Påmfritt Skrevet 28. januar 2020 #441 Skrevet 28. januar 2020 Sorry dette blir et klage innlegg... Jeg har hele tiden vært positiv til Riksen. Jeg har hatt tillit til de og følt at de har gitt oss en individuell behandling. Ikke minst har jeg lagt min elsk på sykepleierne❤️ Det har riktignok vært samlebånd men jeg har trøstet meg med at det er bedre enn lang ventetid. I september fikk vi vite at de under våre to ferskforsøk har satt meg på en protokoll som tar utgangspunkt i pco og at de er redd for overstimulering. Det kom også frem at de ikke visste at jeg har endometriose. Jeg har ikke fått diagnosen pco men har fått beskjed om at det ved en UL undersøkelse er funnet antydning. Ved inntakssamtalen til Riksen avfeide legen pco. Da vi konfronterte de med at jeg var på feil doser fikk vi til svar at «vi lærer av hvert forsøk». Men vi har bare tre forsøk. Det er ikke rom for å lære. Jeg sitter her å føler meg snytt og at våre to ferskforsøk er kastet bort på at de bare skal få pasienter gjennom 3 forsøk så fort som mulig så de kan skryte av korte køer og rask behandling. Jeg har møtt og blitt undersøkt av til sammen 6 leger ved Riksen det siste året. Ingen av de 6 legene har bestemt dosene jeg skal gå på eller hvilken protokoll jeg skal ha. Og ingen av de har reagert på at jeg har unormalt få egg for en med pco. Jeg vet ikke helt hvor jeg vil med dette, bare tømme meg for gørr antageligvis. Sorry for negativ post... Jeg skal jobbe med å snu tankene og forberede meg mentalt til vårt 6. fryseforsøk!
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2020 #442 Skrevet 28. januar 2020 37 minutter siden, Påmfritt skrev: Sorry dette blir et klage innlegg... Jeg har hele tiden vært positiv til Riksen. Jeg har hatt tillit til de og følt at de har gitt oss en individuell behandling. Ikke minst har jeg lagt min elsk på sykepleierne❤️ Det har riktignok vært samlebånd men jeg har trøstet meg med at det er bedre enn lang ventetid. I september fikk vi vite at de under våre to ferskforsøk har satt meg på en protokoll som tar utgangspunkt i pco og at de er redd for overstimulering. Det kom også frem at de ikke visste at jeg har endometriose. Jeg har ikke fått diagnosen pco men har fått beskjed om at det ved en UL undersøkelse er funnet antydning. Ved inntakssamtalen til Riksen avfeide legen pco. Da vi konfronterte de med at jeg var på feil doser fikk vi til svar at «vi lærer av hvert forsøk». Men vi har bare tre forsøk. Det er ikke rom for å lære. Jeg sitter her å føler meg snytt og at våre to ferskforsøk er kastet bort på at de bare skal få pasienter gjennom 3 forsøk så fort som mulig så de kan skryte av korte køer og rask behandling. Jeg har møtt og blitt undersøkt av til sammen 6 leger ved Riksen det siste året. Ingen av de 6 legene har bestemt dosene jeg skal gå på eller hvilken protokoll jeg skal ha. Og ingen av de har reagert på at jeg har unormalt få egg for en med pco. Jeg vet ikke helt hvor jeg vil med dette, bare tømme meg for gørr antageligvis. Sorry for negativ post... Jeg skal jobbe med å snu tankene og forberede meg mentalt til vårt 6. fryseforsøk! Jeg har egentlig samme inntrykk av riksen. Hos meg ble det påvist endometriose i høst etter at jeg har hatt mistanke om det i 5 år, men legene har stått på sitt om ment at jeg ikke har det. Tilslutt fikk jeg rett og slett kranglet meg til en lapraskopi hvor dem fant endometeiose. Likevel gjorde dem ingenting annerledes med behandlingen jeg fikk under mitt neste ivf forsøk, jeg prøvde å bli satt på albyl e o prednisolon fordi jeg har hørt at dette hemmer endometriose betennelsen og kan gjøre det lettere for ett egg å feste seg, men her ville ikke legene ta kmot råd fra meg. Utrolig kjedelig, vi kvinner gjør jo alt for å bli gravid, vi gjør research på alt mulig, pg legene går bare ut i fra hvordan deres standardprosedyrer er på riksen Anonymkode: 4e108...925
