Gå til innhold

Prøverør 2020

TiiBii

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, Neutral90 skrev:

Jeg er ikke gynekolog, men om du blir overstimulert av to dager ekstra med hormoner blir jeg overrasket ❤️ om du får vondt eller det blir vanskelig å gå på do må du ringe klinikken. Drikke mye vann og unngå salt mat :)

Takk for beroligende ord❤️😊

Anonymkode: 73ee7...8a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

36 minutter siden, Alvida skrev:

Gonal F - klexane - Fyremadel - ovitrelle

Ah ,tatt alle!

gonal F tok jeg bare i magen, den er virkelig ikke noe problem! Kjempe tynn nål og enkel, ingen svie. Hadde alle bare vært som denne!

klexane ble jeg satt på etterpå... denne svir dessverre og har tykkere nål enn gonal f, tar den som regel i låret(rådfør deg med lege før du gjør det da den egentlig bare skal i magen). Pleier å ise området før jeg tar denne. Fort å få blåmerker og kul, så ikke bli skremt av det.

fyremadel, samme som klexane , likte ikke nålen da den er tykkere og må bruke litt «krefter» på å sette den. Svir Og klør gjør den også (er vel kjent for det 😅) men varer ikke lenge. Iset området før Jeg tok denne også. Satt den i magen.

Var livredd for å sette i lår så jeg brukte bare magen, skjønt nå at å sette i lår var ikke noen problem. 

ovitrelle er ingenting å tenke på, den er slik som gonal F.

Kan nevnes at jeg satte sprøytene 45 grader vinkel.

skal sies at jeg hater sprøyter , men har ikke sprøyte skrekk. Og alle reagere ulikt 😊 alt i alt så gikk det veldig greit!  Men Syntes ikke det var gøy, å ble furt når jeg måtte begynne på klexane ut første trimester 🙄

på babyverden er det også ett bra forum for ivf, anbefales. Her

Endret av Vin_fruen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Vin_fruen skrev:

Ah ,tatt alle!

gonal F tok jeg bare i magen, den er virkelig ikke noe problem! Kjempe tynn nål og enkel, ingen svie. Hadde alle bare vært som denne!

klexane ble jeg satt på etterpå... denne svir dessverre og har tykkere nål enn gonal f, tar den som regel i låret(rådfør deg med lege før du gjør det da den egentlig bare skal i magen). Pleier å ise området før jeg tar denne. Fort å få blåmerker og kul, så ikke bli skremt av det.

fyremadel, samme som klexane , likte ikke nålen da den er tykkere og må bruke litt «krefter» på å sette den. Svir Og klør gjør den også (er vel kjent for det 😅) men varer ikke lenge. Iset området før Jeg tok denne også. Satt den i magen.

Var livredd for å sette i lår så jeg brukte bare magen, skjønt nå at å sette i lår var ikke noen problem. 

ovitrelle er ingenting å tenke på, den er slik som gonal F.

Kan nevnes at jeg satte sprøytene 45 grader vinkel.

skal sies at jeg hater sprøyter , men har ikke sprøyte skrekk. Og alle reagere ulikt 😊 alt i alt så gikk det veldig greit!  Men Syntes ikke det var gøy, å ble furt når jeg måtte begynne på klexane ut første trimester 🙄

på babyverden er det også ett bra forum for ivf, anbefales. Her

Åå, du er en knupp🙏 tusen takk for svaret.

Hvorfor må du ta klexane så lenge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Alvida skrev:

Åå, du er en knupp🙏 tusen takk for svaret.

Hvorfor må du ta klexane så lenge?

Ble ganske overstimulert og derfor fare for blodpropp 🥺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor sent i syklus kan man ha fryseforsøk? Kan det bli «for sent»? Slimhinne og eggposer utvikler seg fra kontroll til kontroll,  men det går sent.. Må de ha nådd rett størrelse innen en viss dag? 

Har fått dobbel letprozol, mine naturlige sykluser er veldig lange (og ustabile). 

Anonymkode: 1ecab...27d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor sent i syklus kan man ha fryseforsøk? Kan det bli «for sent»? Slimhinne og eggposer utvikler seg fra kontroll til kontroll,  men det går sent.. Må de ha nådd rett størrelse innen en viss dag? 

Har fått dobbel letprozol, mine naturlige sykluser er veldig lange (og ustabile). 

Hvis du har styrt syklus, med f.eks progynova, er det min forståelse at de kan vente til slimhinnen er tykk nok. Du har jo ikke en reell syklus når du går på medisiner så du trenger ikke holde deg innenfor et «syklusvindu». Mitt forrige fryseforsøk varte 1,5 uke lengre en syklusen fordi jeg på kontrollen ikke hadde tykk nok slimhinne. 

Endret av Påmfritt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på hysteroskopi på onsdag og har alle disse fæle tankene om hva de kommer til å finne. Greit nok om det er myomer de kan fjerne. Men hva om de finner noe som tilsier at jeg aldri kan være frem et barn? Noen med erfaring? Ikke så dramatisk nødvendigvis, da men... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.10.2020 den 8.22, Påmfritt skrev:

Hvis du har styrt syklus, med f.eks progynova, er det min forståelse at de kan vente til slimhinnen er tykk nok. Du har jo ikke en reell syklus når du går på medisiner så du trenger ikke holde deg innenfor et «syklusvindu». Mitt forrige fryseforsøk varte 1,5 uke lengre en syklusen fordi jeg på kontrollen ikke hadde tykk nok slimhinne. 

Ikke styrt syklus, «naturlig». Har tatt letrozol for å få eggløsning, slik at de kan sette inn da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Neutral90 skrev:

Skal på hysteroskopi på onsdag og har alle disse fæle tankene om hva de kommer til å finne. Greit nok om det er myomer de kan fjerne. Men hva om de finner noe som tilsier at jeg aldri kan være frem et barn? Noen med erfaring? Ikke så dramatisk nødvendigvis, da men... 

Jeg har hatt ett myom i over 1 år, men legene nekter å fjerne den. Dem mener den ikke har noe å si mtp fertilitet. Men jeg mener at når man har vært gjennom x antall ivf så synes jeg man burde gjøre alt for å øke sjansene. Kanskje dette myomet gjør at forholdene i livmoren er i ubalanse selvom selve myomet ikke ligger på slimhinnen 

Anonymkode: 4e108...925

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Neutral90 skrev:

Jeg har et myom og er gravid. De mente de ikke trengte å gjøre noe med det, så det har jeg hatt i snart 2 år. 

Tenker du bør ta det som det kommer. De fant aldri ut hvorfor vi ikke ble gravide på egenhånd. Men ufrivillig barnløse fordet. Så ikke alltid det er noe synlig galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt ett myom i over 1 år, men legene nekter å fjerne den. Dem mener den ikke har noe å si mtp fertilitet. Men jeg mener at når man har vært gjennom x antall ivf så synes jeg man burde gjøre alt for å øke sjansene. Kanskje dette myomet gjør at forholdene i livmoren er i ubalanse selvom selve myomet ikke ligger på slimhinnen 

Jeg har ikke et myom altså, som jeg vet om. Bare antok at hvis de fant et myom ville de selvsagt fjerne det, kanskje ikke da 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Juneasi skrev:

Jeg har et myom og er gravid. De mente de ikke trengte å gjøre noe med det, så det har jeg hatt i snart 2 år. 

Tenker du bør ta det som det kommer. De fant aldri ut hvorfor vi ikke ble gravide på egenhånd. Men ufrivillig barnløse fordet. Så ikke alltid det er noe synlig galt.

Har ikke et myom som jeg vet om altså, det var bare et eksempel. Det er bare det at vi har vært ufrivillig barnløse så lenge, at å "vente og se" hva de finner er virkelig vanskelig 😣 skal jeg håpe at de finner noe eller ikke, liksom? Vanskelig vil det være uansett! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Neutral90 skrev:

Har ikke et myom som jeg vet om altså, det var bare et eksempel. Det er bare det at vi har vært ufrivillig barnløse så lenge, at å "vente og se" hva de finner er virkelig vanskelig 😣 skal jeg håpe at de finner noe eller ikke, liksom? Vanskelig vil det være uansett! 

Det jeg mener er at du ikke må ta noen sorger på forskudd. Og ikke forvente det værste. Håper undersøkelsen går bra, og at det er noe som kan gjøres for å hjelpe dere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Neutral90 skrev:

Er det bra de ikke finner noe heller da? Vi har funnet ut det er mannlig faktor hos oss. Føler at det nesten er bra, da får vi i allefall hjelp, ut i fra hva som er utfordringen. Kanskje det er vanskeligere om man ikke finner ut hvor skoen trykker? Vanskeligere å vite hva man skal hjelpe med? 🤷‍♀️ Det skal ikke være lett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Neutral90 skrev:

Kjenner godt behovet for å vite.! Jeg tok en hysteroskopi for et år siden når Porsgrunn mente de så en polypp, og de ville fjerne den. Våknet etter undersøkelsen til at de ikke hadde funnet noe som helst å sette fingeren på, og at jeg hadde et skoleeksempel av en livmor.. Ganske frustrerende å høre når man har prøvd i 3 år og endelig fant noe man trodde var årsaken. Samtidig var det jo selvfølgelig veldig bra at det ikke var noe.! Det var også  legens ord, så det er nok noe mange føler på.. Sender deg mange gode tanker, lykke til 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Melie skrev:

Kjenner godt behovet for å vite.! Jeg tok en hysteroskopi for et år siden når Porsgrunn mente de så en polypp, og de ville fjerne den. Våknet etter undersøkelsen til at de ikke hadde funnet noe som helst å sette fingeren på, og at jeg hadde et skoleeksempel av en livmor.. Ganske frustrerende å høre når man har prøvd i 3 år og endelig fant noe man trodde var årsaken. Samtidig var det jo selvfølgelig veldig bra at det ikke var noe.! Det var også  legens ord, så det er nok noe mange føler på.. Sender deg mange gode tanker, lykke til 💕

Jaa forstår så godt! Det er sånn catch 22; å endelig finne ut hvorfor, men måtte gjøre noe med det som igjen tar tid eller å høre at alt er fint, men uten at det tar deg nærmere målet 😣

I trondheim gjøres ikke hysteroskopi i narkose, kjenner jeg gruer meg litt til det 😬

Takk for gode ønsker. Håper det blir begges tur snart 💚

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Neutral90 skrev:

Jaa forstår så godt! Det er sånn catch 22; å endelig finne ut hvorfor, men måtte gjøre noe med det som igjen tar tid eller å høre at alt er fint, men uten at det tar deg nærmere målet 😣

I trondheim gjøres ikke hysteroskopi i narkose, kjenner jeg gruer meg litt til det 😬

Takk for gode ønsker. Håper det blir begges tur snart 💚

Hysteroskopi er ikke vondt i det hele ratt. Jeg tok dette i juni og det gikk helt fint :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er 9 dpo og har ganske vondt i området under navlen. Det er som når man har på en for stram bukse som presser inn under navlen. Det er en konstant følelse. Bør jeg være bekymret? Det skal vel ikke gjøre vondt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg er 9 dpo og har ganske vondt i området under navlen. Det er som når man har på en for stram bukse som presser inn under navlen. Det er en konstant følelse. Bør jeg være bekymret? Det skal vel ikke gjøre vondt? 

Kan være så mangt kan det være luft eller forstoppelse , har slitt med begge deler å det er ekstremt vondt. Går du på Lutinus? Jeg fikk ekstreme bivirkninger av det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...