Gå til innhold

Hvordan pakke inn en katt i julegave?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

7 minutter siden, Monabanana skrev:

Synes i TS sitt tilfelle at det hørtes ut som det er mere gjennomtenkt enn som så, så det kan jo bli en riktig hyggelig julaften for søsteren i dette tilfellet.

absolutt!!! veldig enig. 

dessuten stilte ts spørsmålet ikke på om å gi eller ikke gi en katt som en gave, bare hvordan best å pakke denne gaven! 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig med de rett over her; man gir ikke bort dyr. Men nå når du allerede har hentet en katt som du skal gi til søsteren din, så får vi håpe at det er full klaff mellom de ti. Skulle jeg fått meg katt, noe jeg ønsker sterkt på sikt, så hadde det vært viktig for meg å velge ut den katten selv, personlighet og lynne på katten er viktig, man må få en følelse av at man velger den rette katten. Håper det går bra med katten og søsteren din likevel, ts😊

Anonymkode: 0e589...7ba

Jeg kjøpte hos oppdretter og bestilte etter farge og kjønn. Å dra for å kikke var type 8 timer en vei. Vi går fint overens fordet. 

Anonymkode: 0c3ba...26a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn gjør man det 😄
 

Må bare nevne i en bisetning at det var utrolig mange som sa at man ikke gir dyr i gave på kommentarfeltet til reklamene til Kirkens Nødhjelp om å gi geit i gave 😂

Jeg er i utgangspunktet enig, altså, men her virker det som om TS har tenkt seg godt om 😊

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke la en katt som har nye eiere i nytt hus være alene på loftet. Kattunger må ha trygge og rolige personer rundt seg i nye hjem. De har nettopp blitt tatt fra mammaen sin og søskene og vil derfor være opprørt. Vær med den, gi godbiter, snakk til den med mild stemme. Venn katten gradvis til å være alene

Ganske dum timing med dyrunger i jul, da den ofte blir mye alene eller det flommer over at besøkende som vil se og kose. Både isoasjon og for mye oppmerksomhet for en kattunge i nytt hjem er dårlig for den. 

Anonymkode: 2de84...c00

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finnes det ikke sånn katteveske/bur som man kan bære katten i? Du kan jo gjemme den på et rom, og putte den forsiktig oppi rett før du gir den?

Anonymkode: a4150...fcd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, abc123detvardet skrev:

Finnes ingen unntak. Dyr er aldri gaver.

Dyr er noe som du burde velge å få selv.

dyr er bare dyr, vi (mennesker) eier dem! 

vi bruker dem som de er nyttige til oss, vi spiser dem. 

det er ikke lov å mishandle dem, men å skifte eierskap på dyr som vi vil og hvordan vi vil, er vår rettighet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.12.2019 den 13.35, Energidronning skrev:

dyr er bare dyr, vi (mennesker) eier dem! 

vi bruker dem som de er nyttige til oss, vi spiser dem. 

det er ikke lov å mishandle dem, men å skifte eierskap på dyr som vi vil og hvordan vi vil, er vår rettighet. 

Herregud, for et maktsyk menneske du er. Man respekterer både mennesker og dyr.

Nei, det er ikke vår rettighet å eie. Vår plikt er å tilby dyret et godt hjem. Klarer du ikke det, så har du ingen grunn til å eie dyr.

Det er mange dyr det ikke er lov å eie, og det er god grunn. Det er også mange dyreeiere som ikke burde hatt dyr.

Endret av abc123detvardet
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare sette frem en eska, så hopper katten oppi? 

Anonymkode: e9863...365

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at dyr ikke bør gis bort i julegave. Selv om dyret er ønsket, så vil man ofte helst velge det ut selv.

Men nå er nå katten skaffet, så det er litt sent. Hva med å knytte en rød sløyfe rundt halsen på katten, be søster lukke øynene og så sette katten i fanget hennes? Forutsatt at katten er såpass rolig og trygg at den synes det er greit.

Ellers håper jeg dere er et sted hvor feiringen blir rolig slik at katten ikke blir stresset og skremt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man skal gi katt i julegave, gir man et hjemmelaget gavekort der man tilbyr seg å kjøpe en katt fra oppdrett eller Dyrebeskyttelsen. Da kan mottakeren selv velge katt, eller omså velge å angre på avgjørelsen om å få seg katt.

Å gi et levende dyr i gave er temmelig uansvarlig, og spesielt med den kunnskapen vi har idag om hvor mange hjemløse katter vi har i Norge, og hvor lav status katter har i samfunnet.

Håper søstera di virkelig blir glad og gir katten et livsvarig hjem. Hvis ikke er katten ditt ansvar.

Anonymkode: b6ece...03c

Lav status i samfunnet..? Katter har vel til tider større vern og status enn barn i samfunnet..jeg sier ingen gå i rosetog når et barn blir mishandlet til døde..

Anonymkode: 5a917...6a1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt hårreisende å lese om utvelgelsesprosessen enkelte driver med på levende vesener..man må velge katt selv fordi den skal passe til personligheten sin?! Ikke rart det er så mange hjemløse katter..eieren føler vel at de har «vokst ifra hverandre» når den blir sendt på dør. 
 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Vera skrev:

Helt hårreisende å lese om utvelgelsesprosessen enkelte driver med på levende vesener..man må velge katt selv fordi den skal passe til personligheten sin?! Ikke rart det er så mange hjemløse katter..eieren føler vel at de har «vokst ifra hverandre» når den blir sendt på dør. 
 

Jeg skjønner hva du mener, men noen ganger kan det faktisk være veldig lurt. Man trenger f.eks ikke å velge den mest energifulle "henge i taklampa"-ungkatten til et eldre ektepar som bare vil ha en katt på fanget. En litt skeptisk katt som lett blir satt ut og stresset trenger ikke komme til en familie med masse barn, besøk og høyt energi- og støyvolum. Osv.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt sur og kanskje lei meg hvis jeg hadde fått et dyr i gave, selv om jeg ønsket meg et dyr. Jeg vil plukke ut det dyret jeg skal ha selv. Et dyr skal en ha i mange, mange år og da bør det være klaff.

Får håpe at søsteren bli glad og at alt ordner seg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Vera skrev:

Helt hårreisende å lese om utvelgelsesprosessen enkelte driver med på levende vesener..man må velge katt selv fordi den skal passe til personligheten sin?! Ikke rart det er så mange hjemløse katter..eieren føler vel at de har «vokst ifra hverandre» når den blir sendt på dør. 
 

Ja, det bør være litt kjemi. Hadde flere tenkt seg om, så hadde kanskje flere dyr blitt boende der de kom første gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En velger ikke katt! Katten velger mennesket den skal bo hos! 
Men trodde virkelig at de med bittelitt vett i skallen skjønner at en ikke gir bort noe dyr i gave, selv om det er det største ønsket og alder på den som får den!

Anonymkode: 6c628...84a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit å gi dyr i gave til noen ansvarlige man vet ønsker det.

Om man betaler det selv eller om andre gjør det utgjør ingen forskjell.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Nudeldama skrev:

Jeg skjønner hva du mener, men noen ganger kan det faktisk være veldig lurt. Man trenger f.eks ikke å velge den mest energifulle "henge i taklampa"-ungkatten til et eldre ektepar som bare vil ha en katt på fanget. En litt skeptisk katt som lett blir satt ut og stresset trenger ikke komme til en familie med masse barn, besøk og høyt energi- og støyvolum. Osv.

Den ser jeg absolutt, men samtidig blir dyret formet av miljøet det bor i..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Vera skrev:

Den ser jeg absolutt, men samtidig blir dyret formet av miljøet det bor i..

Absolutt, men det er litt begrenset hvis man tar til seg en voksen omplasseringskatt/hund. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...