Gå til innhold

Skoleelever får ikke lov å si julemat eller juleball....


Jævla fyllekalas !

Anbefalte innlegg

Hva faen skjer med Norge? Skal ikke vi norske folk få lov å si det vi alltid har sakt kun pga innvandrere som kommer hit til landet ikke liker jul? Hvorfor faen skal vi inkludere de som på egen fri vilje har kommet til et annet land med helt andre trosretninger og kulturer, tåler de ikke å høre ordet jul så er det ingen som holder de igjen til å dra tilbake dit de kommer fra. 

Blir så jævla provosert, slik Norge nå har blitt så er det omvendt rasisme, Norge går snart dukken... 

Tror noen at om det hadde vært motsatt at vi norske folk måtte flyktet til andre land langt langt borte hadde fått snudd opp ned på demmes kulturer og trosretninger? 

Når det skal sies så bryr julen meg mitt i ræva, men det er en norsk tradisjon vi skal videreføre i generasjon etter generasjon og ikke endre det kun pga innvandring. Jeg er heller ikke det spøtt religiøs men kristendommen er det normale i Norge og det som bør ha fokuseres mest på. 

Hva faen er vitsen at det blir samme lover og surr som det er i de landene de flykter i fra?? Vil de ikke flykte fra krig og elendighet? Hvorfor da dra med seg problemene og starte opp med det samme i andre land og fucke til disse fredelige landene også? 

Norge skal holde på sitt, Norge skal forbli Norge!! 

Og nei, jeg er ingen rasist og respekterer alle folkeslag men når det blir klaging på norsk kultur de frivillig har flyktet til har de ingen støtte fra meg og burde fått enveiskjørt flytur tilbake der de kom fra og få total innreiseforbud til Norge resten av livet!! 

 

Dette blir min siste utblåsning før helgefylla tar meg, men snart er vel ikke det lov heller pga alkohol ikke er lovlig i de fleste om ikke alle religioner..... Det er vel bare et tidsspørsmål før det også skjer.... 

Ny link:

https://www.document.no/2019/11/30/ingen-jul-i-seljord-ingen-juleribbe-ingen-julekaker-og-intet-juleball

Endret av Jævla fyllekalas !
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest 007_008_007
1 time siden, Jævla fyllekalas ! skrev:

Hva faen skjer med Norge? Skal ikke vi norske folk få lov å si det vi alltid har sakt kun pga innvandrere som kommer hit til landet ikke liker jul? Hvorfor faen skal vi inkludere de som på egen fri vilje har kommet til et annet land med helt andre trosretninger og kulturer, tåler de ikke å høre ordet jul så er det ingen som holder de igjen til å dra tilbake dit de kommer fra. 

Blir så jævla provosert, slik Norge nå har blitt så er det omvendt rasisme, Norge går snart dukken... 

Tror noen at om det hadde vært motsatt at vi norske folk måtte flyktet til andre land langt langt borte hadde fått snudd opp ned på demmes kulturer og trosretninger? 

Når det skal sies så bryr julen meg mitt i ræva, men det er en norsk tradisjon vi skal videreføre i generasjon etter generasjon og ikke endre det kun pga innvandring. Jeg er heller ikke det spøtt religiøs men kristendommen er det normale i Norge og det som bør ha fokuseres mest på. 

Hva faen er vitsen at det blir samme lover og surr som det er i de landene de flykter i fra?? Vil de ikke flykte fra krig og elendighet? Hvorfor da dra med seg problemene og starte opp med det samme i andre land og fucke til disse fredelige landene også? 

Norge skal holde på sitt, Norge skal forbli Norge!! 

Og nei, jeg er ingen rasist og respekterer alle folkeslag men når det blir klaging på norsk kultur de frivillig har flyktet til har de ingen støtte fra meg og burde fått enveiskjørt flytur tilbake der de kom fra og få total innreiseforbud til Norge resten av livet!! 

 

Dette blir min siste utblåsning før helgefylla tar meg, men snart er vel ikke det lov heller pga alkohol ikke er lovlig i de fleste om ikke alle religioner..... Det er vel bare et tidsspørsmål før det også skjer.... 

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.nrk.no/telemark/skal-ikke-snakke-om-julemat-1

For faen slapp av! Dette skjer hvert år og altfor mange går rett på limpinnen når det viser seg at det Humanetisk forbund eller JV som står bak stuntene. Trenger du bare noe som du kan blåse ut av proporsjoner?

Ryddet for brukerangrep.

Endret av 007_008_007
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 007_008_007 skrev:

For faen slapp av! Dette skjer hvert år og altfor mange går rett på limpinnen når det viser seg at det Humanetisk forbund eller JV som står bak stuntene. Trenger du bare noe som du kan blåse ut av proporsjoner?

Det skal du få meg til å tro.. 

Nei absolutt ikke, men omvendt rasisme gjør meg iltrende forbannet, Norge skal være Norge, ikke et annet land! 

Ryddet for brukerangrep og svar til dette.

Endret av Søgni
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007
1 time siden, Jævla fyllekalas ! skrev:

Det skal du få meg til å tro.. 

Nei absolutt ikke, men omvendt rasisme gjør meg iltrende forbannet, Norge skal være Norge, ikke et annet land! 

Å hold snavla. Om noen dager kommer det en rettelse der man informerer om at det er JV eller HEF som står bak stuntet slik det har vært de siste årene. Slike som deg er hindre for vellykket integrering. Gå og legg deg! Faen, begynner å bli lei av slike folk som deg som hyler som en stukken gris for ingenting.

Ryddet for brukerdebatt.

Endret av 007_008_007
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke noe nytt, og uansett er det for tidlig å klandre innvandrerne for dette. For alt vi vet så kan det være personer fra Jehovas vitne som er årsaken til endringene på ordene. Og et lite tips til deg, TS: Prøv å unngå banneord. Da er det lettere å debattere på en ordentlig måte.  

Endret av Ti.09
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Rosetelys

For mitt vedkommende er det revnende likegyldig hvem det er som krever tilpasning. Jul er jul.
Det står at det er for at det skal være inkluderende for alle. Siden når ble jula ekskluderende? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel er det ateister og sekter som JV som kommer med dette faenskapet. Og ja, det er jævlig irriterende når noen prøver å ødelegge julen, men rett nå kritikken mot de skyldige. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Statministeten feira ramadan trur eg. Vist vi kan ønskje god ramadan kan vel vi ønskje kvarandre god jul?

Eg driter og i jul da.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Krampus said:

Og innvandring er grunnen til at vi har jul.

Jeg vet ikke om jeg er helt med her. Innvandringen startet vel etter istiden. Før det var det dinosaurenes tid.

Ville alternativet vært dinosaurer?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Krampus skrev:

Og innvandring er grunnen til at vi har jul.

Cristmas kanskje, ikke jul.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Krampus skrev:

Og innvandring er grunnen til at vi har jul.

Hva har vintersolverv med innvandring å gjøre?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, 007_008_007 said:

For faen slapp av! Dette skjer hvert år og altfor mange går rett på limpinnen når det viser seg at det Humanetisk forbund eller JV som står bak stuntene. Trenger du bare noe som du kan blåse ut av proporsjoner?

Ryddet for brukerangrep.

Virkelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Krampus skrev:

Og innvandring er grunnen til at vi har jul.

Er nok ikke det, vi feiret Jol lenge før  både kristendommen kom og innvandingen tok til. 

Juleblot[rediger | rediger kilde]

I Norden har man drukket jol i lange tider før kristendommen ble introdusert. Feiringene ble lagt til første fullmåne etter første nymåne etter vintersolverv. Dette tilsvarer omtrent den 12. januar.

I norrøn tid samlet man seg til en slik midtvinterfest som varte i omtrent tre dager. Her skulle man blote for gudene, drikke øl og leve godt. Det er uklart hva som nøyaktig ble feiret under juleblotet. Det kan ha vært et blot for god grøde, for de døde, eller en sol- eller lysfest som motsvar til den mørke vinteren.

Juletiden var preget av kontrasten mellom fest og uhygge. Mens man drakk jol og koste seg, måtte man samtidig passe seg for de mørke kreftene som var løse. Oskoreia, eller bare Reia, var inntil nyere tid navnet på et skremmende følge av døde, trollpakk og ugjerningsmenn som dro rundt og skremte folk og fe.[13] Det er uklart om denne skikken går tilbake til førkristen tid, eller om det er en omformet eller nyskapt skikk i tidlig kristen tid. I kristen tid var det særlig lussinatta den 13. desember man særlig skulle akte seg slike.[14][15]

https://no.wikipedia.org/wiki/Jul

 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tråden er ryddet for kommentar til moderering. Spørsmål rundt moderering tas på PM til moderator, eller på Ris og ros.

Søgni, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjah, nå skal vi ikke haste til raske konklusjoner her. Det kan like gjerne være forskrudde ateister som står bak dette, det er ikke første gangen i så fall. Uansett ateister eller muslimer, skolen har absolutt ingen rett til å kreve endringen av ordbruk blant elever, det er å innskrenke både ytringsfrihet og religiøs frihet. Og skal de insistere på dette må de insistere på at bruken av begrepet "ramadan" ikke er akseptabelt, "påske" ikke er akseptabelt osv. Monn tro hvor konsekvente skolen er på dette?! Dessuten, "tradisjonsmat" er kanskje nøytralt i forhold til religion, men absolutt ikke nøytralt i forhold til kultur. Så med de samme argumentene som skolen anvender, kan bruken av begrepet "tradisjonsmat" oppfattes som rasistisk. 

Endret av HalldirV2
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som andre påpeker virker det som slike ting vell så ofte kommer fra velmenende nordmenn, som tror det å feire norske tradisjoner er ekskluderende for andre. Jeg kan ikke komme på å ha hørt eller sett en innvandrer som ble sint for at en i Norge kaller julefeiringen nettopp det. I mange tilfeller er jeg redd velmenende tilhengere av multikultur har bidratt til å ødelegge vell så mye for integreringen som det lite inntegreringsvillige innvandrere eller ekskluderende nordmenn har. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvem sin «feil» det er at elevene ikke får si juleball eller julemat, så er jo det til syvende og sist skolen som har bestemt dette. Ingen andre. Så det å diskutere hvilke grupperinger som står bak et sånt forslag er det jo ikke noe poeng i. Her er det skolen som må svare for sine valg. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...