Gå til innhold

Hvordan pakke inn en katt i julegave?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da er det jammen pussig at eierne deres blir overrasket over at katten deres kommer til meg, og påpeker at katten normalt ikke liker fremmedfolk, men tydeligvis liker meg. De burde jo kjenne katten sin bedre enn du gjør. 

Anonymkode: 53ce1...057

Er vel ganske kjent problem at en del katter ikke er så "glad" i mennesker. 

https://forskning.no/dyreverden/katten-kan-bli-stresset-av-kos/603268

Anonymkode: e18cf...a9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er vel ganske kjent problem at en del katter ikke er så "glad" i mennesker. 

https://forskning.no/dyreverden/katten-kan-bli-stresset-av-kos/603268

Anonymkode: e18cf...a9c

Hvordan mener du at den artikkelen er relevant? Der står det om katter som blir pådyttet kos, ikke katter som selv oppsøker folk for å få kos.

Anonymkode: 53ce1...057

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da er det du som er problemet. Har tatt inn flere løskatter i løpet av livet, ingen av dem ble "valgt", og alle likte meg.

Man blir kjent med dyr og bygger forhold til dem, akkurat som andre mennesker. De er ikke ferdig programmerte roboter som du virker å tro.

Anonymkode: 78f47...fa4

Leste du noe annet enn jeg skrev nå tro? :klo: Jeg mistenker det.

Nå har jeg altså hørt at jeg er et problem fordi ikke alle katter i verden liker meg/elsker meg like høyt som de kattene som hittil har adoptert meg :skratte:

Noen av disse kattene har ventet lenge på meg etter at de valgte akkurat meg.

Virker jeg å tro katter er ferdig programmerte roboter? Da ber jeg deg lese en gang til og fortelle meg hva det er som gjør at du blir så krakilsk og slenger ut av deg om at jeg er et problem og at jeg tror dyr er roboter, - for her er du på helt feil jorde.

Disse løskattene du tok inn, - har tanken slått deg at disse løskattene faktisk likte deg godt nok til å ikke bare stikke av? 

Jeg lurer på om du ikke leste innlegget mitt med helt motsatt fortegn (eller blandet meg med en annen) :klo:

 

Anonymkode: bbc92...189

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel for sent, men å ha en kattunge hos seg i to dager for å så ta den med videre til nytt sted med masse nye folk og så skal den hjem til en annen. Det må være en dårlig ide. Stakkars pus som får en sånn start på livet.

Anonymkode: 96419...621

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.12.2019 den 14.43, theTitanic skrev:

Jeg hadde blitt veldig sur. Når man ønsker seg et dyr så vil man velge det selv. Rase, farge, personlighet og match. 

Helt enig. Bare fordi jeg har sagt at jeg vil ha katt så betyr ikke det at andre skal velge katten for meg. Min tante gjorde dette. Hun er en idiot av en katteeier og katten hennes får jo flere kull i året-som blir drept. Men så fikk hun nyss i at jeg ville ha katt. Jeg skulle gå til dyrebeskyttelsen og velge den eldste katten som var der, gjerne den som hadde vært der lengst. Hun kom på døra med en kattunge med sløyfe rundt halsen!! Den eneste overlevende i et kull på fem. Jeg elsker jo katter over alt på jord, så jeg beholdt den og fikk meg en pus til gjennom db.

Altså, ikke gi andre folk katt. Sånn seriøst, sjansen er det for at det ikke vil bli tatt godt imot. Men nå har skaden allerede skjedd og pusen blir sikkert velkommen. 

Anonymkode: 585a3...114

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.12.2019 den 18.04, AnonymBruker skrev:

Det er alltid en stor fordel å ha et dyr som liker deg. Hvis ikke så legger du til rette for en del utfordringer.

Jeg ville aldri valgt en katt som tydelig ikke likte meg/lukten av meg/stemmen min. Resultatet av å velge katter som liker meg er at jeg gjennom 25 år aldri har hatt problemer med mine katter.

Anonymkode: bbc92...189

Jeg har henta kattunger og kaninunger usett. Det har aldri vært noe problem på noen som helst måte. Det er så mye tull. Dyrene blir glade i eierene sine åkke som. Det som er avgjørende er hvordan vi som eiere behandler dem fra dag en.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det vel for sent, men å ha en kattunge hos seg i to dager for å så ta den med videre til nytt sted med masse nye folk og så skal den hjem til en annen. Det må være en dårlig ide. Stakkars pus som får en sånn start på livet.

Anonymkode: 96419...621

Det går nok heeelt fint :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gikk over all forventning 😄  Jeg pakket inn en eske som jeg la et håndkle inni. også kuttet jeg et hull på siden, sånn at jeg kunne legge lokk på toppen.  Katten lå å sov i esken på loftet mens vi åpna gaver.  Mitt i gave åpninga sier jeg til mannen min at gaven til søster enda står på lofte, og at han må hente den ned. 

Søsteren min ble veldig glad og gråt av gledet. Hun skulle bruke god tid på å planlegge navn. 

Anonymkode: d6643...9c0

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette gikk over all forventning 😄  Jeg pakket inn en eske som jeg la et håndkle inni. også kuttet jeg et hull på siden, sånn at jeg kunne legge lokk på toppen.  Katten lå å sov i esken på loftet mens vi åpna gaver.  Mitt i gave åpninga sier jeg til mannen min at gaven til søster enda står på lofte, og at han må hente den ned. 

Søsteren min ble veldig glad og gråt av gledet. Hun skulle bruke god tid på å planlegge navn. 

Anonymkode: d6643...9c0

Så koselig å høre ♥️

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da er det jammen pussig at eierne deres blir overrasket over at katten deres kommer til meg, og påpeker at katten normalt ikke liker fremmedfolk, men tydeligvis liker meg. De burde jo kjenne katten sin bedre enn du gjør. 

Anonymkode: 53ce1...057

Da er de litt uvitende katteeiere, gitt.....

Anonymkode: 6c628...84a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for kommentar til moderering. Spørsmål rundt moderering tas på PM til moderator eller på Ris og ros. 

Søgni, mod.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette gikk over all forventning 😄  Jeg pakket inn en eske som jeg la et håndkle inni. også kuttet jeg et hull på siden, sånn at jeg kunne legge lokk på toppen.  Katten lå å sov i esken på loftet mens vi åpna gaver.  Mitt i gave åpninga sier jeg til mannen min at gaven til søster enda står på lofte, og at han må hente den ned. 

Søsteren min ble veldig glad og gråt av gledet. Hun skulle bruke god tid på å planlegge navn. 

Anonymkode: d6643...9c0

Katter skal ikke sperres inne i små bokser.

Anonymkode: bdd80...567

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Katter skal ikke sperres inne i små bokser.

Anonymkode: bdd80...567

Hvor står det at katten var sperret inne? 

Anonymkode: f1579...b20

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med katten var jo bare en spøk, det er jo ikke familier som kjøper katt og pakker den inn, ettersom de er glad i dyr å vil at barne dems vil ha en  katt, Så er det vel andre måter å overaske  dem på.Dyreelskere er snille med dyra sine.😻

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 23.12.2019 den 13.03, The Kitten skrev:

Folkens: Det er litt sent å si til TS at hun ikke skal gi katten i julegave

Det er ikke for sent. Noen andre kan  ha katten. 

Håper dere holder katten inne og skjemmer henne/han bort. 

Katter kan leve opp til tjue år. Jeg har en siameser på tolv år som er innekatt.

Vi er sterkt tilknyttet hverandre og har en unik kommunikasjon. 

Det var moren min som kjøpte henne da jeg var tolv og hun var ett år. Moren min ville ikke ha henne mer etter to år. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.12.2019 den 12.06, AnonymBruker skrev:

Da er det du som er problemet. Har tatt inn flere løskatter i løpet av livet, ingen av dem ble "valgt", og alle likte meg.Man blir kjent med dyr og bygger forhold til dem, akkurat som andre mennesker. De er ikke ferdig programmerte roboter som du virker å tro.

Anonymkode: 78f47...fa4

Du tar feil. En katt har jeg hatt i ti år og vi ble tilknyttet fra dag en.

I år adopterte jeg en katt som var veldig annerledes og uansett hvor tålmodig jeg var så lærte hun ikke. 

Dyrebeskyttelsen hentet henne og jeg ble veldig skuffet av innsatsen min. 

Hun var hørselshemmet og likte ikke at jeg stellet pelsen eller klørne hennes. Noe som må gjøres med innekatt.

Jeg har klorematter og de brukes, men hun klorte meg da jeg skulle ta henne ned komfyren og slikt. Nå har jeg arr for livet.

Endret av Dalmatian
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Dalmatian skrev:

Du tar feil. En katt har jeg hatt i ti år og vi ble tilknyttet fra dag en.

I år adopterte jeg en katt som var veldig annerledes og uansett hvor tålmodig jeg var så lærte hun ikke. 

 

He he ikke alle er like lærevillig nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.12.2019 den 15.34, Energidronning skrev:

 

Nordmenn flest er veldig flinke til å ta vare på dyr, glad i dyr, elsker dyr...

så jeg synes at dyre aktivistene kan holde seg unna og bare burde slutte med hva de driver med i Norge, 

det er ikke en reelt problem! Det er en grunnløs luftslott! 

Samtidig skjønner jeg at de mener godt, hvem ikke elsker dyr, spesielt de søteste? 

Altfor dårlige forbruker valgene og - fra vår synspunkt: helt gale amerikanerne! -

står bak dyrevern aktivisme, og siden denne er opprinnelig en amerikansk problem

dyrevern aktivisme har blitt populær i sosiale media, 

og sikkert mange får mange likes ...så denne kraftige trenden kommer ikke å snu i nærmeste framtida.  

Dyrevern aktivisme i Norge (og i Europa) er ikke basert på fornuft, men på emosjoner, 

og denne trenden kommer fra Amerika. 

Konklusjonen min, TS , som sagt, kan gi en søt katt som gave, det er uten tvil at katten skal trives hos søsteren

Jeg er fortsatt usikker at "hvordan pakke"....kanskje ikke så viktig? viktigst at TS gir en søt katt som gave, 

en veldig fin og absolutt passende julegave!!! 

Naturlig, en katt er mye finere og hjertevarmende enn noe typisk industriprodusert forbruker vare! 

Lykke til og Gud Jul! 

Hahahhahahahha denne kjerringa her. Dyr er ikke produkter. Bønder i Norge er løgnaktige drittsekker; ikke alle. 

På 23.12.2019 den 13.35, Energidronning skrev:

dyr er bare dyr, vi (mennesker) eier dem! 

vi bruker dem som de er nyttige til oss, vi spiser dem. 

det er ikke lov å mishandle dem, men å skifte eierskap på dyr som vi vil og hvordan vi vil, er vår rettighet. 

Man har ikke kjæledyr for å spise dem eller bruke dem. De er familiemedlemmer som man må ta hånd om.

«dessuten stilte ts spørsmålet ikke på om å gi eller ikke gi en katt som en gave, bare hvordan best å pakke denne gaven!»

Dette er en vanlig teknikk. «Jeg har drept noen; hvor skal jeg gjøre av liket?» 

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2772240646144862&id=230694376966181&anchor_composer=false

Endret av Dalmatian
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...