Gå til innhold

Hvordan pakke inn en katt i julegave?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lurer på om folk her velger barna sine også, så de er sikret full klaff? 😅 Synes det er god grunn til å tro at gaven vil falle i god jord i dette tilfellet. Om det ikke går sånn må jo TS være forberedt på å beholde katten selv. Jeg ville ikke pakket den inn. 

Anonymkode: 644c7...ea4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lurer på om folk her velger barna sine også, så de er sikret full klaff? 😅 Synes det er god grunn til å tro at gaven vil falle i god jord i dette tilfellet. Om det ikke går sånn må jo TS være forberedt på å beholde katten selv. Jeg ville ikke pakket den inn. 

Anonymkode: 644c7...ea4

hahahaha det er i hvert fall ingen som gir bort barn i julegave... (håper jeg) 

Anonymkode: ea8fc...1da

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Det var en god idet 😄 Ja hun elsker katter, og ønsker seg veldig mye en katt. Hun skulle hente en katt 1 novmeber, men den ble gitt bort til noen andre, så hun ble helt knust. 

Anonymkode: d6643...9c0

Hadde hun sett denne katten på forhånd, eller kan vi legge død det argumentet mange bruker om at hun absolutt må velge katten selv? Håper ikke enden på visa blir at hun ikke får denne katten heller, pga folk på kg...

Anonymkode: 644c7...ea4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man gir bare ikke bort dyr i gave!

Anonymkode: 2a0de...283

Dette utsagnet liker jeg ikke. Ansvarlige mennesker, som har ønsket seg et dyr over tid, kan da godt få et dyr i gave. Hvis en familie skaffer seg hund, som jo er dyrt, hvorfor skal ikke dette være barnas julegave?

Jeg er helt enig i at man ikke skal gi bort dyr i gave helt ukritisk, men når situasjonen er godt planlagt og gjennomtenkt, ser jeg ikke problemet. Det må jo være verdens beste gave.

Anonymkode: a6f82...128

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette utsagnet liker jeg ikke. Ansvarlige mennesker, som har ønsket seg et dyr over tid, kan da godt få et dyr i gave.

Nei.

1. Man burde velge dyret selv

2. Selv om man ønsker seg katt betyr ikke det at det alltid passer å få. Ønsker meg katt, men akkurat nå passer det dårlig. Hadde jeg ønsket katt og det hadde passet meg bra, kunne jeg skaffet katt innen en dag. Er ikke vanskelig å få tak i.

Kan være flere grunner til at folk ikke har skaffet seg dyr selv om de ønsker dyr.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette utsagnet liker jeg ikke. Ansvarlige mennesker, som har ønsket seg et dyr over tid, kan da godt få et dyr i gave. Hvis en familie skaffer seg hund, som jo er dyrt, hvorfor skal ikke dette være barnas julegave?

Jeg er helt enig i at man ikke skal gi bort dyr i gave helt ukritisk, men når situasjonen er godt planlagt og gjennomtenkt, ser jeg ikke problemet. Det må jo være verdens beste gave.

Anonymkode: a6f82...128

Kjernen av "problemet" kommer fra USA: 

de har 70million (!!!) løse katter, en forbruker basert kultur for å kjøpe så mye som mulig. 

Nordmenn flest er veldig flinke til å ta vare på dyr, glad i dyr, elsker dyr...

så jeg synes at dyre aktivistene kan holde seg unna og bare burde slutte med hva de driver med i Norge, 

det er ikke en reelt problem! Det er en grunnløs luftslott! 

Samtidig skjønner jeg at de mener godt, hvem ikke elsker dyr, spesielt de søteste? 

Altfor dårlige forbruker valgene og - fra vår synspunkt: helt gale amerikanerne! -

står bak dyrevern aktivisme, og siden denne er opprinnelig en amerikansk problem

dyrevern aktivisme har blitt populær i sosiale media, 

og sikkert mange får mange likes ...så denne kraftige trenden kommer ikke å snu i nærmeste framtida.  

Dyrevern aktivisme i Norge (og i Europa) er ikke basert på fornuft, men på emosjoner, 

og denne trenden kommer fra Amerika. 

Konklusjonen min, TS , som sagt, kan gi en søt katt som gave, det er uten tvil at katten skal trives hos søsteren

Jeg er fortsatt usikker at "hvordan pakke"....kanskje ikke så viktig? viktigst at TS gir en søt katt som gave, 

en veldig fin og absolutt passende julegave!!! 

Naturlig, en katt er mye finere og hjertevarmende enn noe typisk industriprodusert forbruker vare! 

Lykke til og Gud Jul! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, abc123detvardet skrev:

Nei.

1. Man burde velge dyret selv

2. Selv om man ønsker seg katt betyr ikke det at det alltid passer å få. Ønsker meg katt, men akkurat nå passer det dårlig. Hadde jeg ønsket katt og det hadde passet meg bra, kunne jeg skaffet katt innen en dag. Er ikke vanskelig å få tak i.

Kan være flere grunner til at folk ikke har skaffet seg dyr selv om de ønsker dyr.

 

Søsteren var på vei til å få katt i starten av November, men katten ble gitt bort før hun fikk hentet. Jeg tror ikke det du skisserer er aktuelt for søsteren til Ts..dessuten tror jeg Ts kjenner søsteren sin, og vet hva hun er på jakt etter. 

Merkelig hvor viktig det er at dyret skal skreddersys til eieren..de aller fleste barn velger ikke dyret selv - men barnet elsker dyret over alt allikevel. Kanskje vi har noe å lære? Det med utvelgelse går jo igjen i samfunnet..

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Vera skrev:

Merkelig hvor viktig det er at dyret skal skreddersys til eieren..de aller fleste barn velger ikke dyret selv - men barnet elsker dyret over alt allikevel. Kanskje vi har noe å lære? Det med utvelgelse går jo igjen i samfunnet..

Er vel ikke snakk om at dyret skal skreddersys til eieren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Energidronning skrev:

Dyrevern aktivisme i Norge (og i Europa) er ikke basert på fornuft, men på emosjoner, 

og denne trenden kommer fra Amerika. 

Aktivisme innen dyrevern har oppstått fordi det trengs.

Relativt naivt å tro at dyremishandling ikke skjer i Norge. Det skjer alt for mye dyremishandling, både i Norge og andre land.

https://www.dagbladet.no/nyheter/hund-med-teipede-bein-funnet-i-plastpose-i-bekk/71904267

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min søster har på en måte valgt denne katten selv, Det er en katt som har blitt reddet ut av et hjem hvor det ikke burde bo katter.  Hun sendte meg linken til katten, og sa at hun vurderte å hente denne katten, men det måtte hentes innen 2 dager og hun jobbet de dagene så hun hadde ikke mulighet. 

TS

Anonymkode: d6643...9c0

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Vera skrev:

Søsteren var på vei til å få katt i starten av November, men katten ble gitt bort før hun fikk hentet. Jeg tror ikke det du skisserer er aktuelt for søsteren til Ts..dessuten tror jeg Ts kjenner søsteren sin, og vet hva hun er på jakt etter. 

Merkelig hvor viktig det er at dyret skal skreddersys til eieren..de aller fleste barn velger ikke dyret selv - men barnet elsker dyret over alt allikevel. Kanskje vi har noe å lære? Det med utvelgelse går jo igjen i samfunnet..

Det er alltid en stor fordel å ha et dyr som liker deg. Hvis ikke så legger du til rette for en del utfordringer.

Jeg ville aldri valgt en katt som tydelig ikke likte meg/lukten av meg/stemmen min. Resultatet av å velge katter som liker meg er at jeg gjennom 25 år aldri har hatt problemer med mine katter.

Anonymkode: bbc92...189

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville aldri valgt en katt som tydelig ikke likte meg/lukten av meg/stemmen min. Resultatet av å velge katter som liker meg er at jeg gjennom 25 år aldri har hatt problemer med mine katter.

Det der har jeg aldri tenkt på, jeg har heller aldri hatt problemer med noen katter - verken de jeg selv har hatt eller de vi har vokst opp med før jeg flyttet hjemmefra. Ikke de kattene som familien min har skaffet seg etter at jeg ble voksen heller.

Jeg har aldri opplevd noen katt som ikke har likt meg. 

Anonymkode: ea8fc...1da

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det der har jeg aldri tenkt på, jeg har heller aldri hatt problemer med noen katter - verken de jeg selv har hatt eller de vi har vokst opp med før jeg flyttet hjemmefra. Ikke de kattene som familien min har skaffet seg etter at jeg ble voksen heller.

Jeg har aldri opplevd noen katt som ikke har likt meg. 

Anonymkode: ea8fc...1da

Samme her. Og jeg har ikke en gang katt, og er ikke spesielt glad i katter. Men venners katter hopper alltid opp i fanget mitt. Også de kattene som eierne hevder at ikke liker noen utenom familien.

Anonymkode: 53ce1...057

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Samme her. Og jeg har ikke en gang katt, og er ikke spesielt glad i katter. Men venners katter hopper alltid opp i fanget mitt. Også de kattene som eierne hevder at ikke liker noen utenom familien.

Anonymkode: 53ce1...057

Alle katter kommer til de som ikke liker katter noe spesielt...😂😂😂😂

Anonymkode: 6c628...84a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

ser ikke problemet med å gi bort et dyr i julegave så lenge man vet at dyret er sterkt ønsket hos mottaker. (og ikke er et plutselig innfall)

Har selv gitt bort en katt i gave, og det ble det mange gledestårer av.

Vi pakket inn bilde av katten med stamtavle. Leker osv til pus ble gitt etterpå.

Katten ble senere hentet hos oppdretter. 

Anonymkode: 78f47...fa4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er alltid en stor fordel å ha et dyr som liker deg. Hvis ikke så legger du til rette for en del utfordringer.

Jeg ville aldri valgt en katt som tydelig ikke likte meg/lukten av meg/stemmen min. Resultatet av å velge katter som liker meg er at jeg gjennom 25 år aldri har hatt problemer med mine katter.

Anonymkode: bbc92...189

Da er det du som er problemet. Har tatt inn flere løskatter i løpet av livet, ingen av dem ble "valgt", og alle likte meg.

Man blir kjent med dyr og bygger forhold til dem, akkurat som andre mennesker. De er ikke ferdig programmerte roboter som du virker å tro.

Anonymkode: 78f47...fa4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle katter kommer til de som ikke liker katter noe spesielt...😂😂😂😂

Anonymkode: 6c628...84a

Da er det jammen pussig at eierne deres blir overrasket over at katten deres kommer til meg, og påpeker at katten normalt ikke liker fremmedfolk, men tydeligvis liker meg. De burde jo kjenne katten sin bedre enn du gjør. 

Anonymkode: 53ce1...057

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha katten i bur når dere skal pakke ut gaver så pakker du bare inn buret😶 husk lmasse store luftehull.

 

Anonymkode: f9edf...ad4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...