digital 10dpo(5dp5dt). Kunne nok fått positiv digital 9 dpo også, men hadde ikke det hjemme 🙈 Nå håper vi virkelig at dette er en stikker❤🙏💙 Gratulerer så mye!! Må den klamre seg fast 😍👏🏻👏🏻
alba85 Skrevet 1. desember 2020 #3122 Skrevet 1. desember 2020 9 hours ago, Alvida said: Vårt lille mirakel❤💙 Fra Blastocyst med redusert kvalitet til POSITIV TEST❤🙏🙈💙 Fra den dypeste fortvilelse og skuffelse, til lykkerus💙🙏❤ Dette er en påkjenningen for psyken 🙈😳🤯😅 Vi har hatt så mange positive tester tidligere,(5 SA)men aldri så tidlig og aldri en så god stigning på styrken av testene. Det tidligste vi har fått (veldig svak) positiv test er 13 dpo (digital 17dpo). Nå har vi tydelig positiv 9 dpo(4dp5dt) og positiv digital 10dpo(5dp5dt). Kunne nok fått positiv digital 9 dpo også, men hadde ikke det hjemme 🙈 Nå håper vi virkelig at dette er en stikker❤🙏💙 Fantastisk!! Krysser alt jeg har for at det sitter hele veien🎉❤️
Alvida Skrevet 1. desember 2020 #3123 Skrevet 1. desember 2020 Vin_fruen skrev (14 timer siden): Gratulerer så mye!! Må den klamre seg fast 😍👏🏻👏🏻 Tusen hjertelig takk 🙏😊
Alvida Skrevet 1. desember 2020 #3124 Skrevet 1. desember 2020 alba85 skrev (12 timer siden): Fantastisk!! Krysser alt jeg har for at det sitter hele veien🎉❤️ Tusen hjertelig takk 🤞❤😊
Rita90 Skrevet 2. desember 2020 #3125 Skrevet 2. desember 2020 Hei🌺 Jeg har fulgt tråden en stund. Det er både tøff og fin lesning💛 Samboeren min og jeg sluttet med prevensjon for drøye et og et halvt år siden. Jeg har én tett eggleder og cøliaki(diagnostisert 2016) ellers ingen andre kjente syksomstilstander. Vi kom i gang med vårt første ivf forsøk på riksen i oktober i år. Ferskforsøket førte ikke til graviditet og nå venter jeg på mensen for å starte med progynova for å sette inn vårt eneste to dagers embryo som ligger på frys. Er det noen som har noe erfaring/hørt noe om cøliaki i relasjon til fertilitet og ivf behandling? Jeg har de siste dagene tenkt mye på om cøliakidiagnosen kan spille en rolle i at vi ikke blir gravide.
Molly_ Skrevet 2. desember 2020 #3126 Skrevet 2. desember 2020 Rita90 skrev (12 minutter siden): Hei🌺 Jeg har fulgt tråden en stund. Det er både tøff og fin lesning💛 Samboeren min og jeg sluttet med prevensjon for drøye et og et halvt år siden. Jeg har én tett eggleder og cøliaki(diagnostisert 2016) ellers ingen andre kjente syksomstilstander. Vi kom i gang med vårt første ivf forsøk på riksen i oktober i år. Ferskforsøket førte ikke til graviditet og nå venter jeg på mensen for å starte med progynova for å sette inn vårt eneste to dagers embryo som ligger på frys. Er det noen som har noe erfaring/hørt noe om cøliaki i relasjon til fertilitet og ivf behandling? Jeg har de siste dagene tenkt mye på om cøliakidiagnosen kan spille en rolle i at vi ikke blir gravide. Søsteren min har cøliaki, to barn unnfanget naturlig og et med prøverør(dog på første forsøk), vet de tok litt tid med de to første men det har mer med uregelmessig mens å gjøre. Så det har det ikke hatt noen påvirkning 😊
Neutral90 Skrevet 2. desember 2020 #3127 Skrevet 2. desember 2020 (endret) @Rita90 Det blir forsket på sammenhengen mellom autoimmune sykdommer og fertilitet. Søk det opp, husker det var intr. Jeg har en ikke kronisk autoimmun sykdom. Jeg har pushet mye på legene om det er en sammenheng mellom dette og at embryo ikke fester seg. De på st Olavs sier de ikke vet nok/det ikke er siden det er ikke kronisk. Men, sjekk opp dette. Ikke sikker på spesifikt cøliaki, men det er en sammenheng med flere typer kroniske autoimmune sykdommer. Lykke til! Edit; har også snakket med spesialist på min autoimmune sykdom om dette. De bare svarer at de vet ingenting om fertilitet. Endret 2. desember 2020 av Neutral90
Rita90 Skrevet 3. desember 2020 #3128 Skrevet 3. desember 2020 Takk for svar😊 Fint å høre om andre som ikke har hatt problemer pga cøliaki. Det er et interessant tema ja. Jeg har lest noe forskning om autoimmune sykdommers påvirkning på fertilitet og også implantasjonsproblemer, men med noe sprikende og uklare konklusjoner. Jeg tenker å snakke med riksen om hva de tenker og om det kan være aktuelt med en annen taktikk mtp behandlingen min. @Neutral90 Har du fått tilpasset behandling mtp din autoimmune sykdom?
Melie Skrevet 3. desember 2020 #3129 Skrevet 3. desember 2020 Etter ultralyd i dag så det fint ut, og nå ruger jeg på et finfint 3-dagers😁 nå er det bare å lage gode dager fremover 🤞🏻🙏🏻 1
Førstegangsprøvene Skrevet 3. desember 2020 #3130 Skrevet 3. desember 2020 Alvida skrev (På 30.11.2020 den 23.57): Vårt lille mirakel❤💙 Fra Blastocyst med redusert kvalitet til POSITIV TEST❤🙏🙈💙 Fra den dypeste fortvilelse og skuffelse, til lykkerus💙🙏❤ Dette er en påkjenningen for psyken 🙈😳🤯😅 Vi har hatt så mange positive tester tidligere,(5 SA)men aldri så tidlig og aldri en så god stigning på styrken av testene. Det tidligste vi har fått (veldig svak) positiv test er 13 dpo (digital 17dpo). Nå har vi tydelig positiv 9 dpo(4dp5dt) og positiv digital 10dpo(5dp5dt). Kunne nok fått positiv digital 9 dpo også, men hadde ikke det hjemme 🙈 Nå håper vi virkelig at dette er en stikker❤🙏💙 Såå fantastisk! Gratulerer så mye ❤️ da var det nok et lite gullegg 💛
Førstegangsprøvene Skrevet 3. desember 2020 #3131 Skrevet 3. desember 2020 Melie skrev (På 30.11.2020 den 16.27): Det er i overkant av hva som er greit, er jo stor risiko for overstimulering. Og ikke alltid kvaliteten er så god når det er så mange. Ble overstimulert sist med 19 egg, men da med lang protokoll. Ble totalfrys den gangen, «kun» 2 på frys. Ikke i nærheten av like dårlig denne gangen, ikke enda hvertfall 😅 Utfordringen ligger hos meg, lett pco, og har laaange sykluser med dårlig/fraværende EL😊 Okey. Jeg har ikke vært gjennom IVF enda. Så jeg aner tydeligvis ingenting om antall egg og kvalitet og sånn 🙃😳. Men spennende å lære om slike ting også, så er vi litt mer forberdt når vi selv skal i gang på nyåret 🤓👌 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2020 #3132 Skrevet 4. desember 2020 Jeg leser at prednisolon skal hjelpe for å få egget til å feste seg. Jeg har forsøkt 2 ganger med egg som ser veldig bra ut og også hatt noen inseminasjoner uten en eneste positiv test. Privat. Alt tilsynelatende bra med oss. Skal nå over til Riksen. Lurer på om noen har fått prednisolon der? Eller om jeg kan kontakte fastlege og spørre etter prednisolon? Hva bør jeg si for å kunne få en vurdering på å prøve andre ting hos Riksen? Anonymkode: 1df65...784
Alvida Skrevet 4. desember 2020 #3133 Skrevet 4. desember 2020 Hei😊 Da har jeg fått tatt 2 hcg blodprøver 👍 8dp5dt - 13dpo - hcg 106 10dp5dt - 15dpo - hcg 204 Det er 46 timer mellom prøvene 👍 Hva var deres hcg? Når tok dere hcg? 1
Førstegangsprøvene Skrevet 4. desember 2020 #3134 Skrevet 4. desember 2020 Hei igjen! Enda en Lykkebeskjed. Fikk en telefon fra Porsgrunn i dag, fra ringelista, om at vi har fått flyttet timen vår enda 4 uker frem i tid, så nå skal vi inn om 10 dager på forsamtale 👌😃🤩. I forhold til syklus så er det en uke før mens, så er jeg heldig kan vi starte på medisiner allerede nå i desember om de har plass til oss for uttak tidlig i januar 😱. Å jeg som har hørt at man må vente og vente, føler nå når vi først fikk svar at det har gått veldig fort. Bedt om prioritering angående leddgikten og betennelser, men dette var bedre enn jeg hadde trodd, spesielt med tanke på korona 🙃. Nå kom håpet om en liten 2021 baby tilbake likevel 🤞❤️ 3
Alvida Skrevet 4. desember 2020 #3135 Skrevet 4. desember 2020 Førstegangsprøvene skrev (48 minutter siden): Hei igjen! Enda en Lykkebeskjed. Fikk en telefon fra Porsgrunn i dag, fra ringelista, om at vi har fått flyttet timen vår enda 4 uker frem i tid, så nå skal vi inn om 10 dager på forsamtale 👌😃🤩. I forhold til syklus så er det en uke før mens, så er jeg heldig kan vi starte på medisiner allerede nå i desember om de har plass til oss for uttak tidlig i januar 😱. Å jeg som har hørt at man må vente og vente, føler nå når vi først fikk svar at det har gått veldig fort. Bedt om prioritering angående leddgikten og betennelser, men dette var bedre enn jeg hadde trodd, spesielt med tanke på korona 🙃. Nå kom håpet om en liten 2021 baby tilbake likevel 🤞❤️ Helt fantastisk 👏😊 Det er så deilig når noe faktisk går fort oppi denne tolmodighetsprøven infertilitet er🥰😁 Masse lykke til ❤🙏💙
Melie Skrevet 5. desember 2020 #3136 Skrevet 5. desember 2020 21 egg ut. 14 befruktet. Og ingen på frys..😞skulle ikke vært lov. Burde vel være glad for å ha satt inn noe i det hele tatt, men har vondt for å tro at denne er noe bedre enn de andre. Typisk at når vi blir for positive og fulle av håp, så kommer virkeligheten og slår oss i bakken.
Alvida Skrevet 5. desember 2020 #3137 Skrevet 5. desember 2020 Alvida skrev (På 4.12.2020 den 16.38): Hei😊 Da har jeg fått tatt 2 hcg blodprøver 👍 8dp5dt - 13dpo - hcg 106 10dp5dt - 15dpo - hcg 204 Det er 46 timer mellom prøvene 👍 Hva var deres hcg? Når tok dere hcg? Er det ingen som har tatt hcg?
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #3138 Skrevet 5. desember 2020 Alvida skrev (27 minutter siden): Er det ingen som har tatt hcg? Tror ikke det er vanlig nei, utenom når man mistenker at det er en SA Anonymkode: 91abf...177 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #3139 Skrevet 5. desember 2020 2 hours ago, Alvida said: Er det ingen som har tatt hcg? Joda, min hcg var 99 ti dgr etter blastocysttransfer.😊Tok ikke flere. Dette viste seg å være tvillinger! Din Hcg ser veldig fin ut! Anonymkode: 5ffb6...f79
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #3140 Skrevet 5. desember 2020 @Alvida jeg syntes denne var fin å se på. Hcg varierer jo veldig! Anonymkode: 5ffb6...f79 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå