Jump to content
AnonymBruker

Hvordan pakke inn en katt i julegave?

Recommended Posts

AnonymBruker

Min søster skal få en pusekatt i julegave, men jeg har fortsatt ikke funnet ut hvordan jeg skal gi den. Jeg hentet den for 2 dager siden, å den er veldig rolig og fin. Vi skal alle ferie jul her, og håpet er at hun ikke skal se pusekatten før vi åpner gaver. 

Hun skal også få en stor kasse med litt tilbehør til katten også, men jeg ønsker å gi den etter hun har fått katten sin.  Jeg kan selvfølgelig bare la katten være på loftet, også kan jeg be hun gå opp dit å se den, men ønsker noe mer kreativ måte å gi katten på. 

Anonymkode: d6643...9c0

Fortsetter under...

Polly Ester

jeg hadde nok heller gitt henne den kassen med tilbehør når dere pakker opp og at det evt. ligger et "skattekart" der hun må lete etter selve katten 

AnonymBruker
16 minutter siden, _nubbenella skrev:

Først og fremst så håper eg inderlig at søstera di har ønska seg katt. Man pakker naturligvis ikkje inn eit levende dyr. Ha ei fin eske uten lokk som du pynter utsida på littegranne, legg eit mjukt pledd oppi og når det er tid for å gi "gåven", så henter du pus frå eit anna rom og setter oppi eska som er klargjort, før du overrekker gåven umiddelbart. 

Det var en god idet 😄 Ja hun elsker katter, og ønsker seg veldig mye en katt. Hun skulle hente en katt 1 novmeber, men den ble gitt bort til noen andre, så hun ble helt knust. 

Anonymkode: d6643...9c0

AnonymBruker

Man gir ikke bort dyr. Alle dyr har en personlighet og den som skaffer et dyr bør få muligheten til å kjenne etter om den liker personligheten før personen tar til seg dyret. Du fratar nå søsteren den muligheten, så håper for guds skyld at det er match likevel. Særdeles uansvarlig av deg, ts. 

Anonymkode: 56649...f1d

AnonymBruker

Man gir bare ikke bort dyr i gave!

Anonymkode: 2a0de...283

Annonse

AnonymBruker

Jeg er enig med de rett over her; man gir ikke bort dyr. Men nå når du allerede har hentet en katt som du skal gi til søsteren din, så får vi håpe at det er full klaff mellom de ti. Skulle jeg fått meg katt, noe jeg ønsker sterkt på sikt, så hadde det vært viktig for meg å velge ut den katten selv, personlighet og lynne på katten er viktig, man må få en følelse av at man velger den rette katten. Håper det går bra med katten og søsteren din likevel, ts😊

Anonymkode: 0e589...7ba

Apis

Pakke inn tilbehøret og så hente katten, selvfølgelig uinnpakket, når hun pakker ut tilbehøret. 

AnonymBruker

Hvis man skal gi katt i julegave, gir man et hjemmelaget gavekort der man tilbyr seg å kjøpe en katt fra oppdrett eller Dyrebeskyttelsen. Da kan mottakeren selv velge katt, eller omså velge å angre på avgjørelsen om å få seg katt.

Å gi et levende dyr i gave er temmelig uansvarlig, og spesielt med den kunnskapen vi har idag om hvor mange hjemløse katter vi har i Norge, og hvor lav status katter har i samfunnet.

Håper søstera di virkelig blir glad og gir katten et livsvarig hjem. Hvis ikke er katten ditt ansvar.

Anonymkode: b6ece...03c

AnonymBruker

Kjenner nakkehårene går opp her. Man gir ikke dyr i gave uten avtale. Blir så oppgitt altså. Har dyr selv og vet at mange katter som blir gitt bort imorgen blir kasta ut til våren/sommeren. De er kattunge veldig kort periode. Tror du søstre di orker og ha katt i opptil 15-20 år?? Jeg har nemlig gamle katter. 

Anonymkode: 1e0a0...74e

AnonymBruker

En gir da for svarte pokker ikke et dyr i julegave til noen.

Anonymkode: bdd80...567

AnonymBruker

Jeg hadde bedd henne lukke øynene og eventuelt ha på headset om katten mjauer mye. Gå på loftet og hent katten, sett den i fanget hennes og be henne åpne øynene.

Jeg håper du tar ansvar for katten om hun ikke ønsker den da😊

Anonymkode: 6b22a...978

AnonymBruker

Dyr er ikke gaver! Så svaret på spørsmålet ditt er at det gjør man ikke!

Anonymkode: 811b8...08a

Annonse

The Kitten

Folkens: Det er litt sent å si til TS at hun ikke skal gi katten i julegave...

AnonymBruker

Sånne innlegg dukker opp hvert eneste år. Det gjør de fordi noen kjeder ræva av seg og ønsker å starte brann på KG.

Anonymkode: bbc92...189

Monabanana

Tror de fleste forstår at man ikke gir et dyr i julegave til noen, med mindre det passer seg slik. Synes i TS sitt tilfelle at det hørtes ut som det er mere gjennomtenkt enn som så, så det kan jo bli en riktig hyggelig julaften for søsteren i dette tilfellet. Hadde dog ikke gjort det selv, eller villet at noen andre skulle velge for meg, med mindre det var en sikker klaff. 

Energidronning
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man gir bare ikke bort dyr i gave!

Anonymkode: 2a0de...283

som tommelfingerregel, enig i alminneligheta, men finnes flere viktige unntak: 

den som gjelder her spesifikk i tilfellen, at hun kjenner søstera godt, så det er bare stole på henne! 

jeg synes en katt er en veldig søt, personlig gave! så bra!!!

ja, du gir ikke en katt til sjefen din, naboen din osv alle du kjenner ikke godt nok og står ikke nær nok. 

til alle som er bekymret hva skjer senere med katten da: det bare å tenke positivt! 

jeg er sikker på at katten vil ha en fantastisk eier, og alle blir glade! 

jeg synes den "skattekart" ideen er genialt! (#2 Polly Ester) 

God Jul med den nye søte lillekatten!😼:link:

AnonymBruker

Jeg ville kjøpt en fin papirpose. Ikke lukket den. Mine katter bor i papirposer om de får sjans 😅

Anonymkode: 46c26...5b9

abc123detvardet
1 minutt siden, Energidronning skrev:

som tommelfingerregel, enig i alminneligheta, men finnes flere viktige unntak: 

Finnes ingen unntak. Dyr er aldri gaver.

Dyr er noe som du burde velge å få selv.

Kaisada

Man gjør det ikke.