Gå til innhold

Prøverør 2020

TiiBii

Anbefalte innlegg

Hei! Noen som får behandling på St. Olavs? De har skrevet på Facebook at de holder åpent hver dag frem til sommeren, men i brevet jeg har fått nå (fryseforsøk) står det at forsøket vil utsettes ved EL på mandag eller tirsdag. «Frem til sommeren» er et ganske vidt begrep, er det noen som vet om man får satt inn på helg? Spør her fordi det er vanskelig å få tak i dem for kjappe spørsmål.

Anonymkode: c9b74...377

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Noen som får behandling på St. Olavs? De har skrevet på Facebook at de holder åpent hver dag frem til sommeren, men i brevet jeg har fått nå (fryseforsøk) står det at forsøket vil utsettes ved EL på mandag eller tirsdag. «Frem til sommeren» er et ganske vidt begrep, er det noen som vet om man får satt inn på helg? Spør her fordi det er vanskelig å få tak i dem for kjappe spørsmål.

De har åpent 7 dager i uken frem til de tar ferie i juli :) brevet er nok av gammel mal, derfor står det dette om mandag og tirsdager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Neutral90 skrev:

De har åpent 7 dager i uken frem til de tar ferie i juli :) brevet er nok av gammel mal, derfor står det dette om mandag og tirsdager. 

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De har åpent på helg også. Vi var inne på en lørdag 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Juneasi skrev:

De har åpent på helg også. Vi var inne på en lørdag 

Så bra!! Begynte med første forsøk i januar, men endte med totalfrys.. Rakk dessverre ikke noe mer før corona. Dette blir første gang vi setter inn, venter på eggløsning - så var redd eggløsning på feil dag skulle ødelegge! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så bra!! Begynte med første forsøk i januar, men endte med totalfrys.. Rakk dessverre ikke noe mer før corona. Dette blir første gang vi setter inn, venter på eggløsning - så var redd eggløsning på feil dag skulle ødelegge! 

Så spennende.

Vi skulle også igang rett før corona kom. Så ble venting på oss også.

Vi har satt inn blastocyst for 10 dager siden. Og fått positivt resultat. Første ivf forsøk for oss 😀

Lykke til, krysser fingrene for dere 🤞

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Patriotpaula skrev:

@H31 Har gått igjennom det samme som deg 😕 Først glad for graviditet (første forsøk), så hadde jeg noen runder med blødninger sånn at jeg trodde jeg mistet. Så  fikk vi se et bankende hjerte på UL, for så å se at hjertet hadde stoppet ved neste UL . Medisinsk abort da jeg skulle vært 9+0, dette er ganske nøyaktig et år siden. I forbindelse med dette kjentes det ut som at hjertet mitt gikk i stykker av sorg, jeg følte på skikkelig hjertesmerte. 

Ta vare på hverandre fremover og åpne opp for å sørge over tapet av det som ikke ble - hvis det er behov for det. Håper dere lykkes snart ❤️ Stor klem til deg ❤️❣️

Takk for gode ord!❤ Ja enig med deg, skikkelig hjertesmerte. Det er helt grusomt å stå i det.. Men vi krysser fingrene her hjemme for at det snart er vår tur. 

Lykke til på innspurten av din egen graviditet❤ Jeg har fulgt deg en stund da vi ble gravid så og si likt i desember. Jeg mistet til en SA tidlig i januar. Hvor lenge etter MA ble du gravid? Har du vært gravid og mistet mellom MA og den nåværende graviditeten?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men er du gravid nå eller ble det ikke? ❤️

Anonymkode: 1df65...784

Jo, jeg er gravid i uke 30 😊 Men tenkte at det ikke var nødvendig å skrive til ei som akkurat har gjennomgått en abort... Men som du kan lese av innlegget til H31 under, så visste hun at jeg var gravid

10 minutter siden, H31 skrev:

Takk for gode ord!❤ Ja enig med deg, skikkelig hjertesmerte. Det er helt grusomt å stå i det.. Men vi krysser fingrene her hjemme for at det snart er vår tur. 

Lykke til på innspurten av din egen graviditet❤ Jeg har fulgt deg en stund da vi ble gravid så og si likt i desember. Jeg mistet til en SA tidlig i januar. Hvor lenge etter MA ble du gravid? Har du vært gravid og mistet mellom MA og den nåværende graviditeten?

Håper virkelig at syklusen din kommer i rute igjen relativt kjapt og at det klaffer i løpet av sommeren/høsten ❣️ 

Takk for det ❤️ Jeg visste ikke at du har fulgt litt med på meg og at vi ble gravid ganske samtidig i desember. Men veldig hyggelig at du har fulgt med en stund altså! :) Etter den medisinske aborten, så begynte vi med nytt forsøk i august og hadde fersk forsøk i september - negativt. Så ble det fryseforsøk så fort det lot seg gjøre, kjemisk. Så ble det fjerde forsøk og en graviditet som satt. Så med unntak av den kjemiske, så har ikke jeg vært gravid mellom aborten og dette svangerskapet :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Juneasi skrev:

Så spennende.

Vi skulle også igang rett før corona kom. Så ble venting på oss også.

Vi har satt inn blastocyst for 10 dager siden. Og fått positivt resultat. Første ivf forsøk for oss 😀

Lykke til, krysser fingrene for dere 🤞

Gratulerer 😍 Takk for det!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gratulerer 😍 Takk for det!

Tusen takk😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forstuet hoften min og kan ikke gå skikkelig (går på krykker). Ingenting er brudd, har vært på legevakten.

Skal ha ultralyd for sjekk før fryseforsøk i morgen (tirsdag). 

Mener dere at det går bra, eller at klinikken kommer til å prøve og utsette forsøket til etter sommerferien?

Jeg vil ikke vente 2 måneder til (etter utsettelse av 3 måneder), så vurderer å prøve å gå og se om jeg kan late som ingenting er feil.. selv om jeg ikke er sikker om jeg kan klare det... 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Avianna skrev:

Jeg har forstuet hoften min og kan ikke gå skikkelig (går på krykker). Ingenting er brudd, har vært på legevakten.

Mener dere at det går bra, eller at klinikken kommer til å prøve og utsette forsøket til etter sommerferien?

Jeg vil ikke vente 2 måneder til (etter utsettelse av 3 måneder), så vurderer å prøve å gå og se om jeg kan late som ingenting er feil.. selv om jeg ikke er sikker om jeg kan klare det... 🙄

Kan ikke forstå at dette skal være grunn til å avbryte, da hadde jeg protestert selv iaf :) Vond fot har nå ingen funksjon i om egget fester seg eller ei. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mumlehumle
5 timer siden, Avianna skrev:

Så lenge du ikke går på sterke smertestillende og du  klarer å komme deg opp på benken så blir det nok innsetting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvor lang tid før innsett de tiner opp eggene? Lurer på hvilken dag de blir tint ifht innsettingsdagen. 

Anonymkode: 94fc4...6cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som vet hvor lang tid før innsett de tiner opp eggene? Lurer på hvilken dag de blir tint ifht innsettingsdagen. 

Anonymkode: 94fc4...6cd

Samme dag som innsetting

Anonymkode: efe02...55d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå fått mensen så det ble definitivt ikke noe denne gangen. Legen vil at jeg skal ta blodprøver igjen denne syklusen så rekker nok ikke nytt før i august.. 

Anonymkode: 91abf...177

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har nå fått mensen så det ble definitivt ikke noe denne gangen. Legen vil at jeg skal ta blodprøver igjen denne syklusen så rekker nok ikke nytt før i august.. 

Det var trist at det ikke gikk😓

Håper det klaffer for dere fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette var meg da. Litt rask på anonym av og til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Juneasi skrev:

Det var trist at det ikke gikk😓

Håper det klaffer for dere fort!

Ja håper det går fort etter sommeren! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, HoDer skrev:

Dette var meg da. Litt rask på anonym av og til

Huff så trist. Håper det går fort etter sommeren for dere💜💜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så leit 😥 håper du får ha en avslappende sommerferie da og litt pause fra alt ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...