TiiBii Skrevet 28. januar 2020 Forfatter #443 Skrevet 28. januar 2020 3 timer siden, Påmfritt skrev: Sorry dette blir et klage innlegg... Jeg har hele tiden vært positiv til Riksen. Jeg har hatt tillit til de og følt at de har gitt oss en individuell behandling. Ikke minst har jeg lagt min elsk på sykepleierne❤️ Det har riktignok vært samlebånd men jeg har trøstet meg med at det er bedre enn lang ventetid. I september fikk vi vite at de under våre to ferskforsøk har satt meg på en protokoll som tar utgangspunkt i pco og at de er redd for overstimulering. Det kom også frem at de ikke visste at jeg har endometriose. Jeg har ikke fått diagnosen pco men har fått beskjed om at det ved en UL undersøkelse er funnet antydning. Ved inntakssamtalen til Riksen avfeide legen pco. Da vi konfronterte de med at jeg var på feil doser fikk vi til svar at «vi lærer av hvert forsøk». Men vi har bare tre forsøk. Det er ikke rom for å lære. Jeg sitter her å føler meg snytt og at våre to ferskforsøk er kastet bort på at de bare skal få pasienter gjennom 3 forsøk så fort som mulig så de kan skryte av korte køer og rask behandling. Jeg har møtt og blitt undersøkt av til sammen 6 leger ved Riksen det siste året. Ingen av de 6 legene har bestemt dosene jeg skal gå på eller hvilken protokoll jeg skal ha. Og ingen av de har reagert på at jeg har unormalt få egg for en med pco. Jeg vet ikke helt hvor jeg vil med dette, bare tømme meg for gørr antageligvis. Sorry for negativ post... Jeg skal jobbe med å snu tankene og forberede meg mentalt til vårt 6. fryseforsøk! Få det ut💞 Kjenner meg igjen i beskrivelsen din som pasient på Riksen. Har 5 innsett i erfaring derfra. Send klage via appen. De trenger å få høre at det er mennesker i en meget sårbar periode de jobber med🤷🏼♀️ Vi legger livet vårt i deres hender. Vår lykke ligger i deres kunnskap. 1
TiiBii Skrevet 28. januar 2020 Forfatter #444 Skrevet 28. januar 2020 Én uke etter innsett og jeg fikk litt rosa utflod på papiret😬🕵🏼♀️
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2020 #445 Skrevet 28. januar 2020 Hei. Første gangen jeg skriver her inne, men jeg har fulgt litt med på denne og 2019 tråden. Er 29 år og har prøvd i 1 1/2 år. Jeg hadde et IVF forsøk i oktober 19 som endte i en SA. Gikk på kort protokoll og tok lutinus etter uttak og frem til SA. Så nå i januar begynte jeg på et fryseforsøk. GIkk på Letrozol dag 4 -9, og tok Ovitrelle dag 14. (Legen sa at jeg egentlig bare kunne bruke EL tester i stedenfor, men jeg klarer ikke å tolke disse, så vi ble enige om Ovitrelle.) I dag var det innsett av en fem dagers blastocyst. Etter innsett spurte jeg om jeg skal gå på Lutinus igjen, og lege sa at det ikke er nødvendig siden jeg ikke har gått på Bemfola og Fyremadel i dette fryseforsøket. Så sa jeg at jeg har det liggende hjemme, og da sa han at det skader ikke å ta det men som sagt er det ikke nødvendig. Så kom jeg hjem å kom på alle bivirkningene jeg hadde av Lutinus sist, og lurer på om jeg bare skal droppe det.. Hvilke erfaringer har dere rundt dette? Hva ville dere gjort? Setter stor pris på svar. PS: Jeg går også på Klexane og prednisolon frem til positiv test. (pga ørsmå cyster på eggstokkene sett på MR) Unnskyld for rotete og dårlig formulert innlegg. Anonymkode: eb80e...011
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2020 #446 Skrevet 28. januar 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei. Første gangen jeg skriver her inne, men jeg har fulgt litt med på denne og 2019 tråden. Er 29 år og har prøvd i 1 1/2 år. Jeg hadde et IVF forsøk i oktober 19 som endte i en SA. Gikk på kort protokoll og tok lutinus etter uttak og frem til SA. Så nå i januar begynte jeg på et fryseforsøk. GIkk på Letrozol dag 4 -9, og tok Ovitrelle dag 14. (Legen sa at jeg egentlig bare kunne bruke EL tester i stedenfor, men jeg klarer ikke å tolke disse, så vi ble enige om Ovitrelle.) I dag var det innsett av en fem dagers blastocyst. Etter innsett spurte jeg om jeg skal gå på Lutinus igjen, og lege sa at det ikke er nødvendig siden jeg ikke har gått på Bemfola og Fyremadel i dette fryseforsøket. Så sa jeg at jeg har det liggende hjemme, og da sa han at det skader ikke å ta det men som sagt er det ikke nødvendig. Så kom jeg hjem å kom på alle bivirkningene jeg hadde av Lutinus sist, og lurer på om jeg bare skal droppe det.. Hvilke erfaringer har dere rundt dette? Hva ville dere gjort? Setter stor pris på svar. PS: Jeg går også på Klexane og prednisolon frem til positiv test. (pga ørsmå cyster på eggstokkene sett på MR) Unnskyld for rotete og dårlig formulert innlegg. Anonymkode: eb80e...011 Så rart at du ikke skal bruke progesteronstøtte. Jeg fikk beskjed at for hvert fryseforsøk på meg bruke progesteron frem til positiv/negativ test, hvis testen da er positiv må det brukes helt til uke 12. Klinikkene har vel litt forskjellige måter å medisinere på Anonymkode: 4e108...925 1
Neutral90 Skrevet 28. januar 2020 #447 Skrevet 28. januar 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så rart at du ikke skal bruke progesteronstøtte. Jeg fikk beskjed at for hvert fryseforsøk på meg bruke progesteron frem til positiv/negativ test, hvis testen da er positiv må det brukes helt til uke 12. Klinikkene har vel litt forskjellige måter å medisinere på Anonymkode: 4e108...925 Dette er ved styrt syklus. Når kroppen har hatt eggløsning selv, som ved naturlig frys, så tilføres ikke progesteron. Kroppen skal da lage det selv. 2
Maja92 Skrevet 28. januar 2020 #448 Skrevet 28. januar 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: Hei. Første gangen jeg skriver her inne, men jeg har fulgt litt med på denne og 2019 tråden. Er 29 år og har prøvd i 1 1/2 år. Jeg hadde et IVF forsøk i oktober 19 som endte i en SA. Gikk på kort protokoll og tok lutinus etter uttak og frem til SA. Så nå i januar begynte jeg på et fryseforsøk. GIkk på Letrozol dag 4 -9, og tok Ovitrelle dag 14. (Legen sa at jeg egentlig bare kunne bruke EL tester i stedenfor, men jeg klarer ikke å tolke disse, så vi ble enige om Ovitrelle.) I dag var det innsett av en fem dagers blastocyst. Etter innsett spurte jeg om jeg skal gå på Lutinus igjen, og lege sa at det ikke er nødvendig siden jeg ikke har gått på Bemfola og Fyremadel i dette fryseforsøket. Så sa jeg at jeg har det liggende hjemme, og da sa han at det skader ikke å ta det men som sagt er det ikke nødvendig. Så kom jeg hjem å kom på alle bivirkningene jeg hadde av Lutinus sist, og lurer på om jeg bare skal droppe det.. Hvilke erfaringer har dere rundt dette? Hva ville dere gjort? Setter stor pris på svar. PS: Jeg går også på Klexane og prednisolon frem til positiv test. (pga ørsmå cyster på eggstokkene sett på MR) Unnskyld for rotete og dårlig formulert innlegg. Anonymkode: eb80e...011 Jeg hadde gått på lutinus. Det skal hjelpe til å ikke miste. 2
Gjest Geirfuglen Skrevet 28. januar 2020 #449 Skrevet 28. januar 2020 Hm.. Jeg fikk Duphaston tabletter..
Neutral90 Skrevet 28. januar 2020 #450 Skrevet 28. januar 2020 12 minutter siden, Geirfuglen skrev: Hm.. Jeg fikk Duphaston tabletter.. Hørte på medicuspodden at de bare bruker disse. Like god effekt, men uten samme rotet.
Maja92 Skrevet 28. januar 2020 #451 Skrevet 28. januar 2020 4 hours ago, TiiBii said: Én uke etter innsett og jeg fikk litt rosa utflod på papiret😬🕵🏼♀️ Får håpe det er fordi egget har festet seg ❤️ tatt en gravidtest?
Fiiol Skrevet 28. januar 2020 #452 Skrevet 28. januar 2020 15 minutter siden, Neutral90 skrev: Hørte på medicuspodden at de bare bruker disse. Like god effekt, men uten samme rotet. Tror de gjør det litt variert. Jeg fikk resept på lutinus og dufaston. Første forsøk rakk jeg ikke å få tak i dufaston. De må ofte forhåndsbestilles. Dufaston dekkes heller ikke av helfo, men på den andre siden er de mye rimeligere enn f.eks lutinus. Jeg gikk tilbake til lutinus neste forsøk. Fikk småblødninger allerede 4 dager innsett på dufaston. Kan være tilfeldig, men legen ville ikke sette meg på de igjen. Når det er sagt, så var det var en drøm, sammenlignet med vaginale tabletter.
Fiiol Skrevet 28. januar 2020 #453 Skrevet 28. januar 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Første gangen jeg skriver her inne, men jeg har fulgt litt med på denne og 2019 tråden. Er 29 år og har prøvd i 1 1/2 år. Jeg hadde et IVF forsøk i oktober 19 som endte i en SA. Gikk på kort protokoll og tok lutinus etter uttak og frem til SA. Så nå i januar begynte jeg på et fryseforsøk. GIkk på Letrozol dag 4 -9, og tok Ovitrelle dag 14. (Legen sa at jeg egentlig bare kunne bruke EL tester i stedenfor, men jeg klarer ikke å tolke disse, så vi ble enige om Ovitrelle.) I dag var det innsett av en fem dagers blastocyst. Etter innsett spurte jeg om jeg skal gå på Lutinus igjen, og lege sa at det ikke er nødvendig siden jeg ikke har gått på Bemfola og Fyremadel i dette fryseforsøket. Så sa jeg at jeg har det liggende hjemme, og da sa han at det skader ikke å ta det men som sagt er det ikke nødvendig. Så kom jeg hjem å kom på alle bivirkningene jeg hadde av Lutinus sist, og lurer på om jeg bare skal droppe det.. Hvilke erfaringer har dere rundt dette? Hva ville dere gjort? Setter stor pris på svar. PS: Jeg går også på Klexane og prednisolon frem til positiv test. (pga ørsmå cyster på eggstokkene sett på MR) Unnskyld for rotete og dårlig formulert innlegg. Anonymkode: eb80e...011 Jeg tar det, til tross for fryseforsøk i naturlig syklus. For sikkerhetsskyld. Har forstått det slik at kroppen bare tar opp det den ev. trenger. Lykke til! ❤️ 1
Fiiol Skrevet 28. januar 2020 #454 Skrevet 28. januar 2020 4 timer siden, TiiBii skrev: Én uke etter innsett og jeg fikk litt rosa utflod på papiret😬🕵🏼♀️ Trenger jo ikke bety noe! Håper det bare er skjøre slimhinner eller noe. ❤️
TiiBii Skrevet 28. januar 2020 Forfatter #455 Skrevet 28. januar 2020 30 minutter siden, Maja92 skrev: Får håpe det er fordi egget har festet seg ❤️ tatt en gravidtest? 21 minutter siden, Fiiol skrev: Trenger jo ikke bety noe! Håper det bare er skjøre slimhinner eller noe. ❤️ Nei, har ikke testet. Har grått en skvett og samboer måtte ut å hente take-away i full fart. Det er liksom vår måte å håndtere dårlig nyheter på. Var det for tidlig å slippe sorgene på kanskje 🤔😂
Gjest Geirfuglen Skrevet 28. januar 2020 #456 Skrevet 28. januar 2020 57 minutter siden, Neutral90 skrev: Hørte på medicuspodden at de bare bruker disse. Like god effekt, men uten samme rotet. Medicuspodden? 🤔 Så bra, jeg var fornøyd med det. Hørtes stress ut med sånne vaginalgreier.
Gjest Geirfuglen Skrevet 28. januar 2020 #457 Skrevet 28. januar 2020 5 timer siden, TiiBii skrev: Én uke etter innsett og jeg fikk litt rosa utflod på papiret😬🕵🏼♀️ Åh.. 😕 Krysser fingrene for deg! ❤️
Dii Skrevet 28. januar 2020 #458 Skrevet 28. januar 2020 5 timer siden, TiiBii skrev: Én uke etter innsett og jeg fikk litt rosa utflod på papiret😬🕵🏼♀️ Det samme her 😬 Innsett var på lørdag (dag 5) ,test dag på mandag. 😬
Avianna Skrevet 29. januar 2020 #459 Skrevet 29. januar 2020 Negativ tidlig test RD7 og antydning på mensen. Tenker det er negativt denne gangen og ☹😤. Neste insett blir sikkert ikke til Mars pga kø.
Neutral90 Skrevet 29. januar 2020 #460 Skrevet 29. januar 2020 7 minutter siden, Avianna skrev: Negativ tidlig test RD7 og antydning på mensen. Tenker det er negativt denne gangen og ☹😤. Neste insett blir sikkert ikke til Mars pga kø. Så leit å lese 😞 ekstra kjipt med ventetid òg 💐 håper det går greit med deg. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå