Gå til innhold

Skoleelever får ikke lov å si julemat eller juleball....


Jævla fyllekalas !

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest 007_008_007
34 minutter siden, Maleficenta skrev:

Er det straffbart å si Neger? 

Selv om noe ikke er straffbart så betyr ikke det at man nødvendigvis trenger å gjøre det. Jeg omtaler ikke mine afrikanske venner som negre fordi jeg vet at det er sårende for dem å høre ordet. Om de bruker ordet så har de rett til det, men jeg har valgmuligheter. Og jeg velger ikke å bruke ordet fordi jeg ikke liker at andre blir såret og jeg vil heller ikke gjøre noe for å såre dem. Det er noe som heter empati. Dessuten vet jeg at gode relasjoner bygges på gjensidig respekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Maleficenta skrev:

Er det straffbart å si Neger? 

Det er ikke lov å si. Hva med kakerlakk? Det er straffbart.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/30/2019 at 9:33 PM, Jævla fyllekalas ! said:

Hva faen skjer med Norge? Skal ikke vi norske folk få lov å si det vi alltid har sakt kun pga innvandrere som kommer hit til landet ikke liker jul? Hvorfor faen skal vi inkludere de som på egen fri vilje har kommet til et annet land med helt andre trosretninger og kulturer, tåler de ikke å høre ordet jul så er det ingen som holder de igjen til å dra tilbake dit de kommer fra. 

Blir så jævla provosert, slik Norge nå har blitt så er det omvendt rasisme, Norge går snart dukken... 

Tror noen at om det hadde vært motsatt at vi norske folk måtte flyktet til andre land langt langt borte hadde fått snudd opp ned på demmes kulturer og trosretninger? 

Når det skal sies så bryr julen meg mitt i ræva, men det er en norsk tradisjon vi skal videreføre i generasjon etter generasjon og ikke endre det kun pga innvandring. Jeg er heller ikke det spøtt religiøs men kristendommen er det normale i Norge og det som bør ha fokuseres mest på. 

Hva faen er vitsen at det blir samme lover og surr som det er i de landene de flykter i fra?? Vil de ikke flykte fra krig og elendighet? Hvorfor da dra med seg problemene og starte opp med det samme i andre land og fucke til disse fredelige landene også? 

Norge skal holde på sitt, Norge skal forbli Norge!! 

Og nei, jeg er ingen rasist og respekterer alle folkeslag men når det blir klaging på norsk kultur de frivillig har flyktet til har de ingen støtte fra meg og burde fått enveiskjørt flytur tilbake der de kom fra og få total innreiseforbud til Norge resten av livet!! 

 

Dette blir min siste utblåsning før helgefylla tar meg, men snart er vel ikke det lov heller pga alkohol ikke er lovlig i de fleste om ikke alle religioner..... Det er vel bare et tidsspørsmål før det også skjer.... 

Ny link:

https://www.document.no/2019/11/30/ingen-jul-i-seljord-ingen-juleribbe-ingen-julekaker-og-intet-juleball

Fake news.

Og slutt å lese document.no. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev:

Fake news.

Og slutt å lese document.no. 

 

Hvorfor det? Document er en redaktørstyrt avis som er medlem i Pressens Faglige Utvalg (PFU). Det de skriver er altså gjenstand for pressens egen selvjustis. Document representerer et utvidet perspektiv i den offentlige debatten. Jeg kan nesten ikke tenke meg at du er imot en opplyst debatt? Er du imot demokrati også da? For demokrati forutsetter en opplyst debatt der alle perspektiver får komme frem. Du er imot demokrati? La oss høre hvordan du begrunner det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, 007_008_007 skrev:

Jeg omtaler ikke mine afrikanske venner som negre fordi jeg vet at det er sårende for dem å høre ordet. Om de bruker ordet så har de rett til det, men jeg har valgmuligheter. Og jeg velger ikke å bruke ordet fordi jeg ikke liker at andre blir såret og jeg vil heller ikke gjøre noe for å såre dem. Det er noe som heter empati. Dessuten vet jeg at gode relasjoner bygges på gjensidig respekt.

Dette er rørende, men desverre også rørende naivt. Å forstå betydningen andre legger i ordene, krever empati. Det er vanskelig å forstå hva andre mener, dersom du fastholder at andre legger det samme i ordene som du gjør. For ord er fleksible og endrer nyanser ettersom hvordan ordene brukes. Betydningen følger konteksten. Så viktig er denne egenskapen hos mennesker, at vi har en egen diagnose for de som har vansker med å forstå ordenes endrede mening ut fra sammenhengen (aspergers, autisme). Selv om språket vårt er felles, så kan vi ikke forstå hva andre mener uten å legge det samme i ordene idet de brukes. Her kommer den empatiske innlevelse til nytte. Det du gjør, er å tillate dine venner å være uempatiske. Alle som forstår hva du sier, vet at du ikke legger noe negativt i ordet "neger". Så enten misforstår dine venner med vilje, eller så har de en kognitiv svekkelse.

Hva tror du, er dine afrikanske venner kognitivt svekket?

Jeg håper alle forstår at det er den som formulerer en mening som bestemmer hva som er ment. Altså den som bruker ordene, gir også ordene innhold. Hvis ikke er det ganske enkelt ikke mulig å kommunisere.

Endret av Horten Market
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest 007_008_007
43 minutter siden, Horten Market skrev:

Dette er rørende, men desverre også rørende naivt. Å forstå betydningen andre legger i ordene, krever empati. Det er vanskelig å forstå hva andre mener, dersom du fastholder at andre legger det samme i ordene som du gjør. For ord er fleksible og endrer nyanser ettersom hvordan ordene brukes. Betydningen følger konteksten. Så viktig er denne egenskapen hos mennesker, at vi har en egen diagnose for de som har vansker med å forstå ordenes endrede mening ut fra sammenhengen (aspergers, autisme). Selv om språket vårt er felles, så kan vi ikke forstå hva andre mener uten å legge det samme i ordene idet de brukes. Her kommer den empatiske innlevelse til nytte. Det du gjør, er å tillate dine venner å være uempatiske. Alle som forstår hva du sier, vet at du ikke legger noe negativt i ordet "neger". Så enten misforstår dine venner med vilje, eller så har de en kognitiv svekkelse.

Hva tror du, er dine afrikanske venner kognitivt svekket?

Jeg håper alle forstår at det er den som formulerer en mening som bestemmer hva som er ment. Altså den som bruker ordene, gir også ordene innhold. Hvis ikke er det ganske enkelt ikke mulig å kommunisere.

Du skriver godt, men la meg forenkle det: Jeg bruker ikke ordet negre foran mine afrikanske venner fordi jeg ikke trenger å gjøre det. Mer komplisert er det nemlig ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Horten Market said:

 

Hvorfor det? Document er en redaktørstyrt avis som er medlem i Pressens Faglige Utvalg (PFU). Det de skriver er altså gjenstand for pressens egen selvjustis. Document representerer et utvidet perspektiv i den offentlige debatten. Jeg kan nesten ikke tenke meg at du er imot en opplyst debatt? Er du imot demokrati også da? For demokrati forutsetter en opplyst debatt der alle perspektiver får komme frem. Du er imot demokrati? La oss høre hvordan du begrunner det.

Hvordan i all væla slutter du at jeg er mot demokrati? 

Saken er fortsatt fake news. Som veldig mye annet fra document.no. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så på TV at i USA var det mange  som ville folk skulle slutte å si christmas ,de skulle si holiday🎄men her i Norge ,slutte å si jul ? I forskjellige sammenhenger ,Hva plager det de som ikke tror? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Horten Market skrev:

Det er ikke lov å si. Hva med kakerlakk? Det er straffbart.

Ja men seriøst. Kan man bøtelegges for å si det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...