Gå til innhold

Prøverør 2020

TiiBii

Anbefalte innlegg

1 time siden, Neutral90 skrev:

Kan noen her huske hvor lang tid det tok å få mensen etter å ha avsluttet progynova/estradot? To dager her nå og tar et varmt bad i håp om å sette i gang 🙈

Har pleid å ta 2-4 dager for min del🙂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enda et spm fra meg i kveld. Er det noen som vet hva som er standard blodprøver å ta ved oppstart ivf? Eggresserve, progesteronnivå, hiv og div andre blodførende sykdommer?

Hva med stoffskifte eller andre prøver? Er det vanlig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Neutral90 skrev:

Enda et spm fra meg i kveld. Er det noen som vet hva som er standard blodprøver å ta ved oppstart ivf? Eggresserve, progesteronnivå, hiv og div andre blodførende sykdommer?

Hva med stoffskifte eller andre prøver? Er det vanlig? 

Usikker på vanlige prøver, husker Ikke.. Men stoffskifte mitt ble målt når jeg startet opp ved klinikk hausken. Det viste seg at det var litt lavt, og har fått beskjed om at det kan vere en sammenheng mellom lav eggresserve og lavt stoffskifte. Verdt å sjekke! 

Anonymkode: 35529...f04

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykemelding. 

Har kun være sykemeldt 1-3 dager etter uttak de tre tidligere forsøkene, denne gangen vurderer jeg å be om gradert sykemelding allerede ved oppstart nesespray og full etter uttak til eventuell testdato. Har og bedt om tilpasning på jobb fram til neste forsøk, verken kropp eller hode er på topp om dagen. Hva har dere gjort i forhold til sykemelding? På en måte tenker jeg at jeg bør klare å gå på jobb, men en annen måte å tenke på det er at både jeg, jobb og samfunn bruker mye ressurser for å få dette til og jeg har en veldig hektisk jobb, hva om jeg ikke legger alt til rette for å lykkes ved å ha for høyt stressnivå i kroppen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, rekavillsvin skrev:

Sykemelding. 

Har kun være sykemeldt 1-3 dager etter uttak de tre tidligere forsøkene, denne gangen vurderer jeg å be om gradert sykemelding allerede ved oppstart nesespray og full etter uttak til eventuell testdato. Har og bedt om tilpasning på jobb fram til neste forsøk, verken kropp eller hode er på topp om dagen. Hva har dere gjort i forhold til sykemelding? På en måte tenker jeg at jeg bør klare å gå på jobb, men en annen måte å tenke på det er at både jeg, jobb og samfunn bruker mye ressurser for å få dette til og jeg har en veldig hektisk jobb, hva om jeg ikke legger alt til rette for å lykkes ved å ha for høyt stressnivå i kroppen? 

Jeg var sykemeldt 100% fra dagen jeg begynte på hormoner, har dog bare forsøkt kort protokoll nå. Ble for mye stress for meg, og det er viktig at kropp og hode er så godt rustet som mulig for å takle dette. Sjefen min er dog informert om hva som skjer, og det er ikke noe annet enn støtte å få derfra heldigvis. Nå jobber jeg 40%. Tenker at jeg neste runde forsøker å jobbe litt frem til uttaket, men da vet jeg jo også litt mer hva jeg går til. 

Tenker at her er drt ingen fasit, du må gjør det som funker for deg. Dette er vonde og harde saker vi går gjennom, og det er viktig å ta vare på kropp og hode oppi alt dette. Samboeren min var også veldig for at jeg skuløe sykemelde meg, da han synes stressnivået mitt var for høyt. Og selvom de ikke kan bevise noen sammenheng, så vil jo en rolig kropp ha bedre forutsetninger for å klare dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, rekavillsvin skrev:

Sykemelding. 

Jeg har vært sykemeldt stort sett hele tiden siden jeg begynte med assistert befruktning. Jeg takler å gå gjennom dette utrolig dårlig og for meg er det verre når jeg er på jobb da jeg jobber i en småbarnsbarnehage.

Gjør det du tror er dett for deg selv

Anonymkode: 4e108...925

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, rekavillsvin skrev:

Sykemelding. 

To ganger sykemeldt en uke ut i stimulering, siste gang sykemeldt fra uttak til innsett. 

Er jobben din flink til å tilrettelegge? Jeg er lærer og har måtte sykmelde meg fordi jeg ikke greier å regulere meg selv på hormoner, kan ikke klikke i vinkel på en 13 åring liksom. 

Personlig tror jeg ikke at stress nødvendigvis har så mye å si. Man kan ikke være sykmeldt fra man starter med ivf til man har fått et barn, da bør man kanskje heller vurdere å bytte yrke/arbeidsplass. Har full forståelse for kortere behov altså, som du ser har jeg hatt behov selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg på ultralyd - Uttak blir på mandag, veldig spent på første forsøk - å nå er det like rundt hjørne :) 

Så la jeg merke til at jeg allerede nå hadde fått time til å sette inn - Onsdag (2.dag). 
er det normalt? Jeg trodde de så ann hvordan eggene utviklet seg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Idapida567 skrev:

I dag var jeg på ultralyd - Uttak blir på mandag, veldig spent på første forsøk - å nå er det like rundt hjørne :) 

Så la jeg merke til at jeg allerede nå hadde fått time til å sette inn - Onsdag (2.dag). 
er det normalt? Jeg trodde de så ann hvordan eggene utviklet seg? 

Så spennende! Lykke til med uttaket. Det går nok så bra så 😁

Det kan være normalt dersom du har "få" eggposer. Spørs vel også hvor du holder til. Jeg holder til på riksen og de sa at dersom det er under 8 som blir befruktet setter de tilbake på dag 2. Dette er for å unngå å være så uheldig at flere faller fra. 

Dersom du får ut fler enn det ville jeg ha spurt om hvorfor de ikke dyrker lenger 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger litt ny glød her nå! Jeg har vært flink og gått ned 9 kilo siden januar. Jeg har nå stagnert på 63 kilo, hadde planlegg spiseorgie og fest i helga. Siden da har jeg vært så sulten og ikke klart og holde meg til det planlagte jeg skal spise. Gikk over i kcal, måtte ha 2 middagsporsjon er for ikke føle at jeg sulter ihjel og så videre! 

Noen tips? :)

Anonymkode: 1df65...784

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg trenger litt ny glød her nå! Jeg har vært flink og gått ned 9 kilo siden januar. Jeg har nå stagnert på 63 kilo, hadde planlegg spiseorgie og fest i helga. Siden da har jeg vært så sulten og ikke klart og holde meg til det planlagte jeg skal spise. Gikk over i kcal, måtte ha 2 middagsporsjon er for ikke føle at jeg sulter ihjel og så videre! 

Noen tips? :)

Neineinei feil tråd. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Deseo skrev:

Så spennende! Lykke til med uttaket. Det går nok så bra så 😁

Det kan være normalt dersom du har "få" eggposer. Spørs vel også hvor du holder til. Jeg holder til på riksen og de sa at dersom det er under 8 som blir befruktet setter de tilbake på dag 2. Dette er for å unngå å være så uheldig at flere faller fra. 

Dersom du får ut fler enn det ville jeg ha spurt om hvorfor de ikke dyrker lenger 😊

Takk for svar 🙂 
Da får vi sikkert mer informasjon etter uttak på mandag. 
vi går privat - og mente han sa vi fikk oppdatering dag for dag.

Så timen er kanskje satt opp bare for å ha noe å forholde seg til? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Idapida567 skrev:

Takk for svar 🙂 
Da får vi sikkert mer informasjon etter uttak på mandag. 
vi går privat - og mente han sa vi fikk oppdatering dag for dag.

Så timen er kanskje satt opp bare for å ha noe å forholde seg til? 

Hvis det er privat så ville jeg krevd dyrking til blasto 👍 du betaler for dette og bør få det beste. Er det ikke gode nok egg til blasto, ja da går de avbryte og du betaler mindre og går rett på nytt forsøk. Dette er hva jeg ville gjort i alle fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Neutral90 skrev:

Hvis det er privat så ville jeg krevd dyrking til blasto 👍 du betaler for dette og bør få det beste. Er det ikke gode nok egg til blasto, ja da går de avbryte og du betaler mindre og går rett på nytt forsøk. Dette er hva jeg ville gjort i alle fall. 

Så det er større sannsynlighet for vellykket forsøk dersom en venter til «Blasto»? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Idapida567 skrev:

Så det er større sannsynlighet for vellykket forsøk dersom en venter til «Blasto»? 

Ja,eller større sjanse å lykkes pr antall insett. Mange embryo faller fra mellom dag 3 og 5, så du trenger statistisk sett færre innsett av 5 dagers enn 3 dagers. Selv om du kanskje har færre embryo, så ville de neppe overlevd i livmor hvis de ikke overlever i varmeskap. Om dette var logisk for deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uff, enda et spm fra meg. Burde vært rutinert nok til å skrive ned disse tingene,men heller så spør jeg her. 

Hvordan var deres blødning etter neg frys? Har temmelig sparsommelig blødning og st Olav er veldig på at jeg ikke må sette nytt østrogenplaster før jeg er helt sikker at slimhinna er på god vei ut... Men vanskelig å si når det er lite blødning. Har vært så lenge på hormoner at jeg husker nesten ikke hva en vanlig blødning for meg er lengre... 😏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er dagen for innsett kommet, etter uttak på tirsdag. Ble 4 egg, hvorav 2 befruktet. Fikk beskjed om de derfor velger å sette inn så raskt. Virker som dette er samme beskjed som andre har fått her. Da er det vel bare å smøre seg med tålmodighet. Noen råd for ventetiden med ting man bør / ikke bør gjøre? Pleier dere å ta det mer med ro enn til vanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...