AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #1161 Del Skrevet 18. mars 2020 1 time siden, rekavillsvin skrev: Åh håper det holder seg .. er og bekymret for ventelister etter dette 😣 Enten blir ventelistene lenger, eller så må de stå på for å forkorte dem. Jeg tror vi må regne med lengre ventetid for absolutt alle typer behandlinger i en periode. Vi sendte henvisningen til Porsgrunn i forrige uke, og håper vi ligger ganske langt oppe i bunken når de igjen begynner å vurdere henvisninger. Har lagt fra meg håpet om å komme inn før sommeren. Anonymkode: 1e583...ff6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carisus Skrevet 18. mars 2020 #1162 Del Skrevet 18. mars 2020 1 time siden, rekavillsvin skrev: Åh håper det holder seg .. er og bekymret for ventelister etter dette 😣 Ja.. Jeg har jo egentlig sterke tvil på at den timen blir noe desverre. Men, vi får krysse fingrene 🙏🙏 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piju Skrevet 18. mars 2020 #1163 Del Skrevet 18. mars 2020 6 timer siden, Idapida567 skrev: Da var spiren satt inn. av 11 ut klarte 4 stk seg videre til i dag (dag2), 1 egg ble satt in, resten skal på frys (de såg veldig fine og bra ut). Skummel tid i vente, kjenner jeg grubler mye å ønsker ikke bli for ivrig for så å få en stor skuffelse dersom negativ test. For ikke å snakke om de neste 3 mnd med angst dersom positiv. Flere som har satt inn / skal sette inn nå i Mars? Noen som har gått fra offentlig til Privat pga viruset som går? Hei! Jeg satte inn i forrige uke, rett før de stengte ned på riksen. Er spent på svar neste uke! Også spent på hvordan de løser det nå ift test, antar jeg sikkert ikke skal reise inn på riksen og ta blodprøve. Får ringe de på mandag. Jeg slapp jo dermed å gå over til det private. Hvordan fungerte dette for deg @Idapida567, gikk du fra offentlig til privat? Hvordan fungerte dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Idapida567 Skrevet 19. mars 2020 #1164 Del Skrevet 19. mars 2020 6 timer siden, Piju skrev: Hei! Jeg satte inn i forrige uke, rett før de stengte ned på riksen. Er spent på svar neste uke! Også spent på hvordan de løser det nå ift test, antar jeg sikkert ikke skal reise inn på riksen og ta blodprøve. Får ringe de på mandag. Jeg slapp jo dermed å gå over til det private. Hvordan fungerte dette for deg @Idapida567, gikk du fra offentlig til privat? Hvordan fungerte dette? Så fantastisk og spennende <3. Så heldig du var mtp timen din! Hvordan er formen din / psyken? Vi valgte privat denne første gangen, litt pga venting å litt pga folkene som jobbet der. sykepleieren der nevnte at de hadde fått inn flere pasienter som hørte til offentlig (som var klare for egguttak osv). Planen videre dersom test var positiv Sksl jeg inn på UL i uke 7. Men hun nevnte jo at både sykepleiere og leger privat er i beredskap dersom det ikke er nok offentlig. Så det blir spennende og se... Kan tenke meg det sikkert er mye samme for deg? Dersom kapasitet får du komme inn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TiiBii Skrevet 20. mars 2020 Forfatter #1165 Del Skrevet 20. mars 2020 God morgen damer🤗 Riksen ringte. De avlyser alle behandlinger frem i tid og innsettet mitt i uke 16 blir utsatt på ubestemt tid. Fikk også beskjed om at det ikke er anbefalt å prøve å lage barn i denne perioden vi befinner oss nå. Gode nyheten er at de vil prioritere oss som hadde time når de starter opp igjen. Får å se positive i det vil det gi meg mer tid til å gå ned i vekt. Jeg startet på 94 kg 1.februar og i dag viste vekten 87. Kun ved hjelp av mindre porsjoner og mer aktivitet. Vi får oppmuntre hverandre og holde motet oppe, jenter🥰 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 20. mars 2020 #1166 Del Skrevet 20. mars 2020 (endret) 33 minutter siden, TiiBii skrev: God morgen damer🤗 Riksen ringte. De avlyser alle behandlinger frem i tid og innsettet mitt i uke 16 blir utsatt på ubestemt tid. Fikk også beskjed om at det ikke er anbefalt å prøve å lage barn i denne perioden vi befinner oss nå. Gode nyheten er at de vil prioritere oss som hadde time når de starter opp igjen. Får å se positive i det vil det gi meg mer tid til å gå ned i vekt. Jeg startet på 94 kg 1.februar og i dag viste vekten 87. Kun ved hjelp av mindre porsjoner og mer aktivitet. Vi får oppmuntre hverandre og holde motet oppe, jenter🥰 💪👏 Det er bra vektnedgang, grattis! Frarådet de virkelig å prøve hjemme? De offentlige rådene har ikke gått så langt (ennå). Edit: sa de noe om når/under hvilke forhold de vil starte opp igjen? Skal du ta kontakt eller ringer de? Endret 20. mars 2020 av Neutral90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maja92 Skrevet 20. mars 2020 #1167 Del Skrevet 20. mars 2020 28 minutter siden, TiiBii said: God morgen damer🤗 Riksen ringte. De avlyser alle behandlinger frem i tid og innsettet mitt i uke 16 blir utsatt på ubestemt tid. Fikk også beskjed om at det ikke er anbefalt å prøve å lage barn i denne perioden vi befinner oss nå. Gode nyheten er at de vil prioritere oss som hadde time når de starter opp igjen. Får å se positive i det vil det gi meg mer tid til å gå ned i vekt. Jeg startet på 94 kg 1.februar og i dag viste vekten 87. Kun ved hjelp av mindre porsjoner og mer aktivitet. Vi får oppmuntre hverandre og holde motet oppe, jenter🥰 Mitt innsett i uke 14 ble også avlyst. Har ikke fått mensen så det hadde nok blitt avbrutt uansett. Men det er godt du sier at de behandlingene som ble avlyst blir prioritert. Ser for meg at det ikke blir noe behandlinger før etter sommer "/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TiiBii Skrevet 20. mars 2020 Forfatter #1168 Del Skrevet 20. mars 2020 18 minutter siden, Neutral90 skrev: 💪👏 Det er bra vektnedgang, grattis! Frarådet de virkelig å prøve hjemme? De offentlige rådene har ikke gått så langt (ennå). Edit: sa de noe om når/under hvilke forhold de vil starte opp igjen? Skal du ta kontakt eller ringer de? Yes, det var ikke anbefalt å prøve hjemme. Sikkert fordi man ikke vet følgene av det🤷🏼♀️ Jeg skal fortsette å melde inn mens som vanlig og så tar de kontakt når hverdagen går som gang igjen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #1169 Del Skrevet 20. mars 2020 11 minutter siden, TiiBii skrev: Yes, det var ikke anbefalt å prøve hjemme. Sikkert fordi man ikke vet følgene av det🤷🏼♀️ Jeg skal fortsette å melde inn mens som vanlig og så tar de kontakt når hverdagen går som gang igjen. Det må være en person sin mening. Helsedirektoratet har jo tilogmed gjort unntak for private fertilitetsklinikker i reglene sine for stengte tjenester i helsevesenet. Alle de private gjennomfører fortsatt forsøk. Anonymkode: 96ecd...71e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avianna Skrevet 20. mars 2020 #1170 Del Skrevet 20. mars 2020 Jeg har nå meldt meg på for fersk forsøk hos Medicus i April (oppstart ved neste mensen). De tilbyr utsettelse av betaling uten rente i 3 måneder, sånt at vi kan klare å spare det vi trenger. Vil bare ikke miste tid med å vente på at Riksen skal åpne igjen. Selv om det skjer at de er åpen igjen etter uke 16, kan vi alltid gå tilbake etter at vi har vært gjennom våre privatforsøk. Mitt forsøk var avbrutt dagen før insett, så tenker jeg ville fått prioritet også, men er og redd for lang kø hos Riksen uansett. Det var lang kø fra før av, kan ikke forestille meg hvordan det blir i denne situasjonen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 20. mars 2020 #1171 Del Skrevet 20. mars 2020 2 timer siden, Avianna skrev: Jeg har nå meldt meg på for fersk forsøk hos Medicus i April (oppstart ved neste mensen). De tilbyr utsettelse av betaling uten rente i 3 måneder, sånt at vi kan klare å spare det vi trenger. Vil bare ikke miste tid med å vente på at Riksen skal åpne igjen. Selv om det skjer at de er åpen igjen etter uke 16, kan vi alltid gå tilbake etter at vi har vært gjennom våre privatforsøk. Mitt forsøk var avbrutt dagen før insett, så tenker jeg ville fått prioritet også, men er og redd for lang kø hos Riksen uansett. Det var lang kø fra før av, kan ikke forestille meg hvordan det blir i denne situasjonen. Forstår deg godt. Vi er også i dialog med medicus, sendte de journalen i går. Vi kommer til å regne litt på det. Jeg er ikke i fare for permitering, men vi må se hvordan vi ligger an hvis mannen blir det. Har regnet meg frem til at med mine medisindoser så ender vi på ca 60.000 inkl reise og opphold, så det tar en god bit ut av bufferen vår for å si det slik. Var det lett å få ledig tid hos de? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Deseo Skrevet 20. mars 2020 #1172 Del Skrevet 20. mars 2020 7 timer siden, TiiBii skrev: God morgen damer🤗 Riksen ringte. De avlyser alle behandlinger frem i tid og innsettet mitt i uke 16 blir utsatt på ubestemt tid. Fikk også beskjed om at det ikke er anbefalt å prøve å lage barn i denne perioden vi befinner oss nå. Gode nyheten er at de vil prioritere oss som hadde time når de starter opp igjen. Får å se positive i det vil det gi meg mer tid til å gå ned i vekt. Jeg startet på 94 kg 1.februar og i dag viste vekten 87. Kun ved hjelp av mindre porsjoner og mer aktivitet. Vi får oppmuntre hverandre og holde motet oppe, jenter🥰 Får håpe på at dette ikke tar så fryktelig lang tid og at alt går som normalt om ikke så altfor lenge. Utrolig kjip situasjon for alle som venter 💔 Sa de noe om at hele avdelingen er stengt? Mtp ultralyd og sånt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TiiBii Skrevet 20. mars 2020 Forfatter #1173 Del Skrevet 20. mars 2020 2 timer siden, Deseo skrev: Får håpe på at dette ikke tar så fryktelig lang tid og at alt går som normalt om ikke så altfor lenge. Utrolig kjip situasjon for alle som venter 💔 Sa de noe om at hele avdelingen er stengt? Mtp ultralyd og sånt? Det sa hun ikke noe om. Jeg kan jo se for meg at de stenger assistert befruktning behandlinger fordi de ikke ønsker samlingspunkter og så mye mennesker ut og inn av et sykehus. Det er bare mine tanker om det hele da☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Deseo Skrevet 20. mars 2020 #1174 Del Skrevet 20. mars 2020 7 minutter siden, TiiBii skrev: Det sa hun ikke noe om. Jeg kan jo se for meg at de stenger assistert befruktning behandlinger fordi de ikke ønsker samlingspunkter og så mye mennesker ut og inn av et sykehus. Det er bare mine tanker om det hele da☺️ Dine tanker makes full sense 🤗 Da gjenstår det å se neste fredag hva det blir til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avianna Skrevet 20. mars 2020 #1175 Del Skrevet 20. mars 2020 3 timer siden, Neutral90 skrev: Forstår deg godt. Vi er også i dialog med medicus, sendte de journalen i går. Vi kommer til å regne litt på det. Jeg er ikke i fare for permitering, men vi må se hvordan vi ligger an hvis mannen blir det. Har regnet meg frem til at med mine medisindoser så ender vi på ca 60.000 inkl reise og opphold, så det tar en god bit ut av bufferen vår for å si det slik. Var det lett å få ledig tid hos de? Vi har valgt å kjøpe en 3-pakke med ICSI (tenkte det er lurt for å dekke fryseforsøk også). Har ikke hatt 3. forsøk ennå, så vi skal få medisinene dekket. Men det blir nok fortsatt 77 000 for denne pakken uansett. Det var lett å få time hos de, ja. Men hun på telefonen sa at de har fått flere henvendelser siden Riksen har stengt. Det var en grunn hvorfor jeg ville melde meg på så raskt som mulig. Hun sa også at de ikke tar pasienter for behandling før påske, og at de ikke vet om de også blir tvunget til å stenge i fremtiden. Men hun sa hvis dette skjer så kan man få pengene refundert. Jeg forstår deg også med tanken på risikoen med permitering. Jeg er heldigvis ikke i fare akkurat nå, men man vet jo ikke hvordan denne situasjonen kommer til å endre fremtiden for alle. Likevel er barneønsket prioritet #1 for oss, og derfor har vi valgt å gå privat uansett hva som skjer, bare for å komme oss videre i prosessen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Idapida567 Skrevet 21. mars 2020 #1176 Del Skrevet 21. mars 2020 Å herrefred.... Satt inn egg onsdag - har hatt følelsen av å være oppblåst siden, men nå kom det akkurat veldig smerter helt nede i mage / ved «bikinilinjen» Har aldri opplevd lignende... Klarer så vidt reise meg fra sofaen å er helt skjelven... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avianna Skrevet 21. mars 2020 #1177 Del Skrevet 21. mars 2020 1 time siden, Idapida567 skrev: Å herrefred.... Satt inn egg onsdag - har hatt følelsen av å være oppblåst siden, men nå kom det akkurat veldig smerter helt nede i mage / ved «bikinilinjen» Har aldri opplevd lignende... Klarer så vidt reise meg fra sofaen å er helt skjelven... Det høres ikke bra ut 😣 kan det fortsatt være fra egguttak? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avianna Skrevet 21. mars 2020 #1178 Del Skrevet 21. mars 2020 Har fått skjemaet med medisiner jeg skal få fra medicus. Den eneste jeg ikke kjenner er Duphaston. Er det noen som vet hva dette brukes til? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #1179 Del Skrevet 21. mars 2020 1 minutt siden, Avianna skrev: Har fått skjemaet med medisiner jeg skal få fra medicus. Den eneste jeg ikke kjenner er Duphaston. Er det noen som vet hva dette brukes til? Det verdens mest fantastiske medisin. Tar progesteron som orale tabletter tre ganger om dagen i stedet som crinone og de andre ekle greiene. Bare vær obs på at du må bestille den inn. De har den på svanen på Majorstuen fast. Anonymkode: 96ecd...71e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avianna Skrevet 21. mars 2020 #1180 Del Skrevet 21. mars 2020 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det verdens mest fantastiske medisin. Tar progesteron som orale tabletter tre ganger om dagen i stedet som crinone og de andre ekle greiene. Bare vær obs på at du må bestille den inn. De har den på svanen på Majorstuen fast. Anonymkode: 96ecd...71e 😮 visste ikke at det var en mulighet en gang! Hvis jeg visste dette før, ville jeg spurt om det på Riksen. Hvorfor i alle verden må vi alle ta ubehagelige ting som crinone osv. om det finnes mye mer behagelige orale tabletter? Er det kanskje pga byvirkninger eller noe sånt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå