AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #2021 Skrevet 11. juni 2020 @H31 Man skal ha noen hos seg i tilfellet man mister mye blod og trenger hjelp til å tilkalle hjelp. Jeg har gjort dette nå to ganger hjemme og begge gangene endte det med at jeg måtte bli innlagt for utskrapning circa en måned etter medisinsk abort. Be om kontrolltime. Jeg ble ikke satt opp på det etter første gangen, jeg måtte be om det selv. Gang nr to ba jeg om at de satt opp en kontrolltime før jeg ble sendt hjem etter UL hvor de så det ikke var liv og jeg fikk pillene. Jeg syntes dette har vært en enorm påkjenning i den allerede tunge situasjonen vi er i gjennom. Føler med deg og håper pillene gjør deg de skal for deg og at du er raskt i rute igjen. ❤️ Anonymkode: 5ffb6...f79 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #2022 Skrevet 11. juni 2020 1 time siden, H31 skrev: Takk for delte erfaringer😊 Takler ofte smerte best selv, men skjønner at det kanskje er best å ha samboer ved min side.. Da er det bare å vente til jobben er ferdig.. Det gjør jeg også, liker å være alene når jeg har vondt men akkurat under aborten, synes jeg det var fint å ha selskap allikevel 🤗 Anonymkode: 43812...d9b
HoDer Skrevet 11. juni 2020 #2023 Skrevet 11. juni 2020 Kan litinus utsette mensen? Vanlig syklus så pleier jeg å få mensen imorgen. Har enda negative tester så dette tikk nok ikke denne gangen. Håper på å bare få mensen fort så vi rekker en gang til før sommerferien
Neutral90 Skrevet 11. juni 2020 #2024 Skrevet 11. juni 2020 1 minutt siden, HoDer skrev: Kan litinus utsette mensen? Vanlig syklus så pleier jeg å få mensen imorgen. Har enda negative tester så dette tikk nok ikke denne gangen. Håper på å bare få mensen fort så vi rekker en gang til før sommerferien Jeg har aldri fått mensen før 2-3 dager etter jeg slutter med progesteron 😕 hos andre kommer mensen likevel, men det er generelt ikke helt ukjent at det forårsaker utsatt mens.
Heafyy Skrevet 11. juni 2020 #2025 Skrevet 11. juni 2020 7 minutter siden, HoDer skrev: Kan litinus utsette mensen? Vanlig syklus så pleier jeg å få mensen imorgen. Har enda negative tester så dette tikk nok ikke denne gangen. Håper på å bare få mensen fort så vi rekker en gang til før sommerferien Sist fikk jeg mensen på testdato. Altså når jeg fremdeles gikk på lutinus
Avianna Skrevet 11. juni 2020 #2026 Skrevet 11. juni 2020 @H31 så trist 😥 håper det gikk bra og at det går bra med deg. Jeg tok MA etter jeg ble gravid ved min første IVF runde siden fosteret utviklet seg ikke skikkelig. Måtte ta MA mens hjertet fortsatt banket... Det gjør veldig vondt og jeg ville ikke gjort det allene. Men når smertene ble borte så var de helt borte for meg med en gang og jeg bare sov etterpå. Noe som kan være bra å vite er at det ofte tar lengre tid før mensen kommer tilbake etter abort. For meg tok det 6 uker. Stor klem ❤ 1
Avianna Skrevet 11. juni 2020 #2027 Skrevet 11. juni 2020 1 time siden, HoDer skrev: Kan litinus utsette mensen? Vanlig syklus så pleier jeg å få mensen imorgen. Har enda negative tester så dette tikk nok ikke denne gangen. Håper på å bare få mensen fort så vi rekker en gang til før sommerferien Noen ganger fikk jeg mensen før jeg sluttet med støtte og noen ganger etterpå. Synes det varierer litt, ikke helt sikker hvorfor 🤷♀️
H31 Skrevet 11. juni 2020 #2028 Skrevet 11. juni 2020 8 timer siden, Heafyy skrev: Nei fy fader så jævlig! Du har min dypeste medfølelse💜 håper det går greit! Jeg har en venninne som har vært igjennom det samme og hun var evig takknemlig for at hun ikke var alene nettopp fordi det var godt å ha en å støtte seg på! Masse lykke til og sender deg masse gode tanker 💜 Tusen takk!❤
H31 Skrevet 11. juni 2020 #2029 Skrevet 11. juni 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: @H31 Man skal ha noen hos seg i tilfellet man mister mye blod og trenger hjelp til å tilkalle hjelp. Jeg har gjort dette nå to ganger hjemme og begge gangene endte det med at jeg måtte bli innlagt for utskrapning circa en måned etter medisinsk abort. Be om kontrolltime. Jeg ble ikke satt opp på det etter første gangen, jeg måtte be om det selv. Gang nr to ba jeg om at de satt opp en kontrolltime før jeg ble sendt hjem etter UL hvor de så det ikke var liv og jeg fikk pillene. Jeg syntes dette har vært en enorm påkjenning i den allerede tunge situasjonen vi er i gjennom. Føler med deg og håper pillene gjør deg de skal for deg og at du er raskt i rute igjen. ❤️ Anonymkode: 5ffb6...f79 Fikk en kontrolltime om 3 uker, heldigvis. Det har gått bra, selvom det var 2-3 timer med smertehelvete. Smertene kom som rier, uten at jeg åpenbart vet hvordan det er å ha rier. Men krysser fingrene for at det er over, for ja det er en skikkelig påkjenning❤
H31 Skrevet 11. juni 2020 #2030 Skrevet 11. juni 2020 3 timer siden, Avianna skrev: @H31 så trist 😥 håper det gikk bra og at det går bra med deg. Jeg tok MA etter jeg ble gravid ved min første IVF runde siden fosteret utviklet seg ikke skikkelig. Måtte ta MA mens hjertet fortsatt banket... Det gjør veldig vondt og jeg ville ikke gjort det allene. Men når smertene ble borte så var de helt borte for meg med en gang og jeg bare sov etterpå. Noe som kan være bra å vite er at det ofte tar lengre tid før mensen kommer tilbake etter abort. For meg tok det 6 uker. Stor klem ❤ Tusen takk❤ Helt overveldet over all støtten som har kommet min vei i dag! Det har vært en viss trygghet å lese at det dessverre er flere som vet hvordan det er å stå i dette. Det er vondt, sårt og veldig leit. Verden føles uvirkelig og urettferdig når man står i det. Det må være grusomt å ta MA selv med et bankende hjerte ❤ Håper veien snur for alle ila 2020, for 2020 har ikke akkurat vist seg fra den beste siden så langt😅 Det virker som alt er ute nå, og føler meg tom men lettet på en rar måte. Krysser fingrene for at mensen ikke blir så veldig sen.. 2
Juneasi Skrevet 12. juni 2020 #2031 Skrevet 12. juni 2020 Jeg syns det er skummelt å slutte på lutinus. Er det noen som har erfaring med dette. Ser flere går på det i både 7 og 12 uker. Og jeg fikk beskjed om å slutte 14 dager etter uttak. Det er jo passert. Men har ikke sluttet enda, da jeg har en pakke igjen. Kan noen gi meg sine erfaringer? Er det skadelig å fortsette? Vil jeg miste hvis jeg slutter? Kan jo spørre klinikken. Men tenker å høre med dere først.
HoDer Skrevet 12. juni 2020 #2032 Skrevet 12. juni 2020 15 minutter siden, Juneasi skrev: Jeg syns det er skummelt å slutte på lutinus. Er det noen som har erfaring med dette. Ser flere går på det i både 7 og 12 uker. Og jeg fikk beskjed om å slutte 14 dager etter uttak. Det er jo passert. Men har ikke sluttet enda, da jeg har en pakke igjen. Kan noen gi meg sine erfaringer? Er det skadelig å fortsette? Vil jeg miste hvis jeg slutter? Kan jo spørre klinikken. Men tenker å høre med dere først. Jeg ville egentlig fulgt det klinikken sier. Aner desverre ikke noe særlig on effekten her verken for eller imot. Men ta å hør med klinikken. De vet best 😊 1
Juneasi Skrevet 12. juni 2020 #2033 Skrevet 12. juni 2020 10 minutter siden, HoDer skrev: Jeg ville egentlig fulgt det klinikken sier. Aner desverre ikke noe særlig on effekten her verken for eller imot. Men ta å hør med klinikken. De vet best 😊 Jeg har sendt mld til klinikken nå. Så får vi se hva de svarer. Takk for svar 😊
HoDer Skrevet 12. juni 2020 #2034 Skrevet 12. juni 2020 Nå spør jeg mye her, men er det fler som har fått testdata 16 dager etter innsett? Ser ikke helt vitsen med det å har jo lyst til å få sluttet på litinus når det likevel ikke gikk
Juneasi Skrevet 12. juni 2020 #2035 Skrevet 12. juni 2020 3 minutter siden, HoDer skrev: Nå spør jeg mye her, men er det fler som har fått testdata 16 dager etter innsett? Ser ikke helt vitsen med det å har jo lyst til å få sluttet på litinus når det likevel ikke gikk Jeg fikk 14 dager. Aner ikke om det har noe å si hvor mange dagers embryo som ble satt inn? Jeg er ganske ny i dette, siden dette er vårt første ivf forsøk. Skjønner du blir utålmodig. Greit å komme igang med syklus, så ventetiden til nytt forsøk ikke blir lenger enn den trenger. 🤞
HoDer Skrevet 12. juni 2020 #2036 Skrevet 12. juni 2020 5 minutter siden, Juneasi skrev: Jeg fikk 14 dager. Aner ikke om det har noe å si hvor mange dagers embryo som ble satt inn? Jeg er ganske ny i dette, siden dette er vårt første ivf forsøk. Skjønner du blir utålmodig. Greit å komme igang med syklus, så ventetiden til nytt forsøk ikke blir lenger enn den trenger. 🤞 Ja sånn som det ser ut nå se rekker jeg nok ikke nytt innsett før sommerferien til Porsgrunn hvis jeg må vente til 16. Med å sende inn svar. Tidligtest er negative enda så skjer nok ikke noe denne gangen. på en måte er det kjipt å ikke få til et forsøk til før august men samtidig er det vel kanskje greit å ta en pause fra det og ha sommerferie
Juneasi Skrevet 12. juni 2020 #2037 Skrevet 12. juni 2020 7 minutter siden, HoDer skrev: Ja sånn som det ser ut nå se rekker jeg nok ikke nytt innsett før sommerferien til Porsgrunn hvis jeg må vente til 16. Med å sende inn svar. Tidligtest er negative enda så skjer nok ikke noe denne gangen. på en måte er det kjipt å ikke få til et forsøk til før august men samtidig er det vel kanskje greit å ta en pause fra det og ha sommerferie Kanskje det kan være godt å bare ta ferie å, uten å tenke på dette? Hvis vi ikke hadde lykkes denne gang, var vi enige om å vente til høsten med nytt innsett. Nettopp for å slippe å ha disse vente dagene og usikkerheten når vi skal slappe av og ha fri. Kanskje har kroppen godt av en liten pustepause også💓
Patriotpaula Skrevet 12. juni 2020 #2038 Skrevet 12. juni 2020 @H31 Har gått igjennom det samme som deg 😕 Først glad for graviditet (første forsøk), så hadde jeg noen runder med blødninger sånn at jeg trodde jeg mistet. Så fikk vi se et bankende hjerte på UL, for så å se at hjertet hadde stoppet ved neste UL . Medisinsk abort da jeg skulle vært 9+0, dette er ganske nøyaktig et år siden. I forbindelse med dette kjentes det ut som at hjertet mitt gikk i stykker av sorg, jeg følte på skikkelig hjertesmerte. Ta vare på hverandre fremover og åpne opp for å sørge over tapet av det som ikke ble - hvis det er behov for det. Håper dere lykkes snart ❤️ Stor klem til deg ❤️❣️ 2
Gjest Mumlehumle Skrevet 12. juni 2020 #2039 Skrevet 12. juni 2020 Nå har vi spennede tider foran oss. Venter bare på TR så skal vi ha innsett av blastocyst. Håper denne holder. Mistet i uke 6 ved forrige forsøk som var fersk.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2020 #2040 Skrevet 12. juni 2020 1 time siden, Patriotpaula skrev: @H31 Har gått igjennom det samme som deg 😕 Først glad for graviditet (første forsøk), så hadde jeg noen runder med blødninger sånn at jeg trodde jeg mistet. Så fikk vi se et bankende hjerte på UL, for så å se at hjertet hadde stoppet ved neste UL . Medisinsk abort da jeg skulle vært 9+0, dette er ganske nøyaktig et år siden. I forbindelse med dette kjentes det ut som at hjertet mitt gikk i stykker av sorg, jeg følte på skikkelig hjertesmerte. Ta vare på hverandre fremover og åpne opp for å sørge over tapet av det som ikke ble - hvis det er behov for det. Håper dere lykkes snart ❤️ Stor klem til deg ❤️❣️ Men er du gravid nå eller ble det ikke? ❤️ Anonymkode: 1df65...784
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